abonnement Unibet Coolblue
pi_196817935
Ik heb geen webshop maar het lijkt me toch dat sinds afgelopen maandag de boel gewoon vastloopt. Door Corona zat men al aan het maximum en nu heeft iedereen die nog een cadeau nodig had iets online besteld? Laat staan van de mensen die ineens een kapotte waterkoker hebben die vervangen moet worden.
Grote spelers zoals onze bolle vrienden hebben gewoon zo'n contract dat die gewoon voorrang krijgen.
pi_196817979
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:07 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik verstuur wel eens vanuit bol maar daar kan je kiezen welke vervoerder je pakke mee verstuurd gaat worden. Bol heeft contracten met meer vervoerders.

En wat is er mis met de rest, dhl heeft minder kwijt en kapot gemaakt en heeft zelfs een verzending naar België deze week in 2 dagen bezorgd.

Of is er iets persoonlijks?
Ik verstuur op verzoek van de klant wel eens met postnl als de dhl/ups/dpd bezorger pakjes op parkeerplaatsen of ermee gooit. Of juist niet als dat andersom zo is.
Weet ik, maar via Bol zelf bedoel ik ;)

Niks persoonlijks tegen de andere postbedrijven , maar wat ik hier boven aangaf...
pi_196818060
quote:
80s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Weet ik, maar via Bol zelf bedoel ik ;)

Niks persoonlijks tegen de andere postbedrijven , maar wat ik hier boven aangaf...
Maar wat als er nou iets heel gaafs is bij een kleine ondernemer?

Je kan dan altijd verzoeken of het met postnl verstuurd kan hoor.

Bij mij iig wel ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196818168
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:24 schreef drakin het volgende:

[..]

Maar wat als er nou iets heel gaafs is bij een kleine ondernemer?

Je kan dan altijd verzoeken of het met postnl verstuurd kan hoor.

Bij mij iig wel ^O^
Natuurlijk geen enkel issue. Het gaat me ook niet om Bol dat was louter een voorbeeld ;)
pi_196818260
quote:
80s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Natuurlijk geen enkel issue. Het gaat me ook niet om Bol dat was louter een voorbeeld ;)
Ok gelukkig, met bol steun je de kleine ondernemer ook niet ;)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196818271
Die postzakken waar jullie het over hebben.. zijn dat deze?



Die gebruiken ze nu om de post/pakjes voor de postbezorgers in aan te leveren, omdat ze door de drukte niet genoeg gewone tassen meer hebben :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 december 2020 @ 11:47:13 #37
163650 Greys
pi_196818336
Ik krijg al vier dagen op rij een DHL mail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT maar dan zie je al dat het nog helemaal niet in een busje ligt en dat je die mail dus (weer) voor jan lul krijgt. Want dan krijg je diezelfde avond 'niet gelukt, 1 ā 2 dagen vertraging'. Dan de volgende ochtend weer een jubelmail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT. En weer niet. DhL heeft het pakje al sinds maandag in beheer. Het is nu zaterdag.

Ik snap dat het druk is maar het zou al schelen als ze geen VANDAAG KOMEN WE mails versturen als het toch niet zo is. Zit me nu al vier dagen voor de kat zn viool te verheugen.

Edit: oh sorry dit topic ging over postnl. Nou ja het lucht toch ff lekker op. :{w
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:54:31 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196818445
quote:
80s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik moet als consument bekennen dat ik sites die NIET PostNL gebruiken zoveel mogelijk probeer te vermijden.

Zoals Amazon. Veelal goedkoper dan Bol.com ,maar ga toch voor Bol vanwege PostNL.
DHL heeft in deze drukke periode beter geleverd dan PostNL bij mij.

Tuurlijk heb ik jaren geleden ook met hen wel eens een issue gehad maar wel altijd als nog geleverd. PostNL maakt gewoon pakketten wel eens kwijt die nooit meer te voorschijn komen.

GLS is ook prima. Alleen DPD is altijd traag.

