abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196543439
De WHO heeft het advies omtrend mondkapjes aangescherpt.

Men wordt nu ook geadviseerd om thuis een mondkapje te dragen wanneer er bezoek is, en het huis geen adequate ventilatie heeft of de ramen en deuren niet open staan om natuurlijke ventilatie te laten plaatsvinden, maar ook wanneer het huis wel een adequaat ventilatiesysteem heeft maar er de vereiste 1 meter afstand niet gerealiseerd kan worden.

https://www.cbc.ca/news/h(...)-masks-who-1.5824929

WHO pdf: https://www.who.int/publi(...)e-novel-coronavirus-(2019-ncov)-outbreak/

RD:
Mensen die thuis gasten ontvangen zouden een mondkapje moeten dragen als het niet mogelijk is voldoende afstand te houden, adviseert Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook als onzeker is of ruimtes voldoende zijn geventileerd wordt mond- en neusbedekking aanbevolen.
https://www.rd.nl/artikel(...)pje-thuis-bij-bezoek
pi_196543461
Gelukkig mogen we dat achter onze eigen voordeur lekker zelf bepalen. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_196543479
Van in het begin geen mondkapje dragen wat nutteloos was volgens hun tot dit fenomeen.

Ik ga nu douchen met een mondkapje en daarna slapen met een mondkapje..
  vrijdag 4 december 2020 @ 04:55:24 #4
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196543524
Interessant dat men die zinloze richting op wil.
Genoeg lui die dit klakkeloos zouden opvolgen. Gelukkig zijn we (nog) baas in alle private ruimtes.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 4 december 2020 @ 05:03:37 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196544148
Ik adviseer een mondkapje tijdens het eten
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_196544182
Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af, of daar iemand zit die echt heel trots is met dit bedenksel.
Tevens vraag ik me ook af wie dit opvolgt :D
  vrijdag 4 december 2020 @ 07:33:31 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_196544219
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 december 2020 07:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af, of daar iemand zit die echt heel trots is met dit bedenksel.
Het is voor mij vooral een teken dat ze gewoon geen idee meer hebben maar die mededeling kunnen een hoop mensen niet aan. :')

Lekker op het vaccin vertrouwen mensen, net als het sneltesten waar ik al maanden over hoor. De realiteit is dat we wereldwijd record op record scoren.

2021. :W
pi_196544293
Ja nee.
Er zit een grens aan bepaalde dingen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_196544390
Als de schoonmaakster er is doe ik dit ja en zij ook.
pi_196544396
Waarom niet
dag
pi_196544633
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 december 2020 07:23 schreef F.Sinatra het volgende:
@DevFreak en @De_Onnoembare sowieso.
pi_196544642
Op geflikkerd hoor.
pi_196544648
Het gaat steeds verder en verder en verder.... :D :Y
pi_196545034
Mondkapje achter de voordeur gaat nooit gebeuren ook al zou men het gaan verplichten en actief gaan controlleren, dit valt niet te handhaven want dan gaan hier gewoon de gordijnen dicht zodat er geen inkijk meer is vanuit buiten.

Mooi dat ze een advies geven echter niemand gaat dat doen.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 09:27:31 #16
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196545084
Prima advies van de WHO toch? Advies geldt alleen als er geen fatsoenlijke ventilatie is of er geen meter afstand gehouden kan worden.
En nee, niet overal in de wereld hebben mensen zoveel kwalitatief goede (woon)ruimte als in Nederland zodat ze makkelijk afstand kunnen houden
pi_196545159
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:47 schreef DevFreak het volgende:
Het gaat steeds verder en verder en verder.... :D :Y
LAAT JE NIET MUILKORVEN
pi_196545277
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:27 schreef noodgang het volgende:
Prima advies van de WHO toch? Advies geldt alleen als er geen fatsoenlijke ventilatie is of er geen meter afstand gehouden kan worden.
En nee, niet overal in de wereld hebben mensen zoveel kwalitatief goede (woon)ruimte als in Nederland zodat ze makkelijk afstand kunnen houden
Ze hebben wel een punt, de Nederlandse woonhuizen zijn ook niet zo goed geventileerd want regelmatig functioneerd ventilatie niet naar behoren doordat bewoners roosters dichtzetten, of de C en D ventilatie niet naar behoren werkt door verkeerd afgesteld of beknibbelt, ik ken niemand die om de x jaar de buizen laat reinigen wat eigenlijk wel moet, tijdens CV onderhoud wordt de ventilatie vaak vergeten of hooguit even geluistert met een oor of die het doet en dat is het wel zo beetje.

En wie gaat met de ramen tegenover elkaar open in huis zitten in de winter ik denk niemand.

Maar mondkapjes in huis gaat toch niemand doen ondanks de ventilatie niet op orde is.

In Nederland hebben wij inderdaad "eisen" als een woning opgeleverd wordt, maar in de loop van de jaren wordt de boel verwaardeloost of aangepast door bewoners, zoals bewoners vinden dat de ventilatie teveel geluid maakt gaan het vrij vlot zelf laten aanpassen en daar heb je het al.

(Luchtroosters naar buiten toe worden ook nog wel met regelmaat dicht gezet of dichtgedrukt omdat ze "tochten")

[ Bericht 2% gewijzigd door mrevil1337 op 04-12-2020 09:50:21 ]
pi_196545518
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:27 schreef noodgang het volgende:
Jawel, ik heb echter de indruk dat er maar heel weinig mensen zijn die zich aan een dergelijk advies zullen commiteren.
Dan heeft zo'n advies imo niet veel zin. Een advies om een advies te geven....
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 10:08:28 #20
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196545561
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Jawel, ik heb echter de indruk dat er maar heel weinig mensen zijn die zich aan een dergelijk advies zullen commiteren.
Dan heeft zo'n advies imo niet veel zin. Een advies om een advies te geven....
In Nederland waarschijnlijk wel ja. Zeker na dat onhandig gedoe over mondkapjes van het RIVM begin dit jaar.

Maar volgens mij is de afkeer en het verzet tegen mondkapjes op veel plekken een stuk minder hardnekkig dan in Nederland. In grote delen van Azië zijn die dingen hartstikke normaal, daar nemen ze zo'n advies wel over
pi_196545648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:08 schreef noodgang het volgende:

[..]

In Nederland waarschijnlijk wel ja. Zeker na dat onhandig gedoe over mondkapjes van het RIVM begin dit jaar.

Maar volgens mij is de afkeer en het verzet tegen mondkapjes op veel plekken een stuk minder hardnekkig dan in Nederland. In grote delen van Azië zijn die dingen hartstikke normaal, daar nemen ze zo'n advies wel over
Ik kom (nouja, kwam) regelmatig in China voor werk. Maar binnenshuis zijn de Chinezen ook heel wat minder welwillend dan in publieke ruimtes als het op regels aankomt.

Iedereen moet lekker doen (en laten) wat 'ie wilt natuurlijk. Maar ik krijg bij dit soort adviezen toch altijd een heel hoog :') gevoel.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 10:15:32 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:16:46 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196545676
Dit is natuurlijk een advies van de WHO waarvan zij weten dat niemand die opvolgt, ik benadruk dat zij dit van te voren ook wel weten natuurlijk. Als er achteraf gevraagd wordt waarom deze pandemie niet gestopt kon worden zal het argument zijn dat de verspreiding thuis niet gemitigeerd is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196546481
Victorie voor het mondkapje!

Had al veel eerder geadviseerd kunnen worden, meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:16:14 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196546549
Prima, bij bezoek waarbij geen anderhalve meter afstand kan worden gehouden is dat een prima plan.
Het barst in de wereld nog van huizen waarvan de ventilatie niet op orde is en waarbij anderhalve meter afstand houden geen optie is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196546566
Tedros en co zijn het spoor bijster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')