abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:34:49 #1
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_196796806
Zijn er hier ook mensen die net als ik al enige dagen de conjunctie van Jupiter en Saturnus in de gaten houden?
Het was eigenlijk heel toevallig dat ik van deze planetaire gebeurtenis op de hoogte werd gebracht, ik las
er een artikel over op www.wanttoknow.nl, een site die jullie waarschijnlijk wel bekend zal zijn.

Nu was ik afgelopen zondag bij een vriend en zoals wel vaker plaatsvindt voor de komst van een volle maan word ik dan helemaal hyper, en ook wel praatziek moet ik toegeven :'). Alleen in dit geval zou er geen volle maan komen, maar is het bovenstaande aan de hand. Pas op de 20e en 21e van deze maand is de conjunctie (hopelijk) goed te zien maar afgelopen maandag begon ik al een voelbare energie te ontwaren, een soort 'vrolijk' gevoel had ik erbij. Vandaag fietste ik richting België (ik woon namelijk redelijk aan de grens met dit land) en toen voelde ik het ook heftig, 'loodzwaar' noem ik het maar even. Zou dit de invloed van Saturnus kunnen zijn, de introverte strenge kracht? Jupiter zou staan voor de zonzijde, Saturnus voor de duisternis.

Aan de grens met België voelde ik bijna een soort 'energie van het hiernamaals' en zag ik een soort paarse kleuren, erg mooi overigens. Een energie die ik ook vaak in gewasformaties voelde maar dan veel en veel sterker (tot de macht drie of vijf of tien, ik weet het niet precies).

In het zeer omvangrijke artikel op www.wanttoknow.nl wordt één en ander nog beter uitgelegd.

Ik woon zelf in een appartement (onderdeel van een complex met aardstralen, maar da's een ander verhaal, later meer daarover) en ik kwam op het idee om water in een plastic fles op te laden en dit op mijn balkon te zetten.
Robbert van den Broeke vertelde mensen vaak om dat in graancirkels te doen, vandaar dit idee.

En het heeft gewerkt, zeer krachtig!

Ik heb trouwens ook het idee dat deze energie hoewel sterk en drukkend ook zeer helend is. Wel voel ik me sinds afgelopen zondag/maandag erg onrustig, ook 's nachts en droom ik heftig en niet al te samenhangend.

Hebben meer mensen hier ook dit soort ervaringen of andere ervaringen? Ik ben benieuwd! :) ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 18 december 2020 @ 07:20:00 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196797303
Waarschijnlijk ben je gewoon enthousiast hierover, want het is ook best een interessant iets, maar dat twee willekeurige planeten vanuit ons oogpunt toevallig bij elkaar in de buurt staan heeft verder geen enkele invloed op het leven op aarde nee :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196797369
Zeer interessant dit.
Vakman pur sang
pi_196797769
Wat ik mij afvraag, had je het ook gemerkt als je het niet had geweten?

Ik weet het antwoord trouwens ook :+
  vrijdag 18 december 2020 @ 19:05:36 #5
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196807250
Ik zag net een foto van iemand uit England (weet niet of de foto ook uit England is maar wel mooi )

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 19 december 2020 @ 05:53:35 #6
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_196815216
Inderdaad een schitterende foto Summers! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_196820062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:05 schreef Summers het volgende:
Ik zag net een foto van iemand uit England (weet niet of de foto ook uit England is maar wel mooi )

[ afbeelding ]
Ja, die is erg mooi :)

Had er overigens van gehoord, TS. M'n man had het er ook al over.

Geen speciale gevoelens erbij. Misschien zou het anders zijn als het hier 's nachts niet zo licht zou zijn. Dan zou ik vaker omhoog kijken ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196878616
Ik heb ze zelf een tweetal maanden in het oog gehouden. Heel leuk om te zien hoe ze steeds dichter bij elkaar kwamen! Helaas heeft de bewolking roet in het eten gegooid. Zondagavond heb ik ze nog heel even gezien (een glimpje tussen de wolken door en ze stonden al echt erg dicht bij elkaar toen).

In de nacht van de Geminiden is het trouwens ook mis gegaan met de bewolking...

Maar over je gevoel: nee ik geloof daar niet in, ze staan zooooo ver weg van ons en ze doen niet eens iets speciaals, ze zullen vanuit een andere hoek wel vaker in conjuctie staan, net zoals zo vaak een paar andere planeten in cojunctie staan (het is maar vanaf waar je ze bekijkt).
Maar mooi is het wel en een beetje 'magie' mag er wel bij horen O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197108399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb ze zelf een tweetal maanden in het oog gehouden. Heel leuk om te zien hoe ze steeds dichter bij elkaar kwamen! Helaas heeft de bewolking roet in het eten gegooid. Zondagavond heb ik ze nog heel even gezien (een glimpje tussen de wolken door en ze stonden al echt erg dicht bij elkaar toen).

In de nacht van de Geminiden is het trouwens ook mis gegaan met de bewolking...

Maar over je gevoel: nee ik geloof daar niet in, ze staan zooooo ver weg van ons en ze doen niet eens iets speciaals, ze zullen vanuit een andere hoek wel vaker in conjuctie staan, net zoals zo vaak een paar andere planeten in cojunctie staan (het is maar vanaf waar je ze bekijkt).
Maar mooi is het wel en een beetje 'magie' mag er wel bij horen O+
Met dat laatste ben ik het eens & ook dat het mooi en uniek is om te zien :)
Maar idd, hier ook geen speciale gevoelens. Net als met de maan btw: dat doet mij ook niets. Mooi? Absoluut! Maar qua 'speciale gevoelens' of extra emo, moe of 'in tune': daar heb ik geen ervaring mee.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 4 januari 2021 @ 15:56:06 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_197208759
Ik vond het een bijzondere gebeurtenis (waar ik helaas niks van heb kunnen zien) . Maar waar ik toen aan dacht was wat kan de betekenis hiervan zijn vlgs de astrologie?

In welk sterrenbeeld gebeurde dit , was het waterman? En kunnen we daar iets uit afleiden?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Watermantijdperk
The truth was in here.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:35:57 #11
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_198605391
quote:
3s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:56 schreef Bastard het volgende:
Ik vond het een bijzondere gebeurtenis (waar ik helaas niks van heb kunnen zien) . Maar waar ik toen aan dacht was wat kan de betekenis hiervan zijn vlgs de astrologie?

In welk sterrenbeeld gebeurde dit , was het waterman? En kunnen we daar iets uit afleiden?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Watermantijdperk
Even een late reactie Bastard, maar ja het gebeurde in het sterrenbeeld Waterman. Er is mij verteld dat het autoritaire beleid van de regeringen wereldwijd, het 'strakke' (ook aanzien van corona) minder sterk zal worden, mede door het 'binnenwandelen' van de 'eigenwijze' planeet Uranus in het sterrenbeeld Waterman. Tot nu toe merken we er allemaal weinig van vind ik, maar goed. Ik kom aan deze kennis doordat ik een lezing en meditatie in één per Zoom heb gevolgd maanden geleden en de host sprak hierover.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 20 maart 2021 @ 16:43:35 #12
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_198605576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb ze zelf een tweetal maanden in het oog gehouden. Heel leuk om te zien hoe ze steeds dichter bij elkaar kwamen! Helaas heeft de bewolking roet in het eten gegooid. Zondagavond heb ik ze nog heel even gezien (een glimpje tussen de wolken door en ze stonden al echt erg dicht bij elkaar toen).

In de nacht van de Geminiden is het trouwens ook mis gegaan met de bewolking...

Maar over je gevoel: nee ik geloof daar niet in, ze staan zooooo ver weg van ons en ze doen niet eens iets speciaals, ze zullen vanuit een andere hoek wel vaker in conjuctie staan, net zoals zo vaak een paar andere planeten in cojunctie staan (het is maar vanaf waar je ze bekijkt).
Maar mooi is het wel en een beetje 'magie' mag er wel bij horen O+
Ook een erg late reactie maar mijn opvatting is juist dat deze 'giganten' (Jupiter en Saturnus) zo enorm veel energie uitstralen of bevatten (of dit potentieel van energie bereiken in samenspel met elkaar) dat dit ondanks de ongekende afstanden tussen ons en deze planeten hier voelbaar is (althans voor een aantal mensen). Maar ik baseer me alleen op wat ik voel. Dit gevoel dat ik had in die dagen was zo intens dat het nergens mee te vergelijken was eigenlijk. Het was voor mij een beetje als het voelen van energie in graancirkels (ook die variëren sterk in intensiteit) maar dit dan tientallen keren sterker! ^O^

Tevens bouwt het gevoel van de energie in een graancirkel bij mij langzaam op, maar dit kickte er gewoon direct in! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:52:55 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_199544016
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:35 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Even een late reactie Bastard, maar ja het gebeurde in het sterrenbeeld Waterman. Er is mij verteld dat het autoritaire beleid van de regeringen wereldwijd, het 'strakke' (ook aanzien van corona) minder sterk zal worden, mede door het 'binnenwandelen' van de 'eigenwijze' planeet Uranus in het sterrenbeeld Waterman. Tot nu toe merken we er allemaal weinig van vind ik, maar goed. Ik kom aan deze kennis doordat ik een lezing en meditatie in één per Zoom heb gevolgd maanden geleden en de host sprak hierover.
Ik denk dat we met het watermantijdperk een nieuwe tijd in gaan, verschuivingen in grootmachten, anders omgaan met mileu, etc. Wat ook gepaard kan gaan met het nodige bloedvergieten helaas, want de verandering gaat door goedschiks of kwaadschiks.
The truth was in here.
pi_199839369
Ik wil niet een spelbreker zijn, maar astrologie is je reinste pseudowetenschap en verklaart net zoveel als de dagelijkse stand van mijn rechter grote teen.
-
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:59:07 #15
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_201074477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:48 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil niet een spelbreker zijn, maar astrologie is je reinste pseudowetenschap en verklaart net zoveel als de dagelijkse stand van mijn rechter grote teen.
Hm, dit zei professor Brian Cox ook in ongeveer dezelfde bewoordingen eens in een aflevering van 'The Planets', al noemde hij dit dan 'a load of bollocks' of iets in die geest. Ik zal maar zeggen, je mag dit vinden.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_201077385
quote:
15s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hm, dit zei professor Brian Cox ook in ongeveer dezelfde bewoordingen eens in een aflevering van 'The Planets', al noemde hij dit dan 'a load of bollocks' of iets in die geest. Ik zal maar zeggen, je mag dit vinden.
Dat "vind" ik inderdaad. Maar daarmee is het niet "gewoon een mening"; het is wetenschappelijk onderzocht. Je mag ook vinden dat de aarde 6000 jaar oud is, dat materie uit 4 elementen bestaat i.p.v. atomen of dat homeopathische middelen hun werking ontlenen aan de tot uit den treure verdunde werkzame stoffen in plaats van placebo. Het valt allemaal in de categorie pseudowetenschap.

Wetenschappelijke inzichten zijn niet "slechts een mening"; het zijn erg goed onderzochte stellingen, en onderzocht met een methode (wetenschap) waarvan je dagelijks talloze vruchten plukt. Als jij meent dat astrologie weldegelijk hout snijdt, dan zul je statistisch-significante voorspellingen vanuit horoscopen moeten aanleveren die niet met apofenie/parallellomania zijn te verklaren, en eventueel een zinvol onderliggend mechanisme moeten geven om het geloofwaardig te maken. Tot nu toe lukt niemand dat.
-
pi_201078452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:48 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil niet een spelbreker zijn, maar astrologie is je reinste pseudowetenschap en verklaart net zoveel als de dagelijkse stand van mijn rechter grote teen.
Er is in TRU ruimte voor tegengeluid, maar zonder onderbouwing what zo ever roepen dat het onzin is, dat mag je elders doen. Een volgende reactie als deze zal worden verwijderd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201078502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat "vind" ik inderdaad. Maar daarmee is het niet "gewoon een mening"; het is wetenschappelijk onderzocht. Je mag ook vinden dat de aarde 6000 jaar oud is, dat materie uit 4 elementen bestaat i.p.v. atomen of dat homeopathische middelen hun werking ontlenen aan de tot uit den treure verdunde werkzame stoffen in plaats van placebo. Het valt allemaal in de categorie pseudowetenschap.

Wetenschappelijke inzichten zijn niet "slechts een mening"; het zijn erg goed onderzochte stellingen, en onderzocht met een methode (wetenschap) waarvan je dagelijks talloze vruchten plukt. Als jij meent dat astrologie weldegelijk hout snijdt, dan zul je statistisch-significante voorspellingen vanuit horoscopen moeten aanleveren die niet met apofenie/parallellomania zijn te verklaren, en eventueel een zinvol onderliggend mechanisme moeten geven om het geloofwaardig te maken. Tot nu toe lukt niemand dat.
TRU is, wederom, een forum waar mensen met een andere mening - welke niet wetenschappelijk verklaart hoeft te zijn - ruimte hebben om daarover te praten. Als je een discussie wilt starten over wat-een-onzin-het-allemaal-is, dan stel ik voor dat je er óf een apart topic over opent of je woorden beter kiest. We gaan hier geen welles/nietes topic van maken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201081289
quote:
4s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
TRU is, wederom, een forum waar mensen met een andere mening - welke niet wetenschappelijk verklaart hoeft te zijn - ruimte hebben om daarover te praten. Als je een discussie wilt starten over wat-een-onzin-het-allemaal-is, dan stel ik voor dat je er óf een apart topic over opent of je woorden beter kiest. We gaan hier geen welles/nietes topic van maken.
Prima. Ik verbaas me er slechts over. Van mij hoeft het niet wetenschappelijk verklaard te worden; ik snap niet waarom mensen zo selectief met wetenschap omgaan. Als ze een vliegtuig of ziekenhuis instappen vertrouwen ze 100% op wetenschap; als diezelfde methodiek vervolgens een gekoesterd idee weerlegt, hoeft het niet wetenschappelijk te worden verklaard.

Maar ala, je hebt gelijk, daar is dit forum niet voor.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')