abonnement Unibet Coolblue
pi_199453858
Wat super!!!

Die badkamer blijft zitten. Het is een slaapkamer die daar aan vast zit. Maar dat wordt nu puber hang plek. Wellicht kantoor voor man (dan met deur) en uiteindelijk een optie voor slapen beneden.

Meer uitbouwen kan, maar gaat te veel ten koste van de tuin. Die is nu al breder dan diep. Dit is al met uitbouw van 1,8m.

Heel fijn om jullie out of the box opties te zien! Puala: je tweede optie had ik helemaal nog niet bedacht! In mijn hoofd was het altijd een functie links/ andere rechts. Top! Kan ik weer over nadenken.

DK. Thanks!! Ook slim!

Ik denk dat er inderdaad een professional bij komt om hier een goed plan van te maken. Ook voor verlichting etc.

Garage opofferen ook slim. Maar dat krijg ik er hier nooit doorheen.
Met een meidenkwartet
pi_199454459
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 14:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik mis hier volledig een eethoek???
In de keuken, die is 688 bij iets van 4, moet lukken ;)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_199461874
Ook even meegedacht: de badkamer beneden ga je voorlopig -als in jaren - niet gebruiken. Kan je mooi een bijkeuken van maken en de keuken ernaast plannen.
Day scheelt keukenkasten etc. Voor voorraad of weinig gebruikte keukenmachines en toch bij de hand. Of het is (ook) de plek voor was/droogmachines.
Tegen die tijd wil je andere tegels of voorzieningen, die dan trendy/makkelijker zijn.
Dat de aansluitingen als riool etc er dan al zijn is handig.

Met 4 kindeen en tzt aanhang en/of vriendjes heb je echt wel een ruime living ‘nodig’.
Goed voornemen om naast fok, ook profs in te schakelen.
#lurker.
pi_199462655
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 04:58 schreef AnneX het volgende:
Ook even meegedacht: de badkamer beneden ga je voorlopig -als in jaren - niet gebruiken. Kan je mooi een bijkeuken van maken en de keuken ernaast plannen.
Day scheelt keukenkasten etc. Voor voorraad of weinig gebruikte keukenmachines en toch bij de hand. Of het is (ook) de plek voor was/droogmachines.
Tegen die tijd wil je andere tegels of voorzieningen, die dan trendy/makkelijker zijn.
Dat de aansluitingen als riool etc er dan al zijn is handig.

#lurker.
Maar ga je dan de keuken in de aanbouw/slaapkamer zetten? Want dat klinkt leuk maar als je er dan weer een slaapkamer van maakt heb je geen keuken meer en je kan maar 1 keer de aansluitingen op een logische plek leggen. Dan zou je nu ook al moeten bedenken waar je dan daarna de keuken wilt en ook daar aansluitingen leggen en er vervolgens de vloer overheen moeten doen ofzo. Dat klinkt op zich als een idee maar ik denk niet dat je het er doorheen krijgt bij de bouwer.

Wat wel kan is de badkamer aansluitingen in de garage laten liggen/eindigen. Dan kan je de muur tussen de badkamer en de aanbouw laten vervallen, met een beetje geluk zelfs de muur tussen badkamer en woonkamer. Dan heb je ineens een ruimere hoek daar, dat biedt wel perspectief.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 17 mei 2021 @ 08:38:36 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199462732
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 04:58 schreef AnneX het volgende:
Ook even meegedacht: de badkamer beneden ga je voorlopig -als in jaren - niet gebruiken. Kan je mooi een bijkeuken van maken en de keuken ernaast plannen.
Day scheelt keukenkasten etc. Voor voorraad of weinig gebruikte keukenmachines en toch bij de hand. Of het is (ook) de plek voor was/droogmachines.
Tegen die tijd wil je andere tegels of voorzieningen, die dan trendy/makkelijker zijn.
Dat de aansluitingen als riool etc er dan al zijn is handig.

Met 4 kindeen en tzt aanhang en/of vriendjes heb je echt wel een ruime living ‘nodig’.
Goed voornemen om naast fok, ook profs in te schakelen.
#lurker.
Met 4 kinderen zou ik er niet vanuit gaan dat die badkamer nog jaren niet gebruikt wordt...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199462876
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 4 kinderen zou ik er niet vanuit gaan dat die badkamer nog jaren niet gebruikt wordt...
Dat ook nog ja. Ligt er wel aan hoe groot de badkamer boven is en of er misschien boven nog een extra badkamer is. Daar zou je ook naar kunnen kijken Cathmar. Dat je een kleine extra badkamer (alleen douche/wastafel) bij je eigen slaapkamer maakt. Of dat je juist bij de kinderen op de kamer een wastafel plaatst. Dat zijn de kosten niet en het bespaart wat 'verkeer' in het spitsuur van de badkamer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_199464324
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 4 kinderen zou ik er niet vanuit gaan dat die badkamer nog jaren niet gebruikt wordt...
En dan banjeren de pubers door de woonkamer? onderweg naar de douche.

Tegen de tijd dat een slaapkamer beneden van belang wordt, is men hopelijk al (tientallen) jaren verder.
Inderdaad voor de pubers een ‘eigen’ badkamer-tje heb ik ook wel gezien bij gezinnen op bovenste verdieping plus toilet!
Keuken en bijkeuken lijkt mij handig om overbodige machines ( een 2e koel/vriezer? ) en voorraad uit de eigenlijke keuken te hebben en toch bijdehand.

Affijn. Prettig dat jullie zo veel keuze kunt maken!
Succes.
  maandag 17 mei 2021 @ 11:28:33 #208
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199465083
ik weet ook niet of ik die ruimte beneden nu al zou laten uitbouwen tot badkamer. Fijn als de voorzieningen daar zijn om het tzt te regelen, maar je zou dat nu ook voor andere zaken kunnen gebruiken. Eventueel zelfs de muren niet laten plaatsen, om zo de uitbouw nog functioneler te maken/ er een grotere zitruimte van te maken.

Je zou eventueel dan ook in de uitbouw een eethoek kunnen maken, de keuken ernaast, en achterin het huis een zithoek? Ik vind het ook wel een lastige indeling, zeg! Zou de hal niet wat kleiner gemaakt kunnen worden, zodat je eventueel daar wat ruimte wint voor een zithoek?

Wij hebben ook een inpandige garage, en merken dat we eigenlijk nooit door de voordeur naar buiten/binnen gaan, maar altijd door de garage...
pi_199465350
Zo gaat het bij ons ook, wij gaan nooit via de voordeur, altijd via de garage. Zo handig, je hebt een soort sluis voor smerige zandschoenen ;-)
Onze garage is wel iets ander dan deze, maar we gaan er ook door naar de achtertuin. Onze kliko's staan achter en dan gaan ze door de garage naar voren als ze opgehaald worden. Onze buren hebben hun speelkamer ook aan de garage en die hebben nu de kliko's maar aan de voorkant gezet (geen gezicht en het mag ook niet van de gemeente) want anders moesten ze of door de speelkamer of door de woonkamer met die dingen. Ook nog iets om in de gaten te houden, al vermoed ik dat je altijd met een pad naar achteren kan, dan is het ook opgelost.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_199466509
Boven komt een badkamer voor de kinderen en een douche ruimte voor ons. Anders zou ik de badkamer beneden voor mezelf claimen. Dan blijven ze in ieder geval van mijn spullen af!
Maar jullie input is super fijn. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Vandaag worden foto's van ons te verkopen huis gemaakt. Dat komt dan hopelijk binnen nu en twee weken online. Dat is ook spannend!
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 12:58:23 #211
5428 crew  miss_sly
pi_199466558
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:55 schreef Cathmar het volgende:
Boven komt een badkamer voor de kinderen en een douche ruimte voor ons. Anders zou ik de badkamer beneden voor mezelf claimen. Dan blijven ze in ieder geval van mijn spullen af!
Maar jullie input is super fijn. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Vandaag worden foto's van ons te verkopen huis gemaakt. Dat komt dan hopelijk binnen nu en twee weken online. Dat is ook spannend!
Heel spannend! Hoop dat het goed en snel verkocht wordt.

Is het jullie bedoeling om de badkamer ook echt te realiseren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 mei 2021 @ 13:20:35 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199466816
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 10:44 schreef AnneX het volgende:

[..]

En dan banjeren de pubers door de woonkamer? onderweg naar de douche.

Tegen de tijd dat een slaapkamer beneden van belang wordt, is men hopelijk al (tientallen) jaren verder.
Inderdaad voor de pubers een ‘eigen’ badkamer-tje heb ik ook wel gezien bij gezinnen op bovenste verdieping plus toilet!
Keuken en bijkeuken lijkt mij handig om overbodige machines ( een 2e koel/vriezer? ) en voorraad uit de eigenlijke keuken te hebben en toch bijdehand.

Affijn. Prettig dat jullie zo veel keuze kunt maken!
Succes.
Je doet zelf de aanname dat die badkamer dan voor de pubers zou zijn.... ik zou hem voor mezelf claimen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 mei 2021 @ 13:24:44 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199466879
Maar als die kidscorner dan toch in de ooit toekomstige slaapkamer beneden komt, waarom dan niet een eiland in het verlengde van de deur waar je vanuit de hal binnenkomt, met een kastenwand tegen de muur van de garage.
Dan kan de eettafel voor de openslaande ramen en de volwassenen zithoek voor het raam links van de hal.

Heeft iedereen de keuken dichtbij, maar hij stoort toch niet helemaal in zicht als je in de zithoek zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 mei 2021 @ 13:45:12 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199467253
Dat het bedacht is als levensloopbestendig huis is leuk maar hoef je natuurlijk niet zo ook echt in te delen.
Bij mij achter staan ze ook maar de meesten zijn bewoond door gezinnen en die hebben de slaapkamer en badkamer beneden geschrapt en de boel gewoon open gegooid en als normale benedenverdieping ingericht. De huizen die gekocht zijn door mensen van middelbare leeftijd hebben het wel behouden.

Als je echt zeker weet dat je er ooit wel een slaapkamer van wil maken zou ik die badkamer behouden maar anders zou ik het geheel schrappen. En dan nog zou ik erg kijken naar over hoeveel jaar je denkt het nodig te hebben. Als dat nog 25 jaar duurt dan heb je er met 4 pubers veel meer profijt van om het nu bij de woonkamer te trekken en lekker ruim in te delen dan dat je zit te passen en meten omdat je de badkamer nu wilt behouden. Dan verbouw je als ze allemaal uit huis zijn de benedenverdieping wel een keer.

De voorzieningen tot badkamer wel aanleggen maar het verder als gewone ruimte gebruiken lijkt me geen optie gezien wat je voor een badkamer allemaal in de grond en muur moet hebben maar zou wel heel handig zijn in deze situatie!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 mei 2021 @ 13:51:09 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199467342
En zo?

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 mei 2021 @ 14:06:10 #216
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199467588
Of, alternatief:



Een alternatieve optie is de eethoek in de ruimte waar nu een 2e bank staat te plaatsen, en in het midden van de ruimte nog een zithoekje oid te maken.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 14:07:51 #217
5428 crew  miss_sly
pi_199467620
Is het echt heel handig om in deze open ruimte twee tv's te hangen? Dan heb je toch wel vaak last van geluid vanuit twee kanten. Ik zou daar stapelgek van worden, maar misschien ben ik wat overgevoelig :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 mei 2021 @ 14:10:39 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199467664
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:07 schreef miss_sly het volgende:
Is het echt heel handig om in deze open ruimte twee tv's te hangen? Dan heb je toch wel vaak last van geluid vanuit twee kanten. Ik zou daar stapelgek van worden, maar misschien ben ik wat overgevoelig :P
Ik had alleen maar even een copy & paste gedaan van die zithoek in de toekomstige slaapkamer om te kijken of dat een beetje zou passen, je kunt die TV daar uiteraard prima weg laten en er een echt volwassen zithoekje van maken, met een bank en 2 stoelen.
Dan wordt de puberhanghoek dus de TV-kamer.

Overigens zou je ook wel 2 TV's kunnen houden en een (schuif)deur naar de puberhanghoek kunnen maken..... dat is misschien sowieso wel handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 mei 2021 @ 14:18:54 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199467798
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:07 schreef miss_sly het volgende:
Is het echt heel handig om in deze open ruimte twee tv's te hangen? Dan heb je toch wel vaak last van geluid vanuit twee kanten. Ik zou daar stapelgek van worden, maar misschien ben ik wat overgevoelig :P
Wat bluetooth koptelefoons aanschaffen ;) lekker rustig.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199522810
quote:
17s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wat bluetooth koptelefoons aanschaffen ;) lekker rustig.
Ik wil het liefst helemaal geen tv in mijn woonkamer. Daar zijn de andere vijf bewoners het niet mee eens. Dus daar moet zeker een plan voor komen.
Met een meidenkwartet
  donderdag 20 mei 2021 @ 18:31:03 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199523133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 18:11 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik wil het liefst helemaal geen tv in mijn woonkamer. Daar zijn de andere vijf bewoners het niet mee eens. Dus daar moet zeker een plan voor komen.
Dan noem je de puberhangplek gewoon de TV-kamer, om te beginnen, dan weten ze ook dat ze hem soms moeten delen.

Dan zou ik wel een deur overwegen trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199525066
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan noem je de puberhangplek gewoon de TV-kamer, om te beginnen, dan weten ze ook dat ze hem soms moeten delen.

Dan zou ik wel een deur overwegen trouwens.
Ja! Staat op mijn lijstje. Iets met glas om het meer open te laten lijken. Maar niet die glas/zwarte frame deuren die je nu overal ziet. Moet de deuren catalogus nog bekijken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 20 mei 2021 @ 20:35:17 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199525634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 20:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja! Staat op mijn lijstje. Iets met glas om het meer open te laten lijken. Maar niet die glas/zwarte frame deuren die je nu overal ziet. Moet de deuren catalogus nog bekijken.
Je kunt ook ouderwets hout met glas nemen, en omdat het een binnendeur is die niet naar een hal leidt zou je dan ook gewoon helder glas kunnen nemen.

Weekamp heeft erg mooie deuren, kwalitatief ook net wat hoger, we hebben boven dan ook goedkopere deuren :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199551340
Huis komt in de verkoop ergens komende dagen en ik vind het een pot spannend. Iedereen blijft maar zeggen: dat huis is zó weg. Maar dat dacht men in 2009-2010 ook. Toen we gingen nieuwbouwen en de markt prompt instortte en we ons huis niet verkocht kregen. Dat heeft ons veel geld gekost. Maar goed, spannend dus! Kan me niet voorstellen dat iemand zoveel geld voor dat huis wil betalen (zeer standaard twee kapper).
Met een meidenkwartet
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:10:38 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199630107


Metselwerk buiten loopt vertraging op, maar de zonnepanelen en binnenwerk kunnen gelukkig gewoon doorgaan 🙂
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:58:04 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199671294
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 17:02 schreef Cathmar het volgende:
Wat super!!!

Die badkamer blijft zitten. Het is een slaapkamer die daar aan vast zit. Maar dat wordt nu puber hang plek. Wellicht kantoor voor man (dan met deur) en uiteindelijk een optie voor slapen beneden.

Meer uitbouwen kan, maar gaat te veel ten koste van de tuin. Die is nu al breder dan diep. Dit is al met uitbouw van 1,8m.

Heel fijn om jullie out of the box opties te zien! Puala: je tweede optie had ik helemaal nog niet bedacht! In mijn hoofd was het altijd een functie links/ andere rechts. Top! Kan ik weer over nadenken.

DK. Thanks!! Ook slim!

Ik denk dat er inderdaad een professional bij komt om hier een goed plan van te maken. Ook voor verlichting etc.

Garage opofferen ook slim. Maar dat krijg ik er hier nooit doorheen.
Misschien een stomme gedachte, hoor. Maar kan de garage niet wat kleiner? Dat de badkamer iets opschuift naar beneden? Dan heb je rechtsboven iets meer ruimte.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:11:09 #227
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200105508
Maandje later,

Geheel is uit de stijgers, vloeren en wanden zijn gedaan, momenteel worden de plafonds gespoten.

so close...

Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200106922
Dat schiet lekker op nu ja. Bij ons is het een uitgegraven zandbak, en ze zijn ongeveer/bijna aan het heien
  maandag 28 juni 2021 @ 13:44:10 #229
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200107643
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat schiet lekker op nu ja. Bij ons is het een uitgegraven zandbak, en ze zijn ongeveer/bijna aan het heien
Ook leuk :) die fase hadden wij in januari. (hoewel er natuurlijk op deze zandgrond nooit wordt geheid)

Hebben jullie ook al een projectie van de opleverdatum, welk kwartaal?

Wij worden daar wel een beetje simpel van, momenteel is het dichtstbij een concrete datum de melding "tussen september en november, als alles meezit". Ze laten zich niet echt makkelijk een indicatie van oplevering ontglippen die wat preciezer is als "ergens dit jaar nog" :{
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200109859
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ook leuk :) die fase hadden wij in januari. (hoewel er natuurlijk op deze zandgrond nooit wordt geheid)

Hebben jullie ook al een projectie van de opleverdatum, welk kwartaal?

Wij worden daar wel een beetje simpel van, momenteel is het dichtstbij een concrete datum de melding "tussen september en november, als alles meezit". Ze laten zich niet echt makkelijk een indicatie van oplevering ontglippen die wat preciezer is als "ergens dit jaar nog" :{
Derde kwartaal 2022 en als ik zie hoe het met de fase die precies een jaar voorloopt gaat dan gaan ze dan vanaf juni t/m september een paar woningen per week opleveren. Dus voorlopig rustig afwachten dan maar. We moeten komende maand dingen gaan doorgeven voor de badkamer en toiletten en een afspraak met de electricien plannen. Even geen zin in, alles lijkt nog zo ver weg
  maandag 28 juni 2021 @ 19:09:28 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200112780
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Derde kwartaal 2022 en als ik zie hoe het met de fase die precies een jaar voorloopt gaat dan gaan ze dan vanaf juni t/m september een paar woningen per week opleveren. Dus voorlopig rustig afwachten dan maar. We moeten komende maand dingen gaan doorgeven voor de badkamer en toiletten en een afspraak met de electricien plannen. Even geen zin in, alles lijkt nog zo ver weg
Dat voelt altijd alsof het nog heel ver weg is. Maar we kwamen er ook achter dat het momenteel gekkenhuis is in de bouw. Als je iets gedaan wilt hebben moet je er op tijd bij zijn. De schilder moesten we 9 maanden van tevoren al vastleggen want zijn agenda liep al vol.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:46:24 #232
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200413263
Er groeit iets in onze zandbak:

Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 21:05:56 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:19:15 #234
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200413979
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Hét lijkt zowaar een fundering !
Het begin is er in ieder geval. Het begint allemaal een beetje tastbaar te worden zo.
Dan weet je ook een beetje waar je perceel precies is ook. Extra uitgebouwd t.o.v. De aangeboden uitbouw. Fijn zulke buren die dat verzoeken. Een meter extra is erg prettig en het kost relatief heel weinig.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200492312
De eerste factuur van de aannemer ontvangen, nu zijn ze echt met de bouw begonnen.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:53:35 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200498358
Laatste dag voor de bouwvak, de afmontage is in volle gang. Na de bouwvak gaan de uitnodigingen de deur uit *O*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 22:01:32 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200545890
Zo, vandaag nieuwe bank besteld. Nu nog een nieuw tafeltje, nieuwe tv, nieuwe lampen + lampekappen, amerikaanse koelkast, keukentafel, eetbank voor erbij, nieuwe vloer, laten schilderen, loungeset voor buiten, plissedeuren, etc.

Maar het begin is er :') levertijd van de bank is eventjes 17 weken 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 juli 2021 @ 15:23:47 #238
249756 Symphonic
Look o Look
pi_200558741
De levertijd op meubels is soms helaas bizar lang.
Maar wel een prima vooruitzicht.
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 21:15:36 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200564283
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 15:23 schreef Symphonic het volgende:
De levertijd op meubels is soms helaas bizar lang.
Maar wel een prima vooruitzicht.
Ja, dat is met meubels nogal snel, die wachttijd, dus je doet er weinig aan inderdaad.

Even een lijstje gemaakt:

- Vloer opschuren
- Nieuwe plinten
- Alles opnieuw laten verven
- Nieuwe eettafel
- Nieuwe eetbank voor bij de eettafel
- Plissé hordeuren
- Nieuwe gordijnen
- (Nieuwe TV)
- Nieuwe bank
- Tafeltje voor bij de bank
- Loungeset voor buiten
- Nieuwe lampen (alleen indien nieuwe TV)
- Indien nieuwe lampen, dan ook nieuwe lampekappen
- Nieuwe bewakingscamera's / uitbreiding
- Nieuwe kraan op de wastafel in de badkamer

Zijn de dingen die me zo even te binnen schieten. Dus er is nog wel het een en ander te doen, maar, we hebben de sleutel nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 27-07-2021 08:42:32 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:58:57 #240
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200632788
Kleur uitgezocht voor op een paar muren, eettafel gekocht, stoelen gekocht voor erbij in plaats van aan de muurkant een eetbank, dus van het lijstje zitten we nu ongeveer op:

- Vloer opschuren
- Nieuwe plinten
- Alles opnieuw laten verven
- Nieuwe eettafel
- Nieuwe eetbank voor bij de eettafel (zijn dus stoelen geworden)

- Plissé hordeuren
- Nieuwe gordijnen
- (Nieuwe TV)
- Nieuwe bank
- Tafeltje voor bij de bank
- Loungeset voor buiten
- Nieuwe lampen (alleen indien nieuwe TV)
- Indien nieuwe lampen, dan ook nieuwe lampekappen
- Nieuwe bewakingscamera's / uitbreiding
- Nieuwe kraan op de wastafel in de badkamer
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 30 juli 2021 @ 12:01:03 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200632828
Nou, wij gaan dus ook echt verbouwen. De aanvraag voor het bouwdepot is gedaan.

De aannemer is geregeld, de keuken is geregeld, de veranda met glazen zijwanden is geregeld. We moeten alleen nog een nieuwe vloer uitzoeken. :)

En nieuwe meubels voor in de woonkamer en in de veranda uitzoeken.
Protège moi de mes désirs.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 30 juli 2021 @ 12:49:21 #242
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200634042
Wij zijn klaar met verbouwen, lekker aan kant.

Foto's in ons verbouwingstopic:

K&W / Roberto_BOZ en het renoveren van de benedenverdieping
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 00:05:01 #243
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200665393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Wij zijn klaar met verbouwen, lekker aan kant.

Foto's in ons verbouwingstopic:

K&W / Roberto_BOZ en het renoveren van de benedenverdieping
Ziet er erg goed uit!
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:01:45 #244
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200738440
Zo, vandaag alles geregeld met het verhuisbedrijf, afspraak gemaakt voor het komen inmeten van de plissé hordeuren, nieuwe domotica controller is onderweg, nieuwe spullen uitgezocht voor het nieuwe thuisnetwerk straks in het nieuwe huis, dus weer wat stapjes verder.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:14:12 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201056902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, vandaag alles geregeld met het verhuisbedrijf, afspraak gemaakt voor het komen inmeten van de plissé hordeuren, nieuwe domotica controller is onderweg, nieuwe spullen uitgezocht voor het nieuwe thuisnetwerk straks in het nieuwe huis, dus weer wat stapjes verder.
Hoe ga je je thuisnetwerk inrichten, ik ben er al een maand over aan het twijfelen hoe ik het precies wil gaan doen. Enige wat nu vaststaat is de switch Netgear gs716tpp, dat heeft weer geleid tot 2 TP-link Omada EAP's voor de poe.

Nu nog de inbouwstopcontacten, (patch)kabels, switchpanel, etc.. Ik snap nu dat het aanleggen van netwerken een vak is ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:43:32 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201057377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe ga je je thuisnetwerk inrichten, ik ben er al een maand over aan het twijfelen hoe ik het precies wil gaan doen. Enige wat nu vaststaat is de switch Netgear gs716tpp, dat heeft weer geleid tot 2 TP-link Omada EAP's voor de poe.

Nu nog de inbouwstopcontacten, (patch)kabels, switchpanel, etc.. Ik snap nu dat het aanleggen van netwerken een vak is ;)
Nou, ik heb wat aankopen gedaan al. Daarnaast ligt in het huis al het een en ander qua netwerkkabels, en zitten er verschillende inbouwstopcontacten, dus dat hoef ik niet meer.

Ik heb inmiddels https://www.bol.com/nl/nl(...)2_11.12.ProductImage

en

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.20.ProductImage

in huis, al komt die laatste van Amazon, want daar is exact hetzelfde ding 8 of 9 euro goedkoper, dus ja. Beiden heb ik al in huis, maar het duurt nog wel een maand voor ik daar aan bezig ga. Nou ja, iets minder dan een maand, maar toch.

Maar goed, gekocht heb ik het, en ik wil op termijn helemaal over naar Ubiquiti. Ik gok dat ik nog wel een Access Point nodig ga hebben, maar daar kom ik achter op het moment dat ik dit heb draaien, want Wifi zal niet door het hele huis komen.

Echter, dat wifi is ook alleen maar voor de laptop, tablet en telefoons en de TV in de tuin, de rest zal bekabeld worden aangesloten. Ook besloten om de Athom Homey te vervangen voor een Hubitat Elevation, die ik inmiddels ook al in huis heb.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:40:09 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201058209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, ik heb wat aankopen gedaan al. Daarnaast ligt in het huis al het een en ander qua netwerkkabels, en zitten er verschillende inbouwstopcontacten, dus dat hoef ik niet meer.

Ik heb inmiddels https://www.bol.com/nl/nl(...)2_11.12.ProductImage

en

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.20.ProductImage

in huis, al komt die laatste van Amazon, want daar is exact hetzelfde ding 8 of 9 euro goedkoper, dus ja. Beiden heb ik al in huis, maar het duurt nog wel een maand voor ik daar aan bezig ga. Nou ja, iets minder dan een maand, maar toch.

Maar goed, gekocht heb ik het, en ik wil op termijn helemaal over naar Ubiquiti. Ik gok dat ik nog wel een Access Point nodig ga hebben, maar daar kom ik achter op het moment dat ik dit heb draaien, want Wifi zal niet door het hele huis komen.

Echter, dat wifi is ook alleen maar voor de laptop, tablet en telefoons en de TV in de tuin, de rest zal bekabeld worden aangesloten. Ook besloten om de Athom Homey te vervangen voor een Hubitat Elevation, die ik inmiddels ook al in huis heb.
Ik had het al gelezen in het smarthome topic van de hubitat :)

De slimme lampen staan bij mij dan weer op een later plan. Ik heb een nieuwbouw huis en heb in elke kamer een loze leiding die nog bedraad moet worden. Ik heb voor nu 2 goedkope EAP 115 AP's (30¤ ps), voor het kleine beetje wifi wat er nog is is dat wel voldoende.

Voor de rest garagevloerverf gekocht vandaag, en lamponderdelen om een eigen hanglamp te maken. Vandaag hebben ze bij de woning de oprit tegels gelegd, zo dichtbij de oplevering.... (En nog steeds geen datum :( )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:57:17 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201058541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik had het al gelezen in het smarthome topic van de hubitat :)

De slimme lampen staan bij mij dan weer op een later plan. Ik heb een nieuwbouw huis en heb in elke kamer een loze leiding die nog bedraad moet worden. Ik heb voor nu 2 goedkope EAP 115 AP's (30¤ ps), voor het kleine beetje wifi wat er nog is is dat wel voldoende.

Voor de rest garagevloerverf gekocht vandaag, en lamponderdelen om een eigen hanglamp te maken. Vandaag hebben ze bij de woning de oprit tegels gelegd, zo dichtbij de oplevering.... (En nog steeds geen datum :( )
Ja. Het nadeel van dat ding is dat het niet praat, maar gelukkig heb ik nog een paar Google Homes in huis die ik nog nooit gebruikt heb, maar die ik wel kan gebruiken om me te vertellen dat er post is bezorgd ofzo 8)7 :P

Mooi is dat he, met allerlei voorbereidende dingen bezig zijn. Wij hebben al gordijnen besteld, rolgordijnen besteld, kleuren uitgezocht, momenteel wordt er geschilderd, vloer is al opgeschuurd, ik heb op zolder al plakplintjes gedaan, etc etc. Maar de grote werkzaamheden zijn de vloer schuren en schilderen, waarbij dat laatste véél meer werk is dan de vloer schuren, maar de vloer schuren is dus al klaar.

Langzaam wordt het wat :P
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:36:09 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201098825
Vandaag post van de aannemer, 23 september is de oplevering *O* *O* *O*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201099852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:36 schreef zalkc het volgende:
Vandaag post van de aannemer, 23 september is de oplevering *O* *O* *O*
Oh eindelijk een concrete datum, wat fijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')