Heb ook nog nooit zoveel grafieken bekeken als dit jaar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb het wel eerder gehoord, maar nooit zo frequent als dit jaar inderdaad
quote:Rijksoverheid komt met speciale coronacampagne rondom de feestdagen
Het kabinet wil extra aandacht vragen voor het belang van drukte vermijden en afstand houden tijdens de feestdagen. Daarom start de Rijksoverheid morgen een ‘decemberspecial’ van de Alleen Samen-campagne. De eerste tv-commercial richt zich op het belang van drukte vermijden in aanloop naar de feestdagen. Vanaf medio december zal een tweede commercial te zien zijn op tv over afstand houden tijdens de feestdagen.
De komende weken zijn cruciaal om het coronavirus onder controle te krijgen. Het aantal coronabesmettingen blijft te hoog en druk op de zorg neemt nog maar nauwelijks af. Alleen door ons goed aan de maatregelen te houden, kunnen we ervoor zorgen dat de cijfers weer de goede kant op gaan. Tijdens de decembermaand vergt dat extra aandacht.
Inkopen doen voor de feestdagen
Winkelen in aanloop naar de feestdagen is dit jaar anders is dan anders. Mensen worden opgeroepen om doelgericht en alleen te winkelen. Ook wordt hen gevraagd vooral inkopen te doen bij winkels dichtbij huis en om ook eens een keer op een doordeweekse dag te gaan in plaats van in het weekend. Zo kunnen we samen drukte te vermijden en besmettingen voorkomen. Naast spotjes van de Rijksoverheid zullen ook brancheorganisaties zich inzetten om deze boodschap in winkels uit te dragen.
Ook afstand houden tijdens de feestdagen
Tijdens de feestdagen is het extra belangrijk dat we de basismaatregelen blijven naleven. We houden anderhalve meter afstand van mensen uit een ander huishouden, ook aan tafel of tijdens de viering. We kiezen waar mogelijk voor het huis met de meeste ruimte, zodat je makkelijker afstand kunt houden. We wassen vaak onze handen, bijvoorbeeld als je ergens binnenkomt of voor je gaat eten. En bij klachten, hoe mild ook, blijven we thuis, gaan niet naar buiten of bij anderen op bezoek en we laten ons testen. Wie besmet is, roept hulp in van anderen. Bijvoorbeeld voor boodschappen en andere klusjes, zodat de besmette persoon thuis kan blijven. De tweede tv-commercial is bedoeld om mensen te herinneren aan het belang van het naleven van de coronamaatregelen tijdens de feestdagen.
Over 'Alleen Samen'
Sinds maart 2020 loopt de publiekscampagne ‘Alleen Samen’. Het doel van de campagne is om Nederland helderheid te geven over de corona-maatregelen en om handelingsperspectieven te bieden die bijdragen aan het beperken van de verspreiding van het virus. De campagne is slechts één onderdeel van alle communicatie rondom het coronavirus. Naast spots op radio en tv worden onder meer sociale media, websites en nieuwsbrieven ingezet. En de Rijksoverheid werkt samen met andere partijen om de communicatie rondom het coronavirus nog verder te brengen.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedragquote:Coronadashboard aangevuld met gegevens over gedrag
Het coronadashboard is op 10 december aangevuld met nieuwe gegevens, waaronder een RIVM-onderzoek naar gedrag. Op landelijk niveau en per veiligheidsregio zijn cijfers beschikbaar over het draagvlak voor en de naleving van maatregelen, zoals afstand houden, een mondkapje dragen en thuisblijven bij klachten. Voor het onderzoek bevraagt de gedragsunit van het RIVM iedere drie weken een dwarsdoorsnede van de samenleving. Daardoor is het mogelijk om trends, verschillen tussen leeftijdsgroepen en verschillen tussen regio’s te zien.
Daarnaast bevat het dashboard ook nieuwe cijfers over de gehandicaptenzorg, thuiswonende 70-plussers, sterfte door COVID-19 en oversterfte. Gebruikers van het dashboard hadden aangegeven graag meer informatie over sterfte op het dashboard te willen zien.
Behalve dat ik er op reageerde, dat weggehaald is en het hele topic daardoor ineens niet meer in MyAT stondquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:06 schreef groenen het volgende:
Wel geinig dat Leo tegenwoordig in de nacht dat filmpje plaatst, dan zijn de mods minder scherp.
Nog meer alleen samen bagger.quote:
Tegen de tijd dat dit vaccin gebruikt kan worden, zijn de oudjes toch al gevaccineerd.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:00 schreef Arizona het volgende:
Ik kan het woord "duiden" niet meer horen, dat is echt mijn jeukwoord van 2020 geworden.
[..]
Zo praktisch zou ik ook denken ja
Sow zeg dat wel ja. Zeker dat soort mannetjes als Martino die zichzelf vooral erg interessant vinden 'duiden' graag.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik kan het woord "duiden" niet meer horen, dat is echt mijn jeukwoord van 2020 geworden.
[..]
Zo praktisch zou ik ook denken ja
Dat het na 10 maanden pandemie nog steeds niet duidelijk is of door wil dringen dat het niet om 1 of enkele individuele maatregelen, maar om een samenstel van maatregelen gaat. En de maatregelen zijn gericht op het terugdringen van contact tussen mensen, aangezien dat nu juist de transmissie-route van het virus is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En vervolgens iedere mogelijke winkel blijven bezoeken ja![]()
Nee, die schijnveiligheid van mondkapjes is de grootste bullshit die er is. En alcoholverkoop verbieden na 20u ook. En biebs sluiten ook.
Maar vergeet niet, het ligt allemaal aan ons hè. Wij houden ons niet aan de regeltjes. De regeltjes zelf zijn super
Bij posts als deze mis ik een knop met een duimpje omlaagquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:
Mondkapjes propaganda op de radio/spotify al gehoord? Wat achterlijk![]()
Dat ze dat geld aan iets nuttigs besteden..
Ik ben blij dat deze mensen er zijn, want als we het zouden moeten doen met de gebrekkige informatie van het RIVM zouden we ook niet veel wijzer worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sow zeg dat wel ja. Zeker dat soort mannetjes als Martino die zichzelf vooral erg interessant vinden 'duiden' graag.
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.quote:
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Bij posts als deze mis ik een knop met een duimpje omlaag
Ik denk dat ze vooral van Black Friday en Sinterklaas hebben geleerd. Dat het met die ervaring en de stijgende cijfers simpelweg oppassen is dat we niet de verkeerde kant op gaanquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.
Geen koopavond, wel Black Friday.
Deze campagne is verspilde tijd, moeite en geld.
Vooral deze is zo wereldvreemd:quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.
Geen koopavond, wel Black Friday.
Deze campagne is verspilde tijd, moeite en geld.
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..quote:Ook wordt hen gevraagd vooral inkopen te doen bij winkels dichtbij huis en om ook eens een keer op een doordeweekse dag te gaan in plaats van in het weekend. Zo kunnen we samen drukte te vermijden en besmettingen voorkomen.
Er zijn jarenlang reclames geweest die een vergelijkbare strekking hebben:quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?
We maken toch ook geen reclame dat we moeten stoppen voor een rood stoplicht?
Die campagnes zijn er juist om mensen te sturen hun gedrag aan te passen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?
Nee, maar wel weer campagnes om zonder mobiel in het verkeer te rijden, een lampje aan te doen in het donker en/of zonder alcohol achter het stuur te kruipen.quote:We maken toch ook geen reclame dat we moeten stoppen voor een rood stoplicht?
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral van Black Friday en Sinterklaas hebben geleerd. Dat het met die ervaring en de stijgende cijfers simpelweg oppassen is dat we niet de verkeerde kant op gaan
Zolang de winkels gewoon open blijven blijft het daar druk deze maand. Heel simpel. Kun je 100x roepen vanuit Den Haag, gaat niet veranderen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral deze is zo wereldvreemd:
[..]
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..
Jij denkt dat het geen effect heeft?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?
Ik werk niet en heb supers om de hoek. Het maakt tegenwoordig nauwelijks meer uit op welk tijdstip je je boodschappen haalt. Het is er meer dan normaal druk en (mede door de mondkapjes) houdt men nauwelijks afstand.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral deze is zo wereldvreemd:
[..]
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de winkels gewoon open blijven blijft het daar druk deze maand. Heel simpel. Kun je 100x roepen vanuit Den Haag, gaat niet veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |