abonnement Unibet Coolblue
pi_196647454
Kudus en Neres fit zal waarschijnlijk al redelijk wat verschil maken. Dan zou je de kwartfinale van de EL toch wel moeten halen eigenlijk. Dan moet er volgend seizoen een snelle verdediger bij van minstens 1,83 cm en een afmaker. Geef Blind maar een soort Pirlo rol waar hij niet te heel hoeft te lopen en zich kan focussen op strooien. Ik zie eigenlijk alleen Tagliafico weg gaan volgend jaar op dit moment...
pi_196647516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:06 schreef Intint het volgende:
Kudus en Neres fit zal waarschijnlijk al redelijk wat verschil maken. Dan zou je de kwartfinale van de EL toch wel moeten halen eigenlijk. Dan moet er volgend seizoen een snelle verdediger bij van minstens 1,83 cm en een afmaker. Geef Blind maar een soort Pirlo rol waar hij niet te heel hoeft te lopen en zich kan focussen op strooien. Ik zie eigenlijk alleen Tagliafico weg gaan volgend jaar op dit moment...
Ik vraag me af waarom clubs nu ineens wel voor Tagliafico gaan en niet de vorige seizoenen waar hij een stuk beter was.

Maar er mag wel weer flink doorgeselecteerd worden na dit seizoen ja.
Oh.
pi_196647769
Hopelijk brengt er weer snel een pandemietje uit.
Gino ♥
pi_196647775
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom clubs nu ineens wel voor Tagliafico gaan en niet de vorige seizoenen waar hij een stuk beter was.

Maar er mag wel weer flink doorgeselecteerd worden na dit seizoen ja.
Denk dat er weinig backs van zijn niveau zijn die voor zo een laag prijsje weg mogen.
pi_196648505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik zie vooral een gebrek aan niet uit druk kunnen voetballen en intelligentie. Tegen Liverpool had je gewoon 2x gelijk moeten spelen en bij Atalanta winnen.

Heb je daarvoor een nieuwe speler nodig of valt erop te trainen dan wel te sturen?
Top elftal? Noem eens een speler in dit Ajax die tegen de wereldtop aan schurkt? Onana was altijd een zekerheidje. Maar verder..?
  donderdag 10 december 2020 @ 08:10:11 #256
80382 manny
30 is best veel
pi_196649315
Pantelic geluisterd als therapie sessie.

zucht.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196649493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:06 schreef Intint het volgende:
Kudus en Neres fit zal waarschijnlijk al redelijk wat verschil maken. Dan zou je de kwartfinale van de EL toch wel moeten halen eigenlijk. Dan moet er volgend seizoen een snelle verdediger bij van minstens 1,83 cm en een afmaker. Geef Blind maar een soort Pirlo rol waar hij niet te heel hoeft te lopen en zich kan focussen op strooien. Ik zie eigenlijk alleen Tagliafico weg gaan volgend jaar op dit moment...
Blind en Pirlo in één zin.

Ik ga even mijn ogen wassen.
pi_196649500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:28 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Blind en Pirlo in één zin.

Ik ga even mijn ogen wassen.
Tja als je alleen die twee woorden uit de zin haalt kun je er natuurlijk elke context van maken die je wilt.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:33:25 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196649524
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:30 schreef Intint het volgende:

[..]

Tja als je alleen die twee woorden uit de zin haalt kun je er natuurlijk elke context van maken die je wilt.
Ben het wel met je eens over Blind, zo'n rol zou nog wel kunnen net voor de verdediging.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:37:25 #260
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196649552
Dit elftal een topelftal? :D zware drinkers weer hier

Verdediging moet je minimaal 2 versterkingen hebben.
Koop een fatsoenlijke spits en minimaal 1 vleugelspeler.

Loos Labyad en Promes.

En dan kom je op een redelijk elftal uit.

