abonnement Unibet Coolblue
pi_209050211
Assad schoot vanaf dag n op vreedzame demonstranten, die hij overigens vanaf de allereerste minuut terroristen noemde. Maar chte terroristen, die liet ie lekker gaan... die pasten later steeds beter in zijn narratief dat deze 'nette leider met zijn westerse vrouw' het land verdedigde tegen criminelen. Bovendien was dat ver van het jetsetleven van Assad.

Maar tussen het massale martelen door, regende het toen al jaren vaatbommen op woonwijken. Wat Assad in Syri heeft gedaan, dat is buitencategorie misdadig.


De enige reden dat die kakkerlak nog leeft is omdat Poetin hem gered heeft. Nog een reden dat Poetin levend op de brandstapel mag, samen met Assad*

*Okee, naar het Internationale Strafhof


Maar Assad kan dus niet weer salonfhig worden
  zondag 7 mei 2023 @ 21:44:39 #152
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209051371
quote:
13s.gif Op zondag 7 mei 2023 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
'Minder erg' en 'stabiliteit' is precies de mentaliteit die heeft geleid tot deze en opvolgende vernietigingsoorlogen. Assad en Rusland hebben het land totaal in de as gelegd en de meest gruwelijke oorlogmisdaden gepleegd waaronder het gebruik van chemische wapens tegen de burgerbevolking. In plaats van consequenties zijn ze ervoor beloond. Rusland herhaalt het kunstje doodleuk weer, en Assad is een van de meest loyale verdedigers van de gruweldaden in Oekrane. Als deze les je nu nog steeds niet geleerd is gaat het er echt niet meer van komen.
Ja, isis had er ook totaal niets mee van doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209051578
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:44 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja, isis had er ook totaal niets mee van doen.
Mooie stropop.
Incelfrikandel
pi_209051898
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:11 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Je had toch niet anders verwacht van de Arab League? De helft die er zitten zouden ongeveer hetzelfde doen als in Syri gebeurde in de begin dagen als in hun eigen land mensen massaal demonstreren hoor, alleen net iets slimmer en wat minder bruut voor het oog. En zelfs dat gaat niet voor een deel op - slimmer en minder bruut dan Assad.

Ga maar proberen te demonstreren zelfs massaal tegen Bin Salman of Bin Zayed of Sisi of de koningshuizen van Jordani en Marokko. Enige verschil is dat Assad het niet meer onder controle kreeg en deze landen en regimes dat vooralsnog nog wel snel krijgen/kregen en daarmee vroeg in de kiem wordt gesmoord zonder dat het uitloopt tot een mega-bloedvergieten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 8 mei 2023 @ 10:18:14 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209055698
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 22:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je had toch niet anders verwacht van de Arab League? De helft die er zitten zouden ongeveer hetzelfde doen als in Syri gebeurde in de begin dagen als in hun eigen land mensen massaal demonstreren hoor, alleen net iets slimmer en wat minder bruut voor het oog. En zelfs dat gaat niet voor een deel op - slimmer en minder bruut dan Assad.

Ga maar proberen te demonstreren zelfs massaal tegen Bin Salman of Bin Zayed of Sisi of de koningshuizen van Jordani en Marokko. Enige verschil is dat Assad het niet meer onder controle kreeg en deze landen en regimes dat vooralsnog nog wel snel krijgen/kregen en daarmee vroeg in de kiem wordt gesmoord zonder dat het uitloopt tot een mega-bloedvergieten.
Juist. Het zijn allemaal regimes met martelende geheime diensten die geen enkel tegengeluid of oproep tot modernisering dulden.

En je ziet bijvoorbeeld dat de situatie in een Egypte niet wezenlijk is verbeterd ten opzichte van voor de opstand.

Dus je kan principieel zijn en sancties instellen als Amerika maar daar tref je alleen maar de bevolking mee nu. En Amerika zou zich ook moeten beseffen dat Assad er niet uitspringt tegenover enkele andere leiders inderdaad, mochten er in hun land ooit conflicten van die aard komen. Als Amerika het vervelend vindt, hadden ze gewoon moeten doorzetten en Assad na de zogeheten red lines van de troon moeten knikkeren.

Het blijft natuurlijk wel een vervelende situatie in Syri en het is zoals gezegd wachten tot er weer een conflict oplaait. Dat kan het moment zijn dat Amerika de steun voor de Koerden opzegt of in het zuiden rommelt het ook vaak en zelfs IS heeft weer enclaves in de Hama en Deir-Ezzor provincies.
pi_209055927
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:18 schreef Richestorags het volgende:
En je ziet bijvoorbeeld dat de situatie in een Egypte niet wezenlijk is verbeterd ten opzichte van voor de opstand.
Het gaat enorm slecht economisch met Egypte ja. De munt is ook gedevalueerd, en niet voor niets. Waardoor de koopkracht nog vele malen harder achteruit is gegaan + bijkomende inflatie die wel tot 50% is.

quote:
Als Amerika het vervelend vindt, hadden ze gewoon moeten doorzetten en Assad na de zogeheten red lines van de troon moeten knikkeren.
Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Hoe verschrikkelijk het leed en Assad en zijn regime ook zijn...ik denk dat dit uiteindelijk nu teruggekeken en hoe het is verlopen nog steeds minder erg is dan dat Assad's regime had gevallen en de kans echt mega groot was op een enorm grote sektarische strijd en afrekeningen zeker met de extremisten die er ook rondlopen en dat ook bijv. Libanon daarin echt direct meegezogen zou worden want dezelfde groepen zitten ook daar en als hun groepen in Syrie worden afgeslacht door zuiveringen etc gaan ze niet toekijken. Het zou de Balkan worden jaren 90 maar dan op steroids (100x). En de Levant en met name Syrie en Libanon zijn zo nauw met elkaar verbonden en in die zin wel echt te vergelijken met de Balkan of bepaalde Kaukasus-republiekjes waar vele volkeren bij elkaar wonen en je geen etnisch-religieuze stront aan de knikker moet hebben. Dus ik snap de Amerikaanse afweging sowieso om Assad niet te verdrijven. Het eerste waar je naar kijkt is een alternatief om daarop een risico-analyse los te laten of dat minder erg gaat zijn dan wat er al is....en in die analyse zag het er in Syrie echt totaal niet bemoedigend uit om durven in te grijpen en regime te laten vallen.

quote:
Het blijft natuurlijk wel een vervelende situatie in Syri en het is zoals gezegd wachten tot er weer een conflict oplaait. Dat kan het moment zijn dat Amerika de steun voor de Koerden opzegt of in het zuiden rommelt het ook vaak en zelfs IS heeft weer enclaves in de Hama en Deir-Ezzor provincies.
Syrie is extreem triest en bedroevend ja. Land van 25milj met volgens mij in totaal 12 milj die gevlucht zijn (binnen Syrie en naar buitenland bij elkaar opgeteld). 90% heeft niet eens normaal 8 uur elektriciteit per dag of goede watervoorzieningen. En de Syrische valuta is bijna net zo hard over de kop gegaan als de Zimbabwaanse munt waar je triljonair bent. Van een maandsalarisje gemiddeld kan je denk ik net een kilotje lamsvlees halen. Hoewel ik dat zelfs betwijfel want zal wel import zijn.

En kids en vrouw van Assad zitten/zaten sowieso veilig in de Emiraten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209057367
Thread
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 mei 2023 @ 15:09:46 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209058504
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Het gaat enorm slecht economisch met Egypte ja. De munt is ook gedevalueerd, en niet voor niets. Waardoor de koopkracht nog vele malen harder achteruit is gegaan + bijkomende inflatie die wel tot 50% is.
Dat en qua mensenrechten en corruptie is er ook nada veranderd.

quote:
Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Hoe verschrikkelijk het leed en Assad en zijn regime ook zijn...ik denk dat dit uiteindelijk nu teruggekeken en hoe het is verlopen nog steeds minder erg is dan dat Assad's regime had gevallen en de kans echt mega groot was op een enorm grote sektarische strijd en afrekeningen zeker met de extremisten die er ook rondlopen en dat ook bijv. Libanon daarin echt direct meegezogen zou worden want dezelfde groepen zitten ook daar en als hun groepen in Syrie worden afgeslacht door zuiveringen etc gaan ze niet toekijken. Het zou de Balkan worden jaren 90 maar dan op steroids (100x). En de Levant en met name Syrie en Libanon zijn zo nauw met elkaar verbonden en in die zin wel echt te vergelijken met de Balkan of bepaalde Kaukasus-republiekjes waar vele volkeren bij elkaar wonen en je geen etnisch-religieuze stront aan de knikker moet hebben. Dus ik snap de Amerikaanse afweging sowieso om Assad niet te verdrijven. Het eerste waar je naar kijkt is een alternatief om daarop een risico-analyse los te laten of dat minder erg gaat zijn dan wat er al is....en in die analyse zag het er in Syrie echt totaal niet bemoedigend uit om durven in te grijpen en regime te laten vallen.
Helemaal mee eens hoor. Ik vind persoonlijk ook niet dat Amerika Assad van de troon had moeten stoten maar ik bedoel meer te zeggen dat ze dan ook pragmatisch moeten zijn en geen sancties instellen die alleen maar de bevolking treffen uiteindelijk. Het regime trekt toch wel het weinige geld en middelen die er blijven naar zich toe en de bevolking is de dupe.

De ironie van een dictator in een land waar de bevolking elkaar niet kan uitstaan (Syri, Libi, Irak, Joegoslavi) is dat zolang hij er zit het "goed" gaat met enorme mensenrechtenschendingen als prijs. Er is wel stabiliteit. De druk blijft echter op het vat staan dus zodra hij wegvalt of verzwakt begint het vechten meteen.

Joegoslavi had het voordeel dat het in Europa is dus Kroati en Sloveni zijn opgenomen in de EU en Bosni, Montenegro, Macedoni en Servi te zwak voor nieuwe oorlogen. Kosovo wordt beschermd door troepen. Na de splitsing is alleen Bosni nog een zorgenkind gebleven door de etnische samenstelling van Kroaten, Bosnirs en Serven.

Irak bleef een staat met hetzelfde oppervlak wat tot enorme etnische spanningen, veel doden en geen verbetering in mensenrechten en achteruitgang in welvaart heeft geleid en waar het nog jaren gaat etteren. Libi idem dito.

Het is dus een ingewikkeld vraagstuk. Zolang er nog te veel mensen in een land zijn die anti democratisch zijn, tribalistisch zijn ingesteld, hun reet afvegen met mensenrechten en ook niks tegen corruptie doen gaat het omgooien van een dictator eerder tot meer doden en chaos leiden dan tot een verbetering. Ik deel je mening dat Syri en Libanon deze route hadden bewandeld met het wegvallen van Assad. Daarom moeten we de bevolking niet nog meer de dupe laten zijn van zijn regime dan het al is met sancties vind ik. Wat dat betreft een goede stap van de Arabische Liga, hoe "onrechtvaardig" dit ook is. We moeten het niet zo zien dat Assad wordt beloond maar dat de Syrische bevolking niet nog meer wordt gestraft.

quote:
Syrie is extreem triest en bedroevend ja. Land van 25milj met volgens mij in totaal 12 milj die gevlucht zijn (binnen Syrie en naar buitenland bij elkaar opgeteld). 90% heeft niet eens normaal 8 uur elektriciteit per dag of goede watervoorzieningen. En de Syrische valuta is bijna net zo hard over de kop gegaan als de Zimbabwaanse munt waar je triljonair bent. Van een maandsalarisje gemiddeld kan je denk ik net een kilotje lamsvlees halen. Hoewel ik dat zelfs betwijfel want zal wel import zijn.

En kids en vrouw van Assad zitten/zaten sowieso veilig in de Emiraten.
Jep. Ik heb ook geen hoop dat zelfs als zijn kinderen de boel niet overnemen dat er ineens een verlichte democraat aan het roer komt daar. Sterker nog, die zou waarschijnlijk dan omver worden geworpen door hardliners. Erg triest.
pi_209064446
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 15:09 schreef Richestorags het volgende:
Helemaal mee eens hoor. Ik vind persoonlijk ook niet dat Amerika Assad van de troon had moeten stoten maar ik bedoel meer te zeggen dat ze dan ook pragmatisch moeten zijn en geen sancties instellen die alleen maar de bevolking treffen uiteindelijk. Het regime trekt toch wel het weinige geld en middelen die er blijven naar zich toe en de bevolking is de dupe.

Daarom moeten we de bevolking niet nog meer de dupe laten zijn van zijn regime dan het al is met sancties vind ik. Wat dat betreft een goede stap van de Arabische Liga, hoe "onrechtvaardig" dit ook is. We moeten het niet zo zien dat Assad wordt beloond maar dat de Syrische bevolking niet nog meer wordt gestraft.
Ik snap zeker wat je zegt en met name met het dikgedrukte. Maar het Westen kan natuurlijk ook Assad niet zomaar geen strobreed meer in de weg leggen door sancties volledig op te heffen….ondanks dat inderdaad dat ook de Syrische bevolking wel ten goede zou komen. Maar meer het morele kompas dat wij onszelf aanmeten en met name de repercussies die dat heeft; je kan je bevolking massaal uitmoorden en na X jaar doet het Westen alle sancties toch weer in de ban. Kortom, ff op houtje bijten maar erna kan zelfde president gewoon verder en vervallen alle sancties.

quote:
Jep. Ik heb ook geen hoop dat zelfs als zijn kinderen de boel niet overnemen dat er ineens een verlichte democraat aan het roer komt daar. Sterker nog, die zou waarschijnlijk dan omver worden geworpen door hardliners. Erg triest.
Sowieso weinig hoop voor de regio op de korte-middellange termijn als je het mij vraagt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 8 mei 2023 @ 21:59:22 #160
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209064975
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:33 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik snap zeker wat je zegt en met name met het dikgedrukte. Maar het Westen kan natuurlijk ook Assad niet zomaar geen strobreed meer in de weg leggen door sancties volledig op te heffen….ondanks dat inderdaad dat ook de Syrische bevolking wel ten goede zou komen. Maar meer het morele kompas dat wij onszelf aanmeten en met name de repercussies die dat heeft; je kan je bevolking massaal uitmoorden en na X jaar doet het Westen alle sancties toch weer in de ban. Kortom, ff op houtje bijten maar erna kan zelfde president gewoon verder en vervallen alle sancties.
Ik vind het lastig. Bij Rusland vind ik sancties geoorloofd omdat de sancties verhinderen dat Rusland nieuwe avonturen in het buitenland kan begaan. Assad heeft niet diezelfde ambities en sancties werken dus minder, net zo min als sancties het regime van Noord-Korea niet omver helpen te werpen. Dan vind ik een morele keuze ook om de bevolking te ontzien maar wel het regime te veroordelen en diplomatieke betrekkingen te ontbinden als Westen. En misschien gerichte sancties die transacties van het regime blokkeren en tegoeden bevriezen, maar niet verder dan dat.

Het ICC zou ook nog een arrestatiebevel voor Assad kunnen uitvaardigen, dan wordt Assad gedwongen over opvolging na te denken en worden zijn reisbewegingen beperkt.
pi_209065956
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind het lastig. Bij Rusland vind ik sancties geoorloofd omdat de sancties verhinderen dat Rusland nieuwe avonturen in het buitenland kan begaan. Assad heeft niet diezelfde ambities en sancties werken dus minder, net zo min als sancties het regime van Noord-Korea niet omver helpen te werpen. Dan vind ik een morele keuze ook om de bevolking te ontzien maar wel het regime te veroordelen en diplomatieke betrekkingen te ontbinden als Westen. En misschien gerichte sancties die transacties van het regime blokkeren en tegoeden bevriezen, maar niet verder dan dat.

Het ICC zou ook nog een arrestatiebevel voor Assad kunnen uitvaardigen, dan wordt Assad gedwongen over opvolging na te denken en worden zijn reisbewegingen beperkt.
Dat denk ik niet. Noord-Korea is niet alleen zo gesoleerd om zijn regime, maar ook om zijn onbetrouwbaarheid, terreur en ambities, bijvoorbeeld om de zuiderbuur over te nemen. Ik denk dat Syri daarin wel vergelijkbaar is. Een lange geschiedenis van onbetrouwbaarheid zowel voor als tijdens de burgeroorlog, steun voor terreur en een agressieve opstelling richting landen als Libanon en Isral.

Ik denk dat er gewoon geen goede oplossing voorhanden is voor dit conflict (meer). Assad belonen is geen optie, noch het zomaar omverwerpen van het regime. Zoals @Aloulu stelt creert dat ook een gevaarlijke en onvoorspelbare situatie. Ik denk dat dit conflict pas stopt als de geesten er rijp voor zijn. Zoals in Joegoslavi toen vrijwel de hele regio besloot dat het wel genoeg was.
Incelfrikandel
pi_209066110
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Ik denk dat dit conflict pas stopt als de geesten er rijp voor zijn. Zoals in Joegoslavi toen vrijwel de hele regio besloot dat het wel genoeg was.
De yougos werden door de Amerikanen gedwongen om te stoppen met de vijandigheden en in het geval van de Serven moesten ze eerst bommen koppen. Niet zo zeer omdat ze besloten omdat het wel genoeg was. Conflicten kunnen helaas blijven aanmodderen.

Grappig om dit artikel uit 95 te lezen. Geen idee of dat offensief nog kwam.

https://www.volkskrant.nl(...)rkt-bihac~b3b1870b6/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 mei 2023 @ 23:10:14 #163
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209066200
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Noord-Korea is niet alleen zo gesoleerd om zijn regime, maar ook om zijn onbetrouwbaarheid, terreur en ambities, bijvoorbeeld om de zuiderbuur over te nemen. Ik denk dat Syri daarin wel vergelijkbaar is. Een lange geschiedenis van onbetrouwbaarheid zowel voor als tijdens de burgeroorlog, steun voor terreur en een agressieve opstelling richting landen als Libanon en Isral.
Daar heb je gelijk in, alleen was het Syrische regime pre-oorlog al in geen enkele vorm een bedreiging voor Isral meer, hooguit voor Libanon. Maar inderdaad, ze steunen allerlei dubieuze bewegingen en zaten ook te kloten in Irak. Echter denk ik niet dat het huidige regime in staat gaat zijn de komende twintig jaar een serieuze bedreiging voor iemand anders dan de bevolking te zijn...Het land en het leger ligt in puin.

quote:
Ik denk dat er gewoon geen goede oplossing voorhanden is voor dit conflict (meer). Assad belonen is geen optie, noch het zomaar omverwerpen van het regime.
Ik ben het ermee eens dat er geen goede oplossing lijkt te zijn en we Assad niet moeten belonen maar wat is belonen? Die vent blijft doorgaan met martelen, sancties of niet. Die vent blijft rijk, sancties of niet. Maar door de huidige sancties kan het land op geen enkele wijze heropgebouwd worden.

quote:
Zoals @:Aloulu stelt creert dat ook een gevaarlijke en onvoorspelbare situatie. Ik denk dat dit conflict pas stopt als de geesten er rijp voor zijn. Zoals in Joegoslavi toen vrijwel de hele regio besloot dat het wel genoeg was.
Dat denk ik ook. Maar daar zal eerst nog een conflict voor nodig zijn. Een niet te verwaarlozen deel van de bevolking en de gehele diaspora haat deze vent intens. Zolang hij aan de macht is, vindt er in de hoofden van de mensen geen herstel plaats.
pi_209070018
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 23:03 schreef Slayage het volgende:

[..]
De yougos werden door de Amerikanen gedwongen om te stoppen met de vijandigheden en in het geval van de Serven moesten ze eerst bommen koppen. Niet zo zeer omdat ze besloten omdat het wel genoeg was. Conflicten kunnen helaas blijven aanmodderen.

Grappig om dit artikel uit 95 te lezen. Geen idee of dat offensief nog kwam.

https://www.volkskrant.nl(...)rkt-bihac~b3b1870b6/
Europa was in die periode best wel aan het aanmodderen, Griekenland was bijvoorbeeld behoorlijk pro-Servisch. Gelukkig kwam op een gegeven moment het besef dat het eens afgelopen moest zijn, en Rusland was niet in de positie (gelukkig) om daar wat aan te doen. Het is hopen dat zo'n moment ook zal komen voor Syri, maar ik verwacht niet dat landen als Saudi-Arabi, Turkije en Iran daaraan toe zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 23:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, alleen was het Syrische regime pre-oorlog al in geen enkele vorm een bedreiging voor Isral meer, hooguit voor Libanon.
Via Hezbollah en Hamas hebben ze Isral een hoop kopzorgen bezorgd.

quote:
Maar inderdaad, ze steunen allerlei dubieuze bewegingen en zaten ook te kloten in Irak. Echter denk ik niet dat het huidige regime in staat gaat zijn de komende twintig jaar een serieuze bedreiging voor iemand anders dan de bevolking te zijn...Het land en het leger ligt in puin.
[..]
Ik ben het ermee eens dat er geen goede oplossing lijkt te zijn en we Assad niet moeten belonen maar wat is belonen? Die vent blijft doorgaan met martelen, sancties of niet. Die vent blijft rijk, sancties of niet. Maar door de huidige sancties kan het land op geen enkele wijze heropgebouwd worden.
Ik denk dat je de vindingrijkheid van dit soort regimes wel onderschat. Een verlichting van de sancties geeft het regime ook de mogelijkheid om hun terreurnetwerken, geheime diensten, WMD-programma, wapenvoorraad weer uit te breiden. Het is kut voor de bevolking maar appeasement bij dit soort regimes heeft gewoon geen zin. Die zien dat als zwakte en pakken de kans om op dezelfde voet weer verder te gaan.

quote:
Dat denk ik ook. Maar daar zal eerst nog een conflict voor nodig zijn. Een niet te verwaarlozen deel van de bevolking en de gehele diaspora haat deze vent intens. Zolang hij aan de macht is, vindt er in de hoofden van de mensen geen herstel plaats.
Eens. Een arrestatiebevel van de ICC vind ik geen slecht idee trouwens.
Incelfrikandel
  dinsdag 9 mei 2023 @ 13:13:02 #165
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209070653
Daarom ben ik ook absoluut niet blij met al die asielzoekers in Ter Apel waar er 1000 wekelijks van binnenstromen.

Syri zit vol terroristische groepen, de christenen blijven netjes in Latakia, en Damascus waar ze door Assad beschermd worden, en wij krijgen de groepen die juist vluchten voor Assad (de radicalen)

Uiteindelijk zullen de soenieten gaan netwerken met de Marokkanen in Antwerpen, Den Haag etc, en terroristische netwerken oprichten door heel Europa.

De volgende golf terreuracties zullen daarom ook veel heftiger worden als we gezien hebben in 2016

Europa keek ernaar, en deed, letterlijk niets. Want 'mensenrechten' die belangrijker zijn dan de veiligheid van eigen burgers.
De witte D66 elite denken zelfs dat ze 'vriendjes' kunnen worden met de Syrirs, en ze in harmonie en vrede willen leven hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door BMW1993 op 09-05-2023 13:18:51 ]
pi_209071312
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209107977
US is having none of it
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209117921
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2023 @ 12:23:53 #169
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209118045
Turkije en Libanon hebben genoeg gedaan in die 10 jaar.

Het is alleen niet te hopen dat al deze lui nu met bootjes richting Griekenland komen, want in de EU zitten we helemaal vast in de mensenrechten. Als ze met bussen naar Damascus worden gebracht is de kans echter klein dat ze Turkije binnen kunnen komen met die grensmuur.
pi_209118336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:03 schreef Slayage het volgende:
US is having none of it [ twitter ]
Stukje context erbij:

quote:
Doorbraak in relatie Turkije en Syri: begin van diplomatieke banden

Syri en Turkije hebben in Moskou afspraken gemaakt om hun onderlinge relatie te verbeteren. De ministers van Buitenlandse Zaken van Turkije, Syri en Iran kwamen vandaag samen op uitnodiging van de Russische regering. Het is voor het eerst sinds de Syrische burgeroorlog in 2011 begon, dat Turkije en Syri op deze manier afspraken maken.
Incelfrikandel
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:18:57 #171
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209120617
Bij mij in Rotterdam ook net Syrirs gezien, een vrouw met een witte hoofddoek, en zo'n boodschappen karretje, een man ernaast met een zwart baardje, sigaret in z'n mond, en zat Arabisch te bellen... En iets verder zat een zaak met Syrische noten ... ofzoiets..

En later nog een Syrisch gezin.. en een man met een zwart baardje die een Syrische supermarkt zat te bevoorraden, hij had z'n witte vrachtwagentje zo neergezet dat hij dubbel geparkeerd stond, en dat zorgde voor een file erachter....als je er goed op gaat letten, zie je er al echt veel lopen, er wonen nu zo'n 150.000 Syrirs in Nederland. Aan inwoners zo groot als Amersfoort.
pi_209148909
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209200128
Gaat snel met de rehabilitatie van Assad. Straks dus handjes schudden misschien zelfs kussen met journalisten in stukjes hakker bin Salman
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209216627
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209258743
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')