abonnement Unibet Coolblue
pi_196716612
Stem jij uit eigenbelang of laat jij jouw stem afhangen van jouw ideale wereldbeeld?

Zou een persoon die werkloos is, met een uitkering thuis zit en die daarom op de SP stemt, hier ook op stemmen als deze persoon plotseling miljonair wordt? Of zou deze persoon switchen naar de VVD in de hoop een mindere hoeveelheid belasting te hoeven afdragen? Dit verschilt natuurlijk per persoon.

Zou jij als je een ton verdient per jaar op de VVD stemmen of zou jij door jouw wereldbeeld of bepaalde morele overwegingen alsnog voor een partij stemmen die opkomt voor mensen die het minder breed hebben dan jij?

Of juist andersom; Misschien heb je het niet breed en kan je uit eigenbelang beter stemmen op bijvoorbeeld de SP of BIJ1, maar stem je op de VVD omdat het partij-programma van de VVD beter aansluit op jouw ideale wereldbeeld. Ook dat kan natuurlijk zo zijn.

Ik weet niet zo goed of ik mijn partij-keuze (die nu nog niet vaststaat) laat afhangen van mijn wereldbeeld of meer van mijn eigenbelang als student. Ik ben vrij jong dus mijn wereldbeeld staat waarschijnlijk minder vast dan die van oudere mensen en daarnaast vind ik het lastig om te bepalen wat mijn eigenbelang nu precies is en hoe die wel of niet aansluit op mijn wereldbeeld.

Zijn er FOK!ers die hier meer over nagedacht hebben? Ik ben wel benieuwd!
pi_196716667
Aan andere mensen denken :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 14 december 2020 @ 00:01:09 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196716669
Een parlementaire democratie werkt het beste als iedereen uit eigenbelang stemt. Anders krijg je geen gelijke verdeling van meningen in de kamer.

Toch stem ik vooral op basis van mijn ideale wereldbeeld. Bij de keuzes van de partijen komt de VVD dan het beste uit. Ze komen op voor iedereen, dus ook voor de laagste lagen van de bevolking. Een sterke arbeidsmarkt en groeiende economie is ook goed voor lagere mensen, mits ze echt willen werken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 06:08:27 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196717651
eigenbelang staat voorop denk maar ik stem nooit meer VVD
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 december 2020 @ 07:26:29 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196717898
Beiden zijn al afgewogen. Als chronisch zieke ligt stemmen op de SP voor de hand, maar erg gezond voor Nederland lijkt me dat niet. En wat spelen ze eigenlijk klaar?

Maar de kernwaarden van de PvdA - alsnog meer met dingen als zorg bezig dan bijna alle anderen - bieden sowieso het een en ander wat ik belangrijk vind, en waar je de SP niet veel over hoort.

Was ik zo'n ideaal zondagskind zonder gebreken geweest (ik probeer me nu voor te stellen hoe dat geweest zou zijn) dan had PvdA nog steeds veel kans gemaakt, maar was ook D66 in aanmerking gekomen. T'is nu niet voor mij bedoeld, maar ik 'begrijp' ze wel. Ook die hebben bepaalde linksige waarden die aanspreken, maar economisch zijn ze wat rechtser. Rechtser dan dįt zou echter geen optie zijn, dat is gewoon een ander wereldbeeld (bij het CDA eigenlijk ook al).

GroenLinks is een moeilijk geval. Het heeft sympathieke aspecten, maar kan wat wereldvreemd uit de hoek komen (hoewel het juist van die cosmopolitische types zijn die erop stemmen) en het is wat doorgeschoten groen. Maar als welgestelde stadsbewoner had ik dat misschien anders gezien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Eightyone op 16-12-2020 07:27:37 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 december 2020 @ 07:43:28 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196718002
Maar toen ik werkeloos thuis zat stemde ik helemaal geen SP. Ik stem het liefst voor een combinatie van waar ik me prettig bij voel en wat ik zelf denk dat goed is voor het land.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196789695
Team wereldbeeld.

In een ideale wereld ben ik de rijkste persoon (waarvan niemand weet dat ik het ben)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196908059
Eigenbelang, natuurlijk. Duh.
#WeesGeenWhales
pi_196997650
Nooit eigen belang, dat kan om de zoveel tijd weer anders zijn.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197243392
Ik stem voor mijn uitkering.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:31:05 #11
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197251861
Eigen belang, en daarom VVD.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 11 januari 2021 @ 09:30:03 #12
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_197338329
Ik stem op praktische politici. Luchtfietsers, populisten en 'deugmensen' zoals Jesse Klaver mijd ik als de pest.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')