abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:17:12 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196817972
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:02 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn placenta ligt aan de voorkant. Vanaf week 18 voel ik heel licht golfjes en dat werd steeds duidelijker. Tot een soort kriebels/plopjes. De baby. Die plopjes voel ik nog steeds maar sinds gister iets anders. Rechts onderin waar mijn placenta niet helemaal doorloopt. Ik kan het het best inschrijven als een luchtbel die in je darm ploft waarna er een dikke scheet volgt, maar die scheet volgt niet 🤓 en dat dan een aantal keer achter elkaar en ook van buitenaf te voelen.

Voelen we nou heel gelukzalig aan mijn protesterende darmen of is het toch de baby? :D
Salto’s 😂
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196819780
Bedankt meiden die gisteren gereageerd hadden (Tink, Bienelientje en Gogo)! Ik merk dat ik wel wat onzeker ben, waarschijnlijk ook omdat het m'n eerste zwangerschap is die ik meemaak en ik geen idee heb wat 'normaal' is en wat ik kan verwachten.

Vandaag heb ik afwisselend rechts en links onderin m'n buik steekjes en krampjes. Niet heftig, wel zeurderig en irritant. Het komt en gaat een beetje, terwijl buikpijn bij een menstruatie bij mij langer vaag blijft rondhangen. Ben er even bij gaan zitten tijdens het opruimen/poetsen. Het lijkt ook alsof m'n darmen meer rommelen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:33:58 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196819882
Ook dat is normaal gelukkig :) krampjes, opgezette darmen, steekjes, een gek gevoel, overal om huilen, gevoelige borsten, kotsen... Het kan allemaal, maar het hoeft allemaal niet. Iedere zwangerschap is anders.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196820820
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Ook dat is normaal gelukkig :) krampjes, opgezette darmen, steekjes, een gek gevoel, overal om huilen, gevoelige borsten, kotsen... Het kan allemaal, maar het hoeft allemaal niet. Iedere zwangerschap is anders.
Dank je wel. :)
Beterschap voor jou gewenst! Hopelijk voel je je snel weer goed.
pi_196838046
Klinkt idd heel normaal Komkommerschijfje!

Ik ben vandaag 38 weken! De vorige keer braken mijn vliezen 's nachts met 38+1, gek idee wel. Heb niet het gevoel dat er nu al iets staat te gebeuren, hoop er ook niet op, T. heeft op en af last van zijn oren, we slapen slecht... En ik heb nog steeds de babykleertjes niet opgeruimd na het wassen. :@
  zondag 20 december 2020 @ 12:45:47 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196838969
Time flies gogo!

Ik kreeg ineens last van nesteldrang en heb alles in maat 50 tot 80 uitgezocht en gesorteerd. Gelukkig moet het allemaal nog gewassen, want ik heb er aardig overheen gehoest _O-

Nu bezig met een lijst met dingen die ik nog wil of moet doen voor spruit geboren wordt. Van 'kleertjes wassen' en de wandelwagenbak van zolder halen tot 'die ene lade met bakjes en deksels in de keuken uitzoeken'. Want dat is ineens van levensbelang.

Effe iets anders: onze kraamzorgorganisatie wil per se (half januari, net na de lockdown) op huisbezoek komen. Ik vind dat nogal niks. Het is een medewerkster die alleen intakes doet en dus de hele dag van gezin naar gezin hupt. Is het heel gek als ik aangeef dat ik dat liever via (beeld)bellen doe?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196841843
Nee hoor, is in deze tijd je goed recht lijkt me! Zeker als iemand van huis naar huis gaat, zou ik daar ook niet echt op zitten te wachten.
  zondag 20 december 2020 @ 15:01:37 #283
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_196842107
Lijkt mij juist helemaal niet gek Tink89, lijkt mij juist veel beter en veiliger!

Ik ben gisteravond teleurgesteld en beetje boos op schoonfamilie geworden. Flink lopen janken. Baby ging helemaal tekeer in mijn buik als reactie! ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196846962
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Lijkt mij juist helemaal niet gek Tink89, lijkt mij juist veel beter en veiliger!

Ik ben gisteravond teleurgesteld en beetje boos op schoonfamilie geworden. Flink lopen janken. Baby ging helemaal tekeer in mijn buik als reactie! ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och wat een nare situatie en wat ontzettend belachelijk dat ze zo reageerden. Kan me voorstellen dat je je even enorm teleurgesteld en boos voelt.

Kun je er met je man over praten?
  zondag 20 december 2020 @ 21:11:36 #285
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_196850285
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:40 schreef madam-april het volgende:

Kun je er met je man over praten?
Helaas niet. Hij deed gewoon mee! :{w Met serieuze zwangerschaps zaken is hij heel erg van het kop in het zand steken en er niet over willen praten. Als ik probeer te praten over mogelijke situaties waarin hij gezondheids keuzes zou moeten maken, gaat hij in de verdediging van "dat gebeurd toch niet." Mijn uitrekenings datum is de 24e, dus ECHT niet dat hij mogelijk ook 3-4 weken eerder zou kunnen komen. Een zwangerschaps kant van mijn man die ik dus echt niet tof vind! :')

Zijn moeder kwam vanochtend nog langs en ik heb het haar al huilend nog eens medegedeeld en mijn keuze verdedigd (ik kan niet boos zijn zonder tranen). En gezegt dat er dingen zijn gezegd, ook door haar zoon en ene dochter, die mij flink van slag hebben gemaakt. (Ze ging daarop ineens heel erg moederig doen) Manlief en schoonvader waren beide doodstil. En schoonvader gaf mij achteraf een hele strakke knuffel. Waardoor ik het gevoel kreeg dat mijn schoonvader wel degelijk aan mijn kant stond, maar niets hardop wou zeggen.

Maar manlief was vandaag allerlei klusjes aan het oppikken en doen. En complimenteerde mij op mijn baggere potato wedges, die eigenlijk helemaal niet zo lekker waren. :') :D Dus ik weet, dat hij dondersgoed snapt, dat hij gewoon verkeerd zat. _O-

Maar goed! Nu terug in mijn eigen relax bubbel. ^O^ Ik doe lekker waar ik mij goed bij voel.
pi_196851722
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:11 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Helaas niet. Hij deed gewoon mee! :{w Met serieuze zwangerschaps zaken is hij heel erg van het kop in het zand steken en er niet over willen praten. Als ik probeer te praten over mogelijke situaties waarin hij gezondheids keuzes zou moeten maken, gaat hij in de verdediging van "dat gebeurd toch niet." Mijn uitrekenings datum is de 24e, dus ECHT niet dat hij mogelijk ook 3-4 weken eerder zou kunnen komen. Een zwangerschaps kant van mijn man die ik dus echt niet tof vind! :')

Zijn moeder kwam vanochtend nog langs en ik heb het haar al huilend nog eens medegedeeld en mijn keuze verdedigd (ik kan niet boos zijn zonder tranen). En gezegt dat er dingen zijn gezegd, ook door haar zoon en ene dochter, die mij flink van slag hebben gemaakt. (Ze ging daarop ineens heel erg moederig doen) Manlief en schoonvader waren beide doodstil. En schoonvader gaf mij achteraf een hele strakke knuffel. Waardoor ik het gevoel kreeg dat mijn schoonvader wel degelijk aan mijn kant stond, maar niets hardop wou zeggen.

Maar manlief was vandaag allerlei klusjes aan het oppikken en doen. En complimenteerde mij op mijn baggere potato wedges, die eigenlijk helemaal niet zo lekker waren. :') :D Dus ik weet, dat hij dondersgoed snapt, dat hij gewoon verkeerd zat. _O-

Maar goed! Nu terug in mijn eigen relax bubbel. ^O^ Ik doe lekker waar ik mij goed bij voel.
Oh dat is wel heel erg naar. Ik kan me voorstellen dat je dat niet zo'n fijne kant vindt nee. :*

Goed dat je het nog hebt besproken met je schoonmoeder. Was dat moederige positief of negatief? Fijn dat je schoonvader je in ieder geval even een stevige knuffel gaf.

Haha leuk die mannen soms hè.. :+

Heel goed van je. Je doet het hartstikke goed :*
pi_196852290
Wat naar @Bienelientjee snap dat je dat niet tof vindt.

Ik hoopte echt dat ik mijn huisarts verkeerd begrepen had maar ik keek vandaag in mijn online dossier en vond dit:



Het staat er echt. :')

Boeiend joh, die neurologische bijwerkingen. En als 1 slokje telkens na het spugen al teveel is.. _O-

Toch maar een keer over in gesprek als dit achter de rug is.
  maandag 21 december 2020 @ 08:53:56 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196855635
Cygne, wat een sukkel van een arts, ik word er gewoon kwaad van. Ik zou - als ik jou was - gewoon laagdrempelig de poli bellen als het nodig is en daar m'n verhaal doen. Die snappen er vaak een stuk meer van.

Bien, wat een rotsituatie zeg. Inderdaad geen leuke kant van je man. Balen dat het zo moest, maar wel fijn van de knuffel.

Ik spuugde de afgelopen drie dagen niet *O* maar vanochtend was prul vroeg wakker en dacht ik haar uit bed te kunnen halen. Niet dus -O- dus ik lig nog even plat terwijl manlief met z'n ochtendhoofd alsnog aan het ontbijt zit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196856276
Ja joh, droog maar lekker uit... Wat een eikel @Cygne. :(

Wel fijn dat je nog even terug kon @Tink89!

@Bienelientjee: wat jammer dat je je zo onbegrepen voelt! Ik herken het wel een beetje van mijn schoonfamilie, al is mijn man gelukkig iets meer supportive. Maar iedere zwangere komt op een punt dat ze bepaalde dingen niet meer fijn vindt en dat daar geen begrip voor is, is wel echt heel jammer. En natuurlijk zouden ze je ondersteunen als er daar iets gebeurt, maar dat is gewoon niet hoe jij het wilt.

Mijn vliezen houden het vanaf vandaag officieel langer uit dan de vorige keer. *O* Baby moet sowieso nog even blijven zitten, T slaapt zo abominabel slecht dat ik echt te moe ben om te bevallen!
pi_196857232
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:53 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, wat een sukkel van een arts, ik word er gewoon kwaad van. Ik zou - als ik jou was - gewoon laagdrempelig de poli bellen als het nodig is en daar m'n verhaal doen. Die snappen er vaak een stuk meer van.

Bien, wat een rotsituatie zeg. Inderdaad geen leuke kant van je man. Balen dat het zo moest, maar wel fijn van de knuffel.

Ik spuugde de afgelopen drie dagen niet *O* maar vanochtend was prul vroeg wakker en dacht ik haar uit bed te kunnen halen. Niet dus -O- dus ik lig nog even plat terwijl manlief met z'n ochtendhoofd alsnog aan het ontbijt zit.
Dat had ik gedaan, maar die namen in eerste instantie niet de moeite om terug te bellen. Pas de dag daarna toen mijn man voor de derde keer had gebeld dat er nu echt wat moest gebeuren.

Vrijdag van de fertiliteitsarts nota bene een nieuw recept gekregen. _O-
  maandag 21 december 2020 @ 18:02:08 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196865377
En nu cygne, is er wel iemand die je wel serieus neemt? Dit kan zo immers ook niet...


Ik heb het vandaag zo akelig benauwd, echt niet tof -O- baby ligt het coronavirus in de weg, denk ik? En dan te bedenken dat m'n schoonmoeder van dik in de 70 zonder noemenswaardige klachten door corona heen gefietst is en nu alweer een paar kilometer kan wandelen. Ik heb gisteren 200 meter gelopen (rondje om ons huis, even frisse lucht) en was compleet bekaf. Gek virus is het en vooralsnog valt het behoorlijk tegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196866055
Wat rot Tink! Ik hoop dat je snel opknapt.

En dat schiet ook niet op met die artsen Cygne, is er eentje die je wel serieus neemt?

Hier van de week weer controle gehad bij een andere klinisch vk, deze was heel fijn O+ voelde me gehoord en gezien, moest ook onwijs huilen omdat ze het goed begreep.

Protocol zegt vanaf nu elke twee weken glucosedagcurve, bloeddruk en gewichtscontrole (en elke vier weken groeiecho volgens mij).

Zij zegt: ik zie een kind dat helemaal gemiddeld groeit (P50) iemand met bloedglucoses tussen 4,0 en 4,8 en een bloeddruk van 120/65 die niet aankomt, en met prachtige vitaminewaardes...

Ik heb nog herhaald hoe belastend het is om twee uur niets te mogen eten op een prikdag terwijl ik zwanger elke 1,5 uur eet, dus ze gaat proberen of ik elke 6 weken mag prikken (of 4 als t niet lukt). Moet wel elke twee weken voor de bloeddruk ook al is die goed, maar dat zal me worst wezen.

Ook met haar kunnen praten over hoe moeilijk het is om grenzen te bewaken mbt bekkenpijn. Ik merk dat ik nu in de vakantie minder pijn heb en dan nog zeker elke middag een uur op bed lig. Dus ben benieuwd hoe het gaat na de vakantie.
Kwak
pi_196866189
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:02 schreef Tink89 het volgende:
En nu cygne, is er wel iemand die je wel serieus neemt? Dit kan zo immers ook niet...


Ik heb het vandaag zo akelig benauwd, echt niet tof -O- baby ligt het coronavirus in de weg, denk ik? En dan te bedenken dat m'n schoonmoeder van dik in de 70 zonder noemenswaardige klachten door corona heen gefietst is en nu alweer een paar kilometer kan wandelen. Ik heb gisteren 200 meter gelopen (rondje om ons huis, even frisse lucht) en was compleet bekaf. Gek virus is het en vooralsnog valt het behoorlijk tegen.
Jawel, had van de gynaecoloog wat zofran gekregen. En vrijdag sprak ik de fertiliteitsarts en die heeft meteen nog een voorraadje zofran en emesafene voorgeschreven. Ben nog wel beroerd maar ik spuug niet meer en kan ook weer wat eten en drinken.

7 januari gesprek in het wkz met geneticus en gynaecoloog over welke pnd we gaan doen en wat we doen als de uitslag niet goed is. Man mag niet mee, vind ik wel pittig.

Wat naar dat je zo beroerd bent. :*
pi_196868632
@kwakz0r: wat fijn, zo'n begripvolle VK!

@Cygne: kun je man laten deelnemen met videobellen? Is natuurlijk niet hetzelfde, maar misschien beter dan het gesprek helemaal alleen moeten voeren.
pi_196873902
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:19 schreef Gogo83 het volgende:
@:kwakz0r: wat fijn, zo'n begripvolle VK!

@:Cygne: kun je man laten deelnemen met videobellen? Is natuurlijk niet hetzelfde, maar misschien beter dan het gesprek helemaal alleen moeten voeren.
Kan eventueel wel, denk ik.
Nouja eerst maar hopen dat we zo ver komen. Vorig jaar kon ik ook de afspraak afblazen.
pi_196896752
Crosspost uit het peutertopic:

T is de laatste twee weken zo'n drama 's nachts. Nu heeft hij ook wat last gehad van zijn oren, maar het lijkt vooral onrust te zijn voor de komst van de baby. Zelf zijn man en ik vrij rustig, dus het is niet dat ie stress van ons overneemt. Al staat er natuurlijk wel echt iets te gebeuren. Maar T slaapt slecht en wil vooral alleen maar mama 's nachts. En daarvan raak ik dan weer wel gestrest, want ik ben al zo moe en hoe moet dat straks als ik 's nachts ook nog een baby te voeden heb? Vannacht accepteerde hij man ook weer niet, lag ie te roepen dat hij mij mist.

Nu heb ik bedacht dat als er dit weekend nog geen baby is, wij hem twee nachtjes naar opa en oma laten gaan, zodat wij even bij kunnen tanken, maar dat vind ik eigenlijk ook weer zielig en niet tof, want deze laatste dagen met zijn drieën zijn ook heel bijzonder.

Is dit herkenbaar? Ik hield zelf vooral rekening met moeten wennen na de komst van de baby, niet met spanning vooraf. Tips, iemand?
pi_196896962
@Gogo83 Wilde even zeggen dat het herkenbaar is. Ook na de geboorte. Geen tips helaas, wist zelf ook niet zo goed hoe ik daarmee moest dealen. :@
Was vooral beschikbaar voor zijn behoeftes en bedacht bij alles dat er een reden is dat hij zo doet.

@Tink Jeejte, heftig! Hoop dat je snel opknapt! :o
Protège moi de mes désirs.
pi_196898765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 07:36 schreef Gogo83 het volgende:
Crosspost uit het peutertopic:

T is de laatste twee weken zo'n drama 's nachts. Nu heeft hij ook wat last gehad van zijn oren, maar het lijkt vooral onrust te zijn voor de komst van de baby. Zelf zijn man en ik vrij rustig, dus het is niet dat ie stress van ons overneemt. Al staat er natuurlijk wel echt iets te gebeuren. Maar T slaapt slecht en wil vooral alleen maar mama 's nachts. En daarvan raak ik dan weer wel gestrest, want ik ben al zo moe en hoe moet dat straks als ik 's nachts ook nog een baby te voeden heb? Vannacht accepteerde hij man ook weer niet, lag ie te roepen dat hij mij mist.

Nu heb ik bedacht dat als er dit weekend nog geen baby is, wij hem twee nachtjes naar opa en oma laten gaan, zodat wij even bij kunnen tanken, maar dat vind ik eigenlijk ook weer zielig en niet tof, want deze laatste dagen met zijn drieën zijn ook heel bijzonder.

Is dit herkenbaar? Ik hield zelf vooral rekening met moeten wennen na de komst van de baby, niet met spanning vooraf. Tips, iemand?
Geen tips, maar mijn zus heeft iets vergelijkbaars gedaan bij de komst van de tweede. Mijn neefje vindt het heerlijk bij opa en oma, dus in die zin hoeft het geen straf te zijn? Gewoon een leuk logeerpartijtje met de onverdeelde aandacht van opa en oma O+
pi_196899312
Knip :+

[ Bericht 61% gewijzigd door tpopml op 23-12-2020 11:32:46 (Verkeerde topic) ]
pi_196899881
Echo gehad en kindje is exact 8w5d. Precies wat het zou moeten zijn, geen achterstand. :'( O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')