Weet ik, maar via Bol zelf bedoel ikquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik verstuur wel eens vanuit bol maar daar kan je kiezen welke vervoerder je pakke mee verstuurd gaat worden. Bol heeft contracten met meer vervoerders.
En wat is er mis met de rest, dhl heeft minder kwijt en kapot gemaakt en heeft zelfs een verzending naar België deze week in 2 dagen bezorgd.
Of is er iets persoonlijks?
Ik verstuur op verzoek van de klant wel eens met postnl als de dhl/ups/dpd bezorger pakjes op parkeerplaatsen of ermee gooit. Of juist niet als dat andersom zo is.
Maar wat als er nou iets heel gaafs is bij een kleine ondernemer?quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Weet ik, maar via Bol zelf bedoel ik
Niks persoonlijks tegen de andere postbedrijven , maar wat ik hier boven aangaf...
Natuurlijk geen enkel issue. Het gaat me ook niet om Bol dat was louter een voorbeeldquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar wat als er nou iets heel gaafs is bij een kleine ondernemer?
Je kan dan altijd verzoeken of het met postnl verstuurd kan hoor.
Bij mij iig wel
Ok gelukkig, met bol steun je de kleine ondernemer ook nietquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Natuurlijk geen enkel issue. Het gaat me ook niet om Bol dat was louter een voorbeeld
DHL heeft in deze drukke periode beter geleverd dan PostNL bij mij.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik moet als consument bekennen dat ik sites die NIET PostNL gebruiken zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Zoals Amazon. Veelal goedkoper dan Bol.com ,maar ga toch voor Bol vanwege PostNL.
Zoals gezegd heeft het voor mij niks met levertijd te makenquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:54 schreef laziness het volgende:
[..]
DHL heeft in deze drukke periode beter geleverd dan PostNL bij mij.
Tuurlijk heb ik jaren geleden ook met hen wel eens een issue gehad maar wel altijd als nog geleverd. PostNL maakt gewoon pakketten wel eens kwijt die nooit meer te voorschijn komen.
GLS is ook prima. Alleen DPD is altijd traag.
Maar om je daarmee te beperken waar je bestelt Als het geen spoed heeft maakt het totaal niet uit, als het maar komt.
Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zoals gezegd heeft het voor mij niks met levertijd te maken
Met name de brievenbuspost, in mijn ervaring. Het is me ook gebleken dat een track & trace bij vermissing als het erop aan komt best wel een wassen neus is, als je de zending niet ook verzekert. Heb een langdurig akkefietje gehad toen de t&t bleef hangen op "onderweg" en de klant maar niets ontving. Het standpunt van PostNL was dat de bezorger beweerde dat hij hem gewoon had afgeleverd en dat zij ervan uitgingen dat dat dus waar was, maar klant zei toch echt niets gehad te hebben. En het is een goede, vaste klant waarvoor ik mijn hand in het vuur durf te steken dat hij niet over zoiets zou liegen. Tsja, daar sta je dan. Het betreffende briefpakje is nooit meer opgedoken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.
Ik ken alleen de blauwe en oranje zakken (van hetzelfde materiaal als de Ikea zakken).quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Die postzakken waar jullie het over hebben.. zijn dat deze?
[ afbeelding ]
Die gebruiken ze nu om de post/pakjes voor de postbezorgers in aan te leveren, omdat ze door de drukte niet genoeg gewone tassen meer hebben
yup, hier wel iigquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Die postzakken waar jullie het over hebben.. zijn dat deze?
[ afbeelding ]
Die gebruiken ze nu om de post/pakjes voor de postbezorgers in aan te leveren, omdat ze door de drukte niet genoeg gewone tassen meer hebben
En het gaat hier over het verzenden van post/pakketjes als webshophouder.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:47 schreef Greys het volgende:
Ik krijg al vier dagen op rij een DHL mail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT maar dan zie je al dat het nog helemaal niet in een busje ligt en dat je die mail dus (weer) voor jan lul krijgt. Want dan krijg je diezelfde avond 'niet gelukt, 1 ā 2 dagen vertraging'. Dan de volgende ochtend weer een jubelmail met VANDAAG KOMEN WE TUSSEN ZO EN ZO LAAT. En weer niet. DhL heeft het pakje al sinds maandag in beheer. Het is nu zaterdag.
Ik snap dat het druk is maar het zou al schelen als ze geen VANDAAG KOMEN WE mails versturen als het toch niet zo is. Zit me nu al vier dagen voor de kat zn viool te verheugen.
Edit: oh sorry dit topic ging over postnl. Nou ja het lucht toch ff lekker op.
Zelf een paar keer een pakket kwijtgeraakt via DHL.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Voor mij ook niet. Maar PostNL is de enige die pakketten en brieven gewoon kwijt maakt. Echt schandalig.
soms ontvangen webshophouders ook pakjes hoorquote:Op zaterdag 19 december 2020 14:17 schreef Viv het volgende:
[..]
En het gaat hier over het verzenden van post/pakketjes als webshophouder.
Nieuw subforum WEB!
Ja, anders raakt je voorraad op.quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:08 schreef drakin het volgende:
[..]
soms ontvangen webshophouders ook pakjes hoor
precies of een retourquote:
ugh, het spul waar nachtmerries van gemaakt zijn. In deze periode heb ik er zoveel dat ik mn postbodes maar een fooitje geef aan het eind van het jaar als excuses dat ze zoveel moeten brengenquote:
probleem is dat er 3-4 diensten van DHL zijn:quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten wordenquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:19 schreef Jimbo het volgende:
[..]
En vergeet niet dat bol.com natuurlijk je levertijd verlengd als een gedeelte verlaat is.
Om nog maar te zwijgen over de sluiting van de Bol shop na 7 foutweken, die je dit jaar extreem makkelijk haalt door postNL
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
doet postnl ook nog wel eensquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.
Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef mschol het volgende:
[..]
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.
Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |