abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196668667
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..
De donkere dagen zijn ook, en waarschijnlijk meer dan anders, de tijd van depressies. Misschien kunnen de bouwmarkten hier op inspringen met stuntprijzen voor stevige stukken touw.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:09:26 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik bedoel verhoudingsgewijs sinds de corona-crisis.
Er wordt nog steeds wel veel meer online geboodschapt toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:10:17 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668687
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.
Kleinere gourmetschotels in de schappen

Nee ik snap wat je bedoelt. Nudging kan beide kanten op
pi_196668703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik zie jouw cijfers met regelmaat voorbij komen. Maar hoe had jij vooraf Sinterklaas en BF dan ingeschat op basis van de adviezen vanuit de overheid? En wat was de uitkomst?
En geloof me, ik help het je hopen maar ik denk dat het druk (te druk) gaat worden in winkels.
Sint en Black Friday vielen enorm tegen als het gaat om het volgen van de adviezen. Daarin was de urgentie van het eraan houden slecht. Dat had ook simpelweg te maken met de overgang naar de mondkapjesplicht. Daar lag de focus.

De ervaring van Sint en BF wordt meegenomen om te benadrukken dat veilig of online shoppen benodigd is willen we de cijfers niet verder laten stijgen. Gaat het helpen? Ja. Zal het enorme verschillen maken? Nee, dat denk ik persoonlijk niet. Maar dit is wel een gevalletje waarbij ook wordt vertrouwd op goodwill en mond-tot-mond de boodschap overbrengen ("Ik heb bij bol.com besteld, want ik heb er een veiliger gevoel bij om nu niet de stad in te gaan")
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:11:46 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196668704
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Kleinere gourmetschotels in de schappen

Nee ik snap wat je bedoelt. Nudging kan beide kanten op
Ik denk dat de AH niet eens zou durven te adverteren met een beetje minder mag ook wel :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196668717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen idee, ik doe dat niet.
pi_196668731
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.
De supermarkten willen natuurlijk verkopen en dit verkoopt, vanuit commerciële instellingen lijkt me dit prima.
Aan de andere kant willen we niet dat mensen gaan winkelen, maar gisteren stond er hier in de lokale weekkrant juist een enthousiast bericht dat het gratis parkeren is op de zaterdag/zondag om mensen naar de winkels te krijgen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:14:41 #108
3542 Gia
User under construction
pi_196668738
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:09 schreef Molo het volgende:

Ik laat basisingrediënten nu al meebrengen. De echte verse dingen kunnen dan steeds een dag voor gebruik.

Mijn man kan tussen de middag boodschappen doen, dan is het rustig. Werkt thuis en heeft flexibele werktijden. Ideaal.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:15:50 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196668760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De supermarkten willen natuurlijk verkopen en dit verkoopt, vanuit commerciële instellingen lijkt me dit prima.
Aan de andere kant willen we niet dat mensen gaan winkelen, maar gisteren stond er hier in de lokale weekkrant juist een enthousiast bericht dat het gratis parkeren is op de zaterdag/zondag om mensen naar de winkels te krijgen.
ja bedrijven willen ook gewoon niet mee, de NS ziet minder drukke treinen dus laten ze minder treinen rijden waardoor men weer opeengepakt zit. Economie en handig handelen lijken tijdens deze crises wel onverenigbaar.
pi_196668762
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:11 schreef Benny het volgende:

[..]

Sint en Black Friday vielen enorm tegen als het gaat om het volgen van de adviezen. Daarin was de urgentie van het eraan houden slecht. Dat had ook simpelweg te maken met de overgang naar de mondkapjesplicht. Daar lag de focus.

De ervaring van Sint en BF wordt meegenomen om te benadrukken dat veilig of online shoppen benodigd is willen we de cijfers niet verder laten stijgen. Gaat het helpen? Ja. Zal het enorme verschillen maken? Nee, dat denk ik persoonlijk niet. Maar dit is wel een gevalletje waarbij ook wordt vertrouwd op goodwill en mond-tot-mond de boodschap overbrengen ("Ik heb bij bol.com besteld, want ik heb er een veiliger gevoel bij om nu niet de stad in te gaan")
Dank voor je toelichting, duidelijk.
En nogmaals, ik help het je hopen dat de campagne het gewenste effect gaat hebben.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:17:12 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196668775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik laat basisingrediënten nu al meebrengen. De echte verse dingen kunnen dan steeds een dag voor gebruik.

Mijn man kan tussen de middag boodschappen doen, dan is het rustig. Werkt thuis en heeft flexibele werktijden. Ideaal.
Ik ben van elke dag boodschappen doen naar 1 keer in de week gegaan. Het hoeft ook niet helemaal weg maar minderen is niet zo moeilijk. En "winkelen" dat kan men toch ook gewoon niet doen.. zo moeilijk is het toch niet om geen spulletjes te kopen.
pi_196668795
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ach, de vervoersbedrijven startten nog niet zo lang geleden een campagne om mensen weer massaal in de bus en trein te krijgen, dat was ook ietswat ongelukkig. Wat dat betreft is het ook een constante afweging van tegengestelde belangen.
pi_196668820

:r

Gelukkig is het dit jaar meer zo.
-> alleen samen _O_

pi_196668827

Deze vind ik persoonlijk kutter
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:21:24 #115
3542 Gia
User under construction
pi_196668828
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:11 schreef Benny het volgende:

Bol.com bestel ik niet meer bij. Zijn oplichters.

Wilde een luchtreiniger.
Bij Bol.com kost het ding 199,00 euro. Bij mediamarkt, Coolblue en nog enkelen kost ie 219,00. MAAR, bij die winkels kun je het apparaat registreren, bij de firma en krijg je een gratis filterpakket ter waarde van 58,00 euro, bij Bol.com niet.

Oftewel Bol.com registreert hun inkoop zelf, strijkt die filtetpakketten op en verkoopt die weer apart.

Dit soort praktijken is me al vaker opgevallen bij deze webwinkel.

Waarschuwing in coronatijd. Kies liever Coolblue.
pi_196668833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2
[ afbeelding ]
Inderdaad als we de vaccins van Pfizer, Moderna, AstraZeneca en hopelijk Janssen krijgen hebben we meer dan genoeg.

EDIT: Sowieso denk ik dat mensen ook de immuniteit van mensen die de ziekte zelf hebben gehad niet moeten vergeten. Niet iedereen zal het vaccin hoeven hebben.
pi_196668834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
:r

Gelukkig is het dit jaar meer zo.
-> alleen samen _O_

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:22:54 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:12 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Geen idee, ik doe dat niet.
Het gaat dan ook niet specifiek om jou, maar juist om de grote getallen, grotere geheel

Hier lijkt het structureel stuk rustiger iig
pi_196668848
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:22 schreef Benny het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

@Zipportal
pi_196668851
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ach, de vervoersbedrijven startten nog niet zo lang geleden een campagne om mensen weer massaal in de bus en trein te krijgen, dat was ook ietswat ongelukkig. Wat dat betreft is het ook een constante afweging van tegengestelde belangen.
Precies.

Maar ik kan die bedrijven niks kwalijk nemen.
Als overheid stel je een aantal regels op, maar ga vervolgens niet op basis van een moreel gevoel je eigen verwachtingen op andere mensen projecten.
Als je niet wilt dat er gewinkeld wordt sluit je of de winkels of zorg ervoor dat er een capaciteit systeem is in de winkelstraten.

Maar de willekeurige (twitter) berichten over KIJK NOU HET IS DRUK IN DE WINKELSTRAAT KLAP IN HET GEZICHT VAN DE ZORG op basis van een moreel superioriteits gevoel ben ik echt klaar.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:24:04 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Wilde een luchtreiniger.
Bij Bol.com kost het ding 199,00 euro. Bij mediamarkt, Coolblue en nog enkelen kost ie 219,00. MAAR, bij die winkels kun je het apparaat registreren, bij de firma en krijg je een gratis filterpakket ter waarde van 58,00 euro, bij Bol.com niet.

Oftewel Bol.com registreert hun inkoop zelf, strijkt die filtetpakketten op en verkoopt die weer apart.

Als ze netjes gewoon duidelijk zeggen wat je krijgt voor je geld zijn het geen oplichters natuurlijk
pi_196668886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Wilde een luchtreiniger.

Klein beetje offtopic maar:
De prijzen van bol.com zijn variabel he. Ik heb juist tegenovergestelde ervaringen met bol.com . Ook met de klantenservice heb ik goed ervaringen. Heb je het al eens via daar geprobeerd? Zo nodig 2 keer (want de ene medewerker is de ander niet)

Ontopic: Ik heb in deze coronaperiode behoorlijk wat gekocht bij bol.com. Was in mijn geval al meermaals een perfecte uitkomst en vervanging voor een bezoekje aan de stad
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:26:55 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196668904
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben van elke dag boodschappen doen naar 1 keer in de week gegaan. Het hoeft ook niet helemaal weg maar minderen is niet zo moeilijk. En "winkelen" dat kan men toch ook gewoon niet doen.. zo moeilijk is het toch niet om geen spulletjes te kopen.
Er zijn hele volksstammen die vrij simpel denken en wel gewoon lekker gaan shoppen.
pi_196668931
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet specifiek om jou, maar juist om de grote getallen, grotere geheel

Hier lijkt het structureel stuk rustiger iig
Misschien verschilt dat erg per plaats. Ik woon in een kleine rustige stad.
Ik hoor het ook niet om mij heen dat mensen online de boodschappen doen of zijn gaan doen sinds corona.
In het 'begin' tijdens de redelijk strenge lockdown was het wel duidelijk een stuk rustiger.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:29:46 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196668948
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:26 schreef Benny het volgende:

[..]

Klein beetje offtopic maar:
De prijzen van bol.com zijn variabel he. Ik heb juist tegenovergestelde ervaringen met bol.com . Ook met de klantenservice heb ik goed ervaringen. Heb je het al eens via daar geprobeerd? Zo nodig 2 keer (want de ene medewerker is de ander niet)

Ontopic: Ik heb in deze coronaperiode behoorlijk wat gekocht bij bol.com. Was in mijn geval al meermaals een perfecte uitkomst en vervanging voor een bezoekje aan de stad
Ik bestel afgezien van boodschappen ook alles online, maar er zijn daadwerkelijk mensen voor wie een paar euro bezorgkosten een drempel is om dat te doen. Genoeg huishoudens met lage budgetten die dat soort kosten graag uitsparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')