abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197422408
twitter
Je zou het niet verwachten maar door de sneeuwval in Zwitserland ligt zowaar het treinverkeer op zijn gat. Zie de thread eronder voor meer plaatjes.
pi_197428275
Goed voor de punctualiteit. Treinen die niet rijden zijn ook niet te laat.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:44:54 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197437067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef Salatrel het volgende:
Goed voor de punctualiteit. Treinen die niet rijden zijn ook niet te laat.
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
So we just called him Fred
  Frontpage Koningin zaterdag 16 januari 2021 @ 08:33:27 #129
147316 crew  DJMO
Wandelende tak / Huppelheldin
pi_197439496
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
_O-
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen
Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Irritant mens en een Heldin
pi_197441060
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Maakt niet uit ik ben vrij vandaag.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 20:43:42 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197452717
Die nieuwe Arriva Wink blijkt een zware jongen te zijn. Het operationele gewicht is 137 ton, verdeeld over 8 assen. Dan zit je dus op net geen 17 ton per as.

https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-170-0001-4-001-001

Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:08:40 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197453245
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen.
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
So we just called him Fred
  zaterdag 16 januari 2021 @ 22:29:06 #133
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_197455337
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Of een bijstuurgoochem van NS.

Althans, geen idee wie van die twee bedacht had dat mijn prima warme en op tijd rijdende trein opgeheven moest worden in Amersfoort. Met ervoor in de plaats een ijskoude vervanger. Hoe dan ook werd dat niet echt een succesverhaal.

In plaats van dat het behaaglijk warm werd in het vervangende geval volgde kort na vertrek een knal/flits waarna we Bilthoven bereiken. Lang verhaal kort: uiteindelijk kunnen we toch door naar Utrecht, aldaar rit opgeheven. Verkleumd haal ik een warme chocolademelk. Die kort daarna zo'n beetje uit mijn handen flikkert omdat iemand een rotje afsteekt op het perron het defecte stel kortsluiting maakt of weet ik het. :X

Sneeuw. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 16-01-2021 23:00:43 (Fix s-tag.) ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 22:31:32 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197455402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
mwah, het nadert wel zo'n beetje de max voor reizigersmaterieel wat nog wenselijk is. Bij nog hogere aslasten kunnen er hier en daar beperkingen op gaan treden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 januari 2021 @ 08:39:34 #135
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_197458913
Beladen of onbeladen? Want overbeladen wil je hem eigenlijk onder de 20 ton houden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2021 @ 11:06:17 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197460400
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Beladen of onbeladen? Want overbeladen wil je hem eigenlijk onder de 20 ton houden.
Beladen. Maximaal zoude WINK 144 ton mogen zijn begrijp ik uit de documenten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2021 @ 18:17:32 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197471034
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assen :@

Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per as
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 januari 2021 @ 08:47:52 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_197480662
quote:
11s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assen :@

Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per as
Dat gemiddelde zegt toch niks bij een GTW?
I'm proud to be a railway modeler. It means more to me to be on the cover of Model Railroader than to be on the cover of a music magazine.
- Rod Stewart
  maandag 18 januari 2021 @ 09:31:05 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_197481105
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001
Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:12:57 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_197489535
Bij de WINK rust de motorbak toch ook op draaistellen?
I'm proud to be a railway modeler. It means more to me to be on the cover of Model Railroader than to be on the cover of a music magazine.
- Rod Stewart
pi_197491079
Verschil is dat de GTW twee assen onder de motorwagen heeft liggen, waar dat bij de WINK twee draaistellen zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2021 @ 19:27:38 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197492135
Ik had niet verwacht dat op de assen onder de motorwagen van de GTW zo'n hoge asdruk zat. De WINK heeft idd twee jacobsdraaistellen, terwijl de tractiemotoren op de twee andere draaistellen gemonteerd zijn. Dat levert een betere gewichtsverdeling op.

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:31 schreef ReisT het volgende:
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001
Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld.
Uit dat document blijkt zelfs dat er voor de GTW 2/6 een waarschuwing is dat bij volle belading er de kans bestaat dat op de assen van de motorbak meer gewicht komt te rusten dan toe is gelaten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:34:35 #143
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_197499674
Let wel.. Dat is dus alleen voor C2-geklassificeerde baanvakken. Vrijwel heel Nederland is C2 bij baanvaksnelheid met de mogelijkheid om afspraken te maken tot 22,5 ton aslast in exceptional payload. Die afspraken zijn bijvoorbeeld voor de Vectron gemaakt. Daarbij zijn ook beperkingen opgenomen waar die niet de baanvaksnelheid mag.
  Redactie Sport zaterdag 23 januari 2021 @ 00:18:48 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_197583588
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie :')

https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 06:58:12 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197585395
_O-
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_197626568
:W :W

Sinds 13 december 2020 is de nieuwe treinconcessie op de Noordelijke Nevenlijnen van start gegaan. Alle treinen krijgen een nieuwe, frisse, groene huisstijl. Tevens is de dienstregeling op diverse baanvakken uitgebreid of patroonmatig gefatsoeneerd. Laatstgenoemde is vooral van toepassing tussen Leeuwarden en Harlingen Haven, waar nu dagelijks drie omlopen worden ingezet met lange kering in Harlingen. Hierdoor ontstaat een vaste halfuursdienstregeling.

Op 24 januari 2021 werd voor het eerst in twee maanden de camera weer eens gepakt om wat foto's te maken in de buurt. Met de nieuwe dienstregeling kruisen de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen ieder half uur te Dronryp. Terwijl het een groot deel van de dag mooi zonnig weer was in Frysln, trokken er in de namiddag toch flink wat wolken vanaf de Noordzee het land in. Bij vertrek van GTW 2/6-stel 10233 "Liesbeth List" richting Harlingen en GTW 2/8-stel 10327 "Jelle Zijlstra" richting Leeuwarden ontstond deze foto.
pi_197670643
Het definitieve Tracebesluit is gepubliceerd voor PHS Amsterdam Centraal.
pi_197670684
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:18 schreef dennistd het volgende:
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie :')

https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/
Flash vindt dit leuk :P
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_197676354
Ik weet dat er hier machinisten zitten ik heb een vraagje bij de ns in welke schaal wordt je ingedeeld als machinist ?
pi_197680075
54 als aspirant, dan 55 als beginnend machinist. Uiterste loonschaal is 57.
Overigens komen er bovenop dat kale salaris nog onregelmatigheidstoeslagen etc.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')