abonnement Unibet Coolblue
pi_196524859
Hallo,

Ik zit ergens mee.
Ik ben nu 24 en heb sinds mijn 3e een doniernier. Hij doet het nu nog 90% en ze verwachten dat de nier nog 10-15 jaar meegaat.

Nu zit ik constant te denken wat als die over 10 jaar stopt je woont dan op jezelf(op dit moment alleen) en je raakt dan veel kwijt.

Van werk krijg je natuurlijk de 1e 2 jaar doorbetaald maar daarna stopt je contract. Ook moet je na bijvoorbeeld 40 dagen ziek je leaseauto inleveren.

Aangezien de kans vrij klein is dat je binnen 2 jaar een nieuwe nier krijgt ben je daarna dus werkloos.(en dus minder inkomen en geen auto)

Ook het dialyseren is volgens mij erg zwaar.

Iemand hier al ervaringen mee die een nieuwe nier heeft gekregen terwijl hij/zij al werkte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietjepuk1234 op 02-12-2020 23:35:48 ]
pi_196526357
Daar zou ik me nu nog niet druk om maken. 10 jaar is lang.
Tegen die tijd heb je misschien niet eens meer een donor nodig maar is er misschien een goede kunstnier.
Ik neem aan dat je regelmatig controle hebt dus zodra ze zien dat je nier aan vervanging toe is zullen ze je op tijd op de lijst zetten zodat het misschien geen 2 jaar duurt..

Verder zijn er genoeg mensen die in de bijstand zitten die een auto rijden. En je kunt nu al beginnen met sparen zodat je, als het over 10 jaar nodig is, een buffer hebt om op terug te vallen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:32:41 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_196527388
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:21 schreef Pietjepuk1234 het volgende:
Hallo,

Ik zit ergens mee.
Ik ben nu 24 en heb sinds mijn 3e een doniernier. Hij doet het nu nog 90% en ze verwachten dat de nier nog 10-15 jaar meegaat.

Nu zit ik constant te denken wat als die over 10 jaar stopt je woont dan op jezelf(op dit moment alleen) en je raakt dan veel kwijt.

Van werk krijg je natuurlijk de 1e 2 jaar doorbetaald maar daarna stopt je contract. Ook moet je na bijvoorbeeld 40 dagen ziek je leaseauto inleveren.

Aangezien de kans vrij klein is dat je binnen 2 jaar een nieuwe nier krijgt ben je daarna dus werkloos.(en dus minder inkomen en geen auto)

Ook het dialyseren is volgens mij erg zwaar.

Iemand hier al ervaringen mee die een nieuwe nier heeft gekregen terwijl hij/zij al werkte.
Ik kan je niet helemaal helpen, ik heb ook een donornier gekregen maar ik was al werkloos omdat ik 3 jaar eerst heb moeten dialyseren. Ik werk nu ook nog niet omdat mijn nier te slecht werkt.

De wachtlijst wordt wel steeds korