abonnement Unibet Coolblue
pi_196628415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:05 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Klinkt als mijn verhaal.
Alhoewel ik het gewoon zonde van het geld vond, hadden we leuke dingen mee kunnen doen maar de helft vd 100.000 k overwaarde van het huis ging rechtstreeks naar mijn advocaat terwijl hij rechtsbijstand had omdat hij niet werkte. Voelde best zuur, achteraf had ik ook ff kunnen stoppen met werken, had voor mij financieel geen verschil gemaakt.
Maar blij dat ik niet was getrouwd anders had ik m partneralimentatie moeten betalen.
Ja, zonde van het geld. Zij heeft in feite alles betaald met geld wat ik ooit heb verdiend. Kinderen dienden vooral als wapen om mij dwars te zitten, te provoceren en geld los te peuteren.

Optisch lijkt het makkelijker "vechten" als je niets te verliezen hebt. Ik heb bijvoorbeeld nog een bedrijf te runnen, was verwikkeld in allerlei discussies en procedures met haar. Zij leek hele dagen de tijd te hebben om mij te provoceren, te irriteren, etc.
pi_196631403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:17 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Ja, zonde van het geld. Zij heeft in feite alles betaald met geld wat ik ooit heb verdiend. Kinderen dienden vooral als wapen om mij dwars te zitten, te provoceren en geld los te peuteren.

Optisch lijkt het makkelijker "vechten" als je niets te verliezen hebt. Ik heb bijvoorbeeld nog een bedrijf te runnen, was verwikkeld in allerlei discussies en procedures met haar. Zij leek hele dagen de tijd te hebben om mij te provoceren, te irriteren, etc.
Het kan misschien zo overkomen als liefde overgaat in haat. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand kinderen krijgt om als wapen te dienen om iemand dwars te zitten. Ik wens je toe dat je dat mag loslaten en er anders naar kan kijken.
pi_196634853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 05:25 schreef colivo het volgende:

[..]

Het kan misschien zo overkomen als liefde overgaat in haat. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand kinderen krijgt om als wapen te dienen om iemand dwars te zitten. Ik wens je toe dat je dat mag loslaten en er anders naar kan kijken.
Ik zeg ook niet dat ze kinderen heeft gekregen om iemand anders dwars te zetten. Wel dat als de liefde voorbij is, kinderen vaak als wapen in worden gezet of als speelbal dienen tussen twee echtscheidende ouders. En da's niet alleen bij mij zo geweest. Dat is helaas vaker het geval. Om me heen ook vaak genoeg gezien.

Het was ook geen kwestie van zo overkomen, maar een puur feitelijke constatering. Veel stond ook zwart-op-wit in de vorm van berichten. Achteraf prima, want zo kreeg de rechter een prima beeld van de manier waarop mevrouw in de wedstrijd zat.

Na verloop van tijd koelt zoiets dan vaak wel af. Er is 'm omgangsregeling, beide partijen gaan verder met hun eigen leven en vaak is het natuurlijk ook wel fijn als je bijvoorbeeld 'n keer andere verplichtingen hebt en de kinderen kunnen naar hun vader/moeder.
pi_196635273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef Johan_de_1e het volgende:

Na verloop van tijd koelt zoiets dan vaak wel af. Er is 'm omgangsregeling, beide partijen gaan verder met hun eigen leven en vaak is het natuurlijk ook wel fijn als je bijvoorbeeld 'n keer andere verplichtingen hebt en de kinderen kunnen naar hun vader/moeder.
Nu kijk je vooral hoe het voor jezelf is. Maar kinderen voelen het als hun ouders niet goed met elkaar overweg kunnen, en die zijn er de dupe van.
pi_196636857
Sorry hoor, maar ik vind doen alsof voor de kinderen juist giftig. Je hoeft elkaar niet de tent uit te vechten maar laten zien dat heldere grenzen de enige manier zijn lijkt me veel beter voor een kind dan toneelstukje spelen. Als je partner vreemdging, je mishandelde oid HOEF je m.i. niet over andere dingen te communiceren dan strikte tijden en informatie over kind. Wat leer je een kind als je gezellig gezinnetje speelt met een man die jouw leven kapot heeft gemaakt?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:23:27 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196637523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:48 schreef Black_Phillip het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind doen alsof voor de kinderen juist giftig. Je hoeft elkaar niet de tent uit te vechten maar laten zien dat heldere grenzen de enige manier zijn lijkt me veel beter voor een kind dan toneelstukje spelen. Als je partner vreemdging, je mishandelde oid HOEF je m.i. niet over andere dingen te communiceren dan strikte tijden en informatie over kind. Wat leer je een kind als je gezellig gezinnetje speelt met een man die jouw leven kapot heeft gemaakt?
Waar is dit precies een reactie op?
The love you take is equal to the love you make.
pi_196637766
Colivo
  woensdag 9 december 2020 @ 15:28:33 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196638541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:40 schreef Black_Phillip het volgende:
Colivo
Oh, ik zie het verband eigenlijk niet zo. Althans, niet de reden waarom je je reactie begint met ‘sorry hoor, maar’.

Dat hij zou pleiten voor een toneelstukje en een gezellig gezinnetje spelen, zie ik niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196638684
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik zie het verband eigenlijk niet zo. Althans, niet de reden waarom je je reactie begint met ‘sorry hoor, maar’.

Dat hij zou pleiten voor een toneelstukje en een gezellig gezinnetje spelen, zie ik niet.
Nouja, ik vatte het verkeerd op. Maar ik vind dat je beter eerlijk kan zijn tegen je kind. Ook als je je expartner niet mag
  woensdag 9 december 2020 @ 16:34:14 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196639464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:38 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Nouja, ik vatte het verkeerd op. Maar ik vind dat je beter eerlijk kan zijn tegen je kind. Ook als je je expartner niet mag
Ik denk dat je best kunt noemen dat de liefde over is. Maar de eerlijkheid ‘ik vind hem een klootzak/ik wou dat ik haar nooit had ontmoet, etc. kan maar beter ingeslikt worden waar het kind bij is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196639637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je best kunt noemen dat de liefde over is. Maar de eerlijkheid ‘ik vind hem een klootzak/ik wou dat ik haar nooit had ontmoet, etc. kan maar beter ingeslikt worden waar het kind bij is.
Idd anders was het kind er ook nooit geweest.
pi_196640033
Je kan geen strijd met de andere ouder van je kind hebben zonder dat je je kind ermee beïnvloedt.

Openlijk of passief, of achter gesloten deuren, gescheiden of getrouwd, of met een masker op maakt allemaal niet uit, maar dat laatste maakt het wel erger. Kinderen hebben hun emotionele voelsprieten op je afgestemd en je zaait intern conflict als je dingen vertelt of verzwijgt die niet stroken met wat ze aanvoelen.

In het slechtste geval stuur je je kind het leven in met de wetenschap dat zijn/haar intuïtie en empathie niet normaal functioneren en dat zijn/haar lichamelijke gewaarwordingen en gevoelswereld een mysterieus onheilspellend gebeuren zijn waar je maar beter weg van blijft.

Beter grijp je de destructieve relatie aan als leermoment om het dramaniveau voorgoed te ontstijgen naar een nieuw niveau van emotioneel bewustzijn.
What's the name of the game?
  donderdag 10 december 2020 @ 10:42:42 #213
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196650906
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind mensen erbij betrekken die er niks mee te maken hebben (zoals het gezin van die kerel) niet ok.
Geweld en dreigen is ook uit den boze.

Er kunnen best wel creatieve manieren zijn om wraak te nemen hoor.
Ik ben het eens met dit vlindertje. Ik vind het zelfs een groot understatement.
Hoe kun je onschuldige kinderen, echtgenote en ouders iets aandoen als je een probleem hebt met iemand. Dat is zelfs in criminele milieus meestal not done. Gebeurt wel, bijvoorbeeld bij slavenhandel, gedwongen prostitutie en zo. Nou, dan zit je ook op een niveau !!! Daar gaat het bendes en om het heel grote geld. Nou, als je je daaraan gelijk stelt om wraak te nemen; op kinderen ouders en echtgenotes
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 10:49:31 #214
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196651002
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar levert een wraakactie ook echt genoegdoening op? Je wilt eigenlijk erkenning voor je pijn en een spijtbetuiging, en dat krijg je niet door wraak.
Interessante opmerking.
Wat bijvoorbeeld als degene die je iets heeft aangedaan daar oprecht spijt van heeft en dat ook aan jou betuigt?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 10:57:01 #215
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196651115
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die mensen ban je uit je leven.

Zij gaan niet anders worden van jouw wraakactie.

Ik zou me persoonlijk niet beter voelen door iemand anders een rotstreek te leveren.
Denk eraan, van wraak komt meestal weer wraak terug! en vaak steeds ergere vormen van wraak.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 11:14:01 #216
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196651353
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:01 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zo wel eens de Jehova getuigen op iemand afgestuurd.
Kan je gewoon doen via hun website :@
Dat vind ik nou echt gemeen ....

Voor die Jehova's

_O- _O- _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 11:18:57 #217
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196651434
Wraak...

Mijn vader is ooit slachtoffer geweest van zinloos geweld.
Het ziekenhuis in geslagen voor niks.

Dader bleek een grote crimineel te zijn die na het proces zelfs door onze straat reed (met een geladen geweer) terwijl die daar niks te zoeken had. (vertelde mijn moeder achteraf).

Helaas voor hem kwam hij wat grotere criminelen tegen die hem letterlijk een kopje kleiner hebben gemaakt.
Man wat was dat fijn om te horen toen de politie dat aan de deur kwamen vertellen.

Een enorme last viel van ons gezin, maar mijn vader was nooit meer de lieve man geworden van voor het ongeval. :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 december 2020 @ 11:35:55 #218
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196651762
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 07:11 schreef Amee het volgende:
Ik heb een paar posts gelezen hier boven. Mensen die zeggen dat je niets opschiet met wraak nemen: Als je een echt wraakzuchtig karakter hebt dan zal dat idd zo zijn. Zo iemand zal blijven haten. Niemand wordt er beter van.
Maar iemand die wraak neemt voor afsluiting laat daarna ook gelijk los. Want daar zit geen haat in.

En als je iets wordt aangedaan en je kan of wil geen wraak nemen al zou je het wel willen, omdat je je dan ervoor gaat schamen want het hoort niet, dan zal het jaren duren voor je er overheen bent en ondertussen begin je daardoor wel zuur en bitter te worden.

Zolang het geen moord en andere extreme dingen zijn.
Het gaat om normen en waarden, gepast niveau van wraak nemen.

Ik zeg niet dat je geen wraak moet nemen. Beter niet, maar okay, we zijn maar mensen.
Het gaat erom dat je wraak neemt op een gezin, een vrouw, kinderen, schoonouders.

Je schrijft .... je bent zuur en bitter geworden. En daarom hard. Hard zijn moet je voor jezelf, tegen jezelf. Neen, jij bent hard naar een gezin. Werkelijk, zo soft, week maak je het zelden mee.
Je had zoveel anders kunnen doen om hem te pakken ........

Ik blijf jouw keuze van hoe wraak te nemen laag en zelfs ziekelijk vinden. En nog gevaarlijk voor jezelf ook. Stel dat dit huwelijk nou op de klippen was gelopen door die wraakactie van jou. Die man wilde eens vreemd gaan en bedroog je door je in de waan te brengen dat ie single was. Fout!
Maar wat denk je dat hoe een wraakactie van hem er uit zou zien als dit op een scheiding uit loopt, met zoveel mensen inclusief kinderen als slachtoffer.
Als hij dan net zo on-proportioneel zou reageren als jij gedaan hebt dan vrees ik het ergste voor je!

Ik hoop nog altijd dat het gewoon een stoer verhaal is en niet werkelijk gebeurd is.

:N :N

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 10-12-2020 12:32:21 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 11:47:53 #219
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196651943
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:13 schreef Amee het volgende:

[..]

Vergeven is niet gemakkelijk als het diep zit. Kan pas als je los laat.

En zit net te bedenken dat loslaten iedereen blijkbaar op zijn eigen manier doet.
De ene neemt actie en de andere wenst karma. Ik was net evengoed de karma-mensen aan het veroordelen als de karma mensen de actie-mensen. Niet best, maar erg menselijk. Dat we ervan leren :D
Het maakt niet uit wat je verder vertelt, voor "verzachtende" omstandigheden aandraagt en het wilt afzwakken.
Als je (geestelijk) kracht hebt in je, en normaal bent (zie het woord norm in normaal) en wraak wilt nemen, doe je dat op de persoon en niet op zijn vrouw kinderen etc.
Daar is gewoon geen discussie over mogelijk!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 11:50:58 #220
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196652002
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Zij weten nu wel hoe hun 'lieve' schoonzoon echt in elkaar steekt. Sommige mensen mogen best weten wat hun kinderen uitspoken bij andere mensen vind ik.
Het zijn zijn ouders niet, het zijn zijn schoonouders, zijn vrouw en kinderen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 11:51:43 #221
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196652013
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door LeesFoknl op 10-12-2020 12:33:52 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196652416
Nee ik geloof niet in wraak, hoewel het zoet lijkt te smaken. Als je boos op iemand bent kan je in je hoofd allerlei dingen verzinnen om wraak te nemen en dat voelt dan erg fijn. Dat is denk ik een vrij normale reactie.

Maar denken en doen zijn verschillende zaken en als de ratio het heeft overgenomen van het gevoel en de heftige emotie dan begrijp je wel dat wraak in de meeste gevallen gewoon geen goed plan is.

Buiten het feit om dat je je zelf er enorme problemen mee kan bezorgen kan het ook een nieuwe reactie bij de ander in gang zetten en doe je dus gewoon mee met de 'kettingreactie'.

Het mooiste is om iemand iets te vergeven, niet voor hen, maar voor jezelf, zodat het niet als gif in je onderbewustzijn je geest zal vergiftigen. Het beste is dus om het uiteindelijk los te laten en te weten dat je jezelf in de ogen aan kunt kijken...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 10 december 2020 @ 12:16:54 #223
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196652439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:36 schreef dop het volgende:

[..]

vergeven.

keep in mind vergeven doe je uiteindelijk voor je zelf, zodat je zelf verder kunt.
Vergeven...
Maar hoe als je rationeel iemand vergeven hebt, ook niet aan wraak denkt of hebt gedaan, maar het maar niet kunt vergeten?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 12:31:26 #224
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196652691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:18 schreef nils7 het volgende:
Wraak...

Mijn vader is ooit slachtoffer geweest van zinloos geweld.
Het ziekenhuis in geslagen voor niks.

Dader bleek een grote crimineel te zijn die na het proces zelfs door onze straat reed (met een geladen geweer) terwijl die daar niks te zoeken had. (vertelde mijn moeder achteraf).

Helaas voor hem kwam hij wat grotere criminelen tegen die hem letterlijk een kopje kleiner hebben gemaakt.
Man wat was dat fijn om te horen toen de politie dat aan de deur kwamen vertellen.

Een enorme last viel van ons gezin, maar mijn vader was nooit meer de lieve man geworden van voor het ongeval. :(
Verschrikkelijk, wat een verhaal !!

Kun je die laatste zin verder toelichten? In welke zin is hij nooit meer de LIEVE man geworden, en waarom denk je dat hij zo geworden was, waarom is hij op die manier veranderd?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 10 december 2020 @ 12:34:04 #225
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196652722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, wat een verhaal !!

Kun je die laatste zin verder toelichten? In welke zin is hij nooit meer de LIEVE man geworden, en waarom denk je dat hij zo geworden was, waarom is hij op die manier veranderd?
Wat mensen nu hebben vanwege Corona, dat korte lontje.
Dat had hij gekregen daardoor omdat hij graag wilde dat zo iets hem nooit meer zou over komen dus zelf de eerste klap wilde uitdelen in plaats van incasseren.
Werd snel agressief enzo terwijl dat voorheen nooit was.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 december 2020 @ 12:37:10 #226
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196652781
Nils, ...

Aha, zo bedoel je dat. Maar was dat ook naar het gezin toe, of alleen naar "buiten".
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196652937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vergeven...
Maar hoe als je rationeel iemand vergeven hebt, ook niet aan wraak denkt of hebt gedaan, maar het maar niet kunt vergeten?
Vergeven doe je met je hart.

Vergeten gaat daarna vanzelf, of niet, maar dat maakt niet meer uit zodra het vergeven is.
What's the name of the game?
pi_196652973
Voor mij voelt vergeven alsof letterlijk je hart ruimer wordt.

Waardoor er nu iets in past waarvan je ooit dacht: dit is zo erg, dit vergeef ik nooit.
What's the name of the game?
  donderdag 10 december 2020 @ 12:53:29 #229
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196653032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:49 schreef -marz- het volgende:
Voor mij voelt vergeven alsof letterlijk je hart ruimer wordt.

Waardoor er nu iets in past waarvan je ooit dacht: dit is zo erg, dit vergeef ik nooit.
Dus je eindigt met een heel groot hart?
  donderdag 10 december 2020 @ 13:04:26 #230
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196653221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:49 schreef -marz- het volgende:
Voor mij voelt vergeven alsof letterlijk je hart ruimer wordt.

Waardoor er nu iets in past waarvan je ooit dacht: dit is zo erg, dit vergeef ik nooit.
Ja, en ook dat je beter kunt ademen.

Maar vergeten lukt niet, en het verdriet gaat ook niet weg. Het wordt wel wat minder sterk, dus afgezwakt.
Maar dat is natuurlijk verbonden met waar het om gaat en de personen die betrokken zijn en wie het overkomen is. Kan men zeker niet op alles en iedereen toepassen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196653885
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus je eindigt met een heel groot hart?
Ja voor mij klinkt en voelt dat heel logisch eigenlijk.

Voor jou dus niet ?

Met iemand die je iets ergs heeft aangedaan heb je toch een band voor het leven. Want de ervaring blijft je bij en die is gekoppeld aan die persoon. Dader-slachtoffer is daarom best wel een intieme relatie want iemand heeft inbreuk gemaakt op je persoonlijke integriteit en kwam daarmee dicht bij je kern en je kwetsbaarheid, soms dichtbij een kant van je die zelfs je geliefden nooit van je gezien hebben - zoals je doodsstrijd, of je wraakzucht.

Om dat feit van intimiteit te erkennen en toe te laten heb je een ruimer hart nodig, een soort transformatie van hoe je jezelf en de wereld ervaart. Bij de ander is na het leed feitelijk niets meer te halen, behalve erkenning voor je pijn en het onrecht. De rest zal je toch zelf moeten doen.

Veel lijden ontstaat uit verzet tegen de realiteit dat iemand je beschadigd heeft en dat niet willen accepteren/ondergaan. Omdat het dan gevoelsmatig nog een keer gebeurt.

Maar zolang je verzet en in de weerstand/vechtstand blijft of kiest voor "loslaten"/"vergeten" oftewel rationeel afstand nemen, kom je nooit bij de gevoelens die daar weer achter zitten, zoals angst, schuldgevoel jegens jezelf, boos op jezelf, en uiteindelijk compassie, etc.

Ik ervaar dus niet dat dingen die echt vergeven zijn me nog verdriet doen in het heden. Ik ervaar het nu vrij neutraal als levenslessen, je leert ook heel veel over jezelf als je ooit in een slachtofferpositie of juist daderrol terecht gekomen bent.

Ik geloof dus ook niet dat dat permanente rollen zijn en dat een dader altijd dader blijft. Kan me voorstellen dat de meningen daar over verdeeld zijn.
What's the name of the game?
  donderdag 10 december 2020 @ 13:47:00 #232
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196653976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:42 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja voor mij klinkt en voelt dat heel logisch eigenlijk.

Voor jou dus niet ?

Met iemand die je iets ergs heeft aangedaan heb je toch een band voor het leven. Want de ervaring blijft je bij en die is gekoppeld aan die persoon. Dader-slachtoffer is daarom best wel een intieme relatie want iemand heeft inbreuk gemaakt op je persoonlijke integriteit en kwam daarmee dicht bij je kern en je kwetsbaarheid, soms dichtbij een kant van je die zelfs je geliefden nooit van je gezien hebben - zoals je doodsstrijd, of je wraakzucht.

Om dat feit van intimiteit te erkennen en toe te laten heb je een ruimer hart nodig, een soort transformatie van hoe je jezelf en de wereld ervaart. Bij de ander is na het leed feitelijk niets meer te halen, behalve erkenning voor je pijn en het onrecht. De rest zal je toch zelf moeten doen.

Veel lijden ontstaat uit verzet tegen de realiteit dat iemand je beschadigd heeft en dat niet willen accepteren/ondergaan. Omdat het dan gevoelsmatig nog een keer gebeurt.

Maar zolang je verzet en in de weerstand/vechtstand blijft of kiest voor "loslaten"/"vergeten" oftewel rationeel afstand nemen, kom je nooit bij de gevoelens die daar weer achter zitten, zoals angst, schuldgevoel jegens jezelf, boos op jezelf, en uiteindelijk compassie, etc.

Ik ervaar dus niet dat dingen die echt vergeven zijn me nog verdriet doen in het heden. Ik ervaar het nu vrij neutraal als levenslessen, je leert ook heel veel over jezelf als je ooit in een slachtofferpositie of juist daderrol terecht gekomen bent.

Ik geloof dus ook niet dat dat permanente rollen zijn en dat een dader altijd dader blijft. Kan me voorstellen dat de meningen daar over verdeeld zijn.
‘Veel lijden ontstaat uit verzet tegen de realiteit dat iemand je beschadigd heeft en dat niet willen accepteren/ondergaan. Omdat het dan gevoelsmatig nog een keer gebeurt.’

Dit herken ik het meest. Het verzet. Ook dat ik niet wil dat iets intens naars, mijn leven zal veranderen. (Dat is dus niet de manier, dat weet ik.)
pi_196654233
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

‘Veel lijden ontstaat uit verzet tegen de realiteit dat iemand je beschadigd heeft en dat niet willen accepteren/ondergaan. Omdat het dan gevoelsmatig nog een keer gebeurt.’

Dit herken ik het meest. Het verzet. Ook dat ik niet wil dat iets intens naars, mijn leven zal veranderen. (Dat is dus niet de manier, dat weet ik.)
Ik herken dat ook, nog steeds als er nare herinneringen bij me maar boven komen dan verzet ik me er heel erg tegen omdat ik er niet doorheen wil gaan.

Vaak heb je het ene (aspect, of gebeurtenis) verwerkt en daarna dient het volgende zich alweer aan.

En wraaklust functioneert bij mij ook gewoon heel goed, kan hele agressieve wraakgedachten hebben. Maar nooit iets van in de praktijk gebracht. De agressie sterkt me tegenwoordig wel om in actie te komen, maar dan om positieve daden te verrichten voor mezelf.

Zo is een leven continu in verandering maar dat is ook angstig ja, vooral als je een gevoel van veiligheid nooit gekend hebt, kan het te overweldigend zijn en is je haat nog je enige wapen. Zo heb ik het vaak gevoeld iig.
What's the name of the game?
  donderdag 10 december 2020 @ 15:12:20 #234
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196655671
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:37 schreef LeesFoknl het volgende:
Nils, ...

Aha, zo bedoel je dat. Maar was dat ook naar het gezin toe, of alleen naar "buiten".
Voornamelijk naar buiten maar het is niet gezellig winkelen als je weet dat je vader uit kan barsten omdat iemand scheef naar 'm keek.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196655726
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:47 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat je verder vertelt, voor "verzachtende" omstandigheden aandraagt en het wilt afzwakken.
Als je (geestelijk) kracht hebt in je, en normaal bent (zie het woord norm in normaal) en wraak wilt nemen, doe je dat op de persoon en niet op zijn vrouw kinderen etc.
Daar is gewoon geen discussie over mogelijk!
Boeiend
pi_196659622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:35 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het gaat om normen en waarden, gepast niveau van wraak nemen.

Ik zeg niet dat je geen wraak moet nemen. Beter niet, maar okay, we zijn maar mensen.
Het gaat erom dat je wraak neemt op een gezin, een vrouw, kinderen, schoonouders.

Je schrijft .... je bent zuur en bitter geworden. En daarom hard. Hard zijn moet je voor jezelf, tegen jezelf. Neen, jij bent hard naar een gezin. Werkelijk, zo soft, week maak je het zelden mee.
Je had zoveel anders kunnen doen om hem te pakken ........

Ik blijf jouw keuze van hoe wraak te nemen laag en zelfs ziekelijk vinden. En nog gevaarlijk voor jezelf ook. Stel dat dit huwelijk nou op de klippen was gelopen door die wraakactie van jou. Die man wilde eens vreemd gaan en bedroog je door je in de waan te brengen dat ie single was. Fout!
Maar wat denk je dat hoe een wraakactie van hem er uit zou zien als dit op een scheiding uit loopt, met zoveel mensen inclusief kinderen als slachtoffer.
Als hij dan net zo on-proportioneel zou reageren als jij gedaan hebt dan vrees ik het ergste voor je!

Ik hoop nog altijd dat het gewoon een stoer verhaal is en niet werkelijk gebeurd is.

:N :N
En wie heeft er nu voor gezorgd dat zijn huwelijk op het spel stond door af te spreken met een jong meisje om vervolgens te proberen haar emotioneel te chanteren door heel stoer zijn eigen gezin en schoonouders bij zijn avontuurtje te betrekken?
Ik heb echt totaal geen medelijden met zo’n figuur, het was voor mij anders geweest als hij gewoon vreemd zou gaan. Maar je eigen gezin en schoonouders hier bij betrekken is gewoon dom.
Bovendien was het maar een telefoontje en als hij een beetje een babbeltje heeft dan wuift hij dat telefoontje zo weg. Men hoeft niet alles te geloven wat een vreemde tegen je verteld.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:03:11 #237
545 dop
:copyright: dop
pi_196668590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vergeven...
Maar hoe als je rationeel iemand vergeven hebt, ook niet aan wraak denkt of hebt gedaan, maar het maar niet kunt vergeten?
als je werkelijk nog aan wraak denkt, dan is er geen sprake van vergeving.
Wraak komt altijd van uit het ego.
Als je met gevoel en verstand aan de slag gaat zul.je zien dat je ego nooit in oplossingen denkt
Wraak kan een mens tijdelijk gevoel van opluchting geven, maar lost in werkelijkheid niets op.
Het blokkeert je juist om verder te kunnen. Na de wraak is het nog steeds nodig om te vergeven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 11 december 2020 @ 11:15:03 #238
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196669586
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 07:11 schreef Amee het volgende:
Ik heb een paar posts gelezen hier boven. Mensen die zeggen dat je niets opschiet met wraak nemen: Als je een echt wraakzuchtig karakter hebt dan zal dat idd zo zijn. Zo iemand zal blijven haten. Niemand wordt er beter van.
Maar iemand die wraak neemt voor afsluiting laat daarna ook gelijk los. Want daar zit geen haat in.

En als je iets wordt aangedaan en je kan of wil geen wraak nemen al zou je het wel willen, omdat je je dan ervoor gaat schamen want het hoort niet, dan zal het jaren duren voor je er overheen bent en ondertussen begin je daardoor wel zuur en bitter te worden.

Zolang het geen moord en andere extreme dingen zijn.
Wraak nemen op iemand waar je een date mee had ...een date met iemand zorgt er bij jou dus al voor dat jij zulke extreme wraakacties uitvoert . Dat zegt veel over een persoon.
Jij hebt een wraakzuchtig karakter blijkt wel.

quote:
Ik vind mijn wraak vrij onschuldig, omdat ik de voor en nageschiedenis wel ken. Het heeft verder geen nare dingen opgeleverd wat er voordien niet al was. En het was niet iets als "met voorbedachte rade" . Voor mij was het goed omdat ik verder heb kunnen gaan zonder trauma en nu erom kan lachen, ja.

En misschien kun je dingen anders doen idd, maar dat is dan eigenlijk wanneer het ernstiger situaties zijn. Wraak gedaan met haat is veel aangrijpender en vaak met voorbedachte rade.

Wat je laatste alinea betreft: tuurlijk geldt dat niet altijd. Maar als iemand ermee zit zal het dat wel worden.
Alle wraak is niet hetzelfde en altijd makkelijk om dan zo'n actie vsn iemand anders te veroordelen.
Eigenlijk zie ik iemand karma toewensen (dat is ook wanneer iemand zegt dat ie het aan god overlaat of hopen dat iets niet of wel met iemand gebeurt of iets dergelijks (de hypocrisie)) ook een manier van wraak, maar dan passief. Je gaat je verkneukelen wanneer het die persoon tegenzit.
Niemand is zo heilig dat ie die gedachte nooit heeft.
Ook wel typisch dat wraaknemers hun eigen actie vaak veel minder ernstig vinden dan het leed wat ze zelf is aangedaan. Zo zie je maar dat mensen hun eigen gedrag graag goedpraten.’

quote:
En daar zit dan ook weer een verschil van mening hoe iemand wraak definieert. In iemand karma toewensen lees ik een soort van haatdragendheid in. Dat is veel erger dan actieve (niet extreme) wraak.
En dan heb ik het natuurlijk niet over: Jaja, karma komt je wel halen ;)
Maar meer: Ik hoop dat je geen leuk leven krijgt na wat je gedaan hebt. Zelfs al is die persoon niets door die andere persoon aangedaan.

Maar ik geloof niet in karma. Wel oorzaak-gevolg.
Karma is juist de wet van oorzaak en gevolg
Karma is een reactie op iemands acties
Wraaknemen is een actie .
Je kon het niet over jouw kant laten gaan , je eer was aangetast en dat allemaal nav een date met iemand.
Je wilde het niet vergeten want je boos
Jij was 18 , hij 29 maar dat leeftijdsverschil vond je geen probleem .
Apart wel.

Iedereen heeft de keuze om iets goeds of iets slechts te doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.Iedereen heeft een vrije wil.
maar het is aan de persoon zelf wat hij hiermee doet en hoe hij het gebruikt. Je kan de daden van een ander niet sturen, maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor je reactie hierop. Hiervoor bestaat geen excuus.

Wanneer mensen keuzes maken, dan zijn zij zich er vaak van bewust dat zij ook anders hadden kunnen kiezen. Bijvoorbeeld, zij hebben iets gedaan, maar weten dat ze ook hadden kunnen kiezen om het niet te doen.
Wat er ook in je leven gebeurt, of het nu goed of slecht is, of je nu gelukkig of verdrietig bent, lacht of huilt, je bent er als enige verantwoordelijk voor en dat is precies wat Karma is.
Wat je geeft krijg je terug.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196669673
Hou toch op :')
Het is al zo lang geleden. Betrokkenen denken er niet eens meer aan en jullie zitten hier gewoon te haten en te oordelen over mensen waar jullie verder niets vanaf weten.

En dan ook nog denken te weten wat anderen voelen of niet voelen en zelf maar het verhaal invullen.

Praat er net zolang over en analyseer wat je wil, maar roep me er niet telkens bij. Ik ga niet erover discussiëren
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 11 december 2020 @ 11:53:44 #240
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196670092
Jullie dit jullie dat ,het ligt altijd aan anderen :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:04:05 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196670289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:53 schreef puzziepie het volgende:
Jullie dit jullie dat ,het ligt altijd aan anderen :)
Amee heeft al genoeg feedback gekregen op haar actie, onderhand. Jij doet het nog eens dunnetjes over, als een dominee vanaf de kansel. Ik zou er ook schoon genoeg van hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:57 #242
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196670326
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Amee heeft al genoeg feedback gekregen op haar actie, onderhand. Jij doet het nog eens dunnetjes over, als een dominee vanaf de kansel. Ik zou er ook schoon genoeg van hebben.
Ik ben niet alle dagen in dit topic aan het posten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:22:16 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196670564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:05 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik ben niet alle dagen in dit topic aan het posten
Het is niet alsof een andere user je daarom nog wat welwillendheid verschuldigd is.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:32:35 #244
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196671608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:05 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik ben niet alle dagen in dit topic aan het posten
Ja, mag puzziepie svp ook eens een keertje?
Heeft misschien meer effect als puzziepie dat schrijft dan als ik dat doe, puzziepie is iemand die korter bij haar staat dan ik als man en veel ouder.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 11 december 2020 @ 13:35:12 #245
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196671653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:32 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, mag puzziepie svp ook eens een keertje?
Heeft misschien meer effect als puzziepie dat schrijft dan als ik dat doe, puzziepie is iemand die korter bij haar staat dan ik als man en veel ouder.
Ik snap wel hoe Lienekien het bedoelde ,. was niet mijn insteek maar als dat er uit wordt gehaald dan begrijp ik dat ook.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:38:52 #246
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196671717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
We hebben allemaal mensen die ons pijn hebben gedaan. Wat denk je dat beter is, loslaten en vergeten, of wraak nemen?
Dit is de openingspost van Keep Walking.

Ben benieuwd wat hij ervan vindt, wat in het topic zoal naar voren is gekomen. Hij heeft al lang hier niets meer geschreven. Hij is misschien nog aan het lopen, (Nordic) Walking of aan het nadenken over een bijdrage. Wat vindt hij er zelf nou van, hebben de bijdragen zijn denken over wraak veranderd?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 12 december 2020 @ 09:54:36 #247
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196685280
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:38 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Dit is de openingspost van Keep Walking.

Ben benieuwd wat hij ervan vindt, wat in het topic zoal naar voren is gekomen. Hij heeft al lang hier niets meer geschreven. Hij is misschien nog aan het lopen, (Nordic) Walking of aan het nadenken over een bijdrage. Wat vindt hij er zelf nou van, hebben de bijdragen zijn denken over wraak veranderd?
Eigenlijk ben ik wel van mening veranderd, wraak is niet goed. Beter loslaten en het laten in de handen van God. Ik koester ook niet veel wraakgevoelens meer, alleen een beetje boosheid en verdriet dat ik het zo moeilijk heb.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:03:32 #248
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196685348
Ja, men zegt, God straft onmiddellijk .. zegt men. Maar ja, wat is onmiddellijk voor iemand die eeuwig is ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196686133
Haat en woede wegen zwaar. Gewoon even kut voelen, evalueren, je les pakken, er dankbaar voor zijn, loslaten en weer doorgaan.

Iedereen heeft zijn eigen route te bewandelen en je eigen route is dan ook waar je je op moet focussen.
pi_196687433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:09 schreef colivo het volgende:

[..]

Nu kijk je vooral hoe het voor jezelf is. Maar kinderen voelen het als hun ouders niet goed met elkaar overweg kunnen, en die zijn er de dupe van.
Ja, daarom moet je normaal met elkaar omgaan. Ook na een scheiding. Je hoeft niet gezellig bij elkaar op de koffie te gaan of zo, maar bij het halen en brengen van de kinderen moet er ook geen beladen sfeer zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')