abonnement Unibet Coolblue
pi_196770137
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:21 schreef Ixnay het volgende:

Heb je bewijs? Nee. Graag mijn mening respecteren net zoals ik die van jou respecteer.
Jij komt met de onzin dat alleen mensen die toch al terminaal zijn overlijden.
Dat valt niet te bewijzen , omdat het onzin is,
En dit soort a-sociaal geleuter hoef ik niet te 'respecteren'

quote:
De griep is een zeer gevaarlijke ziekte voor mensen met een zwak afweersysteem. Datzelfde geldt voor covid.
Inderdaad .... en covid 19 kan ook een gevaarlijke ziekte zijn , nog erger als de griep, voor mensen die niet zo"n zwak afweersysteem hebben.

ps... je bent een rechtse wappie die denkt zich voor te doen als links, om zo geloofwaardiger te lijken,
Dom hoor..... fokkers prikken dat direct door

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 16-12-2020 19:09:29 ]
pi_196770159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:32 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Geloof ik meteen. Vergelijkbaar met influenza en dus een reden om voorzichtig mee te zijn.

Een lockdown gaat te ver, net als bij een griep dat niet passend zou zijn.
Nou de agressieviteit is hoger en piekeriger. En de behandeling zwaar en moeilijker.
Een lockdown is zeker nodig om the shit to not hit the fan te krijgen.

Op doodschaal is het erg puur omdat de doden te voorkomen zijn, in principe.
Kanker, niet of nauwlijks


Vakman pur sang
pi_196770319
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:32 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Geloof ik meteen. Vergelijkbaar met influenza en dus een reden om voorzichtig mee te zijn.

Een lockdown gaat te ver, net als bij een griep dat niet passend zou zijn.
De griep is lang niet zo besmettelijk, geen nieuw virus waar mensen al afweer tegen hebben en zorgt voor veel minder druk op de zorg. De vergelijking gaat daarom mank. De enige overeenkomsten zijn dat het virussen zijn en soortgelijke klachten kunnen geven.
  woensdag 16 december 2020 @ 18:53:58 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196770363
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef Ixnay het volgende:
Maar ik ben vooral tegen kartelpolitiek. Bijna nergens op de wereld is dat zo sterk van toepassing als in Nederland. Iedere keer zijn het vrijwel dezelfde partijen die regeren. In andere landen wordt je door de kiezer afgestraft bij wanbeleid. Hier in Nederland hoef je nergens bang voor te zijn. Zie VVD en hoeveel slechte ministers zij steeds leveren. Verzwakking van het democratische systeem vind ik dat.
PvdA, CDA en D66 zijn recentelijk nog door de kiezer gedecimeerd op een manier die bijna nergens anders vertoond is.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:08:18 #130
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196770671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:41 schreef archito het volgende:

[..]

Blijkbaar is dit 'griepje' ernstig genoeg om de complete zorg te overbelasten.
Dus dan kun je wel roepen dat een lockdown te ver gaat, maar wat is je alternatief om te zorgen dat mensen niet op het parkeerterrein van het ziekenhuis sterven?
Ik vind het te ver gaan hoe jij over "griepje" praat.

De griep is een zeer gevaarlijke ziekte. Jaarlijks sterven er duizenden Nederlanders aan. Ik zelf ken genoeg mensen die er mee overleden zijn. Als er keiharde lockdowns waren geweest zouden deze mensen mogelijk nog leven.

Ook liggen de ziekenhuizen jaarlijks vol met griep patiënten. In 2018 lagen in Noord Brabant de ziekenhuizen zo vol dat mensen moesten uitwijken naar andere regio's. Dit kwam dan ook door de bezuinigingen van de kabinetten Rutte.

Ik vind het respectloos om zo over een zulke ernstige ziekte te praten alsof het niks is.

Leg mij eens uit waarom er geen griep lockdowns zijn? Er worden levens mee bespaard.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:14:34 #131
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196770812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij komt met de onzin dat alleen mensen die toch al terminaal zijn overlijden.
Dat valt niet te bewijzen , omdat het onzin is,
En dit soort a-sociaal geleuter hoef ik niet te 'respecteren'
[..]

Inderdaad .... en covid 19 kan ook een gevaarlijke ziekte zijn , nog erger als de griep, voor mensen die niet zo"n zwak afweersysteem hebben.

ps... je bent een rechtse wappie die denkt zich voor te doen als links, om zo geloofwaardiger te lijken,
Dom hoor..... fokkers prikken dat direct door
De persoon die overlijdt aan covid-19 is gemiddeld ouder dan de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders in 2020. De mensen die eraan overlijden waren normaliter al dood geweest. En ja dat zijn cijfers en nee daar kun jij NIETS aan doen. :W

En de griep is een heel erge ziekte. Jij bent hier zelf de aso die leutert. :W

En ik kom uit iedere test uit de bus als links. En zo zie ik mijzelf ook. En dat ben ik ook. Bye. :W
  woensdag 16 december 2020 @ 19:18:04 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196770908
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou de agressieviteit is hoger en piekeriger. En de behandeling zwaar en moeilijker.
Een lockdown is zeker nodig om the shit to not hit the fan te krijgen.

Op doodschaal is het erg puur omdat de doden te voorkomen zijn, in principe.
Kanker, niet of nauwlijks


[ afbeelding ]
Er zijn geen bewijzen die het effect van een lockdown onderbouwen.

Zweden had nauwelijks maatregelen en België had zeer strenge maatregelen.

België deed het per miljoen mensen het van alle landen ter wereld het het slechtste als je de microstaatjes niet meetelt. Zweden deed het even goed/slecht als de rest. Niemand weet wat het effect is van een lockdown op de verspreiding.

Wel weten we wat het betekent voor de economie en met name het MKB.
pi_196770938
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Er zijn geen bewijzen die het effect van een lockdown onderbouwen.

Zweden had nauwelijks maatregelen en België had zeer strenge maatregelen.

België deed het per miljoen mensen het van alle landen ter wereld het het slechtste als je de microstaatjes niet meetelt. Zweden deed het even goed/slecht als de rest. Niemand weet wat het effect is van een lockdown op de verspreiding.

Wel weten we wat het betekent voor de economie en met name het MKB.
Zweden heeft allang maatregelen maar was eerder iets vrijer in de keuze.
Dat beviel mij wel.
Vakman pur sang
  woensdag 16 december 2020 @ 19:21:13 #134
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196770981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De griep is lang niet zo besmettelijk, geen nieuw virus waar mensen al afweer tegen hebben en zorgt voor veel minder druk op de zorg. De vergelijking gaat daarom mank. De enige overeenkomsten zijn dat het virussen zijn en soortgelijke klachten kunnen geven.
Her grootste verschil tussen de griep en covid is de marketing.

De manier hoe men het probeert te verkopen.

En het effect is zichtbaar. Niemand is bang voor de griep ongeacht hoe gevaarlijk het is. Iedereen ging gewoon naar zijn grootouders als hij net genezen is van de griep. Iedereen gaat gewoon naar de winkel met griep als hij even iets nodig had.

Mensen lijden aan een massa psychose. Ik denk dat dat de echte ziekte is.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:22:16 #135
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

PvdA, CDA en D66 zijn recentelijk nog door de kiezer gedecimeerd op een manier die bijna nergens anders vertoond is.
2 van die 3 partijen regeren gewoon hoor.
pi_196771041
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:21 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Her grootste verschil tussen de griep en covid is de marketing.

De manier hoe men het probeert te verkopen.

En het effect is zichtbaar. Niemand is bang voor de griep ongeacht hoe gevaarlijk het is. Iedereen ging gewoon naar zijn grootouders als hij net genezen is van de griep. Iedereen gaat gewoon naar de winkel met griep als hij even iets nodig had.

Mensen lijden aan een massa psychose. Ik denk dat dat de echte ziekte is.
Je kunt wat ik stel niet ontkrachten dus ga je maar wat onzin spuien. Het is goed met je. :W
pi_196771052
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:21 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Her grootste verschil tussen de griep en covid is de marketing.

De manier hoe men het probeert te verkopen.

En het effect is zichtbaar. Niemand is bang voor de griep ongeacht hoe gevaarlijk het is. Iedereen ging gewoon naar zijn grootouders als hij net genezen is van de griep. Iedereen gaat gewoon naar de winkel met griep als hij even iets nodig had.

Mensen lijden aan een massa psychose. Ik denk dat dat de echte ziekte is.
Dat ben ik deels eens.
De griep van 2018 heeft door de covid ogen 9000 doden te veel opgeleverd. Die hadden voorkomen kunnen worden.
Waren die mensen wel in 2019 gestorven maar soit.
Vakman pur sang
  woensdag 16 december 2020 @ 19:24:28 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196771073
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

2 van die 3 partijen regeren gewoon hoor.
Omdat ze weer zijn opgekrabbeld, dat kan. In Nederland zijn er juist grote zetelfluctuaties en komen nieuwe partijen vrij makkelijk het bestel binnen. Wij lopen hierin voor op de rest van Europa. Bijna nergens worden partijen zo hard afgestraft als in Nederland.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:30:49 #139
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771255
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je kunt wat ik stel niet ontkrachten dus ga je maar wat onzin spuien. Het is goed met je. :W
Jij spuit onzin. Griep is net zo besmettelijk en dodelijk.

Voor het ene ben jij bang, want je kijkt nieuws en gelooft ze en voor het andere ben je niet bang want je bent er mee opgegroeid.
pi_196771280
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Wel weten we wat het betekent voor de economie en met name het MKB.
Ja, we weten dat dit effect mee valt, dat de Nederlandse economie de op 3 na sterkste van de wereld is momenteel. Terwijl het economische effect van misschien wel een paar miljoen mensen met langdurige of zelfs blijvende schaden waarschijnlijk in de honderden miljarden loopt. Economisch is het dus dom om dit niet te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 19:32:44 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat ben ik deels eens.
De griep van 2018 heeft door de covid ogen 9000 doden te veel opgeleverd. Die hadden voorkomen kunnen worden.
Waren die mensen wel in 2019 gestorven maar soit.
En dat is nu dus hetzelfde. De levens die nu bespaard blijven met de huidige lockdown sterven alsnog in 2021.
pi_196771384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:32 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En dat is nu dus hetzelfde. De levens die nu bespaard blijven met de huidige lockdown sterven alsnog in 2021.
Ga alsjeblieft even wat nieuws lezen. Lezen over de inmiddels duizenden jongeren die op de IC hebben gelegen of zijn overleden, over de kinderen die inmiddels dood zijn aan deze ziekte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 19:37:29 #143
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771450
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, we weten dat dit effect mee valt, dat de Nederlandse economie de op 3 na sterkste van de wereld is momenteel. Terwijl het economische effect van misschien wel een paar miljoen mensen met langdurige of zelfs blijvende schaden waarschijnlijk in de honderden miljarden loopt. Economisch is het dus dom om dit niet te doen.
Wat hebben wij nog aan die sterke economie? Het vermogen van Nederlanders is gemiddeld minder dan bijvoorbeeld Italianen en Spanjaarden. Wat heb je aan die economie dan? Fijn dat er banen zijn, maar je betaalt achterlijk hoge belastingen en die gaan overal heen behalve waar het heen hoort te gaan, bijvoorbeeld naar Italië en Spanje.

De middenklasse wordt hier extreem zwaar belast waardoor zij in de praktijk hetzelfde hebben als iemand met een laag inkomen.

Heel veel Nederlanders komen in grote financiële zorgen als ze hun baan kwijtraken. De economie is misschien minder kwetsbaar maar de burger wel. In Spanje en Italië is dit precies andersom.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:39:13 #144
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft even wat nieuws lezen. Lezen over de inmiddels duizenden jongeren die op de IC hebben gelegen of zijn overleden, over de kinderen die inmiddels dood zijn aan deze ziekte.
In heel Nederland zijn het er ongeveer 80 tot nu toe in totaal zonder onderliggende klachten. En ze zijn vrijwel allemaal 70+. Dus als je ouderdom als een onderliggende kwaal ziet zijn het er vrijwel 0.

Ps. Ook met griep kwamen er (jonge) mensen op de IC. Geen argument dus.
pi_196771530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat hebben wij nog aan die sterke economie?
Werkgelegenheid. En we hebben juist zo'n sterke economie omdat we een sterk vangnet hebben.

https://www.nu.nl/economi(...)it-coronacrisis.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196771601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In heel Nederland zijn het er ongeveer 80 tot nu toe in totaal zonder onderliggende klachten. En ze zijn vrijwel allemaal 70+. Dus als je ouderdom als een onderliggende kwaal ziet zijn het er vrijwel 0.

Ps. Ook met griep kwamen er (jonge) mensen op de IC. Geen argument dus.
Je bent echt nog meer knettergek dan Baudet en zijn groupies die fan zijn van het Derde Rijk, je past er goed bij. Echt, voor het ontkennen van corona moet je echt knettergek zijn. Alle doktoren wereldwijd werken samen aan een complot, in letterlijk elk land van de wereld?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 19:43:43 #147
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771604
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Werkgelegenheid. En we hebben juist zo'n sterke economie omdat we een sterk vangnet hebben.

https://www.nu.nl/economi(...)it-coronacrisis.html
In andere landen hebben ze ook zo'n vangnet.

Dat vangnet heet "eigen vermogen".

Veel succes om dat op te bouwen in Nederland. Net als je genoeg verdient om wat te sparen meld de belastingdienst zich.

En ik vind dat in dat artikel een rare definitie gehanteerd wordt van "goed uit de coronacrisis komen".
  woensdag 16 december 2020 @ 19:44:35 #148
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771630
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je bent echt nog meer knettergek dan Baudet en zijn groupies die fan zijn van het Derde Rijk, je past er goed bij. Echt, voor het ontkennen van corona moet je echt knettergek zijn. Alle doktoren wereldwijd werken samen aan een complot, in letterlijk elk land van de wereld?
Waar ontken ik corona?
pi_196771703
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Waar ontken ik corona?
Je ontkent de heftigheid van corona. Je beseft niet dat zonder maatregelen het inmiddels standaard was geweest in Nederland dat mensen sterven op de gangpaden van de ziekenhuizen, wachtend op een bed. Daar zit je ontkenning.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 19:47:54 #150
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196771710
Update.

Inmiddels na slechts anderhalve dag hebben meer dan 100.000 mensen de petitie van Forum voor Democratie voor vrijheid getekend.

We hadden wel verwacht dat er veel weerstand zou zijn vanuit de samenleving op deze lockdown, maar dit overweldigende resultaat zagen we niet aankomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')