Het verschilt. Je hebt eetrijpe die ook echt eetrijp zijn. Maar ook genoeg die je pas drie dagen later kunt eten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die eetrijpe van de AH vind ik vaak heel goedSchil gaat er makkelijk af en amper zwarte plekjes
Ja daarom moet hij ze gewoon eten.quote:
Ja preciesquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is wel echt zo met geboortejaar 1981
Gen Zquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is wel echt zo met geboortejaar 1981
quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:31 schreef koffieleuk het volgende:
M'n vader heeft corona. Ik laat me morgen testen
Ja dat probeer ik altijd wel, maar dan heb je alsnog soms van die draden of bruine plekken. Blijft een beetje gokken vaak.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is grotendeels wel op te lossen. Moet je aan de bovenkant bij het smallere deel de avocado zacht proberen in te drukken. Als dat makkelijk lukt is die rijp. Als je m bijna fijn kan knijpen is die overrijp.
Meestal test ik het inderdaad even door te drukken op het plastic, en te voelen wanneer ze goed zijn om meteen te etenquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:15 schreef Redefine het volgende:
Ik vind avocado heel lekkerVooral als je het even in de pan doet.
[..]
Het verschilt. Je hebt eetrijpe die ook echt eetrijp zijn. Maar ook genoeg die je pas drie dagen later kunt eten.
De kern van een avocado moet je al helemaal niet eten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef ijs_beer het volgende:
Avocado's zijn wmb. een aanvulling op een maaltijd, maar nooit echt de kern ervan. Dus guacamole of onderdeel van een burrito ofzo, maar avocadotoast is niks.
Maar waarom zou je iets dat niet lekker is toevoegen aan je gerecht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moet ze ook ergens bij eten, niet uit het vuistje
OF niet, maar niet die heerlijke avocado's stukslaanquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja daarom moet hij ze gewoon eten.
Die per twee in het bakje zijn beter ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Meestal test ik het inderdaad even door te drukken op het plastic, en te voelen wanneer ze goed zijn om meteen te eten![]()
Maar die losse die je in een zakje moet doen, daar heb ik minder goede ervaringen mee. De schil gaat er vaak heel slecht af, en veel donkere plekjes
Avocadotoast met gerookte zalmquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef ijs_beer het volgende:
Avocado's zijn wmb. een aanvulling op een maaltijd, maar nooit echt de kern ervan. Dus guacamole of onderdeel van een burrito ofzo, maar avocadotoast is niks.
guacamole vind ik de enige eetbare vormquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef Aoibhin het volgende:
AvocadoNu heb ik daar zin in
Geprakt op geroosterd broodOf guacamole
Eens. Geen idee wie verzonnen heeft dat die dingen lekker of goed zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Avocado's moet je ook gewoon niet willen eten. De smaak valt wel mee, maar de textuur is walgelijk.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De kern van een avocado moet je al helemaal niet eten.
Maar dan zit ik weer met het bezwaar van extra plastic.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Meestal test ik het inderdaad even door te drukken op het plastic, en te voelen wanneer ze goed zijn om meteen te eten![]()
Maar die losse die je in een zakje moet doen, daar heb ik minder goede ervaringen mee. De schil gaat er vaak heel slecht af, en veel donkere plekjes
Jaaaa precies die bedoel ik, de eetrijpequote:Op dinsdag 8 december 2020 13:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die per twee in het bakje zijn beter ja.
Goede reden dus om vlees te blijven eten ipv avocado.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:09 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Avocado's zijn ook nog eens zowat nadeliger voor het milleu dan vlees, wat daar qua water in moet om dat te kweken is gigantisch. En ik vind ze ranzig
Bruine plekken is inderdaad helaas niet te voorspellen. Maar onrijp en overrijp is daarmee wel bijna uit te sluiten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik altijd wel, maar dan heb je alsnog soms van die draden of bruine plekken. Blijft een beetje gokken vaak.
Gerookte zalm met feta en sla ZONDER avocado.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Avocadotoast met gerookte zalm
Of op een rijstwafel
Was vast een hipster.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eens. Geen idee wie verzonnen heeft dat die dingen lekker of goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |