abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:59:30 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196612921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Om de één of andere reden (lees ; HCS) vond ik de jaren 90 wel prima gaan met een mooie afsluiter in 2002. Voor mijn gevoel begon de ellende ongeveer vanaf dat punt (Gullit) opnieuw.
Wellicht, maar eigenlijk ben je vanaf de jaren 70 nooit meer structureel aangehaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:03:32 #127
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196612962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar waarom is daar een werkgroep voor nodig?
Vraag me wel af of de soep zo heet gegeten wordt hoor. Het AD is eigenlijk vanaf vorig jaar al bezig om de oudgedienden op varkenoord in bescherming te nemen. Het lijkt mij dat de bronnen die Gouka heeft vooral van die kant komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:09:22 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196613032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Vraag me wel af of de soep zo heet gegeten wordt hoor. Het AD is eigenlijk vanaf vorig jaar al bezig om de oudgedienden op varkenoord in bescherming te nemen. Het lijkt mij dat de bronnen die Gouka heeft vooral van die kant komen.
Is ook moeilijk om een tussenweg te vinden, Jonk draafde/draaide bij Ajax ook te ver door met allerlei niet voetbal trainers op belangrijke posities, toen hij weg ging hebben ze dat weer gedeeltelijk teruggedraaid.
Ik neem aan dat Slot wel een blauwdruk heeft van hoe een moderne jeugdopleiding eruit moet zien.
pi_196613067
Dit gaat een heel interessant machtsspelletje worden. Ben benieuwd hoe sterk Arnesen al staat en of hij voldoende back-up heeft, want dit heeft de potentie om weer gigantisch uit de klauwen te gaan lopen natuurlijk.
pi_196613069
MAKE FEYENOORD GREAT AGAIN.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:12:22 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196613080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is ook moeilijk om een tussenweg te vinden, Jonk draafde/draaide bij Ajax ook te ver door met allerlei niet voetbal trainers op belangrijke posities, toen hij weg ging hebben ze dat weer gedeeltelijk teruggedraaid.
Ik neem aan dat Slot wel een blauwdruk heeft van hoe een moderne jeugdopleiding eruit moet zien.
Feyenoord uiteindelijk ook wel gok ik, uiteindelijk gaat het afleveren van talenten altijd met golfbewegingen heb ik het idee. Nu moet men AZ opeens weer als voorbeeld voor de rest zien. Ik moet het allemaal nog maar zien in de toekomst.

Het enige waar Feyenoord echt dramatisch in achterliep is het jeugdcomplex maar dat is nu ook wel opgelost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:19:32 #132
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar waarom is daar een werkgroep voor nodig?
Tja. Blijkbaar wordt er enorm op eilandjes gewerkt en men moet natuurlijk wel gezamenlijk een doel hebben en nastreven. Nederlandse overlegcultuur ten top.

Werkgroepen doen mij altijd aan school denken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:20:17 #133
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord uiteindelijk ook wel gok ik, uiteindelijk gaat het afleveren van talenten altijd met golfbewegingen heb ik het idee. Nu moet men AZ opeens weer als voorbeeld voor de rest zien. Ik moet het allemaal nog maar zien in de toekomst.

Het enige waar Feyenoord echt dramatisch in achterliep is het jeugdcomplex maar dat is nu ook wel opgelost.
Niks is zo opportunistisch als voetbal he. AZ heeft nu een paar leuke talenten, maar op een gegeven moment wordt dat ook wel weer minder. Zoals het altijd bij iedere club gaat eigenlijk.

Dat moet je dan opvangen met koop.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:28:25 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196613268
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:20 schreef fetX het volgende:

[..]

Niks is zo opportunistisch als voetbal he. AZ heeft nu een paar leuke talenten, maar op een gegeven moment wordt dat ook wel weer minder. Zoals het altijd bij iedere club gaat eigenlijk.

Dat moet je dan opvangen met koop.
Ook dat en ik blijf van mening dat opleiden overschat wordt, als ze dat allemaal zo goed konden had je niet zoveel verloop in de jeugdelftallen en zouden er meer spelers doorbreken per jaar.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:30:17 #135
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196613289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord uiteindelijk ook wel gok ik, uiteindelijk gaat het afleveren van talenten altijd met golfbewegingen heb ik het idee. Nu moet men AZ opeens weer als voorbeeld voor de rest zien. Ik moet het allemaal nog maar zien in de toekomst.

Het enige waar Feyenoord echt dramatisch in achterliep is het jeugdcomplex maar dat is nu ook wel opgelost.
Dan is het wel handig als die golven met goede talenten ook bij de club blijven.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:30:31 #136
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613295
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook dat en ik blijf van mening dat opleiden overschat wordt, als ze dat allemaal zo goed konden had je niet zoveel verloop in de jeugdelftallen en zouden er meer spelers doorbreken per jaar.
Eens. Denk dat de truc met name is om mensen in huis te hebben die kwaliteiten van jeugdspelers kunnen herkennen, zien waar de potentie zit. En met die spelers aan de slag gaan. Ook daar zullen er genoeg van mislukken, maar van een speler zonder bijzondere kwaliteiten een toptalent maken geloof ik ook niet in.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:31:57 #137
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196613310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook dat en ik blijf van mening dat opleiden overschat wordt, als ze dat allemaal zo goed konden had je niet zoveel verloop in de jeugdelftallen en zouden er meer spelers doorbreken per jaar.
Mwah, dat laatste is niet helemaal zoals het werkt. Daarnaast is opleiden de snelste vorm van kapitaal genereren. Zonder onze jeugdopleiding hadden we denk ik nooit de puinhoop van Bosz kunnen opruimen.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:35:06 #138
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196613365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord uiteindelijk ook wel gok ik, uiteindelijk gaat het afleveren van talenten altijd met golfbewegingen heb ik het idee. Nu moet men AZ opeens weer als voorbeeld voor de rest zien. Ik moet het allemaal nog maar zien in de toekomst.

Het enige waar Feyenoord echt dramatisch in achterliep is het jeugdcomplex maar dat is nu ook wel opgelost.
Ik heb wel het gevoel dat bij Feyenoord meer talentvolle spelers weggaan in de jeugd, en als ze doorbreken er minder voor wordt gevangen. (verder geen keiharde cijfers van hoor dus het kan ook niet kloppen :P )
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:10 #139
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196613382
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Eens. Denk dat de truc met name is om mensen in huis te hebben die kwaliteiten van jeugdspelers kunnen herkennen, zien waar de potentie zit. En met die spelers aan de slag gaan. Ook daar zullen er genoeg van mislukken, maar van een speler zonder bijzondere kwaliteiten een toptalent maken geloof ik ook niet in.
Je moet het omdraaien inderdaad, een speler zonder bijzondere kwaliteiten gaat nooit meer wat worden inderdaad maar een speler met de juiste potentie kan met de juiste opleiding een topspeler worden. Het is toch bij veel spelers zo dat ze niet vanzelf komen bovendrijven.
Makkelijk tweede.
pi_196613397
quote:
Francesco Antonucci zal volgend seizoen toetreden tot de eerste selectie van Feyenoord, maar speelt tot die tijd nog op huurbasis voor Volendam. Gisteren was de aanvallende middenvelder, zoals heel vaak, belangrijk voor zijn huidige club: met twee assists had Antonucci een grote bijdrage aan de 2-3 overwinning op Excelsior. "Ik heb veel contact met Frank Arnesen. Ik praat bijna elke week met hem na onze wedstrijd, ook na de wedstrijden van Feyenoord, want ik kijk ook elke wedstrijd van Feyenoord."
Dit vind ik zo verfrissend hé, hoe vaak las je wel niet bij huurspelers dat ze nooit contact hebben met de club waar ze eigenlijk onder contract staat, is toch een kleine moeite en op zijn minst normaal om je spelers aandacht te geven? Vind dit een heel positief punt in het voordeel van Arnesen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:42 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196613418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Mwah, dat laatste is niet helemaal zoals het werkt. Daarnaast is opleiden de snelste vorm van kapitaal genereren. Zonder onze jeugdopleiding hadden we denk ik nooit de puinhoop van Bosz kunnen opruimen.
Uiteraard maar is het daadwerkelijk het opleiden of goed scouten, ik weet dat Feyenoord 1 keer in die tijd van oa. Boetius meerdere spelers uit 1 jeugdteam naar het eerste kreeg maar dat is gewoon een uitzondering en dat er zoveel opgesteld werden was eigenlijk ook uit armoede anders was het was het waarschijnlijk ook minder geweest.
pi_196613449
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:36 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Dit vind ik zo verfrissend hé, hoe vaak las je wel niet bij huurspelers dat ze nooit contact hebben met de club waar ze eigenlijk onder contract staat, is toch een kleine moeite en op zijn minst normaal om je spelers aandacht te geven? Vind dit een heel positief punt in het voordeel van Arnesen.
Wel benieuwd hoe goed die Antonnucci is. Ik volg hem momenteel niet echt, maar ik heb er om één of andere reden niet zulke hoge verwachtingen van eerlijk gezegd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:40:40 #143
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196613483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:35 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik heb wel het gevoel dat bij Feyenoord meer talentvolle spelers weggaan in de jeugd, en als ze doorbreken er minder voor wordt gevangen. (verder geen keiharde cijfers van hoor dus het kan ook niet kloppen :P )
vGeel ving niet bepaald de jackpot voor de Vrij, Vilhena en Indi maar verder valt het wel mee uiteindelijk. Deel van het probleem is ook wel dat in de zeven jaar tussen Boëtius en Kökcü geen enkele aanvallend ingestelde speler is doorgebroken of zelfs een fatsoenlijke basisspeer is geworden, en dat zijn toch de posities waar je het meeste voor vangt. Aangezien AZ nu toch leuke bedragen heeft ontvangen voor Idrissi en Janssen kan je onmogelijk zeggen dat die potentie er niet lag in onze jeugd. Het bord-op-schoot aankoopgedrag van vGeel maakte ook niet echt ruimte vrij voor jeugd om door te breken.
Makkelijk tweede.
pi_196613490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel benieuwd hoe goed die Antonnucci is. Ik volg hem momenteel niet echt, maar ik heb er om één of andere reden niet zulke hoge verwachtingen van eerlijk gezegd.
Heb hem niet zien spelen, maar wat ik lees zijn er veel parallellen met Veerman.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:58 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196613510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:35 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik heb wel het gevoel dat bij Feyenoord meer talentvolle spelers weggaan in de jeugd, en als ze doorbreken er minder voor wordt gevangen. (verder geen keiharde cijfers van hoor dus het kan ook niet kloppen :P )
Maar dat heeft in het verleden vaker te maken gehad met geld dan met opleiden geloof ik. Zo ben je die broertjes waarvan ik de naam even ben vergeten kwijtgeraakt aan Ajax omdat men op varkenoord simpelweg het geld niet had om spelers dagelijks op te halen van school. Al zijn dat ook de prioriteiten die je stelt natuurlijk en niet zo zeer het geld daadwerkelijk niet hebben.

Maar ook dat is een snelle aanname die ik doe. Ook kan ik me heel goed voorstellen dat als een talent in het verleden naar meerdere clubs kon en verder niks met Feyenoord had ze niet snel voor varkenoord kozen. Ik denk dat het gros in dit topic wel eens op het oude varkenoord is geweest, dat deed qua faciliteiten echt niet onder van een gemiddelde amateurclub. Hooguit iets groter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:45:23 #146
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:35 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik heb wel het gevoel dat bij Feyenoord meer talentvolle spelers weggaan in de jeugd, en als ze doorbreken er minder voor wordt gevangen. (verder geen keiharde cijfers van hoor dus het kan ook niet kloppen :P )
Ik denk dat dit wel klopt, ja.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:46:15 #147
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel benieuwd hoe goed die Antonnucci is. Ik volg hem momenteel niet echt, maar ik heb er om één of andere reden niet zulke hoge verwachtingen van eerlijk gezegd.
Doet het goed bij Volendam, maar ja. Linssen deed het goed bij Vitesse, Diemers bij Fortuna. Zo kun je een heel rijtje spelers opnoemen. Het is afwachten hoe snel hij aan kan haken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:47:39 #148
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196613594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar ook dat is een snelle aanname die ik doe. Ook kan ik me heel goed voorstellen dat als een talent in het verleden naar meerdere clubs kon en verder niks met Feyenoord had ze niet snel voor varkenoord kozen. Ik denk dat het gros in dit topic wel eens op het oude varkenoord is geweest, dat deed qua faciliteiten echt niet onder van een gemiddelde amateurclub. Hooguit iets groter.
Ik vond het oude Varkenoord er echt niet uit zien, maar juist daarom had het wel weer wat.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:48:34 #149
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196613600
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Uiteraard maar is het daadwerkelijk het opleiden of goed scouten, ik weet dat Feyenoord 1 keer in die tijd van oa. Boetius meerdere spelers uit 1 jeugdteam naar het eerste kreeg maar dat is gewoon een uitzondering en dat er zoveel opgesteld werden was eigenlijk ook uit armoede anders was het was het waarschijnlijk ook minder geweest.
Het is het allebei uiteraard. Denk dat geen van een ondergeschikt belang is. Opleiden betreft veel onderdelen. Ook pedagogisch.

En het laatste is natuurlijk ook gewoon waar. Spelers leren uiteindelijk het meeste van officiële wedstrijden tenzij ze het echt niet kunnen belopen. Toen Feyenoord geld had om spelers te kopen brak er niemand meer door, buiten een paar backs (vaak daar ook uit nood opgesteld). Maar dat lag ook aan de brakke jeugdopleiding en genoeg spelers die de potentie ook niet hadden. Eigenlijk ging alles gewoon mis :P
Makkelijk tweede.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:08 #150
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196613610
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar dat heeft in het verleden vaker te maken gehad met geld dan met opleiden geloof ik. Zo ben je die broertjes waarvan ik de naam even ben vergeten kwijtgeraakt aan Ajax omdat men op varkenoord simpelweg het geld niet had om spelers dagelijks op te halen van school. Al zijn dat ook de prioriteiten die je stelt natuurlijk en niet zo zeer het geld daadwerkelijk niet hebben.

Maar ook dat is een snelle aanname die ik doe. Ook kan ik me heel goed voorstellen dat als een talent in het verleden naar meerdere clubs kon en verder niks met Feyenoord had ze niet snel voor varkenoord kozen. Ik denk dat het gros in dit topic wel eens op het oude varkenoord is geweest, dat deed qua faciliteiten echt niet onder van een gemiddelde amateurclub. Hooguit iets groter.
Een wereld van verschil met wat het nu is. Als dat de basis is voor de toekomst en het uiterlijk een afspiegeling gaat worden dan zie ik het wel rooskleurig in. Alleen voor een snelle flitsende auto heb je ook een degelijke coureur nodig die hem weet te besturen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')