Geen idee of je er dan iets op moet smeren. Wat je wel kan doen is proberen te zorgen dat ze er niet aanzitten, dus eventueel pleister over de plek heen plakken, want het is behoorlijk besmettelijk. Nageltjes kort houden en handjes wassen en er het beste van hopen. Als je denkt dat een plekje mogelijk krentenbaard is, even de huisarts bellen. Maar of je daar dan de huisartsenpost voor kan bellen denk ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:32 schreef hartloper het volgende:
Ik kreeg zojuist een mail van de peuteropvang waar mijn zoontje verblijft dat een mede groepsgenootje krentenbaard heeft. Zover ik weet is het vrij onschuldig, maar schijnt het wel nodig te zijn om eens naar de huisarts te gaan voor een zalfje.
Maar wat kun je alvast smeren als er bv in het weekend krentenbaard ontstaat?
Ik lees op internet dat zinkzalf dan goed is?
http://www.krentenbaard.eu/behandeling.htmlquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:52 schreef Nijna het volgende:
Geen idee of je er dan iets op moet smeren
Mag je niet op krentenbaard plakken.quote:
En zo'n fusidinezuur zalfje helpt dat goed?quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:35 schreef Jentin het volgende:
Ik zou ook in het weekend gelijk bellen voor een zalfje (fusidinezuur, geloof ik). Het kan zich enorm hard verspreiden is mijn ervaring en dan zijn twee weekenddagen echt onnodig lang.
Bellen kan natuurlijk altijd voor advies...quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:35 schreef Jentin het volgende:
Ik zou ook in het weekend gelijk bellen voor een zalfje (fusidinezuur, geloof ik). Het kan zich enorm hard verspreiden is mijn ervaring en dan zijn twee weekenddagen echt onnodig lang.
Fusidine hielp hier erg goed, ik moet zeggen dat we er ook heel op tijd bij waren. We zagen 's avonds een plekje waarbij ik aan krentenbaard moest denken, 's morgens huisarts gebeld en fusidine gekregen en dat hielp goed.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:51 schreef hartloper het volgende:
[..]
http://www.krentenbaard.eu/behandeling.html
[..]
Mag je niet op krentenbaard plakken.
Ik lees veel artikelen op google dat dit juist averechts werkt.
[..]
En zo'n fusidinezuur zalfje helpt dat goed?
------
Er is niks aan de hand met hem nu. Maar we zullen het goed in de gaten houden.
Ik weet ook niet of hij in contact is geweest met het kind wat het heeft en als hij haar heeft gezien of aangeraakt dat hij het dan gelijk krijgt. Zijn huidje is in iedergeval in tact en zijn nagels zijn paar dagen geleden kort geknipt.
Wij hadden op vakantie in Frankrijk een zwambad waar niet genoeg chloor in zat, iedereen met een wondje of plekje kreeg krentenbaard doordat 1 meisje met plekken was gaan zwemmenquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mocht je het vermoeden hebben dat je kind het heeft, wel in het weekend al de HAP of HA bellen. Die bacterie is verschrikkelijk besmettelijk en je moet zo snel mogelijk starten met smeren van de antibiotica zalf.
Wij hebben door een hardnekkige krentenbaard zelfs onze zomervakantie af moeten breken. Niets hielp, smeren met de zalf niet en zelfs een Franse antibiotica kuur niet. Uiteindelijk hadden we 3 besmette kinderen waarvan mijn dochters hele achterhoofd vol met natte plekken krentenbaard zat en haar benen ook. Echt, the horror. Eenmaal thuis moesten 4 van de 5 gezinsleden aan de antibiotica om van het beestje af te komen.![]()
Dit is wel een vrij extreem voorbeeld geloof ik, want in de meeste gevallen helpt het zalfje gewoon voldoende.
Heel herkenbaar. Bij elk open schaafje wat enigszins neigt naar iets wat op krentenbaard lijkt krijg ik het al benauwd. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene keer gebleven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:17 schreef Jentin het volgende:
Wat Nikki zegt dus. Mijn oudste heeft ook een keer helemaal onder gezeten. Je zag de plekken bijna letterlijk tevoorschijn springen. Horrorrrrr. Hier kwamen er ook antibiotica aan te pas. Ik ben echt panisch voor krentenbaard, ik ga meteen op code rood als ik een plekje zie.
Brrr dat is wel echt heel ranzig, want dan overleefde vast niet alleen de krentenbaard bacterie in dat water.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wij hadden op vakantie in Frankrijk een zwambad waar niet genoeg chloor in zat, iedereen met een wondje of plekje kreeg krentenbaard doordat 1 meisje met plekken was gaan zwemmen
Ja, toen ze erachter kwamen ging t bad eerst een paar dagen dicht en daarna zat er zoveel chloor in dat je badkleding bijna uit elkaar vielquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Bij elk open schaafje wat enigszins neigt naar iets wat op krentenbaard lijkt krijg ik het al benauwd. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene keer gebleven.
[..]
Brrr dat is wel echt heel ranzig, want dan overleefde vast niet alleen de krentenbaard bacterie in dat water.
Kies gevoeldquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:33 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij is koorts niet heel kenmerkend voor krentenbaard.
Ik zou eerder voor de optie kies gaan of een of ander (buik)virusje. Beterschap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |