De kans dat er iets op een iPhone wordt gezet aan malware is heel klein aangezien deze behoorlijk is dichtgespijkerd door Apple.quote:Op zondag 6 december 2020 10:04 schreef Glider76 het volgende:
Ik kreeg vandaag een phishing sms op mijn Iphone en ben zo stom geweest op de link te klikken.
Ik zat even niet op te letten. Ik kwam op een pagina waarbij ik 4.95 moest betalen als verzendkosten om een pakketje van postNL te ontvangen.
Daar ben ik dan niet op in gegaan want toen schoot ik wel wakker dat het een beetje raar was. In eerste instantie zat ik nog wel te bedenken welk pakketje het kon zijn want ik verwacht binnenkort wel iets.
Hoe dan ook, is er nu een kans dat ze iets op mijn telefoon hebben geïnstalleerd of ben ik redelijk veilig omdat ik verder geen gegevens heb ingevuld op hun nepsite?
De sms kwam niet vanuit een naam maar gewoon vanaf een 06 nummer. Dat zou natuurlijk al de allereerste alarmbel moeten zijn maar ik was gewoon even niet achterdochtig genoeg dus opende de sms en klikte ook nog eens op de link.quote:Op zondag 6 december 2020 10:08 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
De kans dat er iets op een iPhone wordt gezet aan malware is heel klein aangezien deze behoorlijk is dichtgespijkerd door Apple.
Als je eventueel gebruikersnamen/wachtwoorden hebt ingevoerd kan je deze wel het beste veranderen bij de bank/instelling uit wiens naam de phishing sms bericht is verstuurd.
Oh wacht je bent in China. Doe je daar relevant werk? Indien ja: telefoon weg flikkeren. Indien nee: dont worryquote:Op zondag 6 december 2020 10:35 schreef Glider76 het volgende:
[..]
De sms kwam niet vanuit een naam maar gewoon vanaf een 06 nummer. Dat zou natuurlijk al de allereerste alarmbel moeten zijn maar ik was gewoon even niet achterdochtig genoeg dus opende de sms en klikte ook nog eens op de link.
Ik zit al een tijdje in China voor werk dus ik was even niet zo scherp op dit soort shit. In Nederland zelf heb ik het eigenlijk altijd gelijk door en klik het al direct weg.
Maar geen enkel gegeven ingevuld op de site waar ik heen werd gestuurd.
Hij werkt in China, ik denk dat we het eerst over zijn dreigingsmodel moeten hebben en dus zouden moeten weten of hij echt relevant werk heeft. Meeste browser exploits zie je juist neit dat er iets gedownload is, maar dat is slechts mijn 2 cent.quote:Op zondag 6 december 2020 17:57 schreef ex het volgende:
Welke telefoon heb je? En heb je gezien dat er iets gedownload werd? Indien iPhone: Weinig aan de hand, wel even een x herstarten (de meeste iPhone malware werkt maar 1x en blijft in het geheugen draaien).
Als je een wat oudere Android telefoon hebt.. Zou ik wel even opnieuw beginnen met alles.
Achter indien staat de naam van de fruit telefoon maar vanwege 1 of andere reden laat fok dat niet zien, vreemd. Anyway ik ben het helemaal met je eens wbt thread model ik zou zelf elk (persoonlijk) apparaat niet meer vertrouwen na een bezoek aan China maar dat ben ik.quote:Op zondag 6 december 2020 20:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hij werkt in China, ik denk dat we het eerst over zijn dreigingsmodel moeten hebben en dus zouden moeten weten of hij echt relevant werk heeft. Meeste browser exploits zie je juist neit dat er iets gedownload is, maar dat is slechts mijn 2 cent.
De tekst achter je 'indien' wordt door FOK! automagisch veranderd in een add-link. Dat je die niet kan zien komt doordat je een addblocker gebruikt.quote:Op zondag 6 december 2020 20:42 schreef ex het volgende:
[..]
Achter indien staat de naam van de fruit telefoon maar vanwege 1 of andere reden laat fok dat niet zien, vreemd. Anyway ik ben het helemaal met je eens wbt thread model ik zou zelf elk (persoonlijk) apparaat niet meer vertrouwen na een bezoek aan China maar dat ben ik.
Hmm die heb ik juist expres uitgezet op Fok om Fok te steunenquote:Op zondag 6 december 2020 22:49 schreef SummerBreeze het volgende:
De tekst achter je 'indien' wordt door FOK! automagisch veranderd in een add-link. Dat je die niet kan zien komt doordat je een addblocker gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |