Zo’n gevoel kreeg ik ook bij een Keukenloods/ Keukenkampioen.. maar hoe zit het met keukens van het zogenaamde “hoge segment”? Zijn ook wat kleinere zaken, hanteren zij ook die belachelijk hoge marges..? Weet je dat toevallig?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:52 schreef Dries4Ever het volgende:
gemiddeld zo'n 45% dus iedere 1000 euro die ze vragen kun je zo'n 450 euro korting krijgen.
Dat zeker! Bedrijf 2 in mijn voorbeeld is ook heel toevallig gevestigd in Duitsland.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:04 schreef rba26 het volgende:
Voor Siematic zou ik zeker ook in Duitsland een offerte gaan opvragen. Hier staat het te boek als luxe merk, daar is het middenklasse.
Hoe is het geregeld met de garantie van de apparatuur als je die in Dld koopt? Als die niet geldig is, is korting leuk maar dramatisch bij problemenquote:Op woensdag 9 december 2020 15:27 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat zeker! Bedrijf 2 in mijn voorbeeld is ook heel toevallig gevestigd in Duitsland.Kunnen we die prijs in NL krijgen is maar de vraag... ben nu in onderhandeling en hoop ook tot die prijs te komen in NL. Alsnog zullen ze dikke winst maken, maar wil iig niet met duizenden euro’s extra bedrogen worden.
En dan heb je ook nog eens dat duitse keukenzaken net over de grens de prijzen voor duitse begrippen te hoog hebben liggen, maar voor NL weer aantrekklijk zijn. Dus het kan nog goedkoper ;-)quote:Op woensdag 9 december 2020 15:27 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat zeker! Bedrijf 2 in mijn voorbeeld is ook heel toevallig gevestigd in Duitsland.Kunnen we die prijs in NL krijgen is maar de vraag... ben nu in onderhandeling en hoop ook tot die prijs te komen in NL. Alsnog zullen ze dikke winst maken, maar wil iig niet met duizenden euro’s extra bedrogen worden.
In Duitsland was de prijs van de keuken 35K en kreeg ik een offerte voor 25K. Nu ga ik er eigenlijk van uit dat ik in NL niet tegen een lagere prijs een deal ga kunnen sluiten.. want het eiland is met verlichting en keukenapparatuur is duur.. en het is incl montagekosten (Bora systeem/ qcooker/ Siemens apparatuur).quote:Op woensdag 9 december 2020 18:56 schreef Hamzoef het volgende:
Gewoon prijzen vergelijken, en met diverse aanbieders in gesprek gaan.
Uiteindelijk dan kiezen voor de scherpste prijs i.c.m. aanbieder waar je een goed gevoel bij hebt.
Als je het beste gevoel hebt bij een bepaalde aanbieder, maar die prijs is niet het scherpste kan je altijd nog terug met een lagere offerte van andere aanbieder en vragen of hij een tegenbod wil doen.
Zullen ze dan ook niet de prijzen verhogen wetende dat de keuken naar NL wordt bezorgd?quote:Op donderdag 10 december 2020 10:58 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog eens dat duitse keukenzaken net over de grens de prijzen voor duitse begrippen te hoog hebben liggen, maar voor NL weer aantrekklijk zijn. Dus het kan nog goedkoper ;-)
Mijn Miele vaatwasser uit Duitsland had problemen, ik kreeg gewoon garantie in NL.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:17 schreef verita het volgende:
[..]
Hoe is het geregeld met de garantie van de apparatuur als je die in Dld koopt? Als die niet geldig is, is korting leuk maar dramatisch bij problemen
Vind bizar, kwart ton voor een paar kartonnen kastjes en apparatuur van de lopende band.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
In Duitsland was de prijs van de keuken 35K en kreeg ik een offerte voor 25K. Nu ga ik er eigenlijk van uit dat ik in NL niet tegen een lagere prijs een deal ga kunnen sluiten.. want het eiland is met verlichting en keukenapparatuur is duur.. en het is incl montagekosten (Bora systeem/ qcooker/ Siemens apparatuur).
Ik merk dat deze aanbieder in NL wel erg hoge prijzen neerlegt op alles wat eventueel nog veranderd zou kunnen worden.. bijv nu is het werkblad van composiet 12mm (net zo voordelig als in de offerte die ik van een ander bedrijf had) maar met een keramisch blad 12mm wel opeens 3K duurder.
Aber.. Duitser wil niet onderhandelenquote:Op donderdag 10 december 2020 21:51 schreef Nico987 het volgende:
Gewoon onderhandelen bij die Duitser haal je daar nog 2500 er af heb je toch gewoon een mooie keuken voor 22500. Evt ga je daarna nog naar de NL keuken boer met elders krijg ik dit voor 22500 voor 20.000 kunnen we verder praten.
Goede keuze. Next125 vind ik sowieso hoogwaardiger. Systemat heeft ook een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:38 schreef TheInnocent het volgende:
Ik ga ook verder kijken dan siematic
Ik snap daar echt niks van. Ik heb een mooi 2de hands werkblad opgeknapt en wat kastjes in elkaar geknutseld. Was voor een paar honderd klaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:31 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Vind bizar, kwart ton voor een paar kartonnen kastjes en apparatuur van de lopende band.
Hier een keuken via z’n interieurboer.. die alles zelf op maat maakt. Niets kan en klare afmetingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:36 schreef Nico987 het volgende:
Veel. Mijn buren hebben een keuken laten bouwen door een timmerman ipv modulaire kasten bestellen. Kost een vermogen.
Ook de hele reis langs handelaren gehad uiteindelijk de bestellijst van de timmerman gehad dat scheelde flink op wat ze zelf als laagste prijs hadden bedongen. Vervolgens heeft de timmerman nog onderhandeld tegen een percentage van wat hij eraf kreeg.
Al met al betaalde ze minder dan de helft van de eerste prijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |