abonnement Unibet Coolblue
pi_196633604
@Meke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:25:25 #102
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Of ‘die Hollander’ als jij (weer) eens iets in Spanje hebt uitgehaald.

Ik denk inderdaad dat er hier wel iets van een spraakverwarring inzit, en dat het niet bewust kwetsend was. Waarbij de vermoedelijke uitkomst in deze tijd is dat deze scheidsrechter klaar is met zijn carrière, wat toch wel een te zware straf is.

Zeker als je bedenkt dat in een relatief recent verleden iemand als Kenneth Perez redelijk makkelijk weg kwam met het roepen van ‘k*nkerneger’ naar de grensrechter. Daar was het immers juist wel de intentie om te zwaar te beledigen.
Volledig mee eens Fred.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 10:26:11 #103
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633627
Nieuw steunpakket van 3.7 miljard euro. Onbekend is vooralsnog welk percentage hiervan naar FOK! gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_196633639
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:26 schreef Strani het volgende:
Nieuw steunpakket van 3.7 miljard euro. Onbekend is vooralsnog welk percentage hiervan naar FOK! gaat.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:28:33 #105
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Als dat waar was dan zou men normaal niet en masse naar Benidorm komen wanneer het risico op doodgaan toch vrij hoog is, gezien de leeftijd en manier van leven :D
Dat zijn allemaal mensen die hersendood zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:29:48 #106
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633674
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die hersendood zijn.
Ja da's wel waar inderdaad. Echt hoor, sommige mensen die je daar in de zomer tegenkomt... Je vraagt je af hoe die elke ochtend hun kleren nog aan weten te doen qua fysiek en mentaal vermogen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 10:37:24 #107
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:07 schreef Strani het volgende:
Oké, riskante unpopular opinion upcoming:

Wordt het incident van gisteren bij PSG - Istanbul niet zwaar overdreven? Als de vierde man letterlijk 'die zwarte man' tegen z'n collega zei toen hij aanwees wie van het veld gestuurd moest worden, is dat dan erg? Webo claimde dat de official nooit 'die witte man' zou zeggen. Dat is maar de vraag wanneer er bijvoorbeeld één witte man op de bank zou zitten en de rest allemaal zwart is. Het is dan niet heel anders dan 'die kale man' of 'die man met de bril' te zeggen.

Ik ga dit niet op Twitter posten want dan kan ik een toekomstige loopbaan in de politiek wel vaarwel zeggen natuurlijk.
Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196633807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef Meke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 10:42:07 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zit inderdaad wat in ja. Niet slim, maar er is wel enige nuance. Vond reacties van een aantal Roemenen hier wel verhelderend: https://reddit.com/r/socc(...)ialogue_between_the/
De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196633824
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Zit ook weer wat in :Y
  woensdag 9 december 2020 @ 10:44:03 #111
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Het was de meest effectieve manier om snel onderscheid te kunnen maken tussen de mannen om wie het zou kunnen gaan. Als het een hele lange kerel was geweest tussen verder mannen van een gemiddelde lengte, en hij zou in z'n eigen taal, tegen z'n collega 'ga eens kijken wie die lange man is', dan had niemand er iets over gezegd.

En ja, natuurlijk komt racisme in Roemenië vrij veel voor. Maar ik vind het dan juist weer generaliserend om aan te nemen dat dat hier nu dus ook het geval is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 december 2020 @ 10:45:04 #112
163650 Greys
pi_196633845
Deelnemers Franse finale bekend!
Zit er qua looks een tweede Tom bij? O-)

ESF / [2021] Frankrijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_196633846
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Oh dat doe ik ook niet hoor. Ik gaf ook aan dat het alsnog niet slim is. Precies zoals dat met nero inderdaad. Daar normaal, maar erbuiten niet. Tuurlijk iets wat hij zou moeten weten, maar het is niet zoals dat Perez voorbeeld dat hij even bewust iemand uitmaakt voor neger ofzo.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:46:07 #114
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Nou ja, die regel gaat vind ik wél op als iemand iets zou zeggen als 'ga weg, neger', tegen een tegenstander. Daarvoor bestaat geen excuus. Maar ik vind dit wel een ander verhaal hoor.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_196633871
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:45 schreef Greys het volgende:
Deelnemers Franse finale bekend!
Zit er qua looks een tweede Tom bij? O-)

ESF / [2021] Frankrijk
Die tweede kerel op de foto is wel een beetje een budget-Tom.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:48:06 #116
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633879
Maar goed, zoals iemand op Reddit in de thread die door @Em31 gelinkt werd, dit had gewoon op het veld opgelost moeten worden met een 'ja oké dat was misschien niet handig' en een 'oké man dan weet je dat'. En doorspelen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 10:49:05 #117
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar tegenwoordig is alles al racisme.... En de UEFA gaat het onderzoeken, maar waarschijnlijk krijgen we toch nooit te horen welke conclusies er uiteindelijk uit dat onderzoek gaan komen.
Je bedoeld dat de UEFA het gaat onderzoeken en we hier nooit meer iets over horen en die man gewoon weer over een paar weken een internationale wedstrijd mag vlaggen of fluiten? Want zo gaat dat bijna altijd. Dus het tegenovergestelde wat jij denkt.

Ja er zijn mensen die te pas en onpas ergens racisme inzien, waarbij dat vaak onterecht is. Maar in veel gevallen is er wel degelijk sprake van racisme. Maar omdat wij als blanken in de meerderheid zijn, vinden wij dat bijna altijd alsnog geen racisme. Want de ander moet maar niet zeuren en vrijheid van meningsuiting en zo.

Het wordt gewoon eens tijd dat we gaan beseffen dat je niet zomaar alles kunt zeggen. En dat er wel degelijk racistische elementen in onze maatschappij zitten. En al helemaal op FOK!

Betekend dit dat we over alle uitspraken moeten vallen die mensen doen? Nee. Ook niet dat we alles moeten gaan verbieden. Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen. En niet alles maar moeten wegwuiven alsof er niks aan de hand is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:52:13 #118
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Het was de meest effectieve manier om snel onderscheid te kunnen maken tussen de mannen om wie het zou kunnen gaan. Als het een hele lange kerel was geweest tussen verder mannen van een gemiddelde lengte, en hij zou in z'n eigen taal, tegen z'n collega 'ga eens kijken wie die lange man is', dan had niemand er iets over gezegd.

En ja, natuurlijk komt racisme in Roemenië vrij veel voor. Maar ik vind het dan juist weer generaliserend om aan te nemen dat dat hier nu dus ook het geval is.
Maar er was hier op geen andere manier aan te geven om wie het ging? De enige mogelijkheid was 'die zwarte'? Lijkt mij erg sterk.

Die generalisering die ik maakte komt als reactie op het goedpraten van Roemenen zelf. Die geven aan dat het daar normaal is want ze weten niet beter. Dat is juist wat ik benoem.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:52:39 #119
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196633962
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen.
Dat zal men nu sowieso wel gaan doen. Maar was dít moment zonder enige twijfel racistisch? Ik hou het toch op nee. Onhandig? Wellicht. Begrijpelijk dat hij dit uiterlijke kenmerk gebruikte om in een split second aan z'n collega door te geven om wie het ging? Ook wellicht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 10:56:01 #120
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196634011
Maar goed het is ook allemaal een kwestie van perspectief @Redefine. Ik begrijp jouw punt ook hoor, maar sta er dan toch wat twijfelender in.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 10:58:47 #121
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196634053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de UEFA het gaat onderzoeken en we hier nooit meer iets over horen en die man gewoon weer over een paar weken een internationale wedstrijd mag vlaggen of fluiten? Want zo gaat dat bijna altijd. Dus het tegenovergestelde wat jij denkt.
Dit is precies wat ik denk.

quote:
Ja er zijn mensen die te pas en onpas ergens racisme inzien, waarbij dat vaak onterecht is. Maar in veel gevallen is er wel degelijk sprake van racisme. Maar omdat wij als blanken in de meerderheid zijn, vinden wij dat bijna altijd alsnog geen racisme. Want de ander moet maar niet zeuren en vrijheid van meningsuiting en zo.
Blanken zijn wereldwijd in de minderheid en ook nog verder aan het krimpen.
quote:
Het wordt gewoon eens tijd dat we gaan beseffen dat je niet zomaar alles kunt zeggen. En dat er wel degelijk racistische elementen in onze maatschappij zitten. En al helemaal op FOK!

Betekend dit dat we over alle uitspraken moeten vallen die mensen doen? Nee. Ook niet dat we alles moeten gaan verbieden. Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen. En niet alles maar moeten wegwuiven alsof er niks aan de hand is.
Discriminatie zal er altijd zijn en zal ook nooit verdwijnen zolang er verschillen zijn tussen mensen. En ik kies nu bewust voor discriminatie, omdat racisme een onderdeel is van discriminatie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:59:23 #122
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:45 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh dat doe ik ook niet hoor. Ik gaf ook aan dat het alsnog niet slim is. Precies zoals dat met nero inderdaad. Daar normaal, maar erbuiten niet. Tuurlijk iets wat hij zou moeten weten, maar het is niet zoals dat Perez voorbeeld dat hij even bewust iemand uitmaakt voor neger ofzo.
Dat met Perez blijft bizar dat die daar mee weggekomen is :') Maar ja dat geeft eigenlijk wel aan hoe diep het probleem zit.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:02:18 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634130
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:48 schreef Strani het volgende:
Maar goed, zoals iemand op Reddit in de thread die door @:Em31 gelinkt werd, dit had gewoon op het veld opgelost moeten worden met een 'ja oké dat was misschien niet handig' en een 'oké man dan weet je dat'. En doorspelen.
Klopt. Maar dat had in een voetbalwereld geweest waar racisme al veel meer werd afgestraft. Nu gebeurd daar nog heel weinig mee. Waardoor zo'n moment als dit niet even simpel opgelost kan worden. Het zal nu eerder een druppel zijn in de zin van 'als scheidsrechters nou ook al dit soort uitspraken gaan doen, stappen we van het veld'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:07:38 #124
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196634221
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat had in een voetbalwereld geweest waar racisme al veel meer werd afgestraft. Nu gebeurd daar nog heel weinig mee. Waardoor zo'n moment als dit niet even simpel opgelost kan worden. Het zal nu eerder een druppel zijn in de zin van 'als scheidsrechters nou ook al dit soort uitspraken gaan doen, stappen we van het veld'
Dat is helaas ook waar; daar kan de UEFA (en ook de andere federaties) nog veel meer aan doen. Wat dit specifieke incident betreft verschillen we van mening, maar dat racisme in het voetbal veel te vaak voorkomt lijdt geen twijfel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 9 december 2020 @ 11:08:35 #125
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_196634239
Nou, zojuist heeft Claudia van mijn internetprovider m'n internetsnelheid omhoog gegooid van 100mb naar 600mb *O* Zit ik wel een extra jaar aan het contract vast maar dat vind ik prima.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')