abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 december 2020 @ 13:52:03 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196549003
quote:
Toezichthouder wil Emmen niet inruilen voor paleis en vier vrouwen in Benin




Toezichthouder in Emmen of koning in Benin? Voor Mohammed Baparape Ali is het niet zo'n moeilijke keuze. Hij gaat voor de eerste optie.

Baparape Ali werkt nu drie jaar als toezichthouder in het Rensenpark in Emmen, de voormalige dierentuin in het centrum van de stad. Met veel plezier. "Ik houd van dit werk en van het praten met mensen", zegt hij tegen RTV Drenthe.

Baparape Ali blijft liever in Emmen dan dat hij koning in Benin wordt:

De mensen houden ook van 'Mo', zoals hij liefkozend wordt genoemd. "Hij is uitgegroeid tot hét gezicht van het Rensenpark", zegt Joop Reilman, een vriend van de toezichthouder. "Hij is sociaal, vrolijk en enthousiast en iedereen is blij met hem. Hij brengt de menselijke maat terug in het park."

Maar zijn tijd als toezichthouder zit er bijna op. Zijn jaarcontract is twee keer verlengd en daarom moet hij straks noodgedwongen plaatsmaken voor een ander.

Troonopvolger in Benin
Als Baparape Ali wil, hoeft hij niet lang zonder baan te zitten. Hij zegt namelijk dat hij koning kan worden in zijn geboorteland Benin. "Zijn oom is twee weken overleden en hij is de troonopvolger. Toen hij dat vertelde viel mijn mond open van verbazing", zegt Reilman.

In Benin, ten westen van Nigeria, wonen verschillende volkeren. Sommige daarvan hebben een koning, zoals het Bariba-volk waartoe Baparape Ali van oorsprong behoort. "Je moet dat zien als een soort stamhoofden", zegt Afrika-correspondent Koert Lindijer. "Daar zijn er veel van in Afrika en die hebben veel gezag onder de bevolking. Daar wordt voor geknield."

Van toezichthouder naar Afrikaanse koning is volgens Lindijer helemaal niet zo'n vreemde stap. "Er zijn koningen die vroeger fish and chips verkochten in Londen."

Toch ziet Baparape Ali - die jaren geleden met zijn gehandicapte zoon naar Nederland kwam om te werken en inmiddels de Nederlandse nationaliteit heeft - het niet zitten om de troon te bestijgen.

"Ik ben gelukkig hier in Nederland", zegt de prins. "Ik heb weliswaar vier vrouwen in Benin, maar als ik koning word zit ik alleen maar in mijn paleis en wordt alles voor mij geregeld. Ik ben 100 procent Nederlands en ik wil hier blijven", zegt de prins.

Vriend Reilman twijfelt niet aan het verhaal van Baparape Ali. "Hij is er geen man naar om fantasieverhalen te vertellen. Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest."

Baparape Ali is niet verplicht om koning te worden in zijn geboorteland. "Als ik lang genoeg wacht dan kronen ze iemand anders tot koning. Pas als diegene is overleden ben ik weer aan de beurt. Dus ik hoop dat dat heel lang duurt."

Hij gaat wel naar Benin om de begrafenis van zijn oom bij te wonen, maar Reilman denkt dat hij daarna gewoon weer terugkomt. "Ik ken hem inmiddels goed genoeg en spreek hem vaak. Ik denk niet dat hij daar blijft."

Petitie gestart
Terug in Nederland zit hij dan wel op korte termijn zonder werk en zou hij moeten leven van een uitkering. Reilman wil dat Baparape Ali toezichthouder blijft en hij begon daarom samen met anderen een handtekeningenactie.

Die petitie is inmiddels ongeveer vierhonderd keer ondertekend. "We zijn met de gemeente Emmen in gesprek", zegt Reilman. "Hopen dat het iets oplevert."

https://nos.nl/artikel/23(...)rouwen-in-benin.html

---------------------------------

Wat een kerel. Ze verlengen zijn contract niet en hij krijgt de kans om in een paleis te wonen met allemaal vrouwen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 4 december 2020 @ 14:10:42 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196549302
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:52 schreef Starhopper het volgende:
Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest."
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196549510
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat idd 😂👍
pi_196549555
Zag hem vanochtend op het journaal, mooie kerel wel, beetje een grapjurk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  roze vrijdag 4 december 2020 @ 14:26:10 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196549584
Oh deze man zie ik dagelijks ongeveer. :') lol
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:30:20 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196549655
Joop Reilman _O_

8e? dan in karate.
pi_196549814
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:30 schreef Zwansen het volgende:
Joop Reilman _O_

8e? dan in karate.
8ste in Kyokushin inderdaad.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_196549962
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Amarantha het volgende:
Oh deze man zie ik dagelijks ongeveer. :') lol
Weet jij waar die petitie te vinden is?
  roze vrijdag 4 december 2020 @ 14:48:58 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196549994
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Weet jij waar die petitie te vinden is?
Collega zegt dat het is afgelopen.
Your beauty never ever scared me.
pi_196550034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:48 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Collega zegt dat het is afgelopen.
Afgelopen voordat het in het landelijk nieuws kwam, zonde zeg.
pi_196550039
quote:
Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest."
_O-
  roze vrijdag 4 december 2020 @ 14:52:25 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196550049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:51 schreef Chia het volgende:

[..]

Afgelopen voordat het in het landelijk nieuws kwam, zonde zeg.
:Y
Your beauty never ever scared me.
pi_196550412
quote:
Zijn jaarcontract is twee keer verlengd en daarom moet hij straks noodgedwongen plaatsmaken voor een ander.
Lekker kansloos weer. Hij doet zijn werk blijkbaar goed genoeg om al meerdere verleningen gehad te hebben. Maar omdat de gemeente geen vaste contracten uit wilt delen mag hij optieven. Goed gedaan BV Nederland :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:26:11 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196550604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:14 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Lekker kansloos weer. Hij doet zijn werk blijkbaar goed genoeg om al meerdere verleningen gehad te hebben. Maar omdat de gemeente geen vaste contracten uit wilt delen mag hij optieven. Goed gedaan BV Nederland :7
Dit dus. Die flexwet moet echt op de schop, helemaal omdat dit zo openlijk gebeurt en er niet op gehandhaafd wordt blijkbaar. Dat nota bene de overheid die een voorbeeldfunctie heeft op dit vlak nog steeds vacatures voor werkzaamheden die blijven bestaan niet invult met een vaste aanstelling is om je kapot te schamen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:26:20 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196550606
Ik heb wel weer een goed beeld van het niveau bij boa's wanneer iemand die amper te verstaan is zonder problemen aan de slag mag _O- _O- _O-
pi_196550676
quote:
Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest."
_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196550761
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:52 schreef Starhopper het volgende:
Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest."
Wat een koning :D _O-
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:36:14 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196550793
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:26 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb wel weer een goed beeld van het niveau bij boa's wanneer iemand die amper te verstaan is zonder problemen aan de slag mag _O- _O- _O-
Ik vind hem aardig te verstaan maar ik heb dan ook veel ervaring met het werken met nieuwkomers. Hij is op latere leeftijd naar Nederland gekomen en is toch ergens gekomen met de taal en is aan het werk. Het lijkt me ook qua uitstraling een goeie BOA. Als je dit tegenkomt dan escaleert het denk ik minder snel dan zo'n troela met een dooie marmot op het hoofd en met een te krappe broek die je vaak ziet.
pi_196551119
Weet je wat ik nou niet begrijp?

quote:
Toch ziet Baparape Ali - die jaren geleden met zijn gehandicapte zoon naar Nederland kwam om te werken en inmiddels de Nederlandse nationaliteit heeft - het niet zitten om de troon te bestijgen.
Hoe komt zo'n vent hier binnen om te werken? Blijkt nu serieus dat we arbeidsmigranten uit Afrika halen om ongeschoold werk te verrichten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 december 2020 @ 16:02:46 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196551232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:26 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb wel weer een goed beeld van het niveau bij boa's wanneer iemand die amper te verstaan is zonder problemen aan de slag mag _O- _O- _O-
Het is een toezichthouder. Hij heeft geen duimpje op zijn borst dus hij is geen BOA.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 december 2020 @ 16:06:51 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196551291
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind hem aardig te verstaan maar ik heb dan ook veel ervaring met het werken met nieuwkomers. Hij is op latere leeftijd naar Nederland gekomen en is toch ergens gekomen met de taal en is aan het werk. Het lijkt me ook qua uitstraling een goeie BOA. Als je dit tegenkomt dan escaleert het denk ik minder snel dan zo'n troela met een dooie marmot op het hoofd en met een te krappe broek die je vaak ziet.
Ik moet goed luisteren maar het lukt wel aardig hem te verstaan. En juist omdat hij onder de mensen is zal zijn taal steeds beter worden. Mensen als hij, die zijn wat mij betreft welkom. Hij is een mooi voorbeeld hoe het ook kan. Jammergenoeg laten ze dit soort voorbeelden niet vaak zien in het nieuws.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:07:07 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196551295
quote:
84s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is een toezichthouder. Hij heeft geen duimpje op zijn borst dus hij is geen BOA.
Ah, dus hij mag alleen kijken naar mensen die regels overtreden? Dan heb je geen ABN nodig, duidelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Weet je wat ik nou niet begrijp?
[..]

Hoe komt zo'n vent hier binnen om te werken? Blijkt nu serieus dat we arbeidsmigranten uit Afrika halen om ongeschoold werk te verrichten?
Viel mij ook op maar ik sta nergens meer van te kijken. Gehandicapte zoon is vast zielig dus permanente verblijfsvergunning hoppa.
pi_196551556
Heeft deze prins nog een paar miljoen dat hij dringend kwijt moet? Volgens mij heb ik wel eens een mailtje van hem gehad.
pi_196552939
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:34 schreef silverhill het volgende:

[..]

Wat een koning :D _O-
Dat wil 'ie juist níet...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196553481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:14 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Lekker kansloos weer. Hij doet zijn werk blijkbaar goed genoeg om al meerdere verleningen gehad te hebben. Maar omdat de gemeente geen vaste contracten uit wilt delen mag hij optieven. Goed gedaan BV Nederland :7
Ja mooi dat de overheid het goede voorbeeld geeft. Ook de vanzelfsprekendheid er van is verschrikkelijk.

Het kromme is dat de gemeente nu zijn uitkering mag gaan betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196553790
Heeft die oom geen zoon met zijn vier vrouwen gehad dat hij zijn neefje troonopvolger heeft gemaakt? Of is het zo een kut baantje dat ze er voor bedanken.
  vrijdag 4 december 2020 @ 21:07:49 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196555015
Is het daar een beetje stabiel, ik bedoel geen oorlog enzo, want dan wil ik het eventueel wel doen?
Ik heb echt de kwaliteiten voor die job. Commanderen en niks doen is helemaal mijn ding.
pi_196555063
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:07 schreef the-eye het volgende:
Is het daar een beetje stabiel, ik bedoel geen oorlog enzo, want dan wil ik het eventueel wel doen?
Ik heb echt de kwaliteiten voor die job. Commanderen en niks doen is helemaal mijn ding.
:D
pi_196557481
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:07 schreef the-eye het volgende:
Is het daar een beetje stabiel, ik bedoel geen oorlog enzo, want dan wil ik het eventueel wel doen?
Ik heb echt de kwaliteiten voor die job. Commanderen en niks doen is helemaal mijn ding.
Kun je die vier vrouwen wel aan?
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:07:16 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196557559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kun je die vier vrouwen wel aan?
Geen idee, ik ben nog nooit in de positie geweest dat ik heel de dag de tijd had om gezeur aan te horen
pi_196557911
Typisch Nederlands idd om 4 vrouwen te hebben :')
  zaterdag 5 december 2020 @ 06:09:22 #32
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_196559051
Dit is z’n paleis.

Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_196559536
Verwacht er niet te veel van als je in dat soort landen prins of koning bent hoor, ik ken zelf ook iemand die dat was, in de praktijk betekend het gewoon dat je een behoorlijke gemeenschap financieel mag onderhouden. De persoon die ik kende was gewoon automonteur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196559668
Waren er maar meer van dit soort afrikanen in dit land, mensen die graag en echt met plezier bepaald werk doen en liever hier blijven en met mensen willen omgaan.

Dat zijn de mensen die welkom zijn wat mij betreft.
pi_196560938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:09 schreef raptorix het volgende:
Verwacht er niet te veel van als je in dat soort landen prins of koning bent hoor, ik ken zelf ook iemand die dat was, in de praktijk betekend het gewoon dat je een behoorlijke gemeenschap financieel mag onderhouden. De persoon die ik kende was gewoon automonteur.
Ken er ook een, onze schoonmaker van het appartementencomplex. Prachtige foto’s van zijn ceremonie gezien. Zijn een soort hulpverleners inderdaad, wij stuurden toen elk kwartaal een doos van 50x50x100 op met de VVE met spullen die ze nodig hadden.

Van kraampaketten, kinderschoenen en schoolspullen. We kregen ook altijd foto’s terug van kinderen in de spullen. In Nederland is heel veel “over”
pi_196561184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ken er ook een, onze schoonmaker van het appartementencomplex. Prachtige foto’s van zijn ceremonie gezien. Zijn een soort hulpverleners inderdaad, wij stuurden toen elk kwartaal een doos van 50x50x100 op met de VVE met spullen die ze nodig hadden.

Van kraampaketten, kinderschoenen en schoolspullen. We kregen ook altijd foto’s terug van kinderen in de spullen. In Nederland is heel veel “over”
Ja een hele eer, maar brengt ook gewoon plichten met zich mee, beetje zoals de adel in Nederland die met een normale baan het familie kasteel moet onderhouden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:56:21 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196562300
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah, dus hij mag alleen kijken naar mensen die regels overtreden? Dan heb je geen ABN nodig, duidelijk.
[..]

Wat ben jij een ongelofelijke zuurpruim :N
Krekker is de bom!
pi_196562600
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah, dus hij mag alleen kijken naar mensen die regels overtreden? Dan heb je geen ABN nodig, duidelijk.

Alsof er in Emmen überhaupt mensen rondlopen die ABN spreken. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196562981
Pfff, nou ik had het wel geweten als ik hem was. :D >:O
Eens kijken
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')