Maar goed eerst maar eens kampioen worden want dat wordt met de huidige armoedige vorm al een hele opgave.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:39:47 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196649568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe fit Ajax zelf is. Kudus zal sws gemist worden, maar als je de rest van je spelers gewoon fit hebt, zou Ajax die wedstrijden eigenlijk gewoon moeten winnen. Maar goed, op mindere dagen kan Ajax dat zomaar verliezen natuurlijk.
Groningen en Twente hebben laten zien hoe makkelijk Ajax te verslaan is in de eredivisie, zorgen dat ze gaan trechteren, een foutje maken en vervolgens de ballen simpel achter de backs neerleggen want daar liggen zeeën van ruimte.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:40:10 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196649570
Ik zou niet in de winterstop allerlei ad hoc aankopen hoeven eigenlijk.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:40:16 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196649572
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Dit elftal een topelftal? :D zware drinkers weer hier

Verdediging moet je minimaal 2 versterkingen hebben.
Koop een fatsoenlijke spits en minimaal 1 vleugelspeler.

Loos Labyad en Promes.

En dan kom je op een redelijk elftal uit.

Maar goed eerst maar eens kampioen worden want dat wordt met de huidige armoedige vorm al een hele opgave.
Volgens mij zegt niemand dat, voor de eredivisie is dit gewoon goed genoeg, als je regelmatig wilt overwinteren in de CL niet.
pi_196649574
Als iedereen hier enorm selectief gaat lezen valt er ook geen discussie meer te voeren...
pi_196649954
Het is ook niet heel gek dat je met het elftal van gisteren verliest van een volwassen ploeg.
Als iedereen fit is en het sterkste elftal staat er dan heb je een prima kans in de CL en kun je ver komen in de EL.
Ben je 3/4 spelers kwijt dan komt er absoluut middelmaat terug, en dan ga je het echt niet redden.

Je moet je ook afvragen in hoeverre Ajax dan geschikt is voor de CL, maar dat is een andere vraag.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:29:13 #267
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_196649986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En welke topspits heeft ons elftal dan? Traoré? Brobbey? Huntelaar? Promes? Kom op man, hier had gewoon 10 miljoen euro voor moeten worden neergelegd.

En kun jij vier topverdedigers noemen? Mazraoui matig, Schuurs heeft veel kansen gehad om het te laten zien en te vaak geblunderd. Klaiber absolute miskoop. Martinez en Alvarez kunnen er ook maar heel weinig van.
Klaiber is toch niet gelijk een miskoop nadat hij slecht speelde tegen Twente? Hij maakte daarvoor juist prima indrukken. Als back-up is dat best prima.

Ons elftal heeft ook nog geen top spits, maar wel een hoop potentie met Traore en Brobbey. Net zoals met Gravenberch, die vind ik ook zeker nog geen topper. Alleen daar zit zoveel potentie in, dat ik wel snap dat Ten Hag die jongens erin zet. Door dit soort wedstrijden maken deze jongen grote stappen. De stappen die je maakt na eredivisie potjes zijn veel minder groot. Overigens hebben we, vooral als Neres en Kudus er niet bij zijn, ook niet veel beters. Het is een beetje investeren in de toekomst, en als het meezit staan die jongens er over 1 of 2 jaar echt, en dan kan je weer eens een mooie Champions League seizoen hebben.
pi_196650024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:29 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Klaiber is toch niet gelijk een miskoop nadat hij slecht speelde tegen Twente? Hij maakte daarvoor juist prima indrukken. Als back-up is dat best prima.

