abonnement Unibet Coolblue
pi_196525344
Hallo allemaal,

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit teleggen. Ben ik een zeur of heb ik bepaalde rechten om hier iets aan tedoen? (sorry voor eventuele typfouten of onjuiste zinnen)

Ik en mijn gezin (dochter van anderhalf jaar) wonen nu bijna 7jaar in een koopwoning waar we nu zitten, we wonen in een hoekwoning met een steegje ernaast waar daar weer een tuin aansluit van een andere woning met buiten een hondenkennel met 4-5 duitse herdershonden erin.
Wij hebben regelmatig last van geluidsoverlast van blaffende honden en van de man die ernaar schreeuwt het gaat om een oudere man die met pensioen is en de honden als hobby heeft. Zover wij weten worden de honden niet mishandeld. Wij hebben namaten de jaren acties ondernomen zoals met de man praten erover maar hij wimpelde het allemaal maar zo beetje af dat we niet zo moeten zeuren,ook is de deur voor onze neus dicht gegooit ooit omdat we de man erover aanspraken, ook hebben wij met de wijkagent meerdere keren contact gehad maar die zegt dat hij er niks aan kan doen omdat ze het zelf moeten ervaren. Het probleem is dat de honden als gekken tekeer gaan (het lijkt soms een slachtveld) wanneer de man met de honden bezig is. De honden blaffen extreem veel wanneer ze eten krijgen of wanneer ze in de bus gaan om teworden uitgelaten dus dit is meerdere keren op een dag. Wij hadden afspraken gemaakt met de buurman niet voor 10uur s'ochtends in het weekend herrie (gemaakt door de honden) temaken maar helaas word dit niet nageleefd, vaak gebeurd dit al om half9/9uur al. Mijn dochtertje slaapt elke middag nog maar vaak omdat de honden tekeer gaan en het geschreeuw van de man zit vaak mijn dochter rechtop in der bed tehuilen en is vaak ontroostbaar dit brengt veel woede mee naar mijn buren toe maar ook naar de gemeente die niks doet. Ook weigert de man blafbanden te gebruiken bij zijn honden omdat hij beweert dat er stroomstoten afkomen die branden in de nek van een hond (je heb toch ook blafbanden zonder stroom? 🤔)
Al deze geluidsoverlast horen wij in ons huis en zijn wij geforceerd ook met de warme dagen alles dicht te moeten houden, onze woonkamer zit tegen het steegje aan die weer tegen de hondenkennel aanzit oftewel onze woonkamer zit dichterbij de hondenkennel dan de hondenkennel tegen de man zijn huis aan. Wij hebben bewust vaak maar muziek opstaan binnen om de herrie niet tehoren.
Ik heb ook al een paar keer geklaagd dat de honden teveel blaffen terwijl de buurman binnen zat en tv keek (ik keek uit het zolderraam om tekijken wat hij deed) blijkbaar hoort de buurman de honden niet altijd omdat hij de tv misschien hard heeft aanstaan of omdat hij slecht kan horen, het is inmiddels een man op leeftijd maar wij horen de honden duidelijk wel!

Wanneer de honden vaak blaffen:
De honden zijn erg waaks, als er iemand in het steegje loopt slaat er altijd 1 hond aan, dit gebeurd ook snachts. Regelmatig is de man weg van huis maar zijn honden nog in de kennel en blaffen ze regelmatig. ook als de man terug komt met zijn bus slaan de honden aan en zodra de man uit zijn bus stapt schreeuwt hij ernaar.
Het aller ergste is wanneer ze eten krijgen dan blaffen ze soms 20min in 1stuk door in combinatie met geschreeuw van de buurman, doordat nodigen wij (in het verleden) nooit mensen uit om buiten in de tuin tegaan eten want zelfs onze familie en vrienden vinden dit erg belachelijk van onze buren, zodra de honden aanslaan kunnen wij elkaar niet eens meer verstaan.. Vaak 20min lang.

Sorry dit was even een uitlaatklep voor mij, wat kunnen wij doen? Wij zijn radeloos!
De buurman/gemeente/wijkagent doet er niks aan.

Help
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 01:04:46 #2
408813 crew  trein2000
pi_196525416
Toevallig een rechtsbijstandsverzekering?
En anders een advocaat bellen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196525597
We hadden maar een hond naast ons, oprit ertussen. Maar ze deden de hond vaak overdag in de garage en als ze weg waren blafte hij de hele tijd. Zielig, maar ook erg vervelend. Laat staan een hond of 5 die buiten in een kennel zitten.
Er was ook nog een andere situatie van andere buren met brommers. We zijn maar verhuisd en wonen nu echt vrij. Als je eenmaal gevoelig geraakt bent voor geluid zoals honden, raak je het helaas ook lastig kwijt.
Noise cancelling headphones werken wel, maar daarmee kun je ook niet de hele tijd lopen.
Bij huurhuizen kun je soms nog wat met verhuurder aankaarten. Heb je misschien buurtbemiddeling oid in de buurt? Dat kan ook nog. Maar ja, je mag honden houden..
pi_196526254
Bezoek een juridische loket of rechtsbijstand. Ze kunnen je zeker meehelpen. Een geluidsoverlast mag niet.
Kind heeft hier last van. Dat moet je ervoor zorgen dat oorzaak wegneemt.

Probeer ook keer met buurman in gesprek en aangeven dat jij en jouw kind hier last van. Anders neemt je gewoon verdere stappen.

Trouwens het is handig een opname maken en tijdstippen vastleggen. Die kan het goed komen bij zaak.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196526565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 06:32 schreef timmmmm het volgende:
knip
He kijk, een dierenbeul. Terwijl die honden er niks aan kunnen doen. De eigenaar wel, maar die eet die spons niet op.

Ik vind overigens dat de wijkagent zich er wel erg makkelijk vanaf doet. Er zal misschien buurtbemiddeling zijn die ook de wijkagent wat meer kunnen motiveren wellicht.

[ Bericht 8% gewijzigd door noodgang op 03-12-2020 11:37:07 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 07:42:43 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196526584
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

He kijk, een dierenbeul. Terwijl die honden er niks aan kunnen doen. De eigenaar wel, maar die eet die spons niet op
Gebakken spons is een hoax...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196526589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gebakken spons is een hoax...
Dat maakt voor mijn punt niks uit. De acties moeten gericht zijn op de eigenaar, niet de dieren
pi_196526793
Zo’n blafband is ook zielig, heb het een keer gezien bij een herdershond en het geblaf blijft gewoon, maar erachteraan krijg je meteen gepiep en gejank van zo’n hond.

Die honden gaan er dus niet minder om blaffen, want dat doen ze nu ook al niet. En zullen er alleen maar last van hebben.
  donderdag 3 december 2020 @ 08:32:42 #9
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_196526915
Zijn er nog meer buren die er last van hebben? Als je het gezamelijk aankaart bij wijkagent/gemeente kom je misschien verder.

Laat maar ik zie nu je topics uit 2016. Dan zou ik maar verhuizen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_196526923
Geen tips maar het lijkt me bloedje irritant zeg :N
pi_196526933
Dossier opbouwen en zoek eens uit of de gemeente waar je woont de volgende regel in de Algemene Plaatselijke Verordering heeft staan:

”De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat dit dier niet door aanhoudend geblaf of gejank hinderlijk is voor de omgeving of de nachtrust verstoort."

Gemeente Zwijndrecht en Apeldoorn hebben die regel bijvoorbeeld toegevoegd. Zo wordt het makkelijker actie te ondernemen.
  donderdag 3 december 2020 @ 08:38:26 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196526937
Wat NothingHappend idd zegt.
En als dan nog blijkt dat ze niets kunnen doen, denk ik dat je er verstandiger aan doet om te verhuizen dan om het gevecht jaren aan te gaan. Want dat levert ook alleen maar ellende op.

Of je moet nu zo fijn wonen, dat dat geen optie is / je het gevecht waard vindt.
  Spellchecker donderdag 3 december 2020 @ 08:51:12 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196527014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:32 schreef Elpis het volgende:
Zijn er nog meer buren die er last van hebben? Als je het gezamelijk aankaart bij wijkagent/gemeente kom je misschien verder.

Laat maar ik zie nu je topics uit 2016. Dan zou ik maar verhuizen.
-O-
  donderdag 3 december 2020 @ 09:02:19 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196527092
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

He kijk, een dierenbeul.
Alleen een hondenbeul.
Laffe huichelaar
  donderdag 3 december 2020 @ 09:05:31 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196527112
Geluidsoverlast tussen burgers in de dag/avondperiode (7:00-22:00) is juridisch gezien gewoon een zeer lastig verhaal. Ik wens je veel sterkte en succes maar dit kan een gebed zonder einde worden. Tijdens de dagperiode mag je als burger nou eenmaal gewoon best veel lawaai maken en tenzij die beesten uren aan een stuk door blaffen wordt de rest gewoon gezien als incidenteel piekgeluid waar je maar mee moet dealen als buurman zijnde. Als het bedrijfsmatig van omvang was geweest dan stond je al veel sterker maar ik lees dat die grens meestal op pakweg 20 beesten zit (best wel fucking veel eigenlijk :') )

[ Bericht 16% gewijzigd door Twiitch op 03-12-2020 09:20:40 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 09:14:05 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196527201
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:32 schreef Elpis het volgende:
Laat maar ik zie nu je topics uit 2016. Dan zou ik maar verhuizen.
:o Dan houdt hij het nog lang vol :X
  donderdag 3 december 2020 @ 11:51:50 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196529547
Hier hetzelfde.. wij wonen schuin tegenover een huis met tokkies en 3 honden die meer buiten zijn dan binnen en overal om blaffen.
Ik weet dat ze hier in de straat al jaren (want het was al voordat wij hier kwamen wonen 4/5 jaar geleden alweer) bezig zijn het probleem op te lossen.
pi_196529609
quote:
9s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:51 schreef Kizu het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit teleggen. Ben ik een zeur of heb ik bepaalde rechten om hier iets aan tedoen? (sorry voor eventuele typfouten of onjuiste zinnen)

Ik en mijn gezin (dochter van anderhalf jaar) wonen nu bijna 7jaar in een koopwoning waar we nu zitten, we wonen in een hoekwoning met een steegje ernaast waar daar weer een tuin aansluit van een andere woning met buiten een hondenkennel met 4-5 duitse herdershonden erin.
Wij hebben regelmatig last van geluidsoverlast van blaffende honden en van de man die ernaar schreeuwt het gaat om een oudere man die met pensioen is en de honden als hobby heeft. Zover wij weten worden de honden niet mishandeld. Wij hebben namaten de jaren acties ondernomen zoals met de man praten erover maar hij wimpelde het allemaal maar zo beetje af dat we niet zo moeten zeuren,ook is de deur voor onze neus dicht gegooit ooit omdat we de man erover aanspraken, ook hebben wij met de wijkagent meerdere keren contact gehad maar die zegt dat hij er niks aan kan doen omdat ze het zelf moeten ervaren. Het probleem is dat de honden als gekken tekeer gaan (het lijkt soms een slachtveld) wanneer de man met de honden bezig is. De honden blaffen extreem veel wanneer ze eten krijgen of wanneer ze in de bus gaan om teworden uitgelaten dus dit is meerdere keren op een dag. Wij hadden afspraken gemaakt met de buurman niet voor 10uur s'ochtends in het weekend herrie (gemaakt door de honden) temaken maar helaas word dit niet nageleefd, vaak gebeurd dit al om half9/9uur al. Mijn dochtertje slaapt elke middag nog maar vaak omdat de honden tekeer gaan en het geschreeuw van de man zit vaak mijn dochter rechtop in der bed tehuilen en is vaak ontroostbaar dit brengt veel woede mee naar mijn buren toe maar ook naar de gemeente die niks doet. Ook weigert de man blafbanden te gebruiken bij zijn honden omdat hij beweert dat er stroomstoten afkomen die branden in de nek van een hond (je heb toch ook blafbanden zonder stroom? 🤔)
Al deze geluidsoverlast horen wij in ons huis en zijn wij geforceerd ook met de warme dagen alles dicht te moeten houden, onze woonkamer zit tegen het steegje aan die weer tegen de hondenkennel aanzit oftewel onze woonkamer zit dichterbij de hondenkennel dan de hondenkennel tegen de man zijn huis aan. Wij hebben bewust vaak maar muziek opstaan binnen om de herrie niet tehoren.
Ik heb ook al een paar keer geklaagd dat de honden teveel blaffen terwijl de buurman binnen zat en tv keek (ik keek uit het zolderraam om tekijken wat hij deed) blijkbaar hoort de buurman de honden niet altijd omdat hij de tv misschien hard heeft aanstaan of omdat hij slecht kan horen, het is inmiddels een man op leeftijd maar wij horen de honden duidelijk wel!

Wanneer de honden vaak blaffen:
De honden zijn erg waaks, als er iemand in het steegje loopt slaat er altijd 1 hond aan, dit gebeurd ook snachts. Regelmatig is de man weg van huis maar zijn honden nog in de kennel en blaffen ze regelmatig. ook als de man terug komt met zijn bus slaan de honden aan en zodra de man uit zijn bus stapt schreeuwt hij ernaar.
Het aller ergste is wanneer ze eten krijgen dan blaffen ze soms 20min in 1stuk door in combinatie met geschreeuw van de buurman, doordat nodigen wij (in het verleden) nooit mensen uit om buiten in de tuin tegaan eten want zelfs onze familie en vrienden vinden dit erg belachelijk van onze buren, zodra de honden aanslaan kunnen wij elkaar niet eens meer verstaan.. Vaak 20min lang.

Sorry dit was even een uitlaatklep voor mij, wat kunnen wij doen? Wij zijn radeloos!
De buurman/gemeente/wijkagent doet er niks aan.

Help
Er is maar 1 oplossing en dat is mr. Frank Visser op bezoek
pi_196529648
Verhuizen is de enige oplossing
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196530072
Een blafband wordt binnenkort verboden / had eigenlijk al verboden moeten zijn sinds 2019 echter is het toen tegen gehouden en is het een dringend advies geworden om het alleen als prof te gebruiken.
Groot gelijk dat je buurman deze niet gebruikt, dat kan echt vervelende gevolgen hebben voor een hond bij verkeerd gebruik.

Wil je echt stappen nemen dan zal je een expert langs moeten laten komen om te bepalen of het leefgeluiden of overlast is. Er bestaat een grote kans dat het ook aan jullie zelf ligt. Omdat jullie al geirriteerd zijn over de honden is elke grom of blaf al meteen een enorme iritatie. Praat er anders over met de buren, hebben meer mensen er 'zoveel' last van. Ga dan samen de strijd aan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196530176
Sterkte, geluidsoverlast sloopt je
  donderdag 3 december 2020 @ 12:31:37 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196530216
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:38 schreef Cue_ het volgende:
Wat NothingHappend idd zegt.
En als dan nog blijkt dat ze niets kunnen doen, denk ik dat je er verstandiger aan doet om te verhuizen dan om het gevecht jaren aan te gaan. Want dat levert ook alleen maar ellende op.

Of je moet nu zo fijn wonen, dat dat geen optie is / je het gevecht waard vindt.
Eens.
pi_196530322
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 01:04 schreef trein2000 het volgende:
Toevallig een rechtsbijstandsverzekering?

Het lijkt er op dat zelfs de rechtsbijstandsverzekeraar er met een grote boog omheen loopt

Dit is een probleem uit de categorie "DON'T GET MAD, GET EVEN".

Dus in je tuin een grote bluetooth speaker plaatsen en midden in de nacht hard geblaf afspelen. Kort genoeg om niet te kunnen lokaliseren. Gegarandeerd dat de herders gaan mee blaffen, zodat de hele buurt er schijttziek van wordt en er zich uiteindelijk mee gaat bemoeien. De hele buurt mobiliseren, dat lijkt me de einige optie
pi_196530352
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verhuizen is de enige oplossing
Besef je dan wel dat je verplicht bent om de overlast te melden aan een adspirantkoper en wat doet dat met de vraagprijs.......
pi_196530364
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eens.
Eens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')