abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 december 2020 @ 04:29:58 #1
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196558643
Bron

quote:
Tientallen voormalige handlangers van het Assad-regime wonen in Nederland als vluchteling. Zeker drie van hen worden verdacht van het plegen van oorlogsmisdaden concludeert NRC na uitgebreid onderzoek.

Via getuigenverklaringen worden de mannen gelinkt aan bijvoorbeeld marteling, mishandeling en het ronselen van kindsoldaten. De krant sprak meerdere Syriërs die in Nederland onder druk zijn gezet door landgenoten, met dreigementen tegen familieleden in Syrië. Een slachtoffer dat kritiek had geuit op het regime kreeg een video opgestuurd waarop te zien is dat een familielid in elkaar werd geslagen.

Immigratiedienst IND worstelt met het identificeren van vermoedelijke oorlogsmisdadigers, schrijft NRC. Over de periode januari 2011 tot en met januari 2016 zijn recent alle dossiers van Syrische mannen tussen 17 en 35 jaar oud die asiel hebben aangevraagd doorzocht. Van de 12.570 dossiers werd slechts bij één Syriër voldoende aanwijzingen gevonden om de verblijfvergunning in te trekken.

"Mogelijke casussen werden soms afgesloten zonder verhoring", zegt een anoniem voormalig IND-medewerker. "En waar vluchtelingen wel bevraagd werden, was de voorbereiding vaak matig", zegt een ander oud-medewerker.

Ook nu wordt er volgens de bron weinig pro-actief informatie verzameld. Jaarlijks wordt van gemiddeld "minder dan tien" Syriërs die verdacht worden van oorlogsmisdaden hun asielaanvraag afgewezen, zegt de IND.

De krant spoorde drie vermoedelijke oud-handlangers van het regime op. Een ervan wordt door meerdere mensen aangewezen als lid van de Syrische veiligheidsdiensten. Een ander heeft naar verluidt kindsoldaten geronseld.

Op sociale media staan foto's van de verdachten en ze worden als 'shabiha', loyalisten van het Syrische regime, herkend door landgenoten.

"Dit zijn de mensen voor wie wij zijn gevlucht", zegt de 37-jarige Raid Sadek tegen NRC. "In Syrië kunnen ze alles maken, maar in Nederland zijn wetten en regels. Als ze daar niet worden gestraft, dan moet dat hier gebeuren." Raid heeft aangifte gedaan.

De drie verdachten ontkennen tegenover de verslaggevers dat ze misdaden hebben gepleegd. De krant heeft de drie dossiers ook voorgelegd aan het team van een mensenrechtenadvocaat in Parijs.

Die concludeert dat een van de mannen werkte voor een wegens marteling beruchte afdeling van de Syrische militaire inlichtingendienst. Een andere verdachte zou inderdaad kindsoldaten hebben geronseld.

Deze mensen vormen een gevaar voor de Nederlandse samenleving, citeert de krant Ugur Üngör, een aan het onderzoeksinstituut NIOD verbonden hoogleraar genocidestudies. "Het is een kwestie van tijd voordat ze hun oude skills weer laten gelden en ook hier gewapende bendes oprichten."
Alleen een nog strenger immigratiebeleid en het opzeggen van het VN-vluchtelingenverdrag zorgt ervoor dat Nederland geen vrijplaats wordt van enge moslims die hier hun praktijken blijven botvieren op Nederlanders die helemaal niet gevraagd hebben om het toelaten van deze lui.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 07:32:32 #2
186611 Haags
pi_196559434
Goh, je verwacht het weer niet he.
Zonder wrijving geen glans
pi_196559437
Algehele amnestie

En hun daden nu worden gewoon door de nederlandse wet getoets.

Slotje
  zaterdag 5 december 2020 @ 07:42:45 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196559463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 07:32 schreef Haags het volgende:
Goh, je verwacht het weer niet he.
Nadat ik gelezen heb over alle Afghaanse overheidsfunctionarissen die in Nederland asiel gekregen hebben verbaast niets me meer.

De IND lijkt me niet de capaciteiten te hebben om echt goed onderzoek te doen en misschien is het ook geen prioriteit. Dit is AIVD/MIVD werk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:50:00 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196559782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 04:29 schreef Subw00fer het volgende:
Deze mensen vormen een gevaar voor de Nederlandse samenleving, citeert de krant Ugur Üngör, een aan het onderzoeksinstituut NIOD verbonden hoogleraar genocidestudies. "Het is een kwestie van tijd voordat ze hun oude skills weer laten gelden en ook hier gewapende bendes oprichten."
Ach, is dan een mooie aanvulling op de huidige bendes. We zijn nu al een land waar advocaten moeten vrezen voor hun leven, geef het 10 jaar voor we op het niveau van Mexico zitten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:59:59 #6
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196559888
Dus deze mensen vormen absoluut geen enkel probleem en zijn naar verwachting na 2 generaties geassimileerd. Dit in tegenstelling tot de aanhangers van het Vrije Syrische Leger & andere Sunni groeperingen.
pi_196559927
Oh ja want Assad is de slechte hier :') zou me eerder zorgen maken over figuren die af zijn gereisd naar Syrië om voor IS te vechten en dan zomaar weer terug mogen komen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:07:06 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196559936
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:59 schreef Ciclon het volgende:
Dus deze mensen vormen absoluut geen enkel probleem en zijn naar verwachting na 2 generaties geassimileerd. Dit in tegenstelling tot de aanhangers van het Vrije Syrische Leger & andere Sunni groeperingen.
Ach, het is allemaal kut.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:07:59 #9
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196559945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:06 schreef Sapstengel het volgende:
Oh ja want Assad is de slechte hier :') zou me eerder zorgen maken over figuren die af zijn gereisd naar Syrië om voor IS te vechten en dan zomaar weer terug mogen komen.
Assad is een held. Kwam op voor minderheden, is seculier en hield het lekker rustig in dat kruidvat.
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:16:42 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196560033
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 04:29 schreef Subw00fer het volgende:
Bron

Alleen een nog strenger immigratiebeleid en het opzeggen van het VN-vluchtelingenverdrag zorgt ervoor dat Nederland geen vrijplaats wordt van enge moslims die hier hun praktijken blijven botvieren op Nederlanders die helemaal niet gevraagd hebben om het toelaten van deze lui.
Je weet wel dat Assad juist tegen de Soenni-reli-fundi's vecht, toch? Dat hij een seculier regime voerde en dat de Moslim Broederschap hem om die reden kwijt wil? Ik denk dat we hier beter Assad-aanhangers kunnen hebben dan zijn tegenstanders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196560179
He? Hoe kan dat nou? Er komen ongescreend een paar miljoen zielige mensen de grens over en nu blijken er terroristen en oorlogsmisdadigers tussen te zitten.

Wie had dat kunnen voorzien?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:38:34 #12
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196560230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
He? Hoe kan dat nou? Er komen ongescreend een paar miljoen zielige mensen de grens over en nu blijken er terroristen en oorlogsmisdadigers tussen te zitten.

Wie had dat kunnen voorzien?
De Assad aanhangers zijn geen oorlogsmisdadigers maar vrijheidstrijders!
pi_196560681
Die verdienen juist een lintje!
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:21:52 #14
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196560822
Verbaast mij niks om eerlijk te zijn. Het beleid van de IND is voornamelijk gericht om die zaken erdoorheen te jagen, waardoor de zorgvuldigheid daaronder te leiden heeft. De medewerkers van de IND kunnen echt niet zulke mensen eruit halen. Daarvoor hebben zij zeker de kennis niet. De eerste gehoren bij de IND zijn om eerlijk te zijn niet bepaald van een zodanig niveau dat je deze mensen eruit kan vissen.
pi_196561070
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

De Assad aanhangers zijn geen oorlogsmisdadigers maar vrijheidstrijders!
Ligt er maar aan wat ze uitgevreten hebben he, als ze bv mensen die tegen het regime zijn, om wat voor reden dan ook, een behandeling in de martelkamer hebben gegeven, zouden die hier geen onderdak moeten krijgen. Ik snap sowieso niet waarom Assad aanhangers zijn gevlucht, het is toch de winnende partij?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196561142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Assad is een held. Kwam op voor minderheden, is seculier en hield het lekker rustig in dat kruidvat.
Was het maar een kruidvat.
:D
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_196561254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je weet wel dat Assad juist tegen de Soenni-reli-fundi's vecht, toch? Dat hij een seculier regime voerde en dat de Moslim Broederschap hem om die reden kwijt wil? Ik denk dat we hier beter Assad-aanhangers kunnen hebben dan zijn tegenstanders.
Mensen met broeders zorgen slechts voor problemen in het vrije westen. Alleenstaanden moeten namelijk steeds naar mensen met broeders die gezamenlijk een eigen programma hebben.
pi_196561294
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

De Assad aanhangers zijn geen oorlogsmisdadigers maar vrijheidstrijders!
Voor welke vrijheid vechten ze dan? Om te leven onder een ondemocratische despoot?

Sowieso mensen die martelen en kindsoldaten ronselen...
pi_196561304
Wat een hetze weer beter krijgen deze doktoren, chirurgen, artsen snel een leidinggevende functie.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:56:39 #20
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196561406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor welke vrijheid vechten ze dan? Om te leven onder een ondemocratische despoot?

Sowieso mensen die martelen en kindsoldaten ronselen...
Assad is democratischer dan de oppositie die voornamelijk naar een Islamitisch Kalifaat nastreven. Doe je oogkleppen af man!
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:46 #21
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196561427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
Wat een hetze weer beter krijgen deze doktoren, chirurgen, artsen snel een leidinggevende functie.
Zonder gekheid, collega van mij, is echt huisarts geweest in Syrie. Hij heeft een naam die niet voorkomt bij soennieten, dus ongetwijfeld een Assad aanhanger. Beste vent.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:01:11 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196561483
Beste oplossing, allemaal terug. Ze moeten maar leren om samen te leven. Hopelijk hebben ze in het westen daarvoor wat skills opgedaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:03:34 #23
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196561532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:01 schreef nixxx het volgende:
Beste oplossing, allemaal terug. Ze moeten maar leren om samen te leven. Hopelijk hebben ze in het westen daarvoor wat skills opgedaan.
Assad is de enige die het rustig kan houden.
pi_196561565
Kunnen we niet een lief liedje voor ze zingen..?

pi_196561669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:56 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Assad is democratischer dan de oppositie die voornamelijk naar een Islamitisch Kalifaat nastreven. Doe je oogkleppen af man!
Assad is niet democratisch, dat veel van zijn tegenstanders nog enger zijn ben ik met je eens, maar een dictator die zijn eigen bevolking afslacht democratisch noemen is echt volstrekte kolder.

Beter zorgen we voor goede opvang in de regio zodat ze allemaal daar in de buurt kunnen blijven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:17:08 #26
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196561753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Assad is niet democratisch, dat veel van zijn tegenstanders nog enger zijn ben ik met je eens, maar een dictator die zijn eigen bevolking afslacht democratisch noemen is echt volstrekte kolder.

Beter zorgen we voor goede opvang in de regio zodat ze allemaal daar in de buurt kunnen blijven.
Het was veilig. Het Westen heeft samen met Iran en Rusland, een puinhoop van Syrie gemaakt. Het aantal doden lagen tijdens de opstand rond de 10.000, door het ingrijpen van het Westen is deze, naar schatting, 32x(!) hoger.

Ik ben dan ook voorstander van het Japanse model. Het leger en al zijn nukes, zijn er alleen ter verdediging van het Vaderland.
pi_196561832
We gaan die assad aanhangers nog nodig hebben, tegen de tienduizenden IS aanhangers / supporters in dit land.
pi_196562326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Het was veilig. Het Westen heeft samen met Iran en Rusland, een puinhoop van Syrie gemaakt. Het aantal doden lagen tijdens de opstand rond de 10.000, door het ingrijpen van het Westen is deze, naar schatting, 32x(!) hoger.

Ik ben dan ook voorstander van het Japanse model. Het leger en al zijn nukes, zijn er alleen ter verdediging van het Vaderland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hama
(Helaas wordt de term genocide weer eens onterecht gebruikt in het artikel, bloedbad is de juiste term.)

De inval in Irak ,om neoliberaal kapitalisme te pushen, en Iraakse staatsbedrijven en het leger te ontmantelen is niet los te zien van de ellende in Syrië.
Diezelfde neoliberale Chicago boys hebben ook in Rusland een hoop ellende veroorzaakt.

Zeer goede reden om zsm van onze olie verslaving af te komen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_196562398
Lever ze maar uit aan Rojava ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wat ze uitgevreten hebben he, als ze bv mensen die tegen het regime zijn, om wat voor reden dan ook, een behandeling in de martelkamer hebben gegeven, zouden die hier geen onderdak moeten krijgen. Ik snap sowieso niet waarom Assad aanhangers zijn gevlucht, het is toch de winnende partij?
quote:
Al snel gingen deze mannen op in Assads veiligheidsdiensten en de NDF (National Defence Forces), een militie die in 2012 werd opgericht om het verliezende Syrische leger te helpen. Toen de oorlog verhevigde, zijn velen naar Europa vertrokken. „Het front is andere koek dan op straat oppositiejongens in elkaar slaan”, aldus Üngör. „Veel shabiha dachten: hier hebben we niet voor getekend.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ds-bedreigd-a4022478
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')