abonnement Unibet Coolblue
pi_196898876
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Hebben jullie überhaupt door hoe het voor ChildOfTheStars moet zijn als ze hier leest wat jullie over haar schrijven?

Het geeft wederom aan dat jullie nauwelijks of helemaal niet over empathisch vermogen beschikken. En dan vervolgens wel janken als mensen niet met lieve woordjes op jullie topics reageren.

Sorry hoor, maar zolang jullie een bord voor jullie hoofd houden en daarbij ook nog eens de steun voor iemand misgunnen die dat echt heel hard nodig, dan maken jullie jezelf nogal impopulair. Waarom zou men met jullie betrokken willen zijn als het jullie aan je reet roest hoe het met een ander gaat?
Ja, ik heb blijkbaar volgens anderen nul empathie. Verder nog iets? Het oordeel van anderen daarover is iets vaags dat je niet kunt meten en al helemaal niet concreet verbeteren. Dat blijkt wel aan sociale vaardigheden training. Ik probeer me voor te stellen hoe iets voor anderen moet zijn, maar daar zitten grenzen aan en ik vind het goed om dat toe te geven en te benoemen. Iemand die zelf geen schizofrenie heeft, kan naar mijn mening onmogelijk echt inlevingsvermogen hebben in mensen die wel schizofrenie of welke andere mentale ziekte dan ook hebben en dat is juist het hele probleem.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Child blijft zich ontwikkelen, gaat door ups en downs, haar steun is steun om het aan te kunnen en verder te gaan. Zij waardeert het enorm en dat is als betrokken user ook fijn.
KW houdt monologen. Als betrokken user voel ik me dan buitenspel gezet. Hij communiceert nauwelijks en staat een beetje stil daarom. Monologen blijven lezen is niet te doen. Maar wie weet is dit een eye opener.
Ik waardeer dit, want dat was ook wat ik wou. Meer duidelijkheid creeren over de (ongeschreven) voorwaarden en regels tot het krijgen van positieve reacties op Fok.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Aangezien mensen wel reageren op de topics van KW, is er nog steeds betrokkenheid. Ik ook, want anders zou ik niet reageren. maar ik wil wel duidelijk maken dat het not done is om iemand anders de steun die hij/zij hard nodig heeft te misgunnen.

Ik hoop ook dat het een eye-opener is.
Waarom maak je het zo negatief? Als jij het ziet als misgunnen, is het een beetje tegenstrijdig omdat jouw eigen reactie juist zoveel afwijkt van het soort reacties in de topics van ChildoftheStars.
Ik misgun haar niets, dat maak jij ervan. Ja, ik ben niet helemaal lyrisch over haar zoals anderen, want ik ben niet de aangewezen persoon om op haar te reageren. En daarom reageer ik niet meer in haar topics. Maar dit is geen wraak op haar of zo. Wat heb ik er nou aan als zij zich slecht voelt, ik ken haar niet eens. Waar het mij om gaat is dat zij toevallig onderdeel is van iets wat in mijn ogen oneerlijk overkwam. Het is beter (vind ik) als mensen hier vaker op anderen reageren zoals op haar. Maar aan de andere kant, je kunt mensen niet dwingen om op een bepaalde manier op anderen te reageren en dat is ook niet goed zelfs als het kon. Dus als zij meer reacties krijgt vanwege haar persoonlijkheid dan is er in ieder geval een reden voor als men ook duidelijk uitlegt waar dat uit bestaat dus bijv. Geen monologen. Dat is ten minste iets.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
Wat je nu doet is oneerlijk. Begrip wordt niet gedefinieerd door de aandoening waar het om gaat. Je kunt niet stellen dat het om dezelfde aandoening gaat maar zij krijgt meer begrip en dus is dat oneerlijk, want wat er mee speelt is de manier waarop hier op het forum daar uiting aan gegeven wordt door zowel jou als haar, en dat is wat bij mensen (on)begrip kweekt.

Overigens gaat dit topic over jou en dus is een vergelijk met CotS of wie dan ook niet zinnig :)
Nou, dan is er in ieder geval al een stap gezet richting transparantie. Want we weten nu in ieder geval dat de aandoening niet voor het begrip zorgt maar de manier waarop er op het forum uiting wordt gegeven aan de stoornis. Ik zelf vond het wel zinnig omdat het niet per se gaat over ChildoftheStars, zij had ieder ander kunnen zijn met een psychose die hier wel begrip krijgt. Het gaat over de onderliggende regels van sociaal gedrag op dit forum.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Nou dan lees je selectief hoor.
Maar waarom is het nodig om haar hier bij te betrekken? Rare gang van zaken.
Tja, waarom is het taboe? Rare gang van zaken. Hoe kun je dat idee van oneerlijkheid wegnemen als er niet over gesproken mag worden? Of maakt dat niet uit als het toch maar gaat over een onpopulaire psychisch normale user zoals ik die dat ervaart?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:04 schreef Sarabi het volgende:
Het leven is oneerlijk.
Focus nu maar gewoon op jezelf.
“Het leven” is niks in deze context.
“Het leven” is een geheel waarbij in dit geval wordt ingezoomd op gedrag van mensen op een forum.
Dit onderdeel van “het leven” is zo oneerlijk of eerlijk als je het zelf maakt.
Mensen kunnen niet voor 100% op zichzelf focussen op een forum. Immers, waarom ben je er dan anders? Mensen die 100% op zichzelf focussen, gaan wel alleen in een kamer mediteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-12-2020 11:27:33 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196899009
Wat is taboe?
Ik volg je totaal niet....maar ik wens je het beste :W
pi_196899200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Wat is taboe?
Ik volg je totaal niet....maar ik wens je het beste :W
Taboe om mensen te vergelijken.
Bedankt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 11:51:02 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196899618
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Nou, dan is er in ieder geval al een stap gezet richting transparantie. Want we weten nu in ieder geval dat de aandoening niet voor het begrip zorgt maar de manier waarop er op het forum uiting wordt gegeven aan de stoornis. Ik zelf vond het wel zinnig omdat het niet per se gaat over ChildoftheStars, zij had ieder ander kunnen zijn met een psychose die hier wel begrip krijgt. Het gaat over de onderliggende regels van sociaal gedrag op dit forum.

Nou nee, het gaat over sociaal gedrag in het algemeen, niet 'op dit forum'. Hoe iemand met iets omgaat en dat naar buiten toe uitdraagt heeft absoluut invloed op de reacties van de omgeving op die persoon. Als dat nieuw voor je is zou me dat enorm verbazen. Als het niet nieuw is voor je vraag ik me af waarom je dit nu een punt wil maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196901035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:51 schreef CoolGuy het volgende:
Nou nee, het gaat over sociaal gedrag in het algemeen, niet 'op dit forum'. Hoe iemand met iets omgaat en dat naar buiten toe uitdraagt heeft absoluut invloed op de reacties van de omgeving op die persoon. Als dat nieuw voor je is zou me dat enorm verbazen. Als het niet nieuw is voor je vraag ik me af waarom je dit nu een punt wil maken.
Nee, het feit in het algemeen is niet nieuw, maar voor mij geldt dat ik niet zoveel aan algemene feiten heb en in dit geval was ik geinteresseerd in de details omdat ik de situatie niet begreep.
Zoals Keep_Walking ook aangaf, de redenering was: ChildoftheStars heeft psychoses, plaatst berichten dat ze het moeilijk heeft en krijgt steun en knuffelreacties. Keep_Walking heeft psychoses, plaatst berichten dat hij het moeilijk heeft en krijgt niet dezelfde reacties als ChildoftheStars. In eerste instantie leek dit onbegrijpelijk voor mij omdat ik er inderdaad niet aan had gedacht dat de manier van communiceren zoveel te maken kon hebben met de reacties. En nog steeds is het voor mij deels onduidelijk omdat ik het niet vanaf het begin heb gevolgd. Dus tja, ik kan niet echt zeker weten wat er eerder was , het verschil in communiceren of de reacties.
Alleen al de beschrijving van hoe iemand met iets omgaat is zo breed, dat kan op ontzettend veel manieren worden geinterpreteerd. Hoe ik het zie, is dat de specifieke manieren om ermee om te gaan die beloond worden en de meest gewaardeerde stijl van communiceren wel verschillen per omgeving. Dan is het wel zo informatief om te weten wat in een bepaalde sociale omgeving precies die manieren zijn, en welke manier van communiceren het meest gewaardeerd wordt en wat deze dan concreet inhoudt, ten minste als je in de desbetreffende sociale omgeving graag hetzelfde resultaat wilt krijgen als bepaalde anderen. Maar misschien heb ik het mis en denkt de meerderheid van de mensen altijd op dezelfde manier hierin, dat weet ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-12-2020 13:35:07 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 23 december 2020 @ 14:46:28 #81
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196903078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, het feit in het algemeen is niet nieuw, maar voor mij geldt dat ik niet zoveel aan algemene feiten heb en in dit geval was ik geinteresseerd in de details omdat ik de situatie niet begreep.
Zoals Keep_Walking ook aangaf, de redenering was: ChildoftheStars heeft psychoses, plaatst berichten dat ze het moeilijk heeft en krijgt steun en knuffelreacties. Keep_Walking heeft psychoses, plaatst berichten dat hij het moeilijk heeft en krijgt niet dezelfde reacties als ChildoftheStars.

Ik snap sowieso niet waarom jij zo nodig deze twee users met elkaar moest vergelijken in jouw post.
Ze zijn niet te vergelijken met elkaar (gelukkig niet)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196903119
Gaat dit niet heel erg offtopic nu? Misschien beter een algemeen ‘communicatie topic’ te openen als iemand nog behoefte heeft aan discussie hierover?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 14:53:46 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196903243
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gaat dit niet heel erg offtopic nu? Misschien beter een algemeen ‘communicatie topic’ te openen als iemand nog behoefte heeft aan discussie hierover?
Dit. Dit topic gaat over K_W en een vergelijking met een andere user dan wel een discussie over hoe een vergelijking al dan niet tot stand komt is offtopic.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196903719
Tsja. Volgens mij was het krap een maand geleden dat TS nog vol vertrouwen was dat hij komend jaar als ervaringsmedewerker aan de slag zou kunnen of in ieder geval opgeleid zou worden. Wat opviel was dat in bijna elke post die daarover ging het mooie salaris dat daar bij hoort ter sprake kwam.

De ene keer post TS weer topics waarin alles rooskleurig is met de wildste plannen voor de nabije toekomst, de andere keer is het leven weer een complete ramp door factoren waar TS niets aan kan doen.

De topics waarin hij realistisch denkt over de toekomst en het herstel van onder andere zijn psychoses, wat nou eenmaal tijd vergt, heb ik even gemist. Altijd is het ofwel "ik zit nu niet in ren psychose dus ik kan alles aan" of "de wereld is gemeen en daarom lukt niets".

Zolang TS niet realistisch kijkt naar zijn mogelijkheden en accepteert dat hij nou eenmaal last heeft van ernstige psychiatrische problematiek blijft deze cirkel zich herhalen. En vrees ik dat het dan van psychose naar psychose hobbelen blijft. Klinkt misschien lullig, maar hoewel uit je topics de afgelopen jaren blijkt dat je naast dalen ook betere momenten hebt gezien, maar geen langere stabiele periodes waarin je ook daadwerkelijk functioneel en realistisch naar je mogelijkheden en toekomst hebt gekeken.

Dat valt users op, na een tijdje is het wel klaar met schouderklopjes geven. Ik vind het in ieder geval erg lijken op het patroon dat je vaak in incel-topics ziet. Extreem schommelen tussen "de wereld is gemeen en daarom lukt het me niet" en denken dat er een magische fix is waardoor alles nu wél goed gaat, zonder de tijd en energie te willen steken in het werkelijke probleem.

Het is toch compleet onrealistisch dat iemand die steeds van deze topics opent over korte tijd aan het werk is om andere mensen te kunnen ondersteunen en daar een lekker riant salaris bij krijgt? Dit zeg ik niet om stom te doen, maar om duidelijk te maken dat je de realiteit, die vast moeilijk is, onder ogen moet komen. Zolang je dat niet doet zul je niet opeens de reacties krijgen waar je op hoopt, en kunnen anderen je al helemaal niet verder helpen.
pi_196906463
Oke... Iemand vertelde me over deze discussie. Dit is een dolkssteek... Het raakt me echt enorm...
En oke, soms heb je een probleem met iemand, maar zet dan een tag neer oid zodat ik überhaupt weet wat er gezegd en gedacht wordt over mij.

Ik krijg het niet voor elkaar om alles te lezen en ik voel echt hier heel erg naar over
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196906646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... Iemand vertelde me over deze discussie. Dit is een dolkssteek... Het raakt me echt enorm...
En oke, soms heb je een probleem met iemand, maar zet dan een tag neer oid zodat ik überhaupt weet wat er gezegd en gedacht wordt over mij.

Ik krijg het niet voor elkaar om alles te lezen en ik voel echt hier heel erg naar over
Probeer het je niet aan te trekken.
Het is iemand die heel erg ziek is en het op een heel ongelukkig manier uit.

Heeft niets met jou te maken :*
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 17:40:33 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196906695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... Iemand vertelde me over deze discussie. Dit is een dolkssteek... Het raakt me echt enorm...
En oke, soms heb je een probleem met iemand, maar zet dan een tag neer oid zodat ik überhaupt weet wat er gezegd en gedacht wordt over mij.

Ik krijg het niet voor elkaar om alles te lezen en ik voel echt hier heel erg naar over
Dat hoeft niet. Het is gewoon iemand die heel ziek is en wanhopig is. Dit gaat niet om CotS, die gaat gewoon om iemand anders dan TS zelf die wél het soort reacties krijgt die TS zelf ook zou willen krijgen, en toevallig ben jij dan die 'iemand anders'.

Ik zou er me 0,0 van aantrekken :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196906768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... Iemand vertelde me over deze discussie. Dit is een dolkssteek... Het raakt me echt enorm...
En oke, soms heb je een probleem met iemand, maar zet dan een tag neer oid zodat ik überhaupt weet wat er gezegd en gedacht wordt over mij.

Ik krijg het niet voor elkaar om alles te lezen en ik voel echt hier heel erg naar over
Nou je kan het als compliment zien, want jij gaat wel constructief om met wat op dat moment binnen je mogelijkheden ligt en dat levert bemoedigende reacties op. Vanwege die bemoedigende reacties werd je als voorbeeld aangehaald.

En geeninspiratie en K_W zien dat niet en zijn daarom verongelijkt dat mensen die niet constructief omgaan met wat op dat moment binnen hun mogelijkheden ligt niet blindelings worden aangemoedigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 17:44:44 ]
pi_196906776
Dank jullie... Het is gewoon nogal out of the blue voor me...
Maar goed...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196907744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan wel mee leven dat andere mensen commentaren hebben op mijn postgedrag. Voor hen is het makkelijk oordelen, zij hebben mijn problemen niet.
Ik vind dat jij even makkelijk over hen oordeelt. Wie zegt dat alle Fok!kers kerngezond zijn, zowel mentaal als fysiek? Niet elke Fok!ker zal behoefte hebben om dingen te etaleren.

Streven naar meer mag altijd, maar je zou eigenlijk blij moeten zijn met wat je hebt. Veel mensen die met dezelfde problemen te maken hebben en in ontwikkelingslanden wonen bv, zijn veel slechter af dan jij, krijgen geen adequate therapie, medicijnen, inwoning, inkomen. Hebben geen opleiding kunnen volgen of afronden. Er is niemand die naar ze omkijkt of er wordt (sterk) op hen neergekeken. Denk hierover na, dat plaatst je "eigen zijn" wellicht in een ander perspectief.
pi_196908013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:45 schreef Gruj0 het volgende:
Ik vind dat jij even makkelijk over hen oordeelt. Wie zegt dat alle Fok!kers kerngezond zijn, zowel mentaal als fysiek? Niet elke Fok!ker zal behoefte hebben om dingen te etaleren.

Streven naar meer mag altijd, maar je zou eigenlijk blij moeten zijn met wat je hebt. Veel mensen die met dezelfde problemen te maken hebben en in ontwikkelingslanden wonen bv, zijn veel slechter af dan jij, krijgen geen adequate therapie, medicijnen, inwoning, inkomen. Hebben geen opleiding kunnen volgen of afronden. Er is niemand die naar ze omkijkt of er wordt (sterk) op hen neergekeken. Denk hierover na, dat plaatst je "eigen zijn" wellicht in een ander perspectief.
Ik ben het eens met de strekking van je verhaal, want relativeren is goed, maar dat laatste “Er is niemand die naar ze omkijkt of er wordt (sterk) op hen neergekeken”, dat is de realiteit die ts volgens mij ervaart op Fok. Ik heb ook het vermoeden dat dit voor veel mensen op Fok geldt , waarschijnlijk ook voor jou. Op mij wordt ook bijna alleen maar neergekeken. En ik ben best bereid om dan maar toe te geven dat dit vooral geldt voor mensen die blijkbaar minder sociaal vaardig zijn. Whatever. Het boeit me toch allemaal weinig meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-12-2020 19:04:54 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196909180
@geeninspiratie1235 Goed bezig! ^O^ Eerst iemand die het momenteel moeilijk genoeg heeft ontzettend hard kwetsen. Niet omdat ze jou iets heeft misdaan, maar omdat jij een heel bizarre veronderstelling erop nahoudt dat zij meer steun en aandacht krijgt van andere FOK!ers dan ze eigenlijk verdient.

En nu je geschrokken van jezelf bent omdat je met je sociale blindheid niet had ingeschat wat je daarmee hebt aangericht, ga je huilen als een boos klein kind en ons beschuldigen dat we op jou neerkijken.

Nee, we kijken niet op je neer. Maar het is wel lastig communiceren met je. Je blijft maar hangen in hetzelfde cirkeltje en je maakt vooral jezelf ermee kapot.

Als je de problemen die je elke keer ervaart zat bent, doe dan iets. Volg een SOVA-training bijvoorbeeld.
pi_196911131
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
@:geeninspiratie1235 Goed bezig! ^O^ Eerst iemand die het momenteel moeilijk genoeg heeft ontzettend hard kwetsen. Niet omdat ze jou iets heeft misdaan, maar omdat jij een heel bizarre veronderstelling erop nahoudt dat zij meer steun en aandacht krijgt van andere FOK!ers dan ze eigenlijk verdient.

En nu je geschrokken van jezelf bent omdat je met je sociale blindheid niet had ingeschat wat je daarmee hebt aangericht, ga je huilen als een boos klein kind en ons beschuldigen dat we op jou neerkijken.

Nee, we kijken niet op je neer. Maar het is wel lastig communiceren met je. Je blijft maar hangen in hetzelfde cirkeltje en je maakt vooral jezelf ermee kapot.

Als je de problemen die je elke keer ervaart zat bent, doe dan iets. Volg een SOVA-training bijvoorbeeld.
Als je het had gelezen, had je geweten dat ik dat al had gedaan maar je ziet/onthoud toch alleen mijn fouten, daar scoor je ook lekker meer likes mee. Overdrijf het maar weer lekker voor de sensatie. Je doet net alsof ik een misdaad heb begaan omdat ik 2 mensen met elkaar vergeleek op basis van feiten en omdat ik toevallig niet de beste vriendin ben van ChildoftheStars terwijl ik haar nooit zo erg heb afgekraakt als jij mij met deze post. Als anderen op Keep_Walking zouden reageren als op haar, hoe gaat zij er dan op achteruit? :? Is aardigheid een taart ofzo?
“ Eerst iemand die het momenteel moeilijk genoeg heeft ontzettend hard kwetsen. Niet omdat ze jou iets heeft misdaan, maar omdat jij een heel bizarre veronderstelling erop nahoudt dat zij meer steun en aandacht krijgt van andere FOK!ers dan ze eigenlijk verdient.”
Ik vind het heel erg raar dat dit uiteindelijk het enige is dat je uit mijn posts haalt. Het leek me immers beter als men ook voor Keep_Walking aardig is als ze ook voor een ander aardig zijn. Daar gaat niemans van op achteruit. Jij framet het daarna omdat het niet zo aardig verwoord was alsnog als dit mega negatieve verhaal waarmee je alles alleen maar 10x erger maakt en daar snap ik gewoon helemaal niets van. Ik heb jou ook niks misdaan dat je zulke dingen over mij schrijft maar dat telt zoals altijd weer niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 24-12-2020 03:00:45 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 23 december 2020 @ 21:29:46 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196912274
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als je het had gelezen, had je geweten dat ik dat al had gedaan maar je ziet/onthoud toch alleen mijn fouten, daar scoor je ook lekker meer likes mee. Overdrijf het maar weer lekker voor de sensatie. Je doet net alsof ik een misdaad heb begaan omdat ik 2 mensen met elkaar vergeleek op basis van feiten en omdat ik toevallig niet de beste vriendin ben van ChildoftheStars terwijl ik haar nooit zo erg heb afgekraakt als jij mij met deze post. Als anderen op Keep_Walking zouden reageren als op haar, hoe gaat zij er dan op achteruit? :? Is aardigheid een taart ofzo?
Zullen we Child er buiten houden mensen? :)
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 21:32:35 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196912354
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als je het had gelezen, had je geweten dat ik dat al had gedaan maar je ziet/onthoud toch alleen mijn fouten, daar scoor je ook lekker meer likes mee. Overdrijf het maar weer lekker voor de sensatie. Je doet net alsof ik een misdaad heb begaan omdat ik 2 mensen met elkaar vergeleek op basis van feiten en omdat ik toevallig niet de beste vriendin ben van ChildoftheStars terwijl ik haar nooit zo erg heb afgekraakt als jij mij met deze post. Als anderen op Keep_Walking zouden reageren als op haar, hoe gaat zij er dan op achteruit? :? Is aardigheid een taart ofzo?
Het boeide je toch weinig meer? Dan stop aub met dat gemekker over CotS. Het was om te beginnen al onzinnig haar erbij te betrekken want offtopic en er over dooremmeren gaan we niet meer doen. Klaar nu.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:44:33 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196965862
Ik heb een leuke kerst gehad, nu nog wachten op het jaarwisseling. 2021 wordt het jaar dat ik mijn leven positief veranderd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197022829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een leuke kerst gehad, nu nog wachten op het jaarwisseling. 2021 wordt het jaar dat ik mijn leven positief veranderd.
_O_
pi_197029573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:16 schreef How het volgende:
Tsja. Volgens mij was het krap een maand geleden dat TS nog vol vertrouwen was dat hij komend jaar als ervaringsmedewerker aan de slag zou kunnen of in ieder geval opgeleid zou worden. Wat opviel was dat in bijna elke post die daarover ging het mooie salaris dat daar bij hoort ter sprake kwam.

De ene keer post TS weer topics waarin alles rooskleurig is met de wildste plannen voor de nabije toekomst, de andere keer is het leven weer een complete ramp door factoren waar TS niets aan kan doen.

De topics waarin hij realistisch denkt over de toekomst en het herstel van onder andere zijn psychoses, wat nou eenmaal tijd vergt, heb ik even gemist. Altijd is het ofwel "ik zit nu niet in ren psychose dus ik kan alles aan" of "de wereld is gemeen en daarom lukt niets".

Zolang TS niet realistisch kijkt naar zijn mogelijkheden en accepteert dat hij nou eenmaal last heeft van ernstige psychiatrische problematiek blijft deze cirkel zich herhalen. En vrees ik dat het dan van psychose naar psychose hobbelen blijft. Klinkt misschien lullig, maar hoewel uit je topics de afgelopen jaren blijkt dat je naast dalen ook betere momenten hebt gezien, maar geen langere stabiele periodes waarin je ook daadwerkelijk functioneel en realistisch naar je mogelijkheden en toekomst hebt gekeken.

Dat valt users op, na een tijdje is het wel klaar met schouderklopjes geven. Ik vind het in ieder geval erg lijken op het patroon dat je vaak in incel-topics ziet. Extreem schommelen tussen "de wereld is gemeen en daarom lukt het me niet" en denken dat er een magische fix is waardoor alles nu wél goed gaat, zonder de tijd en energie te willen steken in het werkelijke probleem.

Het is toch compleet onrealistisch dat iemand die steeds van deze topics opent over korte tijd aan het werk is om andere mensen te kunnen ondersteunen en daar een lekker riant salaris bij krijgt? Dit zeg ik niet om stom te doen, maar om duidelijk te maken dat je de realiteit, die vast moeilijk is, onder ogen moet komen. Zolang je dat niet doet zul je niet opeens de reacties krijgen waar je op hoopt, en kunnen anderen je al helemaal niet verder helpen.
Dat van die schommelingen snap ik heel goed. Nu heb ik zelf geen schizofrenie maar bipolair stoornis, er zijn wel zaken waarin ik me herken. Op het ene moment denk je dat je de wereld aankan en maak je allemaal wilde plannen en maanden daarna lig je jankend in bed omdat je het gewoon niet meer ziet zitten.

Het lijkt me ook heel lastig om dit als buitenstaander te begrijpen. Laat staan om advies te geven. Ik begrijp me zelf niet eens. Het moment dat ik in een hypomanie zit, weet ik gewoon niet meer hoe het voelt om depressief te zijn en vice versa. En de keuzes die ik op dat moment maak voelen dan ook heel logisch aan.

Dus ja, ik kan TS voor een deel wel begrijpen. Ik vind het alleen lastig om advies te geven. Voor mezelf weet ik dat regelmaat wel positieve invloed heeft. En wandelen. En ik hoop voor TS, mocht hij werk en regelmaat vinden, het ook beter gaat.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 29 december 2020 @ 15:56:38 #99
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197060078
quote:
15s.gif Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat van die schommelingen snap ik heel goed. Nu heb ik zelf geen schizofrenie maar bipolair stoornis, er zijn wel zaken waarin ik me herken. Op het ene moment denk je dat je de wereld aankan en maak je allemaal wilde plannen en maanden daarna lig je jankend in bed omdat je het gewoon niet meer ziet zitten.

Het lijkt me ook heel lastig om dit als buitenstaander te begrijpen. Laat staan om advies te geven. Ik begrijp me zelf niet eens. Het moment dat ik in een hypomanie zit, weet ik gewoon niet meer hoe het voelt om depressief te zijn en vice versa. En de keuzes die ik op dat moment maak voelen dan ook heel logisch aan.

Dus ja, ik kan TS voor een deel wel begrijpen. Ik vind het alleen lastig om advies te geven. Voor mezelf weet ik dat regelmaat wel positieve invloed heeft. En wandelen. En ik hoop voor TS, mocht hij werk en regelmaat vinden, het ook beter gaat.
Heb je naast je bipolaire stoornis ook psychoses gehad?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197060745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je naast je bipolaire stoornis ook psychoses gehad?
Gelukkig niet heel heftig. Nou ja, wel in het verleden last gehad van paranoia, maar ik denk dat dat meer komt door angst en onzekerheid. Dus de angst om vergiftigd te worden of de angst om achtervolgd te worden. Bij mij wijk die ik liep als postbode wist ik waar de camera’s hingen.

Nu heb ik het veel minder. Meer dat ik tijdens mijn depressieve periodes wel heel angstig kan zijn. Alsof ik opgesloten zit in mijn eigen woning. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar het is alsof mijn woning in een andere dimensie is. Een andere werkelijkheid. Uiteraard blijft het gewoon bij een gevoel. ;)
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')