abonnement Unibet Coolblue
pi_196531987
Er staat elke maand wel iemand voor de deur die overduidelijk uit een ander deel van ons land is komen rijden om de inwoners van ons dorp te bedonderen.

Deze week was het alweer zogenaamd iemand van de energiemaatschappij. Hij zei dat hij aanbelde omdat ik een prijsverlaging had gemist en dat hij alles over mij al wist. Toen ik zei dat ik er geen bal van geloofde, wist hij op zijn tablet het logo van Vattenfall te voorschijn te toveren. Hij zei voor Vattenfall te werken. En dat ik toch echt te veel betaalde.

Ik heb gezegd dat ik geen interesse had en de deur dicht gesmeten. Latere navraag bij Vattenfall bevestigde mijn roetveegvermoeden, namelijk dat deze knakker daar niet voor werkte.

Heb jij ervaring met dit soort gasten? Weet jij misschien wat er was gebeurd als ik had gezegd dat ik die korting graag zou krijgen? Wat is de truc van deze figuren? Halen ze dan een pinapparaat uit hun jas en moet ik ergens voor betalen?

Ik bang dat de ouden van dagen in ons dorp wel in dit soort dingen trappen, en daarom wil ik de volgende keer iets doen zodat deze figuren ons dorp als de gesmeerde bliksem verlaten. Vattenfall zei dat ik best de politie kan bellen maar ik twijfel of dat zo is. Doen ze al iets strafbaars door zich voor te doen als medewerker van Vattenfall? Zou de politie komen voor zoiets? En zou dat inderdaad een oplossing zijn?
  donderdag 3 december 2020 @ 14:27:20 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196532018
Je kunt altijd melding maken bij de politie. Als meer mensen dat doen, dan gaat de politie er op letten. Of beter nog, de buurtagent.
  Spellchecker donderdag 3 december 2020 @ 14:28:20 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196532030
Meld deze actie bij de wijkagent oid, zodat er grootschalig voor gewaarschuwd kan worden.
pi_196532128
Sowieso melden, dan gaat het in het politiesysteem. Mochten er excessen gemeld worden, hebben ze iets aaan jouw melding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 3 december 2020 @ 14:37:20 #5
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_196532197
aan de praat houden partner gauw vragen politie te bellen, man kreeg argwaan en ik heb nooit iemand zo hard weg zien hollen. is gepakt en fout jawel
pi_196532352
Deze persoon kan prima bij een bedrijf werken die voor vattenfal klanten werft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196532374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze persoon kan prima bij een bedrijf werken die voor vattenfal klanten werft.
Dit.
pi_196532434
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze persoon kan prima bij een bedrijf werken die voor vattenfal klanten werft.
Vaak zijn het bedrijfjes die op commissiebasis klanten werven voor willekeurige energieleveranciers.
Meestal weten de leveranciers in kwestie niet welke verkooptechnieken ze toepassen.

Om maar zo veel mogelijk contracten af te sluiten wordt inderdaad vaak gedaan alsof ze van je eigen maatschappij zijn. Gebeurt ook veel telefonisch. Dit is inderdaad misleiding.

Als je goed oplet prik je er zo doorheen. Is het niet meteen duidelijk, stel dan eerst zelf wat vragen aan verkopers voordat je gegevens prijsgeeft, dan vallen ze zo door de mand.

Wil je anderen beschermen tegen dit soort colporteurs dan zou je inderdaad de politie kunnen tippen.
pi_196532516
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:48 schreef mootie het volgende:

[..]

Dit.
Als Vattenfall aangeeft er niet van te weten dan lijkt aangeven me toch de aangewezen route: moeten dat soort clubs maar beter weten wie voor wat werkt. Hier komen ze ook al aan de deur en dan nog met de verkeerde maatschappij. Het ligt zo dicht tegen oplichting aan dat dit soort praktijken snel moeten verdwijnen.
pi_196532631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Vaak zijn het bedrijfjes die op commissiebasis klanten werven voor willekeurige energieleveranciers.
Meestal weten de leveranciers in kwestie niet welke verkooptechnieken ze toepassen.
En dat willen ze ook niet weten zolang die bedrijfjes zonder grote problemen klanten aanleveren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196532712
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En dat willen ze ook niet weten zolang die bedrijfjes zonder grote problemen klanten aanleveren.
Of ze in de media komen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 3 december 2020 @ 16:13:48 #12
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196533664
Gisteravond ook twee van die figuren aan de deur toevallig ook korting op energie bladiebla.. heel popi en amicaal, begon over 'die dikke bak op de oprit', alsof ik zijn mattie was ofzo.. die was per direct klaar.. Sowieso; aan de deur verkopers; het is fucking 2020, flikker toch op man :')
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196534080
Heb ze gelukkig niet vaak aan de deur, maar word wel helemaal platgebeld door al die schimmige energie vergelijk bedrijfjes die dan met zo'n dom lul verhaal aan komen zetten. "U heeft in het verleden gebruik gemaakt van..."

Nee, domme kut, ik zit al 20 jaar bij de zelfde energie leverancier, je hebt mijn gegevens gewoon uit één of andere database gekocht en besluit mij nu te bellen ondanks dat ik in het bel me niet register sta. Toevallig ook net een nieuw contract afgesloten bij mijn nieuwe oude vertrouwde leverancier en in de afgelopen 2 weken misschien wel 10 keer door dit soort oplichters gebeld. Vraag me toch af of dat dan toeval is.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 3 december 2020 @ 16:40:13 #14
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_196534090
Volgende keer direct navraag doen bij de betreffende energiemaatschappij met telefoon op speaker en hem nog aan de deur. En als het even kan de reactie op video opnemen, hebben wij ook wat te lachen :)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
  donderdag 3 december 2020 @ 17:04:20 #15
340341 Blester
Membre très utile
pi_196534429
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:40 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Volgende keer direct navraag doen bij de betreffende energiemaatschappij met telefoon op speaker en hem nog aan de deur. En als het even kan de reactie op video opnemen, hebben wij ook wat te lachen :)
Denk dat die wel weg is als je eindelijk uit de wacht bent bij de energiemaatschappij :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 december 2020 @ 17:12:42 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196534580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze persoon kan prima bij een bedrijf werken die voor vattenfal klanten werft.
Nee. Ik heb er gewerkt en wij hadden een lijst waarop we van dag tot dag konden zien waar onze medewerkers lopen. Die hebben ook bedrijfskleding en een legitimatiebewijs.

Melden bij de politie is de beste aanpak. Dat is ook de afspraak die energiebedrijven hebben met de politie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196535389
Vaak is er nog een mededader verscholen en laat de “verkoper” de deur op een kier, zodat de mededader binnenglipt en de kamers even af gaat op geld, juwelen, laptops enz...
.
pi_196535499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee. Ik heb er gewerkt en wij hadden een lijst waarop we van dag tot dag konden zien waar onze medewerkers lopen. Die hebben ook bedrijfskleding en een legitimatiebewijs.

Melden bij de politie is de beste aanpak. Dat is ook de afspraak die energiebedrijven hebben met de politie.
Dus Vattenfall besteed dit soort verkoop niet uit en doen alles puur zelf? Nee geloof ik niet. Want Nuon/Vattenfall besteed dit namelijk wel uit omdat ik mensen ken die via een salesbedrijf contracten verkoopt voor oa nuon/vattenfall.

Daarnaast heeft Nuon/Vattenfall de klantenservice uitbesteed aan Cendris, dus apart dat jij dan een lijst hebt met alle sales medewerkers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2020 18:20:20 ]
pi_196535533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:25 schreef bmp80 het volgende:
Er staat elke maand wel iemand voor de deur die overduidelijk uit een ander deel van ons land is komen rijden om de inwoners van ons dorp te bedonderen.

Deze week was het alweer zogenaamd iemand van de energiemaatschappij. Hij zei dat hij aanbelde omdat ik een prijsverlaging had gemist en dat hij alles over mij al wist. Toen ik zei dat ik er geen bal van geloofde, wist hij op zijn tablet het logo van Vattenfall te voorschijn te toveren. Hij zei voor Vattenfall te werken. En dat ik toch echt te veel betaalde.

Ik heb gezegd dat ik geen interesse had en de deur dicht gesmeten. Latere navraag bij Vattenfall bevestigde mijn roetveegvermoeden, namelijk dat deze knakker daar niet voor werkte.

Heb jij ervaring met dit soort gasten? Weet jij misschien wat er was gebeurd als ik had gezegd dat ik die korting graag zou krijgen? Wat is de truc van deze figuren? Halen ze dan een pinapparaat uit hun jas en moet ik ergens voor betalen?

Ik bang dat de ouden van dagen in ons dorp wel in dit soort dingen trappen, en daarom wil ik de volgende keer iets doen zodat deze figuren ons dorp als de gesmeerde bliksem verlaten. Vattenfall zei dat ik best de politie kan bellen maar ik twijfel of dat zo is. Doen ze al iets strafbaars door zich voor te doen als medewerker van Vattenfall? Zou de politie komen voor zoiets? En zou dat inderdaad een oplossing zijn?
Gewoon melding maken bij de politie persoonsbeschrijving doorgeven( wel goed onthouden dus. Evt. filmen met je mobiel) is goed voor de statistiek. Niet geschoten is altijd mis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 december 2020 @ 19:13:31 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196536653
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:03 schreef Syd het volgende:

Dus Vattenfall besteed dit soort verkoop niet uit en doen alles puur zelf? Nee geloof ik niet. Want Nuon/Vattenfall besteed dit namelijk wel uit omdat ik mensen ken die via een salesbedrijf contracten verkoopt voor oa nuon/vattenfall.

Daarnaast heeft Nuon/Vattenfall de klantenservice uitbesteed aan Cendris, dus apart dat jij dan een lijst hebt met alle sales medewerkers.
Ik zeg toch niet dat Vattenfall geen mensen inhuurt om langs de deuren te gaan? Ik zeg wel dat ze precies weten waar deze mensen lopen en in welke weken. Ook zijn hun namen bekend zodat nagekeken kan worden of iemand echt voor Vattenfall werkt.

En Vattenfall heeft ook een eigen klantenservice, daarnaast huren ze capaciteit in bij andere bedrijven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196540777
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:25 schreef bmp80 het volgende:
Er staat elke maand wel iemand voor de deur die overduidelijk uit een ander deel van ons land is komen rijden om de inwoners van ons dorp te bedonderen.

Deze week was het alweer zogenaamd iemand van de energiemaatschappij. Hij zei dat hij aanbelde omdat ik een prijsverlaging had gemist en dat hij alles over mij al wist. Toen ik zei dat ik er geen bal van geloofde, wist hij op zijn tablet het logo van Vattenfall te voorschijn te toveren. Hij zei voor Vattenfall te werken. En dat ik toch echt te veel betaalde.

Ik heb gezegd dat ik geen interesse had en de deur dicht gesmeten. Latere navraag bij Vattenfall bevestigde mijn roetveegvermoeden, namelijk dat deze knakker daar niet voor werkte.

Heb jij ervaring met dit soort gasten? Weet jij misschien wat er was gebeurd als ik had gezegd dat ik die korting graag zou krijgen? Wat is de truc van deze figuren? Halen ze dan een pinapparaat uit hun jas en moet ik ergens voor betalen?

Ik bang dat de ouden van dagen in ons dorp wel in dit soort dingen trappen, en daarom wil ik de volgende keer iets doen zodat deze figuren ons dorp als de gesmeerde bliksem verlaten. Vattenfall zei dat ik best de politie kan bellen maar ik twijfel of dat zo is. Doen ze al iets strafbaars door zich voor te doen als medewerker van Vattenfall? Zou de politie komen voor zoiets? En zou dat inderdaad een oplossing zijn?
Dit een paar keer meegemaakt aan de telefoon, de eerste keer bijna ingestonken, gast wist alles van me (naam/adres/energiemaatschappij) totdat hij vroeg naar mn rekening nummer om te controleren of het nog klopte. Toen viel bij mij het kwartje pas.

Dit zijn gewoon van die budgetbedrijfjes die je een contract aansmeren. Het is gewoon oplichting en mn eigen energiemaatschappij gaf aan dat dit dagelijks gebeurt maar ze er niks tegen kunnen doen.

Rare is wel dat ze mijn gegevens gewoon hebben, geen idee in welke database ik sta
pi_196540848
Mocht je ooit in zoiets trappen, let dan op de bedenktijd waarbinnen je het recht hebt de overeenkomst te ontbinden.
pi_196545464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat Vattenfall geen mensen inhuurt om langs de deuren te gaan?
Klopt dat zeg je ook niet, indirect wel, want ik zeg dit omdat er zo;n paar honderden mensen rondlopen voor verschillende sales bedrijven, daardoor is het onmogelijk om een hele lijsten te hebben met salespersonen, al helemaal voor iemand van een klantenservice, dus nogmaals dit geloof ik niet.

quote:
Ik zeg wel dat ze precies weten waar deze mensen lopen en in welke weken. Ook zijn hun namen bekend zodat nagekeken kan worden of iemand echt voor Vattenfall werkt.
Dit is dus onmogelijk, 1. Als sales persoon mag je met een fictieve naam rondlopen, zolang je werkgever het maar weet wat je echt naam is (ik praat uit ervaring). 2. ivm avg wetgeving hebben mensen van de klantenservice deze gegevens niet, dat is een feit en al helemaal geen call center bedrijven als een teleperformance of cendris die namens een bedrijf de klantenservice doen. (dit is letterlijk de wetgeving)

quote:
En Vattenfall heeft ook een eigen klantenservice, daarnaast huren ze capaciteit in bij andere bedrijven.
Nee gros van de bezetting van de klantenservice gaat naar "andere bedrijven" volgens mij nu Cendris voorheen Teleperformance, dit zijn namelijk allemaal personen die via uitzendbureaus werken. Een zeer klein deel zal wellicht onder contract staan bij Vattenfall, maar dat is niets vergeleken met de duizenden uitzendkrachten via call center bedrijven.

Dus je kunt wel heel direct tegen Sjorsie1982 zeggen dat je er hebt gewerkt zodat het lijkt dat je er vanaf weet. Maar er klopt helemaal niks van. En dus maak TS die al heel bang aangelegd is nog banger met onzin en dat is mijn mening, alhoewel mijn mening vaak klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 10:01:40 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 december 2020 @ 10:09:13 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196545575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:00 schreef Syd het volgende:

[..]

Klopt dat zeg je ook niet, indirect wel, want ik zeg dit omdat er zo;n paar honderden mensen rondlopen voor verschillende sales bedrijven, daardoor is het onmogelijk om een hele lijsten te hebben met salespersonen, al helemaal voor iemand van een klantenservice, dus nogmaals dit geloof ik niet.
[..]

Dit is dus onmogelijk, 1. Als sales persoon mag je met een fictieve naam rondlopen, zolang je werkgever het maar weet wat je echt naam is (ik praat uit ervaring). 2. ivm avg wetgeving hebben mensen van de klantenservice deze gegevens niet, dat is een feit en al helemaal geen call center bedrijven als een teleperformance of cendris die namens een bedrijf de klantenservice doen. (dit is letterlijk de wetgeving)
[..]

Nee gros van de bezetting van de klantenservice gaat naar "andere bedrijven" volgens mij nu Cendris voorheen Teleperformance, dit zijn namelijk allemaal personen die via uitzendbureaus werken. Een zeer klein deel zal wellicht onder contract staan bij Vattenfall, maar dat is niets vergeleken met de duizenden uitzendkrachten via call center bedrijven.

Dus je kunt wel heel direct tegen Sjorsie1982 zeggen dat je er hebt gewerkt zodat het lijkt dat je er vanaf weet. Maar er klopt helemaal niks van. En dus maak TS die al heel bang aangelegd is nog banger met onzin en dat is mijn mening, alhoewel mijn mening vaak klopt.
Jouw mening tegenover mijn 30 jaar in dienst van Vattenfall en voorgangers. Uiteraard weet jij het beter :W
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196545725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jouw mening tegenover mijn 30 jaar in dienst van Vattenfall en voorgangers. Uiteraard weet jij het beter :W
Ik heb zelf bij veel call centers gewerkt.. je moest altijd goed opletten dat je opnam en het juiste bedrijf noemde. Ik had op een gegeven moment dat ik voor 12 bedrijven werkte.
Ik heb zelf een keer door moeten verwijzen naar een ander bedrijf en ik wist dat als die klant dat bedrijf zou bellen hij mij ook aan de telefoon zou kunnen krijgen.

Oa energiebedrijven hebben echt geen idee wanneer de verkoopbedrijven aan de deur gaan om vanuit hun naam iets te verkopen.
Misschien is vattenfal anders hoor, dat zou kunnen...
Toenbik studeerde kon ik ook van die verkoop baantjes krijgen vij die verkoop bedrijven. Ik heb toen een keer een training gedaan maar ben gauw weggegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2020 10:29:40 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196545841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Mocht je ooit in zoiets trappen, let dan op de bedenktijd waarbinnen je het recht hebt de overeenkomst te ontbinden.
In je recht staan is wat anders dan je recht krijgen...
Uit ervaring weetvik dat rechtzaken, ook al win je die, heel veel energie, extreem veel tijd, en geld kosten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196545990
De laatste keer dat er zo’n pipo aan de deur kwam heb ik direct de deur dichtgegooid en toen bleef hij aanbellen en door de brievenbus roepen dat ik onbeleefd was. Echt, sodemieter op.
Mijn man heeft nu een oude mobiele telefoon incl telefoonnummer van een familielid en daar bellen die louche bedrijfjes ook op. De eerste keer gaf hij de telefoon aan mij, want ik ga over die zaken hier en hij dacht dat hij echt ons energiebedrijf aan de lijn had. Dat figuur ratelde iets af, ik heb drie keer moeten vragen van welk bedrijf hij was en toen heb ik ‘m niet zo vriendelijk verzocht dit nummer nooit meer te bellen. En de trucjes van ‘kan ik mevrouw huppeldepup spreken’ ‘die ken ik niet’ ‘oh met wie spreek ik dan?’ zijn zo doorzichtig. Opzouten
pi_196546047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:35 schreef Doedezemaar het volgende:
De laatste keer dat er zo’n pipo aan de deur kwam heb ik direct de deur dichtgegooid en toen bleef hij aanbellen en door de brievenbus roepen dat ik onbeleefd was. Echt, sodemieter op.
Mijn man heeft nu een oude mobiele telefoon incl telefoonnummer van een familielid en daar bellen die louche bedrijfjes ook op. De eerste keer gaf hij de telefoon aan mij, want ik ga over die zaken hier en hij dacht dat hij echt ons energiebedrijf aan de lijn had. Dat figuur ratelde iets af, ik heb drie keer moeten vragen van welk bedrijf hij was en toen heb ik ‘m niet zo vriendelijk verzocht dit nummer nooit meer te bellen. En de trucjes van ‘kan ik mevrouw huppeldepup spreken’ ‘die ken ik niet’ ‘oh met wie spreek ik dan?’ zijn zo doorzichtig. Opzouten
Ik zeg dan weleens dat ze spreken met meneer opzouten.
Als ik tijd over heb dan hou ik ze ook weleens expres heel lang aan de telefoon of deur.
Of als ze bellen dan zeg ik dat het nu niet uitkomt en vanavond wek, maar dan neem ik niet op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 december 2020 @ 10:48:15 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196546175
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Misschien is vattenfal anders hoor, dat zou kunnen...
Het gaat daar precies zoals ik het vertelde.

Hoe het bij andere energiebedrijven gaat, weet ik niet. Daar doe ik dan ook geen uitspraken over.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:09:56 #30
132191 -jos-
Money=Power
pi_196546464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het gaat daar precies zoals ik het vertelde.

Hoe het bij andere energiebedrijven gaat, weet ik niet. Daar doe ik dan ook geen uitspraken over.
Hier ga ik je toch ongelijk geven. Ik heb begin dit jaar via een colporteur een energiecontract bij Vattenfall afgesloten. Hij vertelde voor meerdere bedrijven te werken en dat Vattenfall voor mij beste optie was. En oh ik ben niet opgelicht want ik heb ¤225 korting op een 1,5 jaar contract (daarna stap ik weer over).
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_196546537
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jouw mening tegenover mijn 30 jaar in dienst van Vattenfall en voorgangers. Uiteraard weet jij het beter :W
Tot nu toe heb je totaal niks onderbouwd, en roep je alleen maar dat je er hebt gewerkt en hoop je zo dat mensen je geloven.

Het is ook wel triest dat je er 30jaar zogenaamd werkt en totaal geen weet hebt hoe deze wereld in elkaar zit.

Dus ja uiteraard weet ik beter omdat ik weet dat jij onzin uitkraamt.

Ik weet uiteraard ook beter omdat ik ook in deze wereld jaren lang heb gezeten. Ook weet ik dat gros van de medewerkers jongeren zijn. En de ouderen die er werken vaak niet al te snugger zijn. Dus tja. Geef gewoon toe dat he onzin uitkraamt.
pi_196547514
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:09 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hier ga ik je toch ongelijk geven. Ik heb begin dit jaar via een colporteur een energiecontract bij Vattenfall afgesloten. Hij vertelde voor meerdere bedrijven te werken en dat Vattenfall voor mij beste optie was. En oh ik ben niet opgelicht want ik heb ¤225 korting op een 1,5 jaar contract (daarna stap ik weer over).
Maar werkt hij dan bij/voor die energiebedrijven of is hij zo’n lopend equivalent van een prijsvergelijker zoals gaslicht.com en united consumers?
pi_196547632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar werkt hij dan bij/voor die energiebedrijven of is hij zo’n lopend equivalent van een prijsvergelijker zoals gaslicht.com en united consumers?
Als je voor een bedrijf werkt hoef je niet bij dat bedrijf te werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:29:46 #34
132191 -jos-
Money=Power
pi_196547701
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar werkt hij dan bij/voor die energiebedrijven of is hij zo’n lopend equivalent van een prijsvergelijker zoals gaslicht.com en united consumers?
Ik vermoed dat hij er niet direct voor werkte, maar hij zal wel zo zijn connecties hebben want zijn aanbieding was inderdaad beter dan gaslicht.com wat hij ook zei. Oja bij Vattenfall kenden ze hem wel want hij hoefde alleen een of ander nr door te geven om door te verbinden naar het contract belscript.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_196547732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je voor een bedrijf werkt hoef je niet bij dat bedrijf te werken.
Nee, maar ik denk dat Rewimo het heeft over mensjes in een jasje van Vattenfall en dat deze colporteur alleen maar als intermediair werkt en dat Vattenfall daar inderdaad uiteraard geen zicht op heeft.
pi_196547807
Bedankt voor de reacties en tips. Ik ben al klant van Vattenfall dus waarom zou hij dan met mij willen praten alsof hij bij Vattenfall werkt? Had hij niet beter kunnen zeggen dat hij van Essent was en dat ik goedkoop over kan stappen?
De volgende keer doe ik wel alsof ik geïnteresseerd ben totdat hij zegt wat ik precies moet doen voor die korting. Ik ben heel benieuwd.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:45:02 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196547934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:55 schreef wokkel667 het volgende:

[..]

Als Vattenfall aangeeft er niet van te weten dan lijkt aangeven me toch de aangewezen route: moeten dat soort clubs maar beter weten wie voor wat werkt. Hier komen ze ook al aan de deur en dan nog met de verkeerde maatschappij. Het ligt zo dicht tegen oplichting aan dat dit soort praktijken snel moeten verdwijnen.
Nou.... dat valt in de praktijk nogal tegen, zelfs als je denkt met een "echte" eigen verkoper te maken te hebben dan blijkt dat meestal niet zo te zijn.
Met als toppunt dat de bedrijven die bijvoorbeeld bij de Mediamarkt zitten om voor energieboer X contracten te verkopen de gegevens die je ze verstrekt om een contract met energieboer X aan te gaan zelf weer gebruikt om jou te benaderen als ze een half jaar later voor energieboer Y werven....

"U heeft bij de mediamarkt op die en die datum een contract afgesloten met energieboer X, nu hebben we een nog betere deal met energieboer Y".
En dat een half jaar later, terwijl je een contract voor 3 jaar hebt afgesloten met energieboer X, en dat weten ze dus.

De energiebedrijven zijn vaak al niet netjes meer, maar de bedrijven die ze inhuren voor de verkoop van contracten zijn nog veel smeriger.

Overigens was dit afgelopen week in het nieuws, Eneco stelde in eerste instantie ook dat het geen medewerkers van Eneco waren....
https://www.politie.nl/ni(...)jarige-vrouw-op.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196547992
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:25 schreef bmp80 het volgende:
Er staat elke maand wel iemand voor de deur die overduidelijk uit een ander deel van ons land is komen rijden om de inwoners van ons dorp te bedonderen.

Deze week was het alweer zogenaamd iemand van de energiemaatschappij. Hij zei dat hij aanbelde omdat ik een prijsverlaging had gemist en dat hij alles over mij al wist. Toen ik zei dat ik er geen bal van geloofde, wist hij op zijn tablet het logo van Vattenfall te voorschijn te toveren. Hij zei voor Vattenfall te werken. En dat ik toch echt te veel betaalde.

Ik heb gezegd dat ik geen interesse had en de deur dicht gesmeten. Latere navraag bij Vattenfall bevestigde mijn roetveegvermoeden, namelijk dat deze knakker daar niet voor werkte.

Heb jij ervaring met dit soort gasten? Weet jij misschien wat er was gebeurd als ik had gezegd dat ik die korting graag zou krijgen? Wat is de truc van deze figuren? Halen ze dan een pinapparaat uit hun jas en moet ik ergens voor betalen?

Ik bang dat de ouden van dagen in ons dorp wel in dit soort dingen trappen, en daarom wil ik de volgende keer iets doen zodat deze figuren ons dorp als de gesmeerde bliksem verlaten. Vattenfall zei dat ik best de politie kan bellen maar ik twijfel of dat zo is. Doen ze al iets strafbaars door zich voor te doen als medewerker van Vattenfall? Zou de politie komen voor zoiets? En zou dat inderdaad een oplossing zijn?
Roetveegvermoeden??
pi_196548529
Daar is FB voor.

[ Bericht 33% gewijzigd door Peejtur op 04-12-2020 14:37:21 ]
pi_196548759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou.... dat valt in de praktijk nogal tegen, ...
Allemaal redenen om colportage gewoon te verbieden imho. Of het is irritant of het zijn oplichters.
pi_196548995
Verantwoordelijkheid ligt bij de energiebedrijven. Die energiebedrijven betalen graag grof veel geld (!) voor nieuwe klanten alleen willen ze niet zelf mensen inhuren of op de loonlijst zetten.

Dus dat die colporteurs er agressieve verkooptechnieken op nahouden. Verantwoordelijkheid van de inhuurder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 december 2020 @ 14:59:28 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196550161
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:09 schreef -jos- het volgende:

Hier ga ik je toch ongelijk geven. Ik heb begin dit jaar via een colporteur een energiecontract bij Vattenfall afgesloten. Hij vertelde voor meerdere bedrijven te werken en dat Vattenfall voor mij beste optie was. En oh ik ben niet opgelicht want ik heb ¤225 korting op een 1,5 jaar contract (daarna stap ik weer over).
Zoals ik al zei: Vattenfall weet waar ze mensen hebben lopen, ze weten ook wie dat zijn, want ze hebben een pasje waarmee ze zich kunnen identificeren. Ik heb niet gezegd dat ze in dienst van Vattenfall zelf zijn. Het klopt ook dat ze, na het afsluiten van een contract, met de zaak bellen zodat iemand later met jou het contract kan nalopen en vragen of het afsluiten goed verlopen is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')