Dat is niet helemaal waar. Een hond kan een tumor in z'n kop krijgen en ineens gevaarlijk worden maar over het algemeen weet je als eigenaar echt wel in welke situaties je hond te vertrouwen is.quote:Op zondag 4 april 2021 16:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
dat is waar ja.
maar helaas weten we pas aan t einde van een hondeleven welke honden dat waren.
want, zoals de topictitel al doet vermoeden: "zoiets deed hij eerder nooit!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 04-04-2021 17:10:39 ]I'm sliding like a lizard on my belly and back
klopt, dat blijft een risico.quote:Op zondag 4 april 2021 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, maar de laatste paar artikelen gaan vaak over losgebroken honden of aanvallen binnen. Je kunt zo’n beest moeilijk 24/7 muilkorven.
Dat laatste is absoluut niet waar voor het merendeel van de hondenbezitters. Je gaat er daarmee vanuit dat mensen hun hond goed kennen en dat honden voorspelbaar gedrag vertonen. Beide is niet waar.quote:Op zondag 4 april 2021 17:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Een hond kan een tumor in z'n kop krijgen en ineens gevaarlijk worden maar over het algemeen weet je als eigenaar echt wel in welke situaties je hond te vertrouwen is.
Ja daar heb je dan wel weer gelijk in. Ondanks dat de kennis bij veel hondeneigenaren tegenwoordig een stuk groter is dan vroeger lopen er ook nog heel mensen rond die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 4 april 2021 17:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut niet waar voor het merendeel van de hondenbezitters. Je gaat er daarmee vanuit dat mensen hun hond goed kennen en dat honden voorspelbaar gedrag vertonen. Beide is niet waar.
En voor wat betreft honden met een tumor, of andere gedragsstoornissen, geldt eigenlijk iets soortgelijks. Als je je hond goed kent, dan zie je gedragsverandering aankomen en merk je aan vaak subtiele signalen dat er iets niet in orde is. Maar dat is alleen als je je hond goed kent en dat is nu precies het probleem.
Heel veel mensen hebben een hond als statussymbool en besteden er verder weinig aandacht aan, of begrijpen geen hol van hoe het werkt in een roedel. Paar keer per dag een verplicht rondje, of erger nog: de uitlaatservice, helpt niet om je hond goed in beeld te houden. In huis gedragen ze zich vaak redelijk normaal, maar de verschillen merk je vooral met externe prikkels.
Ik zag vandaag ook weer iemand lopen met een Stafford waarbij ik op 200 meter afstand al zag dat het niet goed zit. Ik wil dan niet de wijsneus uithangen, maar die hond woont 3 deuren van mijn kinderen vandaan en loopt vaak los over het erf. Dus ik heb die vrouw aangesproken en aangegeven dat ik me zorgen maak over het gedrag van haar hond.
Je wil niet weten hoeveel domheid er dan uit zo'n mens komt waaruit blijkt dat ze gewoon geen idee heeft waar ze mee bezig is.
quote:Op zondag 4 april 2021 17:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Een hond kan een tumor in z'n kop krijgen en ineens gevaarlijk worden maar over het algemeen weet je als eigenaar echt wel in welke situaties je hond te vertrouwen is.
Hier zie je trouwens in een filmpje hoe je een hond uitschakelt / onder controle houdt. Er is wat lef en spierkracht voor nodig maar prent jezelf de beelden in. Je weet nooit wanneer het je van pas komtgoh, die tip in dat filmpje kende ik nog niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal ik zeker onthouden ja!uiteindelijk lukt altijd alles
Het bezitten van een Staffordshire terrier is sowieso een zeer betrouwbare indicator dat de eigenaar een blanke tokkie met een IQ van minder dan 80 is, in een kansenwijk woont en meerdere lelijke tatoeages heeft.quote:Op zondag 4 april 2021 17:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel domheid er dan uit zo'n mens komt waaruit blijkt dat ze gewoon geen idee heeft waar ze mee bezig is.
Deze hond is ongeveer een jaar en heeft nog geen seconde training gehad. Wordt het grootste deel van de dag aan zijn lot overgelaten en aan de lijn is hij de baas.quote:Op zondag 4 april 2021 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het bezitten van een Staffordshire terrier is sowieso een zeer betrouwbare indicator dat de eigenaar een blanke tokkie met een IQ van minder dan 80 is, in een kansenwijk woont en meerdere lelijke tatoeages heeft.
Ok, die zijn wel de uitzondering dan. 95% van de Stafford-eigenaren die ik ontmoet, vallen in bovengenoemde categorie. Waarom die lui waar jij over vertelt niet gewoon een Labrador hebben genomen, ontgaat me.quote:Op zondag 4 april 2021 17:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deze hond is ongeveer een jaar en heeft nog geen seconde training gehad. Wordt het grootste deel van de dag aan zijn lot overgelaten en aan de lijn is hij de baas.
Overigens geen blanke Tokkies, maar een Indonesische familie in een flinke woonboerderij.
Ik werd ook niet uitgescholden, ze snapte er gewoon niks van. "Hihi, ja hij trekt wel een beetje aan de lijn."
Vermoedelijk voor de afschrikwekkende werking zo aan de rand van de stad. Niet snappende dat ze vooral zichzelf in gevaar brengen.quote:Op zondag 4 april 2021 17:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ok, die zijn wel de uitzondering dan. 95% van de Stafford-eigenaren die ik ontmoet, vallen in bovengenoemde categorie. Waarom die lui waar jij over vertelt niet gewoon een Labrador hebben genomen, ontgaat me.
Ik ben als liefhebber niet voor verbieden. Ik vind wel dat training verplicht moet zijn en dat er na zo'n training ook objectief beoordeeld moet worden of een hond gemuilkorfd of niet verder moet. En zelfs of de hond past in de setting waarin hij terecht komt.quote:Op zondag 4 april 2021 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Moraal van dit topic: we zijn gek dat we uberhaupt nog prive-hondenbezit toestaan.
Voor alle? Ze zouden die schoonouders op moeten sluiten... Dat die hond een typhusbeest was was bekend:quote:Op zondag 4 april 2021 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
Heb het net helemaal gelezen ...
Wat een drama voor alle betrokkenen ....
(En ja schoonouders waren fout door het kind op de grond te zetten toen de hond binnen was)
Kind overleden, huwelijk kapot ...
quote:‘Hij had al eerder gebeten, hij heeft zelfs een keer de kat van mijn schoonouders zo ernstig gebeten dat die daarna moest worden afgemaakt.’
Ja. Maar dan nog blijft het voor hen ook drama ... als je zoiets op je geweten hebt ...quote:Op zondag 4 april 2021 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor alle? Ze zouden die schoonouders op moeten sluiten... Dat die hond een typhusbeest was was bekend:
[..]
Dat kutbeest had ruim eerder al een spuitje moeten krijgen...quote:Op zondag 4 april 2021 18:31 schreef maily het volgende:
Ja. Maar dan nog blijft het voor hen ook drama ... als je zoiets op je geweten hebt ...
Dus vaker gebeurd met als "hoogtepunt" het doodbijten van de eigen kat... Ik had dat beest eigenhandig onthoofd als dat mijn hond was geweest.quote:Hij had al eerder gebeten, hij heeft zelfs een keer
Dit artikel kan ik gelukkig wél lezen.quote:Op zondag 4 april 2021 15:56 schreef rutger05 het volgende:
Lees ik vandaag dat er een jochie van 6 jaar op zijn fietsje is gegrepen door een 7 maanden oude rottweiler. Jochie naar het ziekenhuis met nare beenwonden en gaat hier lichamelijke en geestelijke littekens aan over houden. Vader kon dit kutbeest van het jochie aftrappen anders was het nog vervelender afgelopen.
Het knettergekke is dat dat dit gevaarlijke mormel niet direct in beslag is genomen en een spuitje heeft gekregen, maar dus gewoon nog bij dit gezin in de buurt woont. Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat de eigenaren uit eigen beweging dit kreng niet direct hebben laten inslapen. Nu is dus het wachten op het volgende incident.
Zeer slecht en kwalijk geregeld in dit land. Onacceptabel. Hier moet echt betere regel- en wetgeving voor komen en snel.
https://www.destentor.nl/(...)jarige-ben~ab7dbe60/
asjemenou !quote:Ook Ben is nog lang niet de oude. Deze week is de 6-jarige niet naar school geweest, maar wel twee keer naar het ziekenhuis om de twee diepe vleeswonden te laten behandelen, waar hij naar alle waarschijnlijkheid twee lelijke littekens aan over zal houden. ,,Het is een wond van 13 centimeter over de lengte, zo'n 5 centimeter diep. Ik zag het bot van zijn scheenbeen toen het gebeurde”, aldus de vader. Inmiddels hebben zowel vader als zoon hulp ingeschakeld om de gebeurtenis te boven te komen. ,,Dit kan gewoon niet nog iemand anders overkomen. Ik ben een nuchtere vent, maar hierdoor emotioneel kapot. Mijn kinderen blijven maar vragen of die hond er nog is als ze over straat lopen.”
Daar zit dan ook de mentale pijn. ,,Die hond woont gewoon in de buurt.” Van Schie benadrukt dat het een kinderrijke woonwijk is. ,,De politie heeft mij uitgelegd dat het niet vaak gebeurt dat zo'n dier op advies wordt ingeslapen. Ze houden er ook rekening mee dat dat beest nog maar zeven maanden is, dus nog een pup”, sombert hij. Inmiddels heeft hij aangifte gedaan bij de politie en hebben agenten aangegeven dat de Rottweiler verder wordt onderzocht.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:42 schreef Jemoederniet het volgende:
Zelfs zeehonden zijn niet veilig
https://www.trouw.nl/buit(...)et-de-dood~ba3e78dd/
Had echt niemand kunnen bedenken dat het een slecht idee was om die zeehonden te laten wennen aan de stad.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:42 schreef Jemoederniet het volgende:
Zelfs zeehonden zijn niet veilig
https://www.trouw.nl/buit(...)et-de-dood~ba3e78dd/
Fixed.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Had echt niemand kunnen bedenken dat het een slecht idee was om die zeehonden roofdieren te laten wennen aan de stad.
Ja, ze hadden bij de Teems best een bordje kunnen ophangen dat zeehonden en duiven niet welkom zijn in de stad.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Had echt niemand kunnen bedenken dat het een slecht idee was om die zeehonden te laten wennen aan de stad.
En eenden, ganzen en zwanen... Hoe vaak ik niet bij het eendjes kijken toen de kinderen nog klein waren zo'n clueless figuur aan zag komen met hond waarbij de hond zijn instinct achterna ging en de eenden instoof. Zulke mensen zeggen dan vaak ook nog iets à la "Aaah jammer ik wou de kuikentjes zien!". Oorzaak en gevolg is ze compleet vreemd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, ze hadden bij de Teems best een bordje kunnen ophangen dat zeehonden en duiven niet welkom zijn in de stad.
Hoe had je dat willen doen dan? Bovendien is het toch leuk als je zeehondjes kan kijken?
quote:Twee loslopende honden hebben gistermiddag in de vluchthaven van Neeltje Jans een jonge zeehond doodgebeten. Op de zandbank bij de vluchthaven lagen meerdere zeehonden te rusten toen twee loslopende honden aan de aandacht van hun eigenaresse ontsnapten en naar de zeehonden toe renden.
De honden en een zeehond raakten met elkaar in gevecht en hebben elkaar daarbij gebeten. De eigenaresse heeft haar honden tijdens het gevecht nog wel weg weten te halen zodat de zeehonden konden vluchten. Dat was niet genoeg om een dodelijke afloop te voorkomen, bleek later. 's Avonds is de dode zeehond met bijtwonden in dezelfde vluchthaven gevonden.
Het incident wordt nu onderzocht door de Regionale Uitvoeringsdienst van de Provincie Zeeland.
quote:Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef maily het volgende:
Jonge zeehond dood na gevecht met loslopende honden op Neeltje Jans
[..]
Aan de aandacht ontsnapt.....quote:Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef maily het volgende:
[..]
Kut beesten, en ze mogen in het Nationaal Park Oosterschelde helemaal niet loslopen. Boete ¤100,-quote:Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef maily het volgende:
[..]
Gezien het niveau van handhaving krijgt ze die boete nog niet eens. Dat massale maar wat doen met de regels en je honden komt ergens vandaan, en dat is dat de pakkans en handhaving praktisch nihil is. Als het verdorie zelfs na bijtincidenten nog te veel moeite is om te controleren of er echt een muilkorf om wordt gedaan, dan gaan ze echt dit soort kutten niet vervolgen die "oeps gossie" hun honden ineens kwijt zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kut beesten, en ze mogen in het Nationaal Park Oosterschelde helemaal niet loslopen. Boete ¤100,-
Hoop dat ze dat voor de hele kust gaan invoeren, honden aan de lijn.
Weer zo'n hoer die haar mormels niet onder controle heeft. Hier ook een paar in de buurt die elke dag worden uitgelaten door hun honden lijkt het.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef maily het volgende:
[..]
Aangelijnde hond op strand Renesse; dan krijg je een penning.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Renesse is ook helemaal klaar met die loslopende mormels. Verstoren diverse broedgebieden.
Gelukkig maken hondeneigenaren het zichzelf onmogelijk, steeds meer vakantiehuizen en parken zijn honden verbieden of eisen dat de dieren aan de lijn blijven.
Prima ontwikkeling!
En dan ook ervandoor gaan of je niet melden. Je gaat mij niet vertellen dat je niet merkt dat je hond uitbreekt, of ineens 's ochtends in de tuin ligt met overal stukken schaap erop gesmeerd.quote:
Waarom al de duizenden hondeneigenaren straffen voor die paar hersenloze tokkies die voor problemen zorgen?quote:Op donderdag 15 april 2021 18:47 schreef Djeez het volgende:
Het wordt tijd dat het houden van honden aan zeer strenge regels wordt gebonden. Eerst cursussen volgen en kunnen aantonen dat je zo'n kutbeest de baas bent. En ieder jaar de cursus herhalen. Op eigen kosten, uiteraard
En het ergste is dat ze dus geen zwerfhonden redden maar juist stimuleren dat er in het wilde weg gefokt wordt. Die Oost Europeanen verdienen gewoon aan gefokte honden die ze als zwerfhond presenteren.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:11 schreef Qarrad het volgende:
Deze fanaten -want dit zijn het, vergis je niet- hebben hun levensbesteding gevonden in het streven om alle arme zielige zwerfhonden uit Oost-Europa te redden.
In mijn eigen ervaring zijn dat soort honden juist vaak honden met kennelsyndroom achtige problemen. Extreem angstig etc. En totaal niet gewend aan het leven in huis bij mensen in een drukke omgeving. Daar heb je als toekomstige eigenaar zelf het allermeest last van. Dat soort honden wat je huis sloopt, verlatingsangst etc.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:11 schreef Qarrad het volgende:
Oh en om je even goed boos te maken over waarom het steeds vaker misgaat met schapen en kindergezichtjes. Kijk voor de lol eens op het forum van Radar, waar een hoop stichtingen die honden uit met name Roemenië naar ons land halen onder de loep gelegd werden na wantoestanden.
Deze fanaten -want dit zijn het, vergis je niet- hebben hun levensbesteding gevonden in het streven om alle arme zielige zwerfhonden uit Oost-Europa te redden. Ze hebben een soort jargon, waarin alle honden "lieverds" en "knapperds" zijn maar ze vergeten er even bij te vertellen dat een groot deel van deze schatjes een trauma heeft en niet geschikt is om geplaatst te worden in woonwijken of bij kinderen. Of schapen.
Let vooral op hoe een van deze stichtingen bewust tegengeluiden en waarschuwingen censureert en actief oproept onder de andere fanaten om naar dat forum te gaan om te vertellen hoe goed ze bezig zijn. Zelfs verklaringen van dierenartsen en honden die met een spuitje eindigen worden verdraaid. Die mensen hebben echt een waas voor de ogen.
Er zullen goede stichtingen en lieve honden tussen zitten, maar er wordt hier echt gegokt met bijtincidenten en ellende tot gevolg, helemaal nu iedereen en zijn moeder een hond wil en er goed geld in zit. Hopelijk komt hier dus snel betere regelgeving op want niet dat het niet erg is van al die schapen, het hadden ook kinderen kunnen zijn. Te veel mensen zijn hier naïef in en momenteel kan elke debiel een stichting oprichten, honden laten vangen en/of fokken en hier verkopen.
Hmmm, het zijn er niet een paar, het zijn er duizenden.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarom al de duizenden hondeneigenaren straffen voor die paar hersenloze tokkies die voor problemen zorgen?
Het is heel simpel om landelijke richtlijnen en een registratieregister af te kondigen voor de gevallen die over de scheef gaan. Nu is er geen eenduidig beleid en gaan de overlastgevers vaak vrijuit of komen er heel makkelijk mee weg. Wat ik hier zeg kan morgen al geregeld zijn.
Nee dat soort issues gaan we niet oplossen met een register voor bijtincidenten en richtlijnen voor de overheid hoe daar tegen op te treden. Dat is eerder voer voor psychiaters.quote:Op vrijdag 16 april 2021 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hmmm, het zijn er niet een paar, het zijn er duizenden.
Jij neemt een hond, wij niet.
Overlastgevend:
Blaffen
Bijten
Schijten
Pissen
Schapen, zeehonden, vogels en kinderen... hondenbezitsters vergeten vaak dat hun dier ongewenst is. Ook op terrassen en stranden en bossen.
Dat je ze meeneemt tot daar aan toe, maar hou ze aan de lijn. En van de stoelen en banken.
En de meest domme opmerking ooit is, hij doet niks... jawel. Hij ruikt aan me, hij komt in mijn aura en hij valt me lastig. En zo leuk als jij je dier vind, ik vind er geen donder aan.
quote:Op vrijdag 16 april 2021 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Overlastgevend:
Blaffen.
Bijten.
Schijten.
Pissen.
Schapen, zeehonden, vogels en kinderen... hondenbezitsters vergeten vaak dat hun dier ongewenst is. Ook op terrassen en stranden en bossen.
Dat je ze meeneemt tot daar aan toe, maar hou ze aan de lijn. En van de stoelen en banken.
En de meest domme opmerking ooit is, hij doet niks... jawel. Hij ruikt aan me, hij komt in mijn aura en hij valt me lastig. En zo leuk als jij je dier vindt, ik vind er geen donder aan.
Maar goed, jij bent dan ook een uitzonderlijke hondenhater en daarmee ook niet de norm.quote:Op vrijdag 16 april 2021 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Overlastgevend:
Blaffen
Bijten
Schijten
Pissen
En de meest domme opmerking ooit is, hij doet niks... jawel. Hij ruikt aan me, hij komt in mijn aura en hij valt me lastig. En zo leuk als jij je dier vind, ik vind er geen donder aan.
Ik ken dat, toen ik op basiscursus zat kwam er ook een 'rescue hond' uit Spanje in het klas. Helemaal fucked up, grommen en blaffen naar alles wat in zijn buurt kwam. En de 'eigenaar' (een joch van een jaar of 15 die waarschijnlijk door zijn moeder naar cursus was gestuurd) helemaal trots vertellen dat hij die hond gered had.quote:Op donderdag 15 april 2021 23:06 schreef Borisboemboem het volgende:
In mijn eigen ervaring zijn dat soort honden juist vaak honden met kennelsyndroom achtige problemen. Extreem angstig etc. En totaal niet gewend aan het leven in huis bij mensen in een drukke omgeving. Daar heb je als toekomstige eigenaar zelf het allermeest last van. Dat soort honden wat je huis sloopt, verlatingsangst etc.
Niks, jij neemt een hond, en jij zorgt ervoor dat anderen geen overlast ervaren.quote:Op vrijdag 16 april 2021 01:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee dat soort issues gaan we niet oplossen met een register voor bijtincidenten en richtlijnen voor de overheid hoe daar tegen op te treden. Dat is eerder voer voor psychiaters.
Ik ben geen hondenhater, heb wel een gruwelijke hekel aan hondenbazen die te pas en te onpas hun viervoeter los laten lopen. Laten schijten en pissen in en tegen andermans eigendom en menen dat natuurgebieden gemaakt zijn voor loslopende honden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, jij bent dan ook een uitzonderlijke hondenhater en daarmee ook niet de norm.
Die is leuk hè,quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je kon niet wachten dat gifje te posten, hè
Klopt. Goede stichtingen doen dan ook een huisbezoek en nazorg. Bij de rest wordt er een hond verkocht aan een klant. Ik ben ooit eens bij de aankomst van een hondentransport uit het oostblok geweest en daar zag je het verschil.quote:Op donderdag 15 april 2021 23:06 schreef Borisboemboem het volgende:
[..]
In mijn eigen ervaring zijn dat soort honden juist vaak honden met kennelsyndroom achtige problemen. Extreem angstig etc. En totaal niet gewend aan het leven in huis bij mensen in een drukke omgeving. Daar heb je als toekomstige eigenaar zelf het allermeest last van. Dat soort honden wat je huis sloopt, verlatingsangst etc.
Waar ik me aan stoor als hondeneigenaar is dat het zodra het een beetje mooi weer is ineens pas zichtbaar is hoeveel honden er eigenlijk echt in de buurt wonen. Want dan zijn ze buiten. Onze buren (woon er al 7 jaar) hebben blijkbaar ook een hond. En dat weet ik nu alleen maar omdat ie de laatste tijd elke keer ontsnapt en ze hem dan nogal luidruchtig aan het roepen zijn.
Waar zijn deze honden de rest van het jaar? Precies, binnen! En als het zonnetje dan schijnt gaat men ervan uit dat fikkie wel gewend is aan situaties die die nog nooit meegemaakt heeft. Pff denk van niet he? Dan komt fikkie al loslopend mijn aangelijnde hond irriteren of proberen op te jagen of jaagt hij op schaapjes. Ha-ha die fikkie... zegt de eigenaar dan. Het is geen rocket science; als je hond een echt jacht instinct heeft laat hem dan niet los, want overal kan wat zitten wat hem triggert. Je hebt ook nog eens een grote kans dat zo'n dier aangereden word. Als automobilist heb ik ook een hekel aan loslopers. Ik weet hoe impulsief honden kunnen zijn. Ik zie ze zo voor de auto schieten. Ben zuinig op je hond denk ik dan. Je wilt toch niet riskeren dat hij aangereden gaat worden?! Ben je dan een liefhebber? Om die reden ruim ik ook alle schijt van mijn hond overal op. Ik wil niet riskeren dat iemand mijn hond erop aan kijkt of denkt kutbeest (mijn hond is een geweldig lief beestje) en hem probeert te vergiftigen of wat dan ook. Ook zo "zorg" ik voor mijn hond.
Weet je, ik krijg hier een soort déjà vu gevoel bij.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:11 schreef Qarrad het volgende:
Oh en om je even goed boos te maken over waarom het steeds vaker misgaat met schapen en kindergezichtjes. Kijk voor de lol eens op het forum van Radar, waar een hoop stichtingen die honden uit met name Roemenië naar ons land halen onder de loep gelegd werden na wantoestanden.
Deze fanaten -want dit zijn het, vergis je niet- hebben hun levensbesteding gevonden in het streven om alle arme zielige zwerfhonden uit Oost-Europa te redden. Ze hebben een soort jargon, waarin alle honden "lieverds" en "knapperds" zijn maar ze vergeten er even bij te vertellen dat een groot deel van deze schatjes een trauma heeft en niet geschikt is om geplaatst te worden in woonwijken of bij kinderen. Of schapen.
Let vooral op hoe een van deze stichtingen bewust tegengeluiden en waarschuwingen censureert en actief oproept onder de andere fanaten om naar dat forum te gaan om te vertellen hoe goed ze bezig zijn. Zelfs verklaringen van dierenartsen en honden die met een spuitje eindigen worden verdraaid. Die mensen hebben echt een waas voor de ogen.
Er zullen goede stichtingen en lieve honden tussen zitten, maar er wordt hier echt gegokt met bijtincidenten en ellende tot gevolg, helemaal nu iedereen en zijn moeder een hond wil en er goed geld in zit. Hopelijk komt hier dus snel betere regelgeving op want niet dat het niet erg is van al die schapen, het hadden ook kinderen kunnen zijn. Te veel mensen zijn hier naïef in en momenteel kan elke debiel een stichting oprichten, honden laten vangen en/of fokken en hier verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |