abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196597126

Op de eerste screenshot heb ik een lager verbruik aangegeven zoals je kan zien. Het resultaat is een welkomsbonus van 155 euro.

Op de tweede screenshot heb ik een hoger verbruik aangegeven. Het resultaat is een welkomsbonus van 220 euro.

Dit is niet logisch, want je weet niet van tevoren wat je uiteindelijke verbruik zal zijn. Je kan enkel een grove schatting maken.

Wat nou als ik opgeef wat je in screenshot 1 ziet maar mijn daadwerkelijke verbruik uiteindelijk meer op screenshot 2 lijkt? Krijg ik dan maar 155 euro bonus? In dat geval maakt dus je daadwerkelijke verbruik niets uit. Waarom zou ik dan niet gewoon altijd een hoog verbruik opgeven en zo altijd de hoogste bonus pakken?
Hoi
  maandag 7 december 2020 @ 12:36:25 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196597199
Natuurlijk is dit logisch. Hoe meer jij verbruikt des te meer verdienen ze aan je. Dus een hogere bonus om je naar ze toe te lokken als klant.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196597216
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:30 schreef Meesternadim het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom zou ik dan niet gewoon altijd een hoog verbruik opgeven en zo altijd de hoogste bonus pakken?
Doe ik al jaren, kraait geen haan naar vooralsnog.
pi_196597271
Je verbruik hoger invullen loont ook en niemand die ernaar kraait.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196597687
Noem je dat hoog gebruik?

tip, kijk ook eens op easyswitch
  maandag 7 december 2020 @ 13:07:26 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196597738
Geen idee hoe het in Nederland gaat maar in Belgie was het een kleine 10 jaar geleden dat je bonus bepaald werd op basis van het verbruik dat opgevraagd werd bij de netwerkbeheerder. Zie dat het nu ook vooraf kenbaar wordt gemaakt, net als in Nederland.

Dan krijg je dus wel volkomen logisch de volgende beperkingen

"De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is
afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding.
Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven
ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota,
en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota."

Verschilt het weinig dan zullen ze de moeite niet nemen omdat ze toch de winst al op je hebben gepakt. Dus kom je er normaal wel mee weg.

Je hebt echter geen poot om op te staan wanneer je toch de door jou verwachtte korting niet op je eindfactuur gekregen hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196598382
Ik heb dit ook aan de hand gehad. Vorig jaar moest ik voor het eerst zelf een energiecontract afsluiten, we waren veel groter gaan wonen en in vorige huizen zat voorschot gwl in de huur verwerkt. Dus ik had als verwacht verbruik gewoon gemiddeldes die ik via Google had gevonden voor mijn gezinssamenstelling en type huis opgegeven. Uiteindelijk viel het verbruik veel lager uit (3 maanden verbouwd en zonnepanelen laten leggen, en ook gewoon minder dan gemiddeld verbruikt) waardoor we 66% van het betaalde voorschot weer terugkregen toen ik overstapte. Ik was nog even bang dat ik daardoor die welkomstbonus niet zou krijgen (stond een clausule in het contract dat bonus kon vervallen bij sterk afwijkend verbruik) maar blijkbaar vond de energieleverancier 66% afwijking niet sterk afwijkend :)
pi_196626367
In de voorwaarden staat vaak dat ze deze kunnen aanpassen als het verbruikt substantieel lager is. Of ze dat in de praktijk vaak doen, geen idee
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_196632337
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 13:07 schreef Dven het volgende:
Geen idee hoe het in Nederland gaat maar in Belgie was het een kleine 10 jaar geleden dat je bonus bepaald werd op basis van het verbruik dat opgevraagd werd bij de netwerkbeheerder. Zie dat het nu ook vooraf kenbaar wordt gemaakt, net als in Nederland.

Dan krijg je dus wel volkomen logisch de volgende beperkingen

"De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is
afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding.
Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven
ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota,
en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota."

Verschilt het weinig dan zullen ze de moeite niet nemen omdat ze toch de winst al op je hebben gepakt. Dus kom je er normaal wel mee weg.

Je hebt echter geen poot om op te staan wanneer je toch de door jou verwachtte korting niet op je eindfactuur gekregen hebt.
In Nederland kan dat niet, nu heb ik zelf voor een Energiemaatschappij gewerkt, maar wat ze wel doen is de kadaster data opvragen en eventueel de woning vergelijken met huizen in de buurt. Overigens doe ik zelf niet aan die verhuisonzin mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196632627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Overigens doe ik zelf niet aan die verhuisonzin mee.
Interessant; waarom niet?
  woensdag 9 december 2020 @ 09:09:32 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196632630
quote:

[..]

In Nederland kan dat niet, nu heb ik zelf voor een Energiemaatschappij gewerkt, maar wat ze wel doen is de kadaster data opvragen en eventueel de woning vergelijken met huizen in de buurt. Overigens doe ik zelf niet aan die verhuisonzin mee.
De quote komt toch rechtstreeks uit de AV van een Nederlandse energieleverancier.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196632635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:09 schreef Dven het volgende:

[..]

De quote komt toch rechtstreeks uit de AV van een Nederlandse energieleverancier.
Welke quote doel je op?
pi_196632643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:09 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Interessant; waarom niet?
Ten eerste omdat het veel gezeik kan geven, ten tweede is het een ongezonde race to the bottom, wat mij betreft zouden al die virtuele energiemaatschappijtjes op gedoekt moeten worden.
pi_196632721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ten eerste omdat het veel gezeik kan geven, ten tweede is het een ongezonde race to the bottom, wat mij betreft zouden al die virtuele energiemaatschappijtjes op gedoekt moeten worden.
Dank je wel dat jij de dure tarieven accepteert zodat ik mijn welkonstbonussen elk jaar krijg. Zonder jou kon dat niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196632910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dank je wel dat jij de dure tarieven accepteert zodat ik mijn welkonstbonussen elk jaar krijg. Zonder jou kon dat niet.
Fijn voor je, tot de overheid inziet dat dit soort maatschappijen niets toevoegen, en ze uiteindelijk zullen besluiten dat er helemaal geen concurrentie meer is, ook niet van bedrijven die wel iets toevoegen op virtueel gebied.
pi_196632938
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Fijn voor je, tot de overheid inziet dat dit soort maatschappijen niets toevoegen, en ze uiteindelijk zullen besluiten dat er helemaal geen concurrentie meer is, ook niet van bedrijven die wel iets toevoegen op virtueel gebied.
Zou kunnen maar tot die tijd hartelijk dank voor je geld.
Dat je het ook nog bewust en vrijwillig doet siert je.
pi_196633347
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat siert je; je ziet het ook bij andere sectoren (zoveel mobiele providers op maar drie netwerken, internet en tv, zelfde verhaal, zorgverzekeringen). Het is allemaal lucht en nepperij maar maakt de sector in zijn geheel veel duurder dan hij zou hoeven te zijn.
pi_196633425
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat siert je; je ziet het ook bij andere sectoren (zoveel mobiele providers op maar drie netwerken, internet en tv, zelfde verhaal, zorgverzekeringen). Het is allemaal lucht en nepperij maar maakt de sector in zijn geheel veel duurder dan hij zou hoeven te zijn.
Ja, maar in veel gevallen is het wel verneukeratief, er zijn genoeg grote maatschappijen die risico hebben genomen met investeringen, en op het moment dat ze gaan verdienen zegt de overheid: Ja nee de markt moet wel open zijn, gevolg, partijen zullen in toekomst wel nadenken voordat ze ergens geld in steken.

De reden dat traditionele energiemaatschappijen duurder zijn komt met name door legacy van hun systemen en organisatie.
pi_196633427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Klopt voor mensen die er niet in meegaan is het duurder dan nodig.
Het is omdat simpel bij einde contract mij elke keer bonussen geeft om te blijven, anders stapte ik daar over. Je moet er alleen wel iets voor doen en dat is inloggen en het kado kiezen. Doe je dat niet dan krijg je niks
pi_196633448
quote:

[..]

Ik laat ¤150 ook altijd op straat liggen, wat een onzin.

Stap al over sinds het kan, nooit "gezeik" gehad, gewoon goed je standen doorgeven (en nu met slimme meter gaat dat automatisch, dus helemaal probleemloos).
pi_196633457
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maar in veel gevallen is het wel verneukeratief, er zijn genoeg grote maatschappijen die risico hebben genomen met investeringen, en op het moment dat ze gaan verdienen zegt de overheid: Ja nee de markt moet wel open zijn, gevolg, partijen zullen in toekomst wel nadenken voordat ze ergens geld in steken.

De reden dat traditionele energiemaatschappijen duurder zijn komt met name door legacy van hun systemen en organisatie.
Klopt helemaal... Je moet als dino ook meegaan met de tijd en je systemen. Doe je dat niet dan krijg je het zwaar door nieuwkomers.
pi_196633707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt helemaal... Je moet als dino ook meegaan met de tijd en je systemen. Doe je dat niet dan krijg je het zwaar door nieuwkomers.
Zo simpel werkt het niet, de maatschappij waar ik voor werkte had het overigens behoorlijk goed op orde.
pi_196633729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet, de maatschappij waar ik voor werkte had het overigens behoorlijk goed op orde.
Dan houdt het inderdaad op voor dinos als ze niet mee kunnen gaan. Spijtig maar staal maken met vuur en een hamer wordt ook niet meer gedaan, daar zijn hoogovens voor gekomen nu.
Bedrijven hebben dus eigenlijk een max leeftijd? Want meegaan kan niet zeg je.
pi_196633864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal niet helemaal Raptorix. Het is toch heel simpel. Door elke jaar 10 minuten tijd te steken in het kiezen van een ander maatschappij bespaar je zo paar honderd per jaar. Waarom zou je dat niet doen? Is het een principiële kwestie voor jou?
Hoi
pi_196634651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:46 schreef Meesternadim het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal niet helemaal Raptorix. Het is toch heel simpel. Door elke jaar 10 minuten tijd te steken in het kiezen van een ander maatschappij bespaar je zo paar honderd per jaar. Waarom zou je dat niet doen? Is het een principiële kwestie voor jou?
Deels, ten eerste zit ik niet op die 100 euro te wachten, daarnaast weet ik dat de energiemaatschappij waar ik zit ook een hoop goed doet, ondanks de oneerlijke concurrentie. Bovendien, dat geld van al die energie startups, dat komt weer uit potjes waar je zelf aan hebt meebetaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')