Ons elftal heeft ook nog geen top spits, maar wel een hoop potentie met Traore en Brobbey. Net zoals met Gravenberch, die vind ik ook zeker nog geen topper. Alleen daar zit zoveel potentie in, dat ik wel snap dat Ten Hag die jongens erin zet. Door dit soort wedstrijden maken deze jongen grote stappen. De stappen die je maakt na eredivisie potjes zijn veel minder groot. Overigens hebben we, vooral als Neres en Kudus er niet bij zijn, ook niet veel beters. Het is een beetje investeren in de toekomst, en als het meezit staan die jongens er over 1 of 2 jaar echt, en dan kan je weer eens een mooie Champions League seizoen hebben.
Leuk, maar je moet voor nu een goed elftal hebben of je moet de verwachting/doelstelling naar beneden schroeven. Gravenberch speelt over 2 jaar niet meer bij Ajax en zit je weer met hetzelfde probleem.
pi_196650078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je een goeie spits nodig hebt en verder ontbreekt er nog steeds een controleur die ook een beetje kan voetballen, in NL lukt het allemaal wel maar als je ambitie hebt dan moet je dat wel halen.

Vandaag zonder Blind was natuurlijk dramatisch want zelfs niet in topvorm blijft hij (te) belangrijk in de opbouw, er is altijd veel kritiek op hem ook in het NL elftal maar in de opbouw heb je geen betere in Nederland.
Kritiek komt alleen van ene debiel van Veronica Inside.
Iedereen kan Blind verder waarderen.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:37:23 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196650105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:31 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Leuk, maar je moet voor nu een goed elftal hebben of je moet de verwachting/doelstelling naar beneden schroeven. Gravenberch speelt over 2 jaar niet meer bij Ajax en zit je weer met hetzelfde probleem.
Dat is ook het probleem, je kan niet onbestraft ieder seizoen 2 van je beste spelers laten gaan, zeker niet als je dat alleen met talent aanvult.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:38:18 #271
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_196650120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:31 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Leuk, maar je moet voor nu een goed elftal hebben of je moet de verwachting/doelstelling naar beneden schroeven. Gravenberch speelt over 2 jaar niet meer bij Ajax en zit je weer met hetzelfde probleem.
True, dat is het lot van Ajax helaas. Het is jammer dat Antony het ook nog niet helemaal brengt. Hij zou echt meer de actie op kunnen zoeken met zijn techniek en snelheid. Zn schot is wat matig, maar hij zou ala Overmars met zijn snelheid een hoop gevaar kunnen stichten langs de lijn, en een voorzet geven. Zoals hij dus 1x deed bij die kopbal van Brobbey.
pi_196650157
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:31 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Leuk, maar je moet voor nu een goed elftal hebben of je moet de verwachting/doelstelling naar beneden schroeven. Gravenberch speelt over 2 jaar niet meer bij Ajax en zit je weer met hetzelfde probleem.
De doelstelling is Europa League na de winterstop.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196650267
Dat is toch precies Ajax wat hierboven beschreven wordt? Misschien ben ik de enige maar dat lag toch altijd in lijn der verwachtingen? Ajax is te klein voor het tafelkleed, te groot voor het servet.
pi_196650274
EtH is tactisch gewoon overklast gisteren. Het middenveld stond totaal verkeerd, en was gewoon helemaal niet aanspeelbaar. Labyad liep doodleuk verstoppertje te spelen ipv zich vrij te lopen en aanspeelbaar te zijn tussen de linies. Met Ziyech had je nog een speler die de voetbalintelligentie heeft om tijdens de wedstrijd andere dingen te gaan doen dan waar EtH hun als opdracht meegaf. Daarin zie je duidelijk waarom Labyad de lievelingetje is van EtH, doet waarschijnlijk precies zoals hem wordt opgedragen.
Daarnaast had Anthony contant te maken met dubbele mandekking, kon Brobbey niet steeds gelijk de bal in de ruimte kaatsen waar een andere speler juist zou moeten lopen.

Niveau CL is voor dit selectie momenteel duidelijk te hoog gegrepen. Breedte van de selectie is veels te matig.

We missen duidelijk de flow van een aantal weken terug.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:48:47 #275
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196650308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Volgens mij zegt niemand dat, voor de eredivisie is dit gewoon goed genoeg, als je regelmatig wilt overwinteren in de CL niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Naar mijn mening hoeft Ajax niemand te kopen. Met een fitte Neres en Kudus heb je gewoon een topelftal staan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')