abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196577707
quote:
VS: 'Gerichte radiogolven' oorzaak mysterieuze ziekte op ambassade in

De mysterieuze ziekte die heerste onder medewerkers van de Amerikaanse ambassade in de Cubaanse hoofdstad Havana is mogelijk veroorzaakt door gerichte radiogolven, dat concludeert een rapport van de Amerikaanse regering zaterdag.

"De ziekteverschijnselen komen overeen met de effecten van gerichte radiofrequentie straling", aldus het rapport.

Eind 2016 werden voor het eerst mysterieuze klachten gemeld uit Cuba. De slachtoffers waren diplomaten of familieleden. Uiteindelijk kregen 24 personen last van hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en andere onverklaarbare symptomen.

Het rapport is de eerste officiële verklaring vanuit Washington voor de mogelijk verklaring van de ziekte. Tot dusver zweeg de Amerikaanse regering over de oorzaak van het zogenoemde 'Havana-syndroom', wat leidde tot veel speculaties over de mysterieuze ziekte.

Eerder werd al vermoed dat de symptomen mogelijk werden veroorzaakt door de geluiden van krekels.

Als gevolg van de ziekte haalde de VS een aanzienlijk deel van het ambassadepersoneel weg uit Cuba. Ook werden enkele Cubaanse diplomaten uitgewezen en teruggestuurd naar het Caribische eiland. De Cubaanse regering heeft altijd ontkend sonische aanvallen te hebben uitgevoerd op de Amerikaanse ambassade. https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper
Ambassadepersoneel wegjagen met straling.

Heeft een fokker hier een idee om wat voor straling dit zou (kunnen) gaan?
pi_196578027
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ambassadepersoneel wegjagen met straling.

Heeft een fokker hier een idee om wat voor straling dit zou (kunnen) gaan?
Zodat je Mark Rutte uit toren weg kan jagen..
Ik zeg doen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 december 2020 @ 11:27:45 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196578043
5G :9 :9 :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 6 december 2020 @ 11:30:21 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196578077
Hier liep toen wel een lang topic over weet ik nog. Volgens mij ergens in 2017.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196578230
HAARP uiteraard
pi_196578319
Mosquito fumigation might be behind diplomats’ mystery illness in Cuba: study

Maar een buitenlandse vijand die onmeetbare magnetron stralen kan uitzenden, een onbekend wapen wat men zelfs niet eens heeft, klinkt voor de Amerikanen die graag in nationalistische staatspropaganda trappen veel beter. :D
pi_196578664
Je zou denken dat een ambassade wel enige vorm van afscherming heeft. Al is het maar om de radiogolven van afluisterapparatuur tegen te houden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_196579166
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:11 schreef Resistor het volgende:
Je zou denken dat een ambassade wel enige vorm van afscherming heeft. Al is het maar om de radiogolven van afluisterapparatuur tegen te houden.
In ieder geval hoef je dan geen rapporten te schrijven die de straling op basis van gezondheidsklachten detecteert. Bij een (ongetwijfeld sterke) straling die gezondheid aantast zullen er wel wat meer zaken gestoord worden. Het ambassade personeel moet dan wel heel erg onbekwaam zijn als ze dat niet binnen een dag door hebben.
  zondag 6 december 2020 @ 12:44:30 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_196579172
Daarom moeten potentiële slachtoffers van radiogolven hun eigen kooi van Faraday bij zich dragen, vooral op het hoofd. Bij de plaatselijke supermarkt is slechts voor een paar euro's of dollar een rol folie te koop, waarmee men uitstekend een hoofddeksel kan knutselen om zich te beschermen tegen dit gevaar.
Non possumus non loqui
pi_196580371
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:44 schreef Knip het volgende:
Daarom moeten potentiële slachtoffers van radiogolven hun eigen kooi van Faraday bij zich dragen, vooral op het hoofd. Bij de plaatselijke supermarkt is slechts voor een paar euro's of dollar een rol folie te koop, waarmee men uitstekend een hoofddeksel kan knutselen om zich te beschermen tegen dit gevaar.
Want jij maakt er nu een aluhoedje theorie verhaal van ofzo?
pi_196581342
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ambassadepersoneel wegjagen met straling.

Heeft een fokker hier een idee om wat voor straling dit zou (kunnen) gaan?
https://jay-coins.medium.(...)equency-b5a947db2a00
https://jay-coins.medium.(...)-update-db73623ab396
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_199413976
quote:
US officials confirm 130 incidents of mysterious Havana syndrome brain injury

There have been more than 130 incidents of unexplained brain injury known as Havana syndrome among US diplomats, spies and defence officials, some of them within the past few weeks, it has been reported.

The New York Times said three CIA officers had reported serious symptoms since December, following overseas assignments, requiring outpatient treatment at the Walter Reed military hospital in Washington. One episode was within the past two weeks.

The reported number of cases is about 70 more than had previously been acknowledged.

Mark Zaid, who represents some former officials afflicted by Havana syndrome, said he had been contacted by more people who believed they had been affected.

“The numbers are definitely increasing,” he said.

US officials confirmed that there continued to be fresh cases under review but cautioned that the publicity given to previous Havana syndrome cases had led some people to reinterpret symptoms they were suffering and wonder whether they may have been victims of some form of attack they had not previously suspected. So the number of new cases did not necessarily reflect the number of new incidents.

In December, the National Academy of Sciences published a report saying that the brain injuries suffered by US government employees in Cuba and China were most likely the result of some form of directed energy.

Cheryl Rofer, a former chemist at the Los Alamos National Laboratory, has questioned the study’s conclusions, and the claim by victims and some experts that some kind of microwave weapon developed by an adversary is responsible for Havana syndrome.

“The evidence for microwave effects of the type categorized as Havana syndrome is exceedingly weak,” Rofer wrote in Foreign Policy. “No proponent of the idea has outlined how the weapon would actually work. No evidence has been offered that such a weapon has been developed by any nation. Extraordinary claims require extraordinary evidence, and no evidence has been offered to support the existence of this mystery weapon.”
https://www.theguardian.c(...)injury-130-incidents

Russian spy unit suspected of directed-energy attacks on U.S. personnel: Men verdenkt de GRU, omdat dat de enige dienst is die actief is op alle plaatsen (Cuba, VS, China(?)) waar vermeende aanvallen plaatsvonden.

Lijkt me nog steeds massahysterie, gevoed door foute diagnoses van hersenschade ("schade" die men ook bij oa mensen met depressie ziet).
Symptomen die de meeste mensen af en toe meemaken (duizeligheid, vertigo; tinnitus; hoofdpijn). Als de FBI zou bekendmaken dat deze aanvallen in alle steden plaatsvinden en tegen de hele Amerikaanse bevolking gericht zijn, dan zouden zich tienduizenden melden, overtuigd dat ze zo'n aanval ondergaan hebben.

Volgens mij zou zo'n "directed-energy attack" makkelijk te detecteren zijn, want krachtige microgolf straling zal storing veroorzaken in allerhande elektronische aparaten (versterkers, mp3 spelers, radios, ...).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch hebben ze na 130 "slachtoffers" nog geen enkel bewijs.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199420314
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199423643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 05:19 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens mij zou zo'n "directed-energy attack" makkelijk te detecteren zijn, want krachtige microgolf straling zal storing veroorzaken in allerhande elektronische aparaten (versterkers, mp3 spelers, radios, ...).
Als het krachtig genoeg is beginnen zelfs de radiotoren en kledinghangers geluid te maken :D

Misschien heel gericht (als dat kan?) mensen 'beschieten' bijvoorbeeld als ze naar binnen/buiten gaan?

Iets als ongediertegif of slechte waterleidingen lijkt me aannemelijker
pi_199423808
Binnenkort allemaal met aluminium hoedje op de deur uit!
pi_201741297
quote:
Opnieuw mysterieus Havana-syndroom bij ambassadepersoneel VS, nu in Colombia
Het mysterieuze Havana-syndroom is opnieuw opgedoken bij Amerikaans ambassadepersoneel. Nu zijn vijf families die verbonden zijn aan de ambassade in Colombia slachtoffer, melden Amerikaanse media.

Het Havana-syndroom werd voor het eerst waargenomen in 2016 en 2017, door personeel van de Amerikaanse en Canadese ambassades in Cuba. Sindsdien werd op meerdere Amerikaanse ambassades melding gedaan. Het meest recent gebeurde dat in juli in Wenen, vorige week in Berlijn en nu dus ook in de Colombiaanse hoofdstad Bogota.

Slachtoffers hebben last van duizeligheid, evenwichtsstoornissen, gehoorverlies en angst, maar ook iets wat ze beschrijven als 'hersenmist', wat neerkomt op concentratieproblemen en geheugenverlies. "Sommige mensen horen schurende geluiden, anderen horen vibraties in hun hoofd", zegt een voormalig hooggeplaatste diplomaat tegen The Wall Street Journal. "De situatie is heel erg bizar."

Veel onderzoek, maar nog steeds weinig bekend
Naar de oorzaak is veel onderzoek gedaan: wetenschappers dachten eerst dat er sprake was van een 'akoestische aanval' met schadelijke geluidsgolven. Daarna stelden ze juist dat baltsende krekels het onverklaarbare geluid veroorzaakten, maar het meest recente Amerikaanse onderzoek wijst uit dat het komt door straling van gerichte microgolven. Wie of wat de straling heeft veroorzaakt, is nog steeds een mysterie.

Wereldwijd zouden in totaal zo'n 200 Amerikaanse slachtoffers zijn geweest, maar het precieze aantal is moeilijk vast te stellen omdat niet iedereen met symptomen zich meldt. Volgens de oud-diplomaat werken veel slachtoffers voor de inlichtingendienst, ook die van de ambassade in Bogotá.
Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)el-vs-nu-in-colombia

In juli van dit jaar ook al in Wenen:

quote:
Onderzoek naar Havana-syndroom diplomaten in Wenen
De Amerikaanse regering doet onderzoek naar een aantal ziektegevallen onder diplomaten en ambassadepersoneel in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Meer dan twintig mensen hebben klachten gemeld die lijken op het Havana-syndroom, een ziektebeeld dat voor het eerst werd geconstateerd bij diplomaten in de Cubaanse hoofdstad Havana.
...
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)-diplomaten-in-wenen

Blijft toch een raar iets. In Colombia, als het bericht klopt, dus ook bij familie van het ambassadepersoneel, dat zou toch duiden dat het bij mensen thuis gebeurd.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:29:01 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201741478
Aangezien ook puur alleen Amerikanen getroffen lijken te worden moet het wel een gerichte aanval zijn van iets. Geen omgevingsgeluid of een natuurlijke oorzaak zoals een ziekte.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:29:29 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201741486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens de oud-diplomaat werken veel slachtoffers voor de inlichtingendienst, ook die van de ambassade in Bogotá.
Misschien eens kijken naar de spionage-apparatuur die ze gebruiken, klinkt als een ontwerpfoutje.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201741505
Als het een radiosignaal is, is het meetbaar.
pi_201741506
quote:
2s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aangezien ook puur alleen Amerikanen getroffen lijken te worden moet het wel een gerichte aanval zijn van iets. Geen omgevingsgeluid of een natuurlijke oorzaak zoals een ziekte.
In Cuba ook Canadezen.
pi_201741516
quote:
14s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Misschien eens kijken naar de spionage-apparatuur die ze gebruiken, klinkt als een ontwerpfoutje.
Een "lek" in eigen huis. :D
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:32:05 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201741527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
In Cuba ook Canadezen.
Ok, interessant dan! Op veel andere plekken lees je toch vaak massa hysterie als verklaring. (dus dat er eigenlijk niks aan de hand is) maar dat blijft ook wat apart lijkt me?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201741811
Hier zit Jaap van Dissel achter, samen met Hillary Clinton, nadat ze hun snode plannetjes gesmeed hebben en naar huis gaan trekken ze daar hun vermomming uit en zijn het hagedissen.

Dat is een algemeen vaststaand feit.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201744850
Microgolven worden door de meeste materialen (zelfs huid) gedeeltelijk weerkaatst. En bij de intensiteit nodig om fysieke effecten te veroorzaken zouden die reflecties sterk genoeg zijn om met een eenvoudige detector opgepikt te worden. Dat men desondanks na meerdere jaren nog geen enkel bewijs heeft gevonden is het sterkste argument voor de massahysterie hypothese.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201745850
Misschien een laser vanuit de ruimte? Of denken jullie dat spontane menselijke ontbranding vanzelf ging? Dat was een experiment vanuit de ruimte.
pi_201745917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:42 schreef crystal_meth het volgende:
En bij de intensiteit nodig om fysieke effecten te veroorzaken zouden die reflecties sterk genoeg zijn om met een eenvoudige detector opgepikt te worden.
Ik snap deze redenatie niet. Waarom zou in een of alle van de gevallen een detector aanwezig/gebruikt zijn die uitsluitsel had kunnen geven? Hoe vind je überhaupt na het feit bewijs?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201749374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:03 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik snap deze redenatie niet. Waarom zou in een of alle van de gevallen een detector aanwezig/gebruikt zijn die uitsluitsel had kunnen geven? Hoe vind je überhaupt na het feit bewijs?
Ze geloven dat hun personeel al jarenlang aangevallen wordt met microgolf wapens, maar ze doen niets om zo'n aanvallen te detecteren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:06:08 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201749437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:42 schreef crystal_meth het volgende:
Dat men desondanks na meerdere jaren nog geen enkel bewijs heeft gevonden is het sterkste argument voor de massahysterie hypothese.
Dit dus.

En verder, als iemand een dergelijk wapen tot zijn beschikking had dan zou dit op een veel grotere schaal toegepast worden. Blijkbaar niet te detecteren en toch effectief.
pi_201752424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze geloven dat hun personeel al jarenlang aangevallen wordt met microgolf wapens, maar ze doen niets om zo'n aanvallen te detecteren?
Ah, dat het al jaren aan de gang is op dezelfde locaties had ik niet gelezen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201754112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:33 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ah, dat het al jaren aan de gang is op dezelfde locaties had ik niet gelezen.
Niet steeds op dezelfde locaties. Maar op de meeste locaties waren er meerdere gevallen, die op verschillende momenten plaatsvonden. Je verwacht dat ze na verloop van tijd meteen gaan onderzoeken wanneer er ergens een geval voordoet. In Cuba begon het in 2016, duurde tot minstens 2018. In China meerdere gevallen in 2017. Eerder dit jaar tientallen gevallen in Wenen en gevallen in Berlijn. Deze maand opnieuw meerdere gevallen in Berlijn. Verder nog in Taiwan, Vietnam, Polen, Moskou, Georgië, Servië, Kyrgyzstan en Uzbekistan.
Als ze echt geloven dat dit aanvallen zijn met een wapen dat hersenschade veroorzaakt, dan zou je , zeker gezien het aantal gevallen (meer dan 200) minstens verwachten dat ze hun personeel in bvb Cuba, China, Rusland en voormalige oostblok landen van detectoren voorzien die ze met zich mee kunnen dragen. Groot moet zoiets niet zijn, en battery life zou ook geen probleem zijn (hoe sterker het signaal, hoe minder energie nodig om het te detecteren).

De acties die ze tot nu toe ondernomen hebben zijn niet in verhouding tot de situatie, indien het echte aanvallen zou betreffen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201756813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Niet steeds op dezelfde locaties. Maar op de meeste locaties waren er meerdere gevallen, die op verschillende momenten plaatsvonden. Je verwacht dat ze na verloop van tijd meteen gaan onderzoeken wanneer er ergens een geval voordoet. In Cuba begon het in 2016, duurde tot minstens 2018. In China meerdere gevallen in 2017. Eerder dit jaar tientallen gevallen in Wenen en gevallen in Berlijn. Deze maand opnieuw meerdere gevallen in Berlijn. Verder nog in Taiwan, Vietnam, Polen, Moskou, Georgië, Servië, Kyrgyzstan en Uzbekistan.
Als ze echt geloven dat dit aanvallen zijn met een wapen dat hersenschade veroorzaakt, dan zou je , zeker gezien het aantal gevallen (meer dan 200) minstens verwachten dat ze hun personeel in bvb Cuba, China, Rusland en voormalige oostblok landen van detectoren voorzien die ze met zich mee kunnen dragen. Groot moet zoiets niet zijn, en battery life zou ook geen probleem zijn (hoe sterker het signaal, hoe minder energie nodig om het te detecteren).

De acties die ze tot nu toe ondernomen hebben zijn niet in verhouding tot de situatie, indien het echte aanvallen zou betreffen.
Interessant. Maar om dezelfde reden dat microgolven onwaarschijnlijk niet gemeten zouden zijn, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het op meerdere locaties massahysterie betreft. Kan zoiets opzettelijk door een externe factor aangewakkerd worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 14-10-2021 21:18:29 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201757114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Interessant. Maar om dezelfde reden dat microgolven dan onwaarschijnlijk niet gemeten zouden zijn, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het op meerdere locaties massahysterie betreft. Kan zoiets opzettelijk door een externe factor aangewakkerd worden?

  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:14:53 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201757142
Doet een beetje hieraan denken

pi_201759546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Interessant. Maar om dezelfde reden dat microgolven onwaarschijnlijk niet gemeten zouden zijn, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het op meerdere locaties massahysterie betreft. Kan zoiets opzettelijk door een externe factor aangewakkerd worden?

Massahysterie (of mass psychogenic illness) is misschien niet de juiste term voor alle gevallen. Bij de eerste uitbraak in Cuba lijkt dat de meest waarschijnlijke oorzaak, maar veel van de daarop volgende gevallen kunnen getriggerd zijn door "echte", toevallig optredende fysieke symptomen, die men toeschrijft aan een aanval met een accoustisch of microgolf wapen. Al de gemelde symptomen (duizeligheid, evenwichtsstoornissen, tinnitus, hoofdpijn) komen frequent voor (zie bvb de resultaten van een Frans bevolkingsonderzoek: "The 1-year prevalence for vertigo was 48.3%, for unsteadiness 39.1%, and for dizziness 35.6%."), vaak zonder aanwijsbare onderliggende aandoening (maw zonder duidelijke oorzaak).

Als men aan de eerste uitbraak geen aandacht had besteed zou het daar waarschijnlijk bij gebleven zijn. Maar door diplomaten te vertellen dat hun collega's zijn aangevallen met een wapen en hersenschade opgelopen hebben gaan velen die zulke symptomen meemaken het ergste vrezen. Het idee dat ze aangevallen zijn, de angst dat ze misschien blijvende hersenschade hebben, volstaat om meer problemen te veroorzaken (moeite concentreren, slapeloosheid, depresssie etc) en er een permanente aandoening van te maken.

En eens er op een ambassade één geval is, veroorzaakt dat angst en stress bij de rest van het personeel, wat waarschijnlijk (door de erbij horende effecten: hoge bloeddruk, weinig slapen etc.) de kans op nieuwe gevallen (ten gevolge van "echte" of psychosomatische symptomen) verhoogt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201768151
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Massahysterie (of mass psychogenic illness) is misschien niet de juiste term voor alle gevallen. Bij de eerste uitbraak in Cuba lijkt dat de meest waarschijnlijke oorzaak, maar veel van de daarop volgende gevallen kunnen getriggerd zijn door "echte", toevallig optredende fysieke symptomen, die men toeschrijft aan een aanval met een accoustisch of microgolf wapen. Al de gemelde symptomen (duizeligheid, evenwichtsstoornissen, tinnitus, hoofdpijn) komen frequent voor (zie bvb de resultaten van een Frans bevolkingsonderzoek: "The 1-year prevalence for vertigo was 48.3%, for unsteadiness 39.1%, and for dizziness 35.6%."), vaak zonder aanwijsbare onderliggende aandoening (maw zonder duidelijke oorzaak).

Als men aan de eerste uitbraak geen aandacht had besteed zou het daar waarschijnlijk bij gebleven zijn. Maar door diplomaten te vertellen dat hun collega's zijn aangevallen met een wapen en hersenschade opgelopen hebben gaan velen die zulke symptomen meemaken het ergste vrezen. Het idee dat ze aangevallen zijn, de angst dat ze misschien blijvende hersenschade hebben, volstaat om meer problemen te veroorzaken (moeite concentreren, slapeloosheid, depresssie etc) en er een permanente aandoening van te maken.

En eens er op een ambassade één geval is, veroorzaakt dat angst en stress bij de rest van het personeel, wat waarschijnlijk (door de erbij horende effecten: hoge bloeddruk, weinig slapen etc.) de kans op nieuwe gevallen (ten gevolge van "echte" of psychosomatische symptomen) verhoogt.
Wederom interessant! Betreft het trouwens altijd Amerikaans ambassadepersoneel? Want dan heb ik wel een alternatieve en plausibele theorie.

quote:
Maar door diplomaten te vertellen dat hun collega's zijn aangevallen met een wapen en hersenschade opgelopen hebben gaan velen die zulke symptomen meemaken het ergste vrezen
Dit moet dat dan wel echt leven op al die ambassade's though. Onder voorwaarde van die betwijfelbare aanname zit er wel wat in.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201769637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:03 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wederom interessant! Betreft het trouwens altijd Amerikaans ambassadepersoneel? Want dan heb ik wel een alternatieve en plausibele theorie.
[..]
Dit moet dat dan wel echt leven op al die ambassade's though. Onder voorwaarde van die betwijfelbare aanname zit er wel wat in.
Vooral Amerikaans personeel, maar ook enkele Candese diplomaten.
https://www.nbcnews.com/p(...)na-syndrome-n1265702

Nog een bron, de opmaak leest een beetje lastig (om één of andere reden vullen ze elke regel volledig, waardoor woorden op willekeurige plaatsen afgebroken worden) : Evidence Mounts that Mass Suggestion Caused "Havana Syndrome"
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201772775
Massahysterie lijkt me echt heel ver gezocht. Beetje onzinnig. Voelt meer als van "Oh we weten niks dus we verzinnen maar zoiets omdat het makkelijk als verklaring past."
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201772998
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:25 schreef crystal_meth het volgende:
Vooral Amerikaans personeel, maar ook enkele Candese diplomaten.
https://www.nbcnews.com/p(...)na-syndrome-n1265702

Nog een bron, de opmaak leest een beetje lastig (om één of andere reden vullen ze elke regel volledig, waardoor woorden op willekeurige plaatsen afgebroken worden) : Evidence Mounts that Mass Suggestion Caused "Havana Syndrome"
Eens met de post onder deze. Mijn (complot)hypothese met deze informatie is dat de Amerikanen zelf iets aan het testen zijn op hun eigen personeel. Iets waar ze geen (ethische) toestemming voor zouden krijgen. Buiten de eigen grens bij niet bepaald vriendelijke landen (verdachtmaking van een ander), geen actief controlemechanisme op de technologie (het moment kennen waarop je het kan gebruiken), inwisselbaar personeel en je maakt vriend noch vijand boos terwijl je zeer degelijke feedback krijgt. Ik zie ze er wel voor aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 15-10-2021 23:25:01 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201773270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
Massahysterie lijkt me echt heel ver gezocht. Beetje onzinnig. Voelt meer als van "Oh we weten niks dus we verzinnen maar zoiets omdat het makkelijk als verklaring past."
Ik heb het voorbije jaar last gehad van plotse evenwichtsstoornissen zonder duidelijke oorzaak. Als ik een Amerikaans diplomaat was geweest zou ik ook denken dat het Havana Syndrome was.
Amerika heeft 40.000 diplomaten op ambassades en consulaten. Elk jaar zullen minstens enkele duizenden de beschreven symptomen (vertigo, tinnitus, hoofdpijn..) meemaken. Na al de berichten over sonic attacks en microwave weapons is het niet verwonderlijk dat een deel van hen denkt dat hun symptomen door zoiets veroorzaakt zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201773974
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:46 schreef Basp1 het volgende:
Mosquito fumigation might be behind diplomats’ mystery illness in Cuba: study

Maar een buitenlandse vijand die onmeetbare magnetron stralen kan uitzenden, een onbekend wapen wat men zelfs niet eens heeft, klinkt voor de Amerikanen die graag in nationalistische staatspropaganda trappen veel beter. :D
Toch wel gek dat dat antimuggen spulmet name op westerse ambassades in communistische landen wordt gebruikt
pi_203283826
quote:
CIA says 'Havana syndrome' unlikely a result of 'worldwide campaign' by foreign power

The Central Intelligence Agency (CIA) has determined that a foreign nation is not likely behind the increase in mysterious ailments among U.S. personnel known as "Havana Syndrome," according to multiple reports.

The CIA determined that it is unlikely that a foreign country is attacking the United States by somehow causing these painful and sometimes debilitating symptoms, which some officials had long suspected Russia of causing, according to The Washington Post.

“We assess it is unlikely that a foreign actor, including Russia, is conducting a sustained, worldwide campaign harming U.S. personnel with a weapon or mechanism,” a senior CIA official told The Washington Post on the condition of anonymity.

The first suspected case of the phenomenon was reported in the Cuban capital, Havana, in 2016. Since then, at least 200 U.S. officials have reported cases across the globe, on every continent, apart from Antarctica.

The bulk of the cases has been attributed to preexisting conditions or environmental factors, according to the Post, though "a few dozen" of the cases could not be explained and are continuing to face further examination.

However, another senior official told the Post that there were more than "a few dozen" cases of inexplicable Havana syndrome and that private investigators were looking into the illness and may reach conclusions that differ from the CIA's.

Secretary of State Antony Blinken pledged in November to uncover the mysterious illness impacting hundreds of staff with debilitating health symptoms.

CIA director William Burns said in a written statement that medical treatments would continue to be provided despite the cause of the illness not being known.

“We are pursuing this complex issue with analytic rigor, sound tradecraft and compassion, and have dedicated intensive resources to this challenge,” Burns said, according to the Post. “While we have reached some significant interim findings, we are not done. We will continue the mission to investigate these incidents and provide access to world-class care for those who need it. While underlying causes may differ, our officers are suffering real symptoms. Our commitment to care is unwavering.”
https://thehill.com/polic(...)-campaign-by-foreign
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203679380
Experts Believe US Embassies Were Hit With High-Power Microwaves – Here’s How the Weapons Work
By Edl Schamiloglu, University of New Mexico February 12, 2022

https://scitechdaily.com/(...)ow-the-weapons-work/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')