Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is niet zo heel lastig om je in te enten als je daarmee levens spaart.
Dat vraag ik niet of je een watje of een held bent. Ik vraag welke risicoafweging jij maakt? Ik snap best veel argumenten van is het niet te snel ontwikkelt, is het wel goed getest enzovoort. Maar aangezien er niet in januari ineens 30 miljoen vaccins klaar staan is er best nog wel tijd om er rustig naar te kijken. Er zullen genoeg mensen zijn die wel vooraan willen staan. Dan gun je hun lekker eerst jouw plek bijvoorbeeld. Maar welke andere risicoafwegingen heb je dan omdat je daar puur over hebt en het lijkt me stug dat het is ik wil lekker koppig zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:40 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Dat kan op dit moment vanalles zijn voor zover ik weet, uiteindelijk is er altijd een risico en een individu bepaalt zelf de mate waarin het bereid is welk risico te willen nemen. Daar mag je wat van vinden maar je hoeft het niet te veroordelen immers ook jij bent onderhevig aan je eigen risico bereidheid.
Als de een van de brug spring (overleeft het of niet) dan wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet doen of moet willen doen alleen omdat de ander het heeft gedaan.... je bent ook geen watje als je het niet doet en zeker geen held als je het om die reden wel doet.
Zo ongeveer sta ik er ook in, ben een stuk jonger dan dan jou overigens. Ik wacht ook een aantal jaar af.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben niet per sé tegen inenten, maar kijk het wel even aan. Ben als eind-dertiger sowieso niet als eerste aan de beurt. Maar als er tegen 2022 geen lijken uit de kast zijn gekomen zal het wel veilig zijn.
O je hebt het over Softenon dat was geen vaccin maar een slaapmiddel/medicijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:46 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.
Tegelijk, het is ook niet lastig je niet te laten enten als je het risico van enten niet waard vind of vanwege een geloofsovertuiging niet wilt overwegen.
Het lastige is ook de onzekerheid, er zijn in het verleden vaccins geweest waarvan men stellig was overtuigd dat het geen kwaad kon tot er opeens misvormde kinderen werden geboren... "OOPS"
Ow nou ik ben niet tegen vaccinatie maar ik heb er op dit moment erg weinig vertrouwen in.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet of je een watje of een held bent. Ik vraag welke risicoafweging jij maakt? Ik snap best veel argumenten van is het niet te snel ontwikkelt, is het wel goed getest enzovoort. Maar aangezien er niet in januari ineens 30 miljoen vaccins klaar staan is er best nog wel tijd om er rustig naar te kijken. Er zullen genoeg mensen zijn die wel vooraan willen staan. Dan gun je hun lekker eerst jouw plek bijvoorbeeld. Maar welke andere risicoafwegingen heb je dan omdat je daar puur over hebt en het lijkt me stug dat het is ik wil lekker koppig zijn.
Of DES... maar dat was ook geen vaccin.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O je hebt het over Softenon dat was geen vaccin maar een slaapmiddel/medicijn.
Dat bepaal ik niet, dat is simpelweg de realiteit.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:46 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om dat voor een ander te bepalen maar ik snap je gedacht.
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik krijg hier toch een beetje het gevoel van de Paarse Krokodil dat het goedkeuringsproces volgt.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is het Oxford vaccin en dat zijn ook 2 prikken. Het enige verschil is dat door een ongeluk is uitgekomen dat als eerst een halve dosis doet en daarna de volledige dosis je dan een beter effect krijgt. Alleen die test groep was te klein dus moet er daarvoor meer onderzoek naar gedaan worden. Tenminste dat hebben verschillende goedkeuringsinstanties gezegd.
Dat is geen geloofwaardige bron.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.
Maar dan moet je nooit meer welk medicijn dan ook gebruiken.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok ik was niet scherp daar maar er zijn voldoende verhalen die je wenkbrauwen doen fronzen.
Mooi daar komt de aap uit de mauw. Een groepje gebundelde verhalen van anti vaxxers zeg dat dan gewoon.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nou, dan waren die medicijnen dus de 'normale' looptijd doorlopen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.
Beide trajecten volgen dezelfde processen en eisen.
Wel 'een' bron..... je weet dat er verhalen de ronde doen en ook dat er in gevallen sprake kan zijn van negatieve bijwerkingen om wat voor reden dan ook. Het zou flink schelen als een Zorg zich ook zo druk zou maken over de mensen die worden gevaccineerd door hen eerst uitvoerig te onderzoeken op mogelijke problemen alvorens de prik roekeloos te geven en het is statistisch gezien geen probleem hoor......quote:
Klopt, risico bereidheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar dan moet je nooit meer welk medicijn dan ook gebruiken.
Iedere bijsluiter kent nare dingen.
Dat was een andere tijd maar het werd vooral gegeven als middel tegen zwangerschap misselijkheid en slaapmiddel. Daar zijn ze tegenwoordig veel voorzichtigere mee kijk maar naar de bijsluiter van het Pfizer vaccin wat ontraden wordt aan zwangere vrouwen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
In het goedkeuringsproces wordt geen onderscheidgemaakt tussen medicijnen of vaccins.
Haha grappigquote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jaa tuurlijk was dat een andere tijd.... en morgen weten we ook pas of het vaccin vandaag echt veilig was.... wie gaat eerst vandaag?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat was een andere tijd maar het werd vooral gegeven als middel tegen zwangerschap misselijkheid en slaapmiddel. Daar zijn ze tegenwoordig veel voorzichtigere mee kijk maar naar de bijsluiter van het Pfizer vaccin wat ontraden wordt aan zwangere vrouwen.
Dat kan altijd, maar zijn die ook significant?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:00 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Wel 'een' bron..... je weet dat er verhalen de ronde doen en ook dat er in gevallen sprake kan zijn van negatieve bijwerkingen om wat voor reden dan ook.
Want dat gebeurt nu niet?quote:Het zou flink schelen als een Zorg zich ook zo druk zou maken over de mensen die worden gevaccineerd door hen eerst uitvoerig te onderzoeken op mogelijke problemen alvorens de prik roekeloos te geven en het is statistisch gezien geen probleem hoor......
Wow daar komt zeker een aap uit de mouw.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mooi daar komt de aap uit de mauw. Een groepje gebundelde verhalen van anti vaxxers zeg dat dan gewoon.
Niemand in Nederland want er is nog geen goedkeuring. Maar wat ik al zei je hoeft ook niet vooraan te staan maar het ging me mee om waarom niet omdat je constant over die risicoafweging hebt. Als je niet in de zorg werkt of in een risicogroep zit dan ben je voorlopig toch niet aan de beurt. Maar onder die groep zijn ook weigeraars ook prima gaan maar dan neemt wel iemand anders die plek in. Voorlopig zal er genoeg vraag zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:03 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Jaa tuurlijk was dat een andere tijd.... en morgen weten we ook pas of het vaccin vandaag echt veilig was.... wie gaat eerst vandaag?
Ho ho het is geen stamceltherapie maar stukje messengerRNA injecteren dat je "spiercellen" (waar het vaccin wordt ingespoten) opdracht opdracht geeft zich een stukje SARS-Cov-2 signatuur aan te meten dat je afweer gaat uitdagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
Oja, en het woord sowieso - voor zover ik een vaccin neem- een adeno virus variant. Geen ingewikkelde stamcel aanpassingen voor mij.
Is nooit gebeurd volgens mij. Pythagoras geloofde reeds dat de aarde rond was, en in 240 vChr berekende Eratosthenes de omtrek ervan.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat had met geloof te maken en niet met wetenschap of statistiek.
Significant.... niet nodig omdat het hier om gevoelens van angst gaat in de maatschappij, wat ga je eraan doen?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat kan altijd, maar zijn die ook significant?
[..]
Want dat gebeurt nu niet?
Je snapt wel dat deze verhalen excessen zijn?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:07 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Wow daar komt zeker een aap uit de mouw.
Beetje flauwe reactie gelet de discussie, je stelt vragen en ik onderbouw ze misschien niet met een 100% continue 'goed' ratio maar dat rechtvaardigt niet het hokjes gedrag dat je nu vertoont. Temeer omdat ik de aanname doe dat de intelligentie verder gaat en je volgens mij prima begrijpt wat ik ermee wilde aangeven.
Ik zie er geen goed of slecht in maar zo lijken velen het wel te willen neerzetten, als je niet meedoet dan ben je.... en andersom, degenen die vooraan staan zijn..... Beetje kinderachtig onvolwassen en zeker geen intelligent gedrag wat mij betreft.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niemand in Nederland want er is nog geen goedkeuring. Maar wat ik al zei je hoeft ook niet vooraan te staan maar het ging me mee om waarom niet omdat je constant over die risicoafweging hebt. Als je niet in de zorg werkt of in een risicogroep zit dan ben je voorlopig toch niet aan de beurt. Maar onder die groep zijn ook weigeraars ook prima gaan maar dan neemt wel iemand anders die plek in. Voorlopig zal er genoeg vraag zijn.
Jij bent echt een wandelende encyclopedie, he?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is nooit gebeurd volgens mij. Pythagoras geloofde reeds dat de aarde rond was, en in 240 vChr berekende Eratosthenes de omtrek ervan.
Dus feiten doen er niet toe, alleen emotie?quote:Op donderdag 10 december 2020 02:10 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Significant.... niet nodig omdat het hier om gevoelens van angst gaat in de maatschappij, wat ga je eraan doen?
Het gaat er om of die bijwerkingen significant zijn en of de moeite wordt genomen om - voordat het op de markt wordt gebracht - afdoende getest wordt. Dat is niet het geval wil je zeggen?quote:Nee, op dit moment zie ik niet, en heb ik dat zelf ook nooit ervaren, dat mensen voordat zij een vaccinatie prik halen, door een medische molen worden gehaald om eventuele negatieve bijwerkingen die verder gaan dan bekend, te voorkomen. Daar komen dan ook die verhalen vandaan, er wordt maar gevaccineerd want dat is goed en moet maar niet altijd bij iedereen en hoe weet je nou of jij net die ene bent?
Dan kom je domweg weer uit bij een stukje risico bereidheid, simpel toch?
Jawel hoor dat snapt iedereen en alleen omdat er gevallen zijn en je niet weet of dit jou ook kan overkomen kan voldoende zijn om te besluiten het niet te doen..... gek? Zeg het maar, blijft een subjectief iets ongeacht wat jij ervan vind.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je snapt wel dat deze verhalen excessen zijn?
Niemand zal de moeite nemen om een pagina op te zetten met verhalen als: "Vorige maand heeft mijn kind een vaccin gekregen. Hij gaf geen kik. Verder niets opgevallen".
Wat het softenon debacle o.a. heeft opgeleverd dat mensen die kindjes (willen) fabrieken zijn uitgesloten van de testen zodat die geen risico lopen wanneer zij het vaccin alsnog uit noodzaak krijgenquote:Op donderdag 10 december 2020 02:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, dan waren die medicijnen dus de 'normale' looptijd doorlopen.
Kan het dus evengoed gebeuren.
Datzelfde kan je zeggen van corona. Je weet niet of jij die statistische ene bent.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:14 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Jawel hoor dat snapt iedereen en alleen omdat er gevallen zijn en je niet weet of dit jou ook kan overkomen kan voldoende zijn om te besluiten het niet te doen..... gek? Zeg het maar, blijft een subjectief iets ongeacht wat jij ervan vind.
Nee, ik google veel.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij bent echt een wandelende encyclopedie, he?
Pfoe....je wordt romantisch op dit tijdstip, Vallon!quote:Op donderdag 10 december 2020 02:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat het softenon debacle o.a. heeft opgeleverd dat mensen die kindjes (willen) fabrieken zijn uitgesloten van de testen zodat die geen risico lopen wanneer zij het vaccin alsnog uit noodzaak krijgen.
Ik adviseer ieder met een aanstaande kinderwens (ook mannen) na het gebruik van deze nieuw vaccins, voorlopig een jaartje te wachten op andere durfals om die vreugdevolle wens tot ontsluiting te brengen.
Emotie speelt een zekere rol.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus feiten doen er niet toe, alleen emotie?
[..]
Het gaat er om of die bijwerkingen significant zijn en of de moeite wordt genomen om - voordat het op de markt wordt gebracht - afdoende getest wordt. Dat is niet het geval wil je zeggen?
Owwww... gelukkig, dat kan ik ook!quote:
Klopt, mijn risico bereidheid en ik denk tot de groep te horen die niet op een IC bed terecht komt door Corona maar het blijft een aanname dat wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Datzelfde kan je zeggen van corona. Je weet niet of jij die statistische ene bent.
Ben wat melig maar vermoed dat er over een maand of 9/10 weer een piekje aan nieuwe madeliefjes in het bos zullen zijn bijgeprikt. Wat moet je anders met een te intiem verlopen SintKersNieuw.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pfoe....je wordt romantisch op dit tijdstip, Vallon!![]()
Ik zal je vertellen waarom ik getriggerd raakte. Jij schreef eerdere ''als je een vaccin neemt heb je geen vertrouwen in je afweersysteem''. Een vaccin doet niks meer of minder dan op een gecontroleerde manier een respons van je afweersysteem creëren op een bepaald pathogeen. Dat zijn vooral op pathogenen die een behoorlijk gevaar kunnen zijn. Maar als je het puur op je zelf betrekt zal je vaak lezen dat het gevaar van de daadwerkelijke infectie 1 op 100 of 1 op 200 is. Het nadeel als je dan de macht van de grote cijfers neemt snap je waarom er dan een vaccin gemaakt wordt. Er zijn ook voorbeelden van vaccins waar echt fouten gemaakt zijn. Google maar op het Poliovaccin waar bij een batch de virussen die ze gebruikte niet genoeg verzwakt waren. Maar dat soort dingen komt toch vaak redelijk snel boven tafel. Ook nu wanneer er grootschalige gevaccineerd wordt zal er constant mee gekeken worden door media en verschillende instanties. Dus misschien is de controle nu wel groter dan bij een normaal vaccin. Maar als nog iedereen moet inderdaad zijn eigen afweging maken maar doe dat wel op betrouwbare informatie en niet van die vage blogjes.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:13 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ik zie er geen goed of slecht in maar zo lijken velen het wel te willen neerzetten, als je niet meedoet dan ben je.... en andersom, degenen die vooraan staan zijn..... Beetje kinderachtig onvolwassen en zeker geen intelligent gedrag wat mij betreft.
Ik wil je wel vaker melig zien!quote:Op donderdag 10 december 2020 02:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ben wat melig maar vermoed dat er over een maand of 9/10 weer een piekje aan nieuwe madeliefjes in het bos zullen zijn bijgeprikt. Wat moet je anders met een te intiem verlopen SintKersNieuw.
Hier in mijn omgeving diverse mensen die eerder wat spruiten vanuit de intelligente lockdown op de wereld gezet.
De vraag blijft hoe de nertsen van deze 70 bedrijven besmet zijn geraakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 01:32 schreef Vallon het volgende:
Nederland is sinds 08dec20 - 3 jaar eerder dan gepland - Nertsloos gemaakt. bron:HVN
Ooit 1.5 miljoen nertsen verdeeld over iets van 200 fokkers, waarvan de laatste ca 500.000 zijn ihkv Covid9 versneld vernietigd en dus geen factor meer van belang. Hoeven we het dus ook niet meer over te hebben.
Ingewikkeld maar ook simpel verhaal: er is en wordt afdoende binnen de gestelde eisen getest.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:18 schreef SmaRTeY het volgende:
En of er afdoende is getest, is er iemand die hier een betrouwbaar antwoord op kan geven?
Tja, dat kunnen we nu niet meer onderzoeken... hè waarmee het probleem is opgelost (toch?).quote:Op donderdag 10 december 2020 02:35 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag blijft hoe de nertsen van deze 70 bedrijven besmet zijn geraakt.
Indien het virus inmiddels gedragen wordt door in het wild levende dieren, is dat veel problematischer dan de nertsen die in gevangenschap leefden.
Je moet altijd verwachtingen hebben om dan te genieten wat dan (soms nog) wordt toebedeeldquote:Op donderdag 10 december 2020 02:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik wil je wel vaker melig zien!![]()
Maar eh... ik begrijp dat ik hoge verwachtingen van mijn kerst kan hebben, volgens jou?![]()
Offeh.... gaat dat niet op voor de mensen die hun zaai- en oogsttijd al volbracht hebben?
Zal wel weer niet, lopen de Madeliefjes in de weg...![]()
De in het wild levende dieren kunnen en zullen dan mogelijk nog steeds het virus dragen, al ruim een half jaar, dus wellicht een steeds groter aantal.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:53 schreef Vallon het volgende:
Tja, dat kunnen we nu niet meer onderzoeken... hè waarmee het probleem is opgelost (toch?).
Ik vind dat ook vrij bijzonder. En waarom is het niet overgeslagen op andere pelsdieren? Ik noem even konijnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 02:35 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag blijft hoe de nertsen van deze 70 bedrijven besmet zijn geraakt.
Indien het virus inmiddels gedragen wordt door in het wild levende dieren, is dat veel problematischer dan de nertsen die in gevangenschap leefden.
Je kan konijnen en nertsen toch op geen enkele wijze vergelijken?quote:Op donderdag 10 december 2020 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook vrij bijzonder. En waarom is het niet overgeslagen op andere pelsdieren? Ik noem even konijnen.
Hoezo dat niet? Worden allebei o.a. oor de vacht gefokt. Ik heb uberhaupt niks kunnen lezen na al die maanden hoe het kan dat nertsen covid kunnen krijgen en doorgeven.quote:Op donderdag 10 december 2020 07:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan konijnen en nertsen toch op geen enkele wijze vergelijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |