ugh, het spul waar nachtmerries van gemaakt zijn. In deze periode heb ik er zoveel dat ik mn postbodes maar een fooitje geef aan het eind van het jaar als excuses dat ze zoveel moeten brengenquote:
probleem is dat er 3-4 diensten van DHL zijn:quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten wordenquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:19 schreef Jimbo het volgende:
[..]
En vergeet niet dat bol.com natuurlijk je levertijd verlengd als een gedeelte verlaat is.
Om nog maar te zwijgen over de sluiting van de Bol shop na 7 foutweken, die je dit jaar extreem makkelijk haalt door postNL
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
doet postnl ook nog wel eensquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.
Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef mschol het volgende:
[..]
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.
Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet
True, met brievenbuspakjes was dit eerst anders, dat lag dan bij postNL maar kwam een week later pas aan. Door het gebrek aan 'goede' tracking deed bol deze wel als aangekomen melden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:27 schreef mschol het volgende:
[..]
bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..
hoe meer jij getraceerd verstuurd, hoe beter (accurater)
bij niet getraceerde post gaat bol er afaik gewoon vanuit dat de beloofde afleverdatum gehaald wordt.
is dat bericht van postnl zelf of van een transporteur? want ik kom geen bericht van postnl zo snel tegen? alleen 1 van myparcel die dit meldtquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:31 schreef Jimbo het volgende:
GOD GOD GODVERDOMME,
Om het NOG leuker te maken deze periode:
Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland. Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is.
Krijg dit inderdaad via myparcel, maar myparcel is onderdeel van postNL dus die zitten zo dicht bij het vuur dat ze het wel zullen weten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:47 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat bericht van postnl zelf of van een transporteur? want ik kom geen bericht van postnl zo snel tegen? alleen 1 van myparcel die dit meldt
its ok, foutje van myparcelquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mmm.
"nerveus naar klaarliggende items voor Belgie, Ierland, en Frankrijk kijkt*
Ik haal weer opgelucht adem.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:44 schreef Jimbo het volgende:
i
[..]
its ok, foutje van myparcel
amateurs
Als die partner er een potje van maakt is dat toch echt zijn eigen schuld. Je moet echt bijna 3 maanden er een potje van maken om afgesloten te worden, dat kan echt niet ontstaan door enkel en alleen externe factoren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.
Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu
Om je een voorbeeldje te geven van de complexiteit van dit soort issues. Nog los van de top top top drukte die PostNL dit jaar heeftquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef Jimbo het volgende:
[..]
De karren waren hier maanden terug al vergeven evenals de postzakken. Gelukkig verzend ik met dozen dus kan alles gewoon los meegeven en stapelen.
Het grootste probleem daarmee is het gezeik van buren dat ze even moeten wachten als we staan te laden en lossen, maarja die moeten gewoon niet zo zeiken
Don't get me wrong, het is niet dat ik het niet begrijp. Ik zeg alleen dat het kut is dat er niets beschikbaar is als ik het nodig heb.quote:Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef manny het volgende:
[..]
Om je een voorbeeldje te geven van de complexiteit van dit soort issues. Nog los van de top top top drukte die PostNL dit jaar heeft
Je moet je voorstellen dat postNL X aantal zakken en rolcontainers heeft.
Een bepaald percentage staat daarvan bij bedrijven en doet dienst als verhuismiddel, archiefkast, handig voor de keuken, in de schuur etc. Het is ongekend hoeveel van die, met name rolcontainers, gewoon bij de in Nederland staan. Marktkoopmannen zijn er ook dol op. Net als cateraars.
Dus je hebt al minder om mee te werken. Laten we deze de beschikbare hoeveelheid noemen
Van die over zijn is de omloopsnelheid eigenlijk heel hoog. Je haalt op bij de webshop, en levert meteen nieuwe zakken / containers af. Dus in theorie wissel je elke dag. Soms wat meer soms wat minder.
Je hebt dus de beschikbare hoeveelheid gedeeld door de omlooptijd om te bepalen hoeveel je er echt beschikbaar hebt voor de klanten van PostNL
Rekenvoorbeeld 1.000 stuks, 2 dagen omlooptijd dan kom je op 500 effectief beschikbaar uit. Klopt niet echt met de werkelijkheid, maar je snapt het principe.
Als de drukke periode eraan komt gaan veel webshops extra rolcontainers / zakken bestellen, want de drukke periode komt er aan EN het wordt daadwerkelijk drukker dus je hebt meer rolcontainers en zakken nodig. In andere woorden de omlooptijd gaat omhoog en de benodigde hoeveelheid neemt toe.
Nu heb je 1.000 stuks beschikbaar, de klant hamstert en dus de omlooptijd neemt toe naar bijvoorbeeld 4 dagen. Nu heb je dus nog maar 250 stuks effectief beschikbaar, terwijl de vraag is toegenomen.
In andere woorden: door dat de webshops vooruit denken (hamsteren) EN het benodigde volume enorm toeneemt krijgt je een enorme piek waar eigenlijk niet meer op de organiseren is als je niet ergens in Nederland een enorm magazijn wil bouwen waar 48 weken per jaar tienduizenden containers en zakken niets liggen te doen.
En zo zijn er nog tig uitdagingen waar ze voor staan.
Normliter doen ze dat, is mijn ervaring, vrij aardig. De piek der pieken van dit jaar is denk ik zo extreem dat het te verwachten is dat de normale bezorgtijden niet gehaald worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |