abonnement Unibet Coolblue
pi_197407295
Ik vind wel dat de VVD eens met een verhaal mag komen. Op sommige punten loopt het land totaal vast. Wat is hun antwoord daarop?

Een visie op buitenlandbeleid? Een visie op defensie? Ruimtelijke ordening en volkshuisvesting? Een globaal plan op het onderwijs. Ja, ik vind dat grote vraagstukken lijken te ontbreken, waar willen we met dit land naartoe. Pragmatisme en in-het-moment-leven vieren hoogtij. Of kijk naar de staat van de rechterlijke macht, de staat van transparatie in het openbaar bestuur, en de toeslagenaffaire.

Ik mis echt visie. En soms ook gewoon lekker gekke plannen. Durf te dromen. Er kunnen zoveel dingen zoveel beter. In plaats dan is politiek bedrijven tegenwoordig 'op de centjes' letten.

En de oppositie heeft het over de gezelligheid van vroeger. _O-
pi_197447393
De arbeiders zouden juist geen VVD moeten stemmen naar goed blijkbaar stemmen ze er toch op anders kan deze partij niet zo groot zijn
  zaterdag 16 januari 2021 @ 17:37:13 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197448532
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:42 schreef skrn het volgende:
Ik vind wel dat de VVD eens met een verhaal mag komen. Op sommige punten loopt het land totaal vast. Wat is hun antwoord daarop?

Een visie op buitenlandbeleid? Een visie op defensie? Ruimtelijke ordening en volkshuisvesting? Een globaal plan op het onderwijs. Ja, ik vind dat grote vraagstukken lijken te ontbreken, waar willen we met dit land naartoe. Pragmatisme en in-het-moment-leven vieren hoogtij. Of kijk naar de staat van de rechterlijke macht, de staat van transparatie in het openbaar bestuur, en de toeslagenaffaire.

Ik mis echt visie. En soms ook gewoon lekker gekke plannen. Durf te dromen. Er kunnen zoveel dingen zoveel beter. In plaats dan is politiek bedrijven tegenwoordig 'op de centjes' letten.

En de oppositie heeft het over de gezelligheid van vroeger. _O-
Ze verliezen kiezers als ze open kaart gaan spelen over hun visie en agenda.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197452137
De vvd is behalve een partij voor de grote multinational tegenwoordig ook een partij voor de middeninkomens.
En dat begrijp ik ook wel. Een partij van de arbeid lijkt meer verworven tot een partij voor de kwetsbare asielzoeker. Iets wat weinig aanspreekt als je Henk de loodgieter uit Hurdegaryp bent, met een vrouw die parttime verpleegster is en een fijn koophuis. De 'gewone' man met zijn gewone inkomen. Partijen die daar ooit voor waren, lijken die groep helemaal uit het oog verloren te zijn(tenminste zo komen ze in de media over). Hierdoor zijn veel mensen het sinds pakweg 10-20 elders gaan zoeken. Waaronder dus de VVD, een partij die graag naast Shell, ook wel een beetje voor Henk de huizenbezitter opkomt.

Ook zo'n toeslagenffaire. Daarvan zijn velen verbaasd waarom mensen nog op Rutte/Vvd zoúden stemmen, maar een groot deel van de middeninkomens krijgt niet eens enige toeslag.. die hele affaire zegt hen dus niet zo veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebke op 16-01-2021 20:29:08 ]
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:13:11 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197453324
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:19 schreef ebke het volgende:
Ook zo'n toeslagenffaire. Daarvan zijn velen verbaasd waarom mensen nog op Rutte/Vvd zoúden stemmen, maar een groot deel van de middeninkomens krijgt niet eens enige toeslag.. die hele affaire zegt hen dus niet zo veel.
Kinderopvangtoeslag krijgen ook de middeninkomens.

https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2020

Wel is het inderdaad VVD beleid om overheidsvoorzieningen tot de armsten te willen beperken. Daar gaat het onderwijs ook langzamerhand naar toe. Amerika is het voorland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')