De donkere dagen zijn ook, en waarschijnlijk meer dan anders, de tijd van depressies. Misschien kunnen de bouwmarkten hier op inspringen met stuntprijzen voor stevige stukken touw.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..
Er wordt nog steeds wel veel meer online geboodschapt toch?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik bedoel verhoudingsgewijs sinds de corona-crisis.
Kleinere gourmetschotels in de schappenquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.
Sint en Black Friday vielen enorm tegen als het gaat om het volgen van de adviezen. Daarin was de urgentie van het eraan houden slecht. Dat had ook simpelweg te maken met de overgang naar de mondkapjesplicht. Daar lag de focus.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik zie jouw cijfers met regelmaat voorbij komen. Maar hoe had jij vooraf Sinterklaas en BF dan ingeschat op basis van de adviezen vanuit de overheid? En wat was de uitkomst?
En geloof me, ik help het je hopen maar ik denk dat het druk (te druk) gaat worden in winkels.
Ik denk dat de AH niet eens zou durven te adverteren met een beetje minder mag ook welquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Kleinere gourmetschotels in de schappen
Nee ik snap wat je bedoelt. Nudging kan beide kanten op
Geen idee, ik doe dat niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt nog steeds wel veel meer online geboodschapt toch?
De supermarkten willen natuurlijk verkopen en dit verkoopt, vanuit commerciële instellingen lijkt me dit prima.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.
Ik laat basisingrediënten nu al meebrengen. De echte verse dingen kunnen dan steeds een dag voor gebruik.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:09 schreef Molo het volgende:
Er wordt nog steeds wel veel meer online geboodschapt toch?
ja bedrijven willen ook gewoon niet mee, de NS ziet minder drukke treinen dus laten ze minder treinen rijden waardoor men weer opeengepakt zit. Economie en handig handelen lijken tijdens deze crises wel onverenigbaar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De supermarkten willen natuurlijk verkopen en dit verkoopt, vanuit commerciële instellingen lijkt me dit prima.
Aan de andere kant willen we niet dat mensen gaan winkelen, maar gisteren stond er hier in de lokale weekkrant juist een enthousiast bericht dat het gratis parkeren is op de zaterdag/zondag om mensen naar de winkels te krijgen.
Dank voor je toelichting, duidelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:11 schreef Benny het volgende:
[..]
Sint en Black Friday vielen enorm tegen als het gaat om het volgen van de adviezen. Daarin was de urgentie van het eraan houden slecht. Dat had ook simpelweg te maken met de overgang naar de mondkapjesplicht. Daar lag de focus.
De ervaring van Sint en BF wordt meegenomen om te benadrukken dat veilig of online shoppen benodigd is willen we de cijfers niet verder laten stijgen. Gaat het helpen? Ja. Zal het enorme verschillen maken? Nee, dat denk ik persoonlijk niet. Maar dit is wel een gevalletje waarbij ook wordt vertrouwd op goodwill en mond-tot-mond de boodschap overbrengen ("Ik heb bij bol.com besteld, want ik heb er een veiliger gevoel bij om nu niet de stad in te gaan")
Ik ben van elke dag boodschappen doen naar 1 keer in de week gegaan. Het hoeft ook niet helemaal weg maar minderen is niet zo moeilijk. En "winkelen" dat kan men toch ook gewoon niet doen.. zo moeilijk is het toch niet om geen spulletjes te kopen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik laat basisingrediënten nu al meebrengen. De echte verse dingen kunnen dan steeds een dag voor gebruik.
Mijn man kan tussen de middag boodschappen doen, dan is het rustig. Werkt thuis en heeft flexibele werktijden. Ideaal.
Ach, de vervoersbedrijven startten nog niet zo lang geleden een campagne om mensen weer massaal in de bus en trein te krijgen, dat was ook ietswat ongelukkig. Wat dat betreft is het ook een constante afweging van tegengestelde belangen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De supermarkten willen natuurlijk verkopen en dit verkoopt, vanuit commerciële instellingen lijkt me dit prima.
Aan de andere kant willen we niet dat mensen gaan winkelen, maar gisteren stond er hier in de lokale weekkrant juist een enthousiast bericht dat het gratis parkeren is op de zaterdag/zondag om mensen naar de winkels te krijgen.
Bol.com bestel ik niet meer bij. Zijn oplichters.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:11 schreef Benny het volgende:
Sint en Black Friday vielen enorm tegen als het gaat om het volgen van de adviezen. Daarin was de urgentie van het eraan houden slecht. Dat had ook simpelweg te maken met de overgang naar de mondkapjesplicht. Daar lag de focus.
De ervaring van Sint en BF wordt meegenomen om te benadrukken dat veilig of online shoppen benodigd is willen we de cijfers niet verder laten stijgen. Gaat het helpen? Ja. Zal het enorme verschillen maken? Nee, dat denk ik persoonlijk niet. Maar dit is wel een gevalletje waarbij ook wordt vertrouwd op goodwill en mond-tot-mond de boodschap overbrengen ("Ik heb bij bol.com besteld, want ik heb er een veiliger gevoel bij om nu niet de stad in te gaan")
Inderdaad als we de vaccins van Pfizer, Moderna, AstraZeneca en hopelijk Janssen krijgen hebben we meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig is het dit jaar meer zo.
-> alleen samen
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat dan ook niet specifiek om jou, maar juist om de grote getallen, grotere geheelquote:
quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:22 schreef Benny het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Zipportal
Precies.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach, de vervoersbedrijven startten nog niet zo lang geleden een campagne om mensen weer massaal in de bus en trein te krijgen, dat was ook ietswat ongelukkig. Wat dat betreft is het ook een constante afweging van tegengestelde belangen.
Als ze netjes gewoon duidelijk zeggen wat je krijgt voor je geld zijn het geen oplichters natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Bol.com bestel ik niet meer bij. Zijn oplichters.
Wilde een luchtreiniger.
Bij Bol.com kost het ding 199,00 euro. Bij mediamarkt, Coolblue en nog enkelen kost ie 219,00. MAAR, bij die winkels kun je het apparaat registreren, bij de firma en krijg je een gratis filterpakket ter waarde van 58,00 euro, bij Bol.com niet.
Oftewel Bol.com registreert hun inkoop zelf, strijkt die filtetpakketten op en verkoopt die weer apart.
Dit soort praktijken is me al vaker opgevallen bij deze webwinkel.
Waarschuwing in coronatijd. Kies liever Coolblue.
Klein beetje offtopic maar:quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Bol.com bestel ik niet meer bij. Zijn oplichters.
Wilde een luchtreiniger.
Bij Bol.com kost het ding 199,00 euro. Bij mediamarkt, Coolblue en nog enkelen kost ie 219,00. MAAR, bij die winkels kun je het apparaat registreren, bij de firma en krijg je een gratis filterpakket ter waarde van 58,00 euro, bij Bol.com niet.
Oftewel Bol.com registreert hun inkoop zelf, strijkt die filtetpakketten op en verkoopt die weer apart.
Dit soort praktijken is me al vaker opgevallen bij deze webwinkel.
Waarschuwing in coronatijd. Kies liever Coolblue.
Er zijn hele volksstammen die vrij simpel denken en wel gewoon lekker gaan shoppen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben van elke dag boodschappen doen naar 1 keer in de week gegaan. Het hoeft ook niet helemaal weg maar minderen is niet zo moeilijk. En "winkelen" dat kan men toch ook gewoon niet doen.. zo moeilijk is het toch niet om geen spulletjes te kopen.
Misschien verschilt dat erg per plaats. Ik woon in een kleine rustige stad.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet specifiek om jou, maar juist om de grote getallen, grotere geheel
Hier lijkt het structureel stuk rustiger iig
Ik bestel afgezien van boodschappen ook alles online, maar er zijn daadwerkelijk mensen voor wie een paar euro bezorgkosten een drempel is om dat te doen. Genoeg huishoudens met lage budgetten die dat soort kosten graag uitsparen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Klein beetje offtopic maar:
De prijzen van bol.com zijn variabel he. Ik heb juist tegenovergestelde ervaringen met bol.com . Ook met de klantenservice heb ik goed ervaringen. Heb je het al eens via daar geprobeerd? Zo nodig 2 keer (want de ene medewerker is de ander niet)
Ontopic: Ik heb in deze coronaperiode behoorlijk wat gekocht bij bol.com. Was in mijn geval al meermaals een perfecte uitkomst en vervanging voor een bezoekje aan de stad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |