abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8574423
Overigens komt mijn volgende project er aan. Een Jamma arcade kast...
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:21:47 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8579715
Edit, laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-02-2003 15:08]

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_8608833
Ik heb deel 1 doorgelezen en dit deel maar ik zit nog steeds opgescheept met een NES die alleen maar grijs beeld geeft...
Ik heb dat ding gekocht bijna een week geleden onder het stof op de rommelmarkt, maar is nu helemaal schoongemaakt.
De verkoper vertelde mij dat het een opgebouwde is en dat is ook zo aangezien het 4de pinnetje doorgeknipt is.

Maar hij doet het niet

Wie kan mij helpen??

pi_8610011
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:16 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik heb deel 1 doorgelezen en dit deel maar ik zit nog steeds opgescheept met een NES die alleen maar grijs beeld geeft...
Ik heb dat ding gekocht bijna een week geleden onder het stof op de rommelmarkt, maar is nu helemaal schoongemaakt.
De verkoper vertelde mij dat het een opgebouwde is en dat is ook zo aangezien het 4de pinnetje doorgeknipt is.

Maar hij doet het niet

Wie kan mij helpen??

Misschien een beetje overbodige vraag, maar heb je het al eens geprobeerd met verschillende cartridges?
pi_8610783
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:56 schreef Lexie het volgende:

[..]

Misschien een beetje overbodige vraag, maar heb je het al eens geprobeerd met verschillende cartridges?

Ja. En ik heb geblazen, met een fohn erover heen, pincet en naald vuil weggehaald etc.
Pinnetje is goed doorgeknipt aangezien lampje niet knipperd als je geen spel erin stopt.

Ik weet het echt niet meer.

pi_8611190
Ik nog wel:

haal de kap en de cardridge houder (dus niet de connector) weg. Steek de cart erop en druk hem zo ver mogelijk naar beneden. NES aan. Beeld of geen beeld?

Volgende: Connector schoonmaken (voorzichtig) en daarna opspannen met een speld.

En kijk ook meteen voor geklapte elko's en dergelijke.

pi_8611345
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:37 schreef Khadgar het volgende:
Ik nog wel:

haal de kap en de cardridge houder (dus niet de connector) weg. Steek de cart erop en druk hem zo ver mogelijk naar beneden. NES aan. Beeld of geen beeld?

Geen beeld, alleen dat grijze.
quote:
Volgende: Connector schoonmaken (voorzichtig) en daarna opspannen met een speld.
Wat is een connector? Dat zwarte ding waar je de cartridge in stopt? Zo ja, die heb ik al schoongemaakt? En opspannen met speld, hoe werkt dat?
quote:
En kijk ook meteen voor geklapte elko's en dergelijke.
Die heb ik niet gezien, althans defecte niet gezien.
pi_8611514
Dat ding waar je de games in steekt ja. Maar probeer hem eens zonder de 'lade' die er omheen zit en druk de game zo ver mogelijk naar beneden. Vaak doet ie het dan 'ineens'.

Opspannen doe je door met de speld de lipjes naar het midden te buigen. Een pokkeklus, zeker bij Nintendo, maar zeker de moeite waard.

pi_8611831
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:51 schreef Khadgar het volgende:
Dat ding waar je de games in steekt ja. Maar probeer hem eens zonder de 'lade' die er omheen zit en druk de game zo ver mogelijk naar beneden. Vaak doet ie het dan 'ineens'.

Opspannen doe je door met de speld de lipjes naar het midden te buigen. Een pokkeklus, zeker bij Nintendo, maar zeker de moeite waard.

Tering, doet het nog steeds niet.
pi_8612264
JAAAAA!!!! YES YES! :D

Hij werkt!

Probleem was dat 4de pinnetje. Ik werd een beetje kwaad en probeerde met een pincet dat pinnetje er helemaal uit te rukken, wat me niet helemaal is gelukt maar goed...doe ik hem aan en TADAA, HIJ DOET HET!!

Echt vet!

pi_8612389
KUT!

Nu is het pinnetje er helemaal uit...en heb ik weer grijs beeld!

Aarggghhh!!!

quote:
To carry out the modification you need to disconnect pin 4 of the lockout chip,
and connect this pin to ground (0V) instead. If you do something wrong and the
entire pin 4 breaks off, don't worry. This is what happened to me, but the
console still works fine. It may not be absolutely necessary to connect pin 4
to 0V; leaving it unconnected may be okay.
Ohja? nou, bij mij doet ie het niet...

[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 20-02-2003 17:46]

pi_8612788
Weet iemand waar dat pinnetje van gemaakt is?
pi_8616718
-edit, al gefixt!

[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 20-02-2003 22:16]

pi_8626318
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:30 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Gameplaza Arnhem roeleert, daar zijn de nes/snes/n64 spellen tenminste niet zo belachelijk duur.

Ik was ook in Next Level vandaag, daar hadden ze zelda II waar je op kon bieden. Huidige bod lag op 30 pleuro

Next Level kom ik zelf ook regelmatig, maar waar the hell zit Gameplaza in Arnhem? Zou je dat even aan mij willen doorspelen?
Ik heb al in de gouden gids en telefoonboek gekeken maar niets gevonden...
pi_8631502
bij de grote kerk in de buurt....beter zoeken jij

maar momenteel hebben ze niet zoveel meer....kwas er vorige week nl nog.

Owh jah, khadgar....je spel is op de post gegaan.

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_8635406
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 15:36 schreef StarGazer het volgende:

maar momenteel hebben ze niet zoveel meer....kwas er vorige week nl nog.

Owh jah, khadgar....je spel is op de post gegaan.

Bedankt!, ik zal morgen even zoeken.
pi_8647145
Ey, ik heb ff een vraagje, ik heb hier een Atari 2600 (junior??) staan, met twee setjes van ieder twee joysticks, en een setje paddles.
Ook heb ik de games:
Centipede
Missile Command (met boekje)
Pac-man (met boekje en doosje)
Ms. Pac-man (met boekje en doosje)
Desert Falcon
Asteroids
En zo'n 32-1 casette.

Wat kan ik hier voor vragen?
En hoe kan ik er achter komen of het een Junior of een gewone Atari 2600 is?

zaterdag 22 februari 2003 @ 15:50:31 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8648775
Door hier een foto te plaatsen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_8649116
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 13:22 schreef Solomon het volgende:
Ey, ik heb ff een vraagje, ik heb hier een Atari 2600 (junior??) staan, met twee setjes van ieder twee joysticks, en een setje paddles.
Ook heb ik de games:
Centipede
Missile Command (met boekje)
Pac-man (met boekje en doosje)
Ms. Pac-man (met boekje en doosje)
Desert Falcon
Asteroids
En zo'n 32-1 casette.

Wat kan ik hier voor vragen?
En hoe kan ik er achter komen of het een Junior of een gewone Atari 2600 is?

Een is van zwart plastic met daarop een regenboog strip, de meeste oude hebben een houten look en zijn wat groter. De waarde zal iets van 10,- zijn,
pi_8649633
Ik heb er idd een van zwart plastic met regenboogstrip
pi_8657694
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 15:36 schreef StarGazer het volgende:
Ik heb gezocht en gezocht maar niets gevonden in de stad...
Weet je hoe de straat heet dan? Of een aantal andere winkels die daar naast zitten?
pi_8658024
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 16:39 schreef Solomon het volgende:
Ik heb er idd een van zwart plastic met regenboogstrip
Tja, ze brengen niet echt veel op nee. Als je het zelf nog grappig vind kun je hem beter houden.
pi_8663239
Heb nu weer wat, NES blijft resetten dus schroef em los ... niet dus. Schroeven eruit, maar de kap zit er nog net zo muurvast op. Iemand een idee hoe ik zonder sloopwerk de lijm los krijg? (denk tenminste dat tie is vastgelijmd).
!
pi_8663668
Je mist vast nog een schroefje ofzo, speedy. Want geen enkele NES zit gelijmd (misschien een verhuur versie?)
pi_8663937
Nee schroefjes niet gemist, heb em los .... hij was vastgekoekt van het smeer, wat een ranzig vies ding (van buiten al, van binnen ziet het er ook niet uit). Nu maar is pin 4 verwijderen
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')