NSF verwacht een poging vandaag, die gaan over circa 2 uur live.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat ze verwachten vandaag nog niet gereed te zijn voor een 2e poging of zo.
Gaat ook weer tijd mee verloren. Als alle Raptors naar grote waarschijnlijkheid goed zullen functioneren kan je ook gaan voor de launch. Nut van een static fire is groter als een Starship nog niet fully assembled is. Doet ie boem dan is niet alle hardware naar de klote. In dit geval is SN8 fully assembled. De opinie van de Raptors-enige experts ter plaatse zal een grote rol spelen bij deze overwegingen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:10 schreef engine het volgende:
Is het dan niet logisch om eerst weer een static fire te doen?
Fix and/or replace Raptor enz.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:35 schreef Starhopper het volgende:
En een kans dat de static fire vlekkeloos verloopt en ze weer weigeren bij de testvlucht
Tussen 16:00 en 00:00 expected launch attempt?quote:
Nog altijd geen duidelijkheid of ze vandaag weer een poging wagen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:57 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Tussen 16:00 en 00:00 expected launch attempt?
Het lijkt erop dat ze het nu aan het fixen zijn!quote:Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef Starhopper het volgende:
Bevestiging van herkansing morgen![]()
[ twitter ]
En de reflectie gaan ze fixen
[ twitter ]
Even met een markeerstift die tekst zwart maken.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze het nu aan het fixen zijn!
quote:Op woensdag 9 december 2020 15:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even met een markeerstift die tekst zwart maken.
Ah jammer! Ik dacht ze misschien al interne info had. Naja, het lijkt er op dit moment iig wel op dat ze gezien de evacuatie van Boca Chica het vandaag nog een keer proberen.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even met een markeerstift die tekst zwart maken.
Over die bevestiging van herkansing:
[ twitter ]
Op heb je gezellig gekeuvel erbij.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:07 schreef CyberCow het volgende:
gebeurd nog niet zoveel of zit ik naar een verkeerde stream te kijken?
Als hij al met 3 motoren naar een hoogte van 15km kan geraken. Moet je niet eens aan denken wat voor prestaties hij gaat hebben met 30 motorenquote:Op woensdag 9 december 2020 15:22 schreef xzaz het volgende:
Dit ding gaat zo ontiegelijk complex worden met 30? motoren.
Prestaties krijg je alleen als die van de grond af komt. Papier prestaties hebben we al genoeg bij Blue Origin.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:28 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Als hij al met 3 motoren naar een hoogte van 15km kan geraken. Moet je niet eens aan denken wat voor prestaties hij gaat hebben met 30 motoren
De SH booster bedoel je. Ik denk dat Starship (en dan heb ik het alleen over de 2e trap), die ze nu aan het testen zijn, een stuk complexer is.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:22 schreef xzaz het volgende:
Starship krijgt 6 motoren. 3 sea-level Raptors en 3 Vacuume-optimized Raptors. Het is de bedoeling dat SH van 28 tot 31 Raptors krijgt, dat is nog onduidelijk maar die zijn allemaal van het sea-level type.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:22 schreef xzaz het volgende:
Nee, Elon heeft meermaals aangegeven dat dit compleet anders is. Andere motor andere systemen closed cycle.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De SH booster bedoel je. Ik denk dat Starship (en dan heb ik het alleen over de 2e trap), die ze nu aan het testen zijn, een stuk complexer is.
Dat wat de SH booster gaat doen is vergelijkbaar met de Falcon 9 booster waar ze al erg veel ervaring mee hebben. De booster is alleen een stuk groter en heeft een ander type raketmotor. Met een groot aantal motoren tegelijkertijd vliegen hebben ze ook al ervaring: Falcon heavy.
Dat bedoel ik; complex.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Starship krijgt 6 motoren. 3 sea-level Raptors en 3 Vacuume-optimized Raptors. Het is de bedoeling dat SH van 28 tot 31 Raptors krijgt, dat is nog onduidelijk maar die zijn allemaal van het sea-level type.
De motor is anders ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, Elon heeft meermaals aangegeven dat dit compleet anders is. Andere motor andere systemen closed cycle.
[..]
Dat bedoel ik; complex.
Nee dat weten ze niet; ze willen deze juist laten vliegen om daar meer data over te kunnen verzamelen. Het gedrag is heel anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De motor is anders ja.
Ze weten heel goed wat ze kunnen verwachten en wat evt problemen kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |