Ik dus niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:44 schreef JFlip het volgende:
Ik denk ook dat het vanuit epidemiologisch oogpunt beter is om winkels als de Ikea en de Action te sluiten maar ik kan me ook heel goed voorstellen waarom men daar nu niet aan wil.
Ik verwacht ook weinig effect eigenlijk. De stellingen zijn inmiddels wel ingenomen en mensen blijven zitten waar ze zitten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen effect heeft?
Ik denk het niet alleen. Ik weet het ook. Ze werken. Ik kan je met een hoop cijfers overladen waaruit dat blijkt, want gedragscampagnes voor de overheid en gerelateerde instanties ís mijn werkquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?
Het strookt ook niet met andere regeltjes zoals het alcoholverbod na 20 uur.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.
Waar komen die cijfers vandaan? NOS heeft iets andere getallen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2
[ afbeelding ]
Spreiden kan prima als de winkels open zijn wanneer mensen erheen kunnen, en nu is dat alleen op 2 beperkte tijdstippen...quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen effect heeft?
Volgens mij is het niet zo zwart-wit hullie vs. zullie. Voorlichting voor bewustwording is vaak behoorlijk effectief en ik zie niet in waarom dat bij deze campagne opeens anders zou zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik verwacht ook weinig effect eigenlijk. De stellingen zijn inmiddels wel ingenomen en mensen blijven zitten waar ze zitten.
Vrijdagochtend is niet rustiger dan zaterdagmiddag in de supermarkt bij jou?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.
Dan ga ik maar eens luisteren en kijken of dit echt zo is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.
Die van de Kruidvatquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarkten
Zijn er nog mensen die dat serieus nemen dan?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarktenWaar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarktenWaar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.
"Kerst met gewoon een boterham met kaas, bij albert heijn kan het!"
Ik zie jouw cijfers met regelmaat voorbij komen. Maar hoe had jij vooraf Sinterklaas en BF dan ingeschat op basis van de adviezen vanuit de overheid? En wat was de uitkomst?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:56 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk het niet alleen. Ik weet het ook. Ze werken. Ik kan je met een hoop cijfers overladen waaruit dat blijkt, want gedragscampagnes voor de overheid en gerelateerde instanties ís mijn werk
Die van de Albert Heijn zit wel enigszins op het randje met gezellige kerstkraampjes en optredens voor de deurquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..
Dat sowieso, maar dat mogen ze ook in niet-coronatijd gerust achterwege laten hoor. Mierzoete feelgoodzooi, blegh.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarkten![]()
Ik zie allemaal warme lampjes met tafels vol met eten en mensen en "gezellig kerst" alle supers doen dat AH, Jumbo, Aldi,Lidlquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..
2 beperkte tijdstippen? De meeste supers zijn 7 dagen per week open en doordeweeks van 7 - 22 uur. Hoe ruim wil je het hebben?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Spreiden kan prima als de winkels open zijn wanneer mensen erheen kunnen, en nu is dat alleen op 2 beperkte tijdstippen...
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zie allemaal warme lampjes met tafels vol met eten en "gezellig kerst" alle supers doen dat AH, Jumbo, Aldi,Lidl
Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..
Die vind ik wel leuk, ja.quote:
Ik bedoel verhoudingsgewijs sinds de corona-crisis.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Vrijdagochtend is niet rustiger dan zaterdagmiddag in de supermarkt bij jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |