abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196558745
Ik word al jaren met enige regelmaat gebeld door mensen die mij energiecontracten willen verkopen. Meestal zo’n 1 a 2 keer per week. Dat heeft ertoe geleid dat ik mijn telefoon niet meer opneem bij onbekende nummers en die eerst google om te zien of ze veilig zijn.

De laatste tijd neemt het echt ernstige vormen aan. Ik word nu dagelijks 1 a 2 keer gebeld en heb in de laatste week alleen al vijf SMSjes met phishing links ontvangen, zogenaamd van DHL en de Rabobank.

Ik ben ZZPer en mijn tel nr is bekend via de KVK.

Merken anderen ook dat dit soort oplichterspraktijken opeens zeer geïntensiveerd zijn de laatste tijd? Kan ik er iets aan doen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 5 december 2020 @ 05:37:44 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196558918
Om de zoveel tijd lijkt het ook alsof mijn nummer weer ergens op een lijst staat maar dan duurt het hoogstens een paar weken of maanden, geen jaren. Doe je volgens mij niks aan buiten nieuw nummer. Privé nummers en buitenlandse nummers neem ik overigens sowieso nooit op. Werd vrij recent nog een tijd lang elke dag rond 16:00 gebeld door een nummer uit Algerije.

[ Bericht 18% gewijzigd door Twiitch op 05-12-2020 05:43:57 ]
pi_196558922
Tegen energieverkopers zeg ik al een kleine 2 jaar dat ik onder bewind sta.


Moet zeggen dat het al een tijdje geleden is dat ik ben gebeld :D
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_196560589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:39 schreef Filosoofert het volgende:
Tegen energieverkopers zeg ik al een kleine 2 jaar dat ik onder bewind sta.


Moet zeggen dat het al een tijdje geleden is dat ik ben gebeld :D
Een om te onthouden :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_196560716
Om te kotsen idd
Ook vaak zeer agressief volk :r
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_196560762
Toevallig kreeg ik een week geleden ongeveer een berichtje van de 'ing' dat mijn automatische incasso voor Beenmerg & CO V.O.F. was goedgekeurd. Ik had direct al door dat dit om phishing ging en heb ze een 'vriendelijk' berichtje terug gestuurd waar ik nooit antwoord op heb gekregen, maar heb daarna ook verder geen ander bericht meer gekregen.
pi_196560888
Mijn telefoon heeft een functie die aangeeft of iets vermoedelijk spam is. Is tot nu toe vrij accuraat gebleken, dus ik neem ook gewoon niet meer op als zo'n nummer me belt.

Blijft wel vervelend, ik snap ook niet hoe dit soort oplichters wegkomen met de leugens waarmee ze het bel me niet register omzeilen. "U heeft in het verleden gebruikt gemaakt van...", want dan ben je zogenaamd oud klant en mogen ze je wel bellen, wat natuurlijk bullshit is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196560959
Geen zzp’er maar de laatste tijd wordt er veel gebeld door engelstalige bedrijven die onze namen en adres weten die bitcoin en bannerinfo proberen te verkopen. Geen idee hoe ze aan onze info komen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:59:37 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196561457
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben ZZPer en mijn tel nr is bekend via de KVK.
Heb je geen scheiding gemaakt tussen privé telefoon en ZZP telefoon?
So we just called him Fred
pi_196561727
Afgelopen 10 dagen, plm. 20x gebeld door een energiemaatschappij (al na de tweede keer geblokkeerd), maar blijkbaar zit er een automaat achter die nrs. belt.

Wat ik nogal eens doe als het een dame is: even aan de lijn houden, xvideos starten en het gehijg tegen de GSM-speaker houden. Zijn ze gauw weg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196561824
Twee nummers nemen? 1 zakelijk en 1 persoonlijk?

Tenminste ik krijg het idee of gevoel dat er sprake is van je eigen telefoonnummer te hebben opgegeven voor de KVK.
pi_196561869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:15 schreef blomke het volgende:
Afgelopen 10 dagen, plm. 20x gebeld door een energiemaatschappij (al na de tweede keer geblokkeerd), maar blijkbaar zit er een automaat achter die nrs. belt.

Wat ik nogal eens doe als het een dame is: even aan de lijn houden, xvideos starten en het gehijg tegen de GSM-speaker houden. Zijn ze gauw weg.
Die mensen doen ook maar gewoon hun werk he. Hang gewoon op, je hoeft niet creepy te gaan lopen doen :')
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:34:51 #13
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_196562007
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:25 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Die mensen doen ook maar gewoon hun werk he. Hang gewoon op, je hoeft niet creepy te gaan lopen doen :')
Beter maken we gezamenlijk hun leven kut zodat zij stoppen met ons leven kut te maken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_196562011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Die mensen doen ook maar gewoon hun werk he. Hang gewoon op, je hoeft niet creepy te gaan lopen doen :')
"gewoon hun werk"? Ik "creepy" doen??

Het is hun keuze dit werk te doen (interveniëren in mijn privé domein) en ik ervaar dat als creepy temeer daar ik alle nrs. in het "bel-me-niet-register" heb staan. Als ze gewoon dat register respecteren, is er niets an de hand.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:39:11 #15
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_196562076
'112 meldkamer, wat is het adres van het noodgeval?', wordt nooit meer gebeld daarna. Merk het inderdaad laatste week ook, nummer van mijn werktelefoon is blijkbaar in verkeerde handen gekomen.
pi_196562663
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:39 schreef Filosoofert het volgende:
Tegen energieverkopers zeg ik al een kleine 2 jaar dat ik onder bewind sta.

Wat ook wel eens helpt is hard 'papa' roepen en de telefoon neerleggen, even naar de wc gaan en dan zeggen dat ie niet kennelijk niet thuis is.
pi_196563226
Me inschrijven bij de KVK waardoor mijn adres en telefoonnummer bekend zijn is echt het slechtste idee ooit geweest.

Ondertussen uitgeschreven en nieuw nummer genomen
pi_196564266
In hoeverre is het belangrijk dat de KvK je daadwerkelijke telefoonnummer heeft? (met de gedachte dat ze wel een brief sturen als het belangrijk is?) Weet ik niet hoor, maar anders kan het nog wel een idee zijn om een nieuw nummer te nemen, en dat niet aan de KvK door te geven?
"Pools are perfect for holding water"
pi_196565587
Ik heb ook het idee dat de KvK af en toe weer een nieuwe batch telefoonnummers te gelde maakt, of dat er een nieuwe database wordt geopend door die bellers, en dan ben ik weer een paar weken aan de beurt. Ik hang meteen op als blijkt dat het weer zo'n colporteur is. Wil natuurlijk wel door potentiële klanten gebeld kunnen worden dus niet opnemen is ook weer tricky. Maar irritant is het wel.
pi_196567284
Ik heb inderdaad mijn privénummer ook als zakelijk nummer bij de KvK geregistreerd. Ik twijfel er nu aan om een ander zakelijk nummer te nemen, omdat mijn privénummer nu toch al bekend is en op die lijsten van die belmaffia staat. M.a.w. kleine kans dat ze dan ophouden met bellen binnen nu en 5 jaar. En een ander privénummer nemen is ook niet echt een optie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 5 december 2020 @ 17:56:47 #21
3542 Gia
User under construction
pi_196567484
Ik neem meestal op met 'hallo', bij een onbekend nummer. Maar soms verwacht je een telefoontje en neem je wel op met je naam. Is het dan zo'n oplichtersbende, hebben ze je naam.

Ik blokkeer deze nummers dan ook steevast.
pi_196567723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:56 schreef Gia het volgende:
Is het dan zo'n oplichtersbende, hebben ze je naam.
Wat erger is, ze hebben ook je stem op band. Die kan gebruikt worden bij de truuk met het nieuwe nummer.

Men apt een bekende namens Gia die zgn een nieuw nummer heeft. Na een dag of zo lijkt Gia een financieel probleem te hebben. Maak even een miljoen over op bank nummer xyz. Betrokkene ook niet gek, belt eerst even om te horen hoe en wat. Je neemt op (althans het bandje met je stem) vervolgens is de verbinding erg slecht en wordt verbroken. De rest mag je zelf invullen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:25:23 #23
3542 Gia
User under construction
pi_196567890
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 5 december 2020 18:12 schreef qajariaq het volgende:[/b

Wat erger is, ze hebben ook je stem op band. Die kan gebruikt worden bij de truuk met het nieuwe nummer.

Men apt een bekende namens Gia die zgn een nieuw nummer heeft. Na een dag of zo lijkt Gia een financieel probleem te hebben. Maak even een miljoen over op bank nummer xyz. Betrokkene ook niet gek, belt eerst even om te horen hoe en wat. Je neemt op (althans het bandje met je stem) vervolgens is de verbinding erg slecht en wordt verbroken. De rest mag je zelf invullen.
Persoonlijk zou ik sowieso geen geld overmaken naar iemand die ik niet persoonlijk aan de lijn heb gehad. Sowieso zou ik die persoon eerst proberen te bellen op het nummer dat ik ken. Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk als iemand mijn naam en stem voor zoiets misbruikt en iemand trapt erin.

Maar ik probeer dit wel te voorkomen door met 'hallo' op te nemen bij onbekende nummers.
pi_196567915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:25 schreef Gia het volgende:
Persoonlijk zou ik sowieso geen geld overmaken naar iemand die ik niet persoonlijk aan de lijn heb gehad.
De truuk is dat je die min of meer aan de lijn hebt gehad natuurlijk. Dat het nummer twee dagen ervoor is veranderd ben je vaak alweer vergeten.

Maar inderdaad met een beetje opletten valt een hoop ellende te voorkomen. Maar eh, al ben je niet verantwoordelijk ik denk dat ik er behoorlijk ziek van zou zijn als iemand uit mijn naam aan het oplichten is bij bekenden.
pi_196568182
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:29 schreef valentijn101 het volgende:
Geen zzp’er maar de laatste tijd wordt er veel gebeld door engelstalige bedrijven die onze namen en adres weten die bitcoin en bannerinfo proberen te verkopen. Geen idee hoe ze aan onze info komen.
Nou, ik had hetzelfde. Heb een webshop(je). Ik heb de fout gemaakt me aan te melden bij een pakketdienst die je vertelt waar je voor dat bewuste artikel het goedkoopst kunt verzenden. Sinds die anmelding, regent het telefoontjes, vooral vanuit Engeland.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196568220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik sowieso geen geld overmaken naar iemand die ik niet persoonlijk aan de lijn heb gehad. Sowieso zou ik die persoon eerst proberen te bellen op het nummer dat ik ken. Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk als iemand mijn naam en stem voor zoiets misbruikt en iemand trapt erin.

Maar ik probeer dit wel te voorkomen door met 'hallo' op te nemen bij onbekende nummers.
Ik neem bij bekenden altijd op met hun naam juist. Dat weet iedereen dus dat valt bij mij dus juist op.


Ik heb ooit ook zo'n tereur telefoon gehad 20jaar gelee al, op gegeven moment ben ik zo grof geworden dat ze zelf ophingen en dat ze zelf mij op een soort bel me niet lijst gezet hebben, nooit meer gebeld daarna })

Ben je softer type, ga dan keer heel gesprek aan en op aller laatste moment geef je aan toch geen interesse te hebben, eigenlijk sws niet, maar dat je om praatje verlegen zat, je bedankt ze voor hun tijd, word je door dat bedrijf iig ook niet meer gebeld.
pi_196568247
En ik weet 100% zeker dat de KVK je nummer verkoopt. Ik had namelijk mijn bedrijf gestart op datum X. Daadwerkelijke uitvoer van bedrijfsactiviteiten waarbij ik mijn nummer moest publiceren vanaf datum Y. In de tussenliggende periode, ben ik platgebeld terwijl mijn zakelijke nummer nog nergens bekend was.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196568289
Mijn nummer is maar bij tien mensen ofzo bekend en wordt verder niet gebruikt, maar als ik mijn telefoon per ongeluk even aan laat staan nadat ik hem heb gebruikt om bij digid ofzo in te loggen dan krijg ik continu telefoontjes van vanalles en nog wat. Volgens mij bellen die gewoon cijferreeksen ofzo
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:53:54 #29
3542 Gia
User under construction
pi_196568316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:27 schreef qajariaq het volgende:


De truuk is dat je die min of meer aan de lijn hebt gehad natuurlijk. Dat het nummer twee dagen ervoor is veranderd ben je vaak alweer vergeten.
Een appje is niet 'aan de lijn hebben'. Ik zou nooit geld overmaken op verzoek via app of mail.
quote:
Maar inderdaad met een beetje opletten valt een hoop ellende te voorkomen. Maar eh, al ben je niet verantwoordelijk ik denk dat ik er behoorlijk ziek van zou zijn als iemand uit mijn naam aan het oplichten is bij bekenden.
Dat wel, maar je kunt er niets aan doen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:02:31 #30
3542 Gia
User under construction
pi_196568531
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn nummer is maar bij tien mensen ofzo bekend en wordt verder niet gebruikt, maar als ik mijn telefoon per ongeluk even aan laat staan nadat ik hem heb gebruikt om bij digid ofzo in te loggen dan krijg ik continu telefoontjes van vanalles en nog wat. Volgens mij bellen die gewoon cijferreeksen ofzo
En dan vragen ze: 'spreek ik met mevrouw A...?', zeg je 'nee, ik heet B.....'

Moet je dus niet doen, maar soms ben je iets minder alert en gebeurt dat gewoon.
pi_196578238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Een appje is niet 'aan de lijn hebben'. Ik zou nooit geld overmaken op verzoek via app of mail.
[..]
Maar je hebt hebt hem/haar wel aan de lijn gehad. De verbinding was alleen erg beroerd dus kwam het niet tot een echt gesprek. Maar je hebt zelf met je eigen oren gehoord dat ie het echt is. Bovendien zit ie in problemen dus is er haast geboden.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:23:06 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196578865
Eigenlijk nooit last van. Wel iets van 'duurzaam blabla' die ik nu tegenwoordig geblokkeerd heb in mijn telefoon. :M
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 6 december 2020 @ 13:45:12 #33
493385 DarkTimes
Verder dan de tijd.
pi_196580274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Twee nummers nemen? 1 zakelijk en 1 persoonlijk?

Tenminste ik krijg het idee of gevoel dat er sprake is van je eigen telefoonnummer te hebben opgegeven voor de KVK.
Precies dit.
The darkest nights produce the brightest stars.
pi_196581416
Lastig om niet op te nemen want overheidsinstanties bellen ook vaak anoniem.
pi_196582131
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Werkperd het volgende:
Lastig om niet op te nemen want overheidsinstanties bellen ook vaak anoniem.
:Y :Y onze artsen en apotheek ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 6 december 2020 @ 15:49:50 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196582512
Gewoon opnemen, dan roepen ogenblikje en de telefoon op tafel leggen

Dan na 10 minuten eens kijken of ze al opgehangen hebben :+
pi_196583456
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik word al jaren met enige regelmaat gebeld door mensen die mij energiecontracten willen verkopen. Meestal zo’n 1 a 2 keer per week. Dat heeft ertoe geleid dat ik mijn telefoon niet meer opneem bij onbekende nummers en die eerst google om te zien of ze veilig zijn.

De laatste tijd neemt het echt ernstige vormen aan. Ik word nu dagelijks 1 a 2 keer gebeld en heb in de laatste week alleen al vijf SMSjes met phishing links ontvangen, zogenaamd van DHL en de Rabobank.

Ik ben ZZPer en mijn tel nr is bekend via de KVK.

Merken anderen ook dat dit soort oplichterspraktijken opeens zeer geïntensiveerd zijn de laatste tijd? Kan ik er iets aan doen?
sinds wanneer is het onveilig om een telefoon op te nemen?

als zzp-er is je telefoonnummer zowiezo in het algemeen openbaar goed, dus kom je per definitie op die lijsten.
Maar ook als jij bv je telefoonnummer geeft aan iemand anders, deze zet dit nummer in zijn contact lijst en download een appje die de contactlijst in wil zien. Dan is jouw telefoonnummer bekend bij een bedrijf en die zullen die nummers wel doorverkopen.

Ik krijg ze ook, ze komen met vlagen voorbij. Soms een maand niks, daarna ineens 5 per dag... soms krijg ik ook systeemalerts met gevarendriehoekjes in het scherm dat mijn pas verloopt bij de ing (terwijl ik bij de rabobank zit).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196583552
quote:
6s.gif Op zondag 6 december 2020 15:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon opnemen, dan roepen ogenblikje en de telefoon op tafel leggen

Dan na 10 minuten eens kijken of ze al opgehangen hebben :+
Ik heb een keertje meegedaan met de oplichter met woorden, maar niks uitgevoerd in de werkelijkheid. Dat is echt grappig als je zegt dat je dingen hebt overgemaakt en zij zien dit niet. Ook is het grappig om te zeggen dat de gegevens die zij noemen niet kloppen en zeggen dat je een half miljoen op je rekening hebt staan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196583613
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar je hebt hebt hem/haar wel aan de lijn gehad. De verbinding was alleen erg beroerd dus kwam het niet tot een echt gesprek. Maar je hebt zelf met je eigen oren gehoord dat ie het echt is. Bovendien zit ie in problemen dus is er haast geboden.
Ik ga niet om met mensen die in de problemen zitten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196584323
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ga niet om met mensen die in de problemen zitten....
Stoer maar eigenlijk ben je dan waarschijnlijk een eenzame loser.
  zondag 6 december 2020 @ 18:20:29 #41
3542 Gia
User under construction
pi_196585383
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:40 schreef qajariaq het volgende:

Maar je hebt hebt hem/haar wel aan de lijn gehad. De verbinding was alleen erg beroerd dus kwam het niet tot een echt gesprek. Maar je hebt zelf met je eigen oren gehoord dat ie het echt is. Bovendien zit ie in problemen dus is er haast geboden.
Als ik dat zogenaamde nieuwe nummer bel, ter controle. Maar ik bel het oude nummer ter controle.

Oftewel, je krijgt een appje, bijvoorbeeld van je zus, met de mededeling dat ze een nieuw nummer heeft en of ik haar geld kan lenen.
Als je dan dat nummer belt, krijg he de eerder opgenomen stem te horen en denk je, ten onrechte, dat het allemaal correct is.

Maar ik probeer het oude nummer, omdat ik het op voorhand al niet vertrouw.

Echt, daar begin je toch niet aan!
pi_196585673
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik dat zogenaamde nieuwe nummer bel, ter controle. Maar ik bel het oude nummer ter controle.

Oftewel, je krijgt een appje, bijvoorbeeld van je zus, met de mededeling dat ze een nieuw nummer heeft en of ik haar geld kan lenen.
Als je dan dat nummer belt, krijg he de eerder opgenomen stem te horen en denk je, ten onrechte, dat het allemaal correct is.

Maar ik probeer het oude nummer, omdat ik het op voorhand al niet vertrouw.

Echt, daar begin je toch niet aan!
Je doet wel heel erg veel moeite om je gelijk te halen.
  zondag 6 december 2020 @ 21:51:40 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196590504
Nou, deze jongen heeft niets met de KVK van doen maar wordt ook dagelijks gebeld door energiebedrijven.
Ik heb geen idee hoeveel er van dit soort bedrijfjes bestaan, maar gezien hoe vaak ik gebeld word... Honderden..

Het energiecollectief, budgetsavers, green energy, etc..

Ze zeggen allemaal hetzelfde, nl. dat ze in het verleden wel eens iets voor je aangepast hebben en nu de tarieven zijn gedaald ze weer even contact opnemen. (Om je uiteindelijk weer iets nieuws aan te willen smeren)

Het ergste, ik kom er gewoon niet vanaf. Ik sta in het bel-me-niet. In elk gesprek beroep ik me op het recht van verzet. Ik blokkeer gelijk hierna deze nummers.

En ik lieg niet als ik zeg dat ik al zeker over de 100 nummers geblokkeerd heb.

Tijd dat de politiek hier eens iets mee gaat doen.

Wat een kutbaan heb je dan trouwens ook.
pi_196590814
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 21:51 schreef Mubassie het volgende:

Het ergste, ik kom er gewoon niet vanaf. Ik sta in het bel-me-niet. In elk gesprek beroep ik me op het recht van verzet. Ik blokkeer gelijk hierna deze nummers.

En ik lieg niet als ik zeg dat ik al zeker over de 100 nummers geblokkeerd heb.

Bel-me-niet is nou net in het leven geroepen om dit soort cowboys van de tel.lijn af te halen! Hoe kan het dan dat die gasten er steeds mee door gaan???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 6 december 2020 @ 22:51:38 #45
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196591269
Ik heb een keer zo'n "Omhoog in google-results" pipo aan mijn fiets gehad. Wou perse een afspraak. Heel vaak nee gezegd, stond hij toch een keer bij ons aan de receptie (ik werkte toen in een bedrijvenverzamelcentrum). Toen gezegd dat als hij me nog 1x lastig viel hij een factuur vanwege het verneuzelen van mijn tijd kon verwachten. Nooit meer wat van gehoord _O- _O- _O- _O-
pi_196591423
De laatste tijd wekelijks gehad van "energiecollectief" en aanverwante namen. Telkens een ander vast nummer vanuit een andere plaats.

Maar wel telkens hetzelfde lulverhaal dat ze namens mijn energieleverancier bellen ik eerder dit jaar contact gehad zou hebben en dat ze me nog eens terug zouden bellen om voordelige energietarieven vast te leggen.

Ik begin altijd met rustig het verhaal aanhoren. Vervolgens vraag ik namens welke energieleverancier ze dan bellen, daar weten ze geen antwoord op. Bijzonder als je namens mijn energieleverancier nieuwe tarieven aanbiedt, dat je dan niet kan vertellen wie die leverancier dan is.
Ook blijkt tot nu toe altijd dat het gaat om een adres waar ik 6 jaar geleden woonde. En wat nu niet eens meer in gebruik is als woonhuis.
  zondag 6 december 2020 @ 23:07:41 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196591512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:51 schreef verita het volgende:
En ik weet 100% zeker dat de KVK je nummer verkoopt. Ik had namelijk mijn bedrijf gestart op datum X. Daadwerkelijke uitvoer van bedrijfsactiviteiten waarbij ik mijn nummer moest publiceren vanaf datum Y. In de tussenliggende periode, ben ik platgebeld terwijl mijn zakelijke nummer nog nergens bekend was.
ehm, je gegevens staan gewoon open en bloot op internet via de website van de KVK.
Dat staat in de voorwaarden waar jezelf voor getekend hebt toen je je in ging schrijven bij de KVK.
So we just called him Fred
  zondag 6 december 2020 @ 23:40:06 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_196591796
Veel telemarketeers hebben een belcomputer die gewoon op een dag een reeks nummers belt.
Vandaag is 0612345000 t/m 0612345999 aan de beurt.

Heb een keer wel een vrij vasthoudende verkoper gehad.
Wij hadden al onze kozijnen laten vervangen door kunsstof met HR++ glas enz.
Dat stond ook in hun systeem.
Alleen een deur van een losse schuur niet, dat zou namelijk rond de 2.000 euro gaan kosten omdat het een apart kozijn was enz.

Een paar jaar later werden wij vrij vaak gebeld door een van hun verkopers dat ze ons een goed aanbod konden doen en dat er vast wel iets was wat nog vervangen moest worden (in iets andere woorden natuurlijk ;)).
Ik had al meerdere keren aangegeven dat alles al gedaan was, maar ze bleven elke zoveel maanden bellen.
Toen heb ik maar ingegeven en een afspraak met een verkoper laten inplannen.

Toen de verkoper op het afgesproken moment kwam, stond hij met bewondering naar onze kozijnen te kijken.
Ze zaten mooi in de muur en zagen er goed uit, bij wie hadden we dat laten doen?
Ik gaf aan dat het zijn eigen bedrijf was geweest en dat deze 2 jaar eerder geplaatst waren.

Hij keek me met grote ogen aan, keek naar de rest van de gevel en zei dat er volgens hem helemaal geen werk nodig was.
Ik bevestigde dat en vertelde hem dat ik een afspraak had gemaakt om te laten zien dat zij echt niets meer voor mij konden betekenen. Behalve dan de schuurdeur als hij daar een heel leuk prijsje voor maakte ;)

Hij kon er om lachen en beloofde mij dat ik niet meer gebeld zou worden.
En ... hij heeft zijn woord gehouden, ik ben niet meer gebeld.

Het leukste? Het bedrijf zit aan de andere kant van het land en de verkoper had zo'n 4 uur in de auto gezeten om na 5 minuten weer weg te gaan. Zonder iets te verkopen.
  maandag 7 december 2020 @ 08:28:10 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196594014
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Bel-me-niet is nou net in het leven geroepen om dit soort cowboys van de tel.lijn af te halen! Hoe kan het dan dat die gasten er steeds mee door gaan???
Dat is me dus ook een raadsel.

Het kan haast niet anders of ooit is hier door mijzelf toestemming voor gegeven. Dat hoop ik tenminste, anders is het illegaal.
Alleen zou ik niet weten waar...
pi_196594017
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 23:07 schreef Fred het volgende:

[..]

ehm, je gegevens staan gewoon open en bloot op internet via de website van de KVK.
Dat staat in de voorwaarden waar jezelf voor getekend hebt toen je je in ging schrijven bij de KVK.
ehm, is dat zo ja? Ja de gegevens zijn openbaar, maar tegen betaling van minimaal ¤2,30 per bedrijf. Je denkt toch niet dat een telefoonterreurbedrijf ¤2,30 per bedrijf gaat neerleggen om te kunnen bellen? Nog afgezien van de tijd en moeite die dat per bedrijf kost?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')