abonnement Unibet Coolblue
pi_197874327
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:45 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal, ik wil in deze Corona tijd beginnen met haken! Maar: waar begin ik?

Ik heb in de bieb het boekje “cactussen haken” gehaald, dat lijkt me wel erg leuk om te doen en leuk voor bij de kinderen op de slaapkamers. Maar waar kan ik het beste mijn spullen halen / bestellen? Ik zat te denken aan de Hema of de action (met de click & collect moet dat kunnen)?

En hoe kan het beste beginnen? Ik heb het idee om in de wijk waar ik woon te vragen of iemand het mij kan leren, of kan ik beter youtube filmpjes bekijken? (Ik kan rechttoe rechtaan breien en dat heb ik ook via YouTube gedaan).

Alvast bedankt!
Ik begin dus ook maar net, maar ik heb via een haakwinkel of bol.com oid een compleet etuitje met een trits pennen en haken ed besteld.
pi_197874337
Mijn favoriet: https://hobbii.nl/haaknaa(...)TGrGHhMaAtDiEALw_wcB

Maar volgens mij favoriet van meeste mensen die ik ken..
https://hobbii.nl/haaknaald-clover-amour

Kwestie van smaak.. werkt allebei prima.

Die metalen ouderwetse... zie ik vrijwel niemand gebruiken.

En als dat de katoen is die ik ook meestal koop... werkt 3 prima inderdaad.
Als je cactussen maakt wil je geen te grote naald omdat je dan “gaatjes” krijgt waar je vulling doorpiept.

En speaking of vulling: een goedkoop kussentje zit ook vol vulling en is een heel andere prijs categorie dan officiële vulling.
pi_197874366
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:09 schreef kwakz0r het volgende:
Je bent bij een “gewone” haakwinkel zoals wolplein.nl / echtstudio.nl / hobbydoos.nl of carosatelier.nl niet veel duurder uit dan bij andere winkels.

Een bolletje katoen kost ongeveer 2 euro en een haaknaald met iets ergonomischer grip heb je ook voor vier euro ofzo.

Patronen en tutorials zijn met google goed en gratis te vinden

Als je amigurumi (poppetjes zoals die cactussen) wilt haken raad ik aan:
Haaknaald 3mm
Katoen van Catania, Phildar coton 3, yarn and colors must have, scheepjes Catona of Cotton 8, evt via hobbii cotton kings 8/4 of rainbow 8/4
Ik doe echt mijn best, maar wat bedoel je hiermee:
Katoen van Catania, Phildar coton 3, yarn and colors must have, scheepjes Catona of Cotton 8, evt via hobbii cotton kings 8/4 of rainbow 8/4
Zijn dat merken? Typen?
  zondag 7 februari 2021 @ 16:15:15 #154
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874379
Bij wolplein zie ik deze set, ziet eruit als nep-clover amour (dat vind ik de fijnste maar kosten 7 euro per stuk) maar dit setje is om te starten wel lekker denk ik.
https://www.wolplein.nl/n(...)aldenset-2-50-5-00mm

Knitpro heeft ook setjes, ook goedkoper dan clover amour, en in t dure segment is er nog tulip etimo.

Of een losse van clover soft touch is ook fijn
https://www.wolplein.nl/n(...)soft-touch-haaknaald
Wel even de goeie maat kiezen! Zijn middensegment qua prijs
Kwak
  zondag 7 februari 2021 @ 16:18:34 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874424
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:13 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ik doe echt mijn best, maar wat bedoel je hiermee:
Katoen van Catania, Phildar coton 3, yarn and colors must have, scheepjes Catona of Cotton 8, evt via hobbii cotton kings 8/4 of rainbow 8/4
Zijn dat merken? Typen?
Ja dat zijn merken en typen! Allemaal katoen geschikt voor poppetjes enzo. Ik noem de merken omdat garen op websites vaak per merk staat gesorteerd.
Enige verschil tussen deze is hoeveel kleurtjes ze hebben en of t meer of minder glimt (Cotton 8 glimt niet en splijt wat sneller maar ik vind het lekker zacht, de rest is “gemerceriseerd” en glimt wel een beetje)

Merk/type
SMC / Catania
Phildar / Coton 3
Scheepjes / Catona
Scheepjes / Cotton 8
hobbii / Cotton kings 8/4
Hobbii / Rainbow

Hobbii duurt langer met bezorgen trws, komt uit Denemarken.
Kwak
pi_197874460
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja dat zijn merken en typen! Allemaal katoen geschikt voor poppetjes enzo. Ik noem de merken omdat garen op websites vaak per merk staat gesorteerd.
Enige verschil tussen deze is hoeveel kleurtjes ze hebben en of t meer of minder glimt (Cotton 8 glimt niet en splijt wat sneller maar ik vind het lekker zacht, de rest is “gemerceriseerd” en glimt wel een beetje)

Merk/type
SMC / Catania
Phildar / Coton 3
Scheepjes / Catona
Scheepjes / Cotton 8
hobbii / Cotton kings 8/4
Hobbii / Rainbow

Hobbii duurt langer met bezorgen trws, komt uit Denemarken.
Dank je voor alle info! Ik ga eens even rustig opzoeken wat ik nodig heb en dan bestellen!
  zondag 7 februari 2021 @ 16:23:13 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197874486
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:21 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Dank je voor alle info! Ik ga eens even rustig opzoeken wat ik nodig heb en dan bestellen!
Wolplein heeft ook nog yarn and colours als merk. Ik weet alleen niet zeker hoe het katoen heet. Wel veeeeel kleurtjes!
Kwak
pi_197874488
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:15 schreef kwakz0r het volgende:
Bij wolplein zie ik deze set, ziet eruit als nep-clover amour (dat vind ik de fijnste maar kosten 7 euro per stuk) maar dit setje is om te starten wel lekker denk ik.
https://www.wolplein.nl/n(...)aldenset-2-50-5-00mm

Knitpro heeft ook setjes, ook goedkoper dan clover amour, en in t dure segment is er nog tulip etimo.

Of een losse van clover soft touch is ook fijn
https://www.wolplein.nl/n(...)soft-touch-haaknaald
Wel even de goeie maat kiezen! Zijn middensegment qua prijs

Die bovenste set is niet op voorraad, maar die onderste wel. Dan bestel ik er daar gewoon 3 van, dan is dat prijstechnisch ook goed te doen.
pi_197874515
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wolplein heeft ook nog yarn and colours als merk. Ik weet alleen niet zeker hoe het katoen heet. Wel veeeeel kleurtjes!
Die zocht ik net als eerste op toevallig en viel me ook al op. Dat is wel heel handig!

Ik zie deze nu:
https://www.wolplein.nl/w(...)and-colors-must-have

Ia dat een goede om mee te beginnen?

[ Bericht 17% gewijzigd door MeisPluis op 07-02-2021 16:32:57 ]
pi_197874988
Ik heb besteld! Laat het haken beginnen (nou ja, over een paar dagen dan) 8-)
pi_197874994
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:02 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb besteld! Laat het haken beginnen (nou ja, over een paar dagen dan) 8-)
Wat heb je besteld? Die van hier boven?
pi_197875028
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat heb je besteld? Die van hier boven?
Ja! Dus ik hoop dat het wat is ;)

Daar hadden ze gewoon heel veel kleuren van dus dat is wel heel makkelijk, past het ook meteen bij elkaar (want sommige cactussen hebben verschillende kleuren - niet in het hetzelfde haakstukje, dat heb ik overgeslagen om mee te beginnen, maar bij dezelfde cactus)
  zondag 7 februari 2021 @ 17:20:47 #163
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197875259
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:05 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ja! Dus ik hoop dat het wat is ;)

Daar hadden ze gewoon heel veel kleuren van dus dat is wel heel makkelijk, past het ook meteen bij elkaar (want sommige cactussen hebben verschillende kleuren - niet in het hetzelfde haakstukje, dat heb ik overgeslagen om mee te beginnen, maar bij dezelfde cactus)
Ja die is echt prima! En de soft touch zijn ook fijne naalden om mee te starten, minder verkrampt dan met een dun naaldje zoals waar we het vroeger op leerden.

Edit:

Deze T-rex die ik aan t maken ben op verzoek van zoon is ook van Y&C must have met naald drie :)

Kwak
pi_197875504
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja die is echt prima! En de soft touch zijn ook fijne naalden om mee te starten, minder verkrampt dan met een dun naaldje zoals waar we het vroeger op leerden.

Edit:

Deze T-rex die ik aan t maken ben op verzoek van zoon is ook van Y&C must have met naald drie :)

[ afbeelding ]
Ow wat leuk! Ik zal het mijn neefjes maar niet laten zien, want anders moet ik er zeker 3 maken ... Dat is pas leuk als ik zeker weet dat ik het kan ;) (maar heb je daar een patroon van gekocht ergens?)
  zondag 7 februari 2021 @ 17:43:30 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197875645
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:35 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ow wat leuk! Ik zal het mijn neefjes maar niet laten zien, want anders moet ik er zeker 3 maken ... Dat is pas leuk als ik zeker weet dat ik het kan ;) (maar heb je daar een patroon van gekocht ergens?)
Komt uit een boekje, Amigurumi “dino’s en mammoeten” dat ik ‘van zoonlief’ (via mijn man) kreeg op moederdag.

Is een combinatie van online kooppatronen volgens mij, net als de “zoomigurumi” boekjes (die zijn ook leuk!). Je vindt losse patronen en boekjes op www.amigurumipatterns.net

Dit patroon heet origineel theo de t-rex van sarah abbondio

Ik vind trouwens dat ze in dit boekje niet goed aangeven hoeveel bolletjes garen je nodig hebt, en de beschrijving is ook niet altijd even fijn, maar ik ben een enorme zeikerd wat dat betreft :+
Kwak
pi_197875828
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:43 schreef kwakz0r het volgende:
theo de t-rex van sarah abbondio
Dank je! Ik ga eens rondkijken!

Ja dat was het probleem met dat cactusboekje ook, dus ik heb maar wat besteld en dan zie ik wel. Mocht ik moeten bijbestellen en de kleur is net wat anders dan is dat wel te overleven.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:35:47 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197876508
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:56 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Dank je! Ik ga eens rondkijken!

Ja dat was het probleem met dat cactusboekje ook, dus ik heb maar wat besteld en dan zie ik wel. Mocht ik moeten bijbestellen en de kleur is net wat anders dan is dat wel te overleven.
Komt vast goed. Ter referentie: die enorme dinokop is net iets meer dan een bolletje groen. :+
Kwak
pi_197877403
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197877704
Ik heb ook mijn eerste cactus uitgekozen uit het boekje om mee te beginnen! De Opuntia Quitensis (vooral heel veel ovale gevulde bolletjes in verschillende maten) 8-) Deze lijkt het makkelijkste om mee te beginnen, vooral meerderen en minderen en allemaal met een vaste steken. En alles opvullen met fiberfill.

1 vraag: als er staat: minderen 2 v op de ronde - maakt het dan niet uit waar je dat ergens op die ronde doet? Is van 28 naar 26 steken, dus niet heel veel minder.
(ik heb jullie hulp waarschijnlijk nog wel een paar keer nodig ...)

Ik kan niet wachten om te beginnen !
  zondag 7 februari 2021 @ 22:14:37 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197880359
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

7 weken :+

Maar ik heb verlof tot januari 2022 dus tijd zat (vorige keer heb ik ook meer gehaakt met slapende baby op schoot dan voor hij geboren was haha)

En thanks allemaal!
Heerlijk vooruitzicht!!

(Oh en ik denk dat ik ook een starstitch dekentje ga maken voor mijn op komst zijnde nieuwe achterneefje. Alleen met iets ander garen).
in de haak.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:15:35 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197880379
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:39 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb ook mijn eerste cactus uitgekozen uit het boekje om mee te beginnen! De Opuntia Quitensis (vooral heel veel ovale gevulde bolletjes in verschillende maten) 8-) Deze lijkt het makkelijkste om mee te beginnen, vooral meerderen en minderen en allemaal met een vaste steken. En alles opvullen met fiberfill.

1 vraag: als er staat: minderen 2 v op de ronde - maakt het dan niet uit waar je dat ergens op die ronde doet? Is van 28 naar 26 steken, dus niet heel veel minder.
(ik heb jullie hulp waarschijnlijk nog wel een paar keer nodig ...)

Ik kan niet wachten om te beginnen !
Ik denk dat het inderdaad niet uitmaakt waar je die 2 steken dan mindert, als het er zo staat. Ik zou het wel een beetje spreiden over de ronde. Veel plezier en vraag maar raak hoor!
in de haak.
pi_197922474
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:39 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb ook mijn eerste cactus uitgekozen uit het boekje om mee te beginnen! De Opuntia Quitensis (vooral heel veel ovale gevulde bolletjes in verschillende maten) 8-) Deze lijkt het makkelijkste om mee te beginnen, vooral meerderen en minderen en allemaal met een vaste steken. En alles opvullen met fiberfill.

1 vraag: als er staat: minderen 2 v op de ronde - maakt het dan niet uit waar je dat ergens op die ronde doet? Is van 28 naar 26 steken, dus niet heel veel minder.
(ik heb jullie hulp waarschijnlijk nog wel een paar keer nodig ...)

Ik kan niet wachten om te beginnen !
Wat slecht omschreven dan. Ik zou halverwege en aan het einde minderen. Normaal staat er altijd bij waar
pi_197936425
Obsessie; op de bank mandala's haken. Lekker veel verschillende steken en veel kleur (volgende maand heb ik genoeg gespaard om een mandala Madness pakket te kopen)

Alleen wat moet ik in hemelsnaam met de kleine mandala's :') als iemand een idee heeft..?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197943279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Obsessie; op de bank mandala's haken. Lekker veel verschillende steken en veel kleur (volgende maand heb ik genoeg gespaard om een mandala Madness pakket te kopen)

Alleen wat moet ik in hemelsnaam met de kleine mandala's :') als iemand een idee heeft..?
Zijn ze plat? Je zou een stuk plaid stof kunnen kopen in een neutrale kleur en ze daar opmaken (En als je er niet zoveel hebt in een hoek daarvan een aantal bij elkaar)? Dekentje voor op de bank :)
pi_197943444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Zijn ze plat? Je zou een stuk plaid stof kunnen kopen in een neutrale kleur en ze daar opmaken (En als je er niet zoveel hebt in een hoek daarvan een aantal bij elkaar)? Dekentje voor op de bank :)
Ja ze zijn plat :) klinkt als een heel leuk idee! Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')