Maar om je daarmee te beperken waar je bestelt :N Als het geen spoed heeft maakt het totaal niet uit, als het maar komt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196818600
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:54 schreef laziness het volgende:

[..]

DHL heeft in deze drukke periode beter geleverd dan PostNL bij mij.

Tuurlijk heb ik jaren geleden ook met hen wel eens een issue gehad maar wel altijd als nog geleverd. PostNL maakt gewoon pakketten wel eens kwijt die nooit meer te voorschijn komen.

GLS is ook prima. Alleen DPD is altijd traag.

Maar om je daarmee te beperken waar je bestelt :N Als het geen spoed heeft maakt het totaal niet uit, als het maar komt.
Zoals gezegd heeft het voor mij niks met levertijd te maken ;)
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:11:24 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196818638
quote:
80s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zoals gezegd heeft het voor mij niks met levertijd te maken ;)
Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:17:30 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196818724
OT: interessant om te lezen hoe kleinere webshops op moeten beuken tegen de grote ketens, ook bij de vervoersbedrijven zelfs. Sta je als consument niet altijd bij stil.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196818840
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.
Met name de brievenbuspost, in mijn ervaring. Het is me ook gebleken dat een track & trace bij vermissing als het erop aan komt best wel een wassen neus is, als je de zending niet ook verzekert. Heb een langdurig akkefietje gehad toen de t&t bleef hangen op "onderweg" en de klant maar niets ontving. Het standpunt van PostNL was dat de bezorger beweerde dat hij hem gewoon had afgeleverd en dat zij ervan uitgingen dat dat dus waar was, maar klant zei toch echt niets gehad te hebben. En het is een goede, vaste klant waarvoor ik mijn hand in het vuur durf te steken dat hij niet over zoiets zou liegen. Tsja, daar sta je dan. Het betreffende briefpakje is nooit meer opgedoken.
pi_196819868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Die postzakken waar jullie het over hebben.. zijn dat deze?

[ afbeelding ]

Die gebruiken ze nu om de post/pakjes voor de postbezorgers in aan te leveren, omdat ze door de drukte niet genoeg gewone tassen meer hebben :')
Ik ken alleen de blauwe en oranje zakken (van hetzelfde materiaal als de Ikea zakken).

Bij onze pakketten *klopt af* vakken de vertragingen heel erg mee. We waarschuwen onze klanten wel vooraf en tijdens het verzenden. En gelukkig heeft PostNL de melding bij de track en trace dit jaar ook anders, duidelijker en meer wijzend naar henzelf.

Waar wel lastig aan te komen is; extra rolcontainers.
Anderhalve maand geleden al besteld voor deze weken, maar helaas. We krijgen weinig extra rolcontainers, maar alleen onze standaard bestelling..

Gelukkig doen ze niet moeilijk als we het dan op pallets aanleveren, alleen is er dan weer niet altijd plek in de vrachtwagen.

Tis niet anders!
We maken ook gebruik van DHL en UPS, maar PostNL blijft naar mijn mening het beste. Ook qua aftersales (DHL is daarin echt zo slecht).
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 13:48:57 #44
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196820189
Jaren geleden gestopt met PostNL, waardeloos als pakketverzender. We hebben er zo veel problemen mee gehad.
Plak je breekbaar op je pakket? ¤ 1,30 boete
Is je pakket niet optijd aangemeld via hun software (zal nu anders zijn) ¤ 1,30 per pakket boete
Is het pakket zoek of beschadigd? Dikke pech, had je maar moeten verzekeren
Heel vaak pakketten op achterlijke plekken bezorgd (achter bankjes/bakken)
Zelf brengen (of ophaalkosten)

We zijn toen naar UPS gegaan, jarenlang alles goed geregeld, zelfs een labelprinter en labels cadeau. Tot ze te duur werden.
Toen gingen we naar Trans Mission, ook veelal goed geregeld, alleen enkele subcarriers waren duidelijk minder. Tot ze geen particulieren meer gingen doen.

Nu bij DHL. Pakketjes komen het overgrote deel optijd aan, relatief weinig schades, wel veel pakketjes die zonder melding en/of briefje bij buren terechtkomen, dat is irritant. En bij schade krijg je ¤ 3,40 per kilo en niet de verzendkosten terug. Bij weigering betaal je tegenwoordig ook extra + nog een keer de verzendkosten.
Maar ze zijn echt euro's per pakket goedkoper dan PostNL.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_196820230
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Die postzakken waar jullie het over hebben.. zijn dat deze?

[ afbeelding ]

Die gebruiken ze nu om de post/pakjes voor de postbezorgers in aan te leveren, omdat ze door de drukte niet genoeg gewone tassen meer hebben :')
yup, hier wel iig
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 december 2020 @ 14:17:39 #46
269689 crew  Viv
pi_196820687
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:47 schreef Greys het volgende:
Ik krijg al vier dagen op rij een DHL mail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT maar dan zie je al dat het nog helemaal niet in een busje ligt en dat je die mail dus (weer) voor jan lul krijgt. Want dan krijg je diezelfde avond 'niet gelukt, 1 ā 2 dagen vertraging'. Dan de volgende ochtend weer een jubelmail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT. En weer niet. DhL heeft het pakje al sinds maandag in beheer. Het is nu zaterdag.

Ik snap dat het druk is maar het zou al schelen als ze geen VANDAAG KOMEN WE mails versturen als het toch niet zo is. Zit me nu al vier dagen voor de kat zn viool te verheugen.

Edit: oh sorry dit topic ging over postnl. Nou ja het lucht toch ff lekker op. :{w
En het gaat hier over het verzenden van post/pakketjes als webshophouder. :D

Nieuw subforum WEB! *O*
  zaterdag 19 december 2020 @ 14:48:26 #47
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196821159
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.
Zelf een paar keer een pakket kwijtgeraakt via DHL.
Via PostNL en DPD nog nooit en vrijwel nooit vertraging, ook niet nu, terwijl ik vaker pakketten krijg van PostNL/DPD dan DHL
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196821560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:17 schreef Viv het volgende:

[..]

En het gaat hier over het verzenden van post/pakketjes als webshophouder. :D

Nieuw subforum WEB! *O*
soms ontvangen webshophouders ook pakjes hoor ;)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 december 2020 @ 15:15:36 #49
269689 crew  Viv
pi_196821711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:08 schreef drakin het volgende:

[..]

soms ontvangen webshophouders ook pakjes hoor ;)
Ja, anders raakt je voorraad op. :+
pi_196821996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:15 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, anders raakt je voorraad op. :+
precies of een retour
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 16:01:35 #51
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196822513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:30 schreef drakin het volgende:

[..]

precies of een retour
ugh, het spul waar nachtmerries van gemaakt zijn. In deze periode heb ik er zoveel dat ik mn postbodes maar een fooitje geef aan het eind van het jaar als excuses dat ze zoveel moeten brengen :r
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196822658
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.

DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
pi_196823965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.

DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
probleem is dat er 3-4 diensten van DHL zijn:

DHLparcel -> gemiddeld vrij lui idd
DHL NL > nooit issues mee gehad
DHL express > ook goed
volgens mij is er ook nog een DHL internationaal

ze komen allen langs de zaak om spullen te droppen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 december 2020 @ 20:10:28 #54
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_196826860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:30:50 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_196827282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:19 schreef Jimbo het volgende:

[..]

En vergeet niet dat bol.com natuurlijk je levertijd verlengd als een gedeelte verlaat is.

Om nog maar te zwijgen over de sluiting van de Bol shop na 7 foutweken, die je dit jaar extreem makkelijk haalt door postNL :')
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 20:39:02 #56
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196827481
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was :') Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.

Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196827490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
doet postnl ook nog wel eens :')
pi_196827546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:

[..]

De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was :') Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.

Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu :')
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:05:31 #59
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196828107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.

Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196828742
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.

Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet :')
bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..

hoe meer jij getraceerd verstuurd, hoe beter (accurater)
bij niet getraceerde post gaat bol er afaik gewoon vanuit dat de beloofde afleverdatum gehaald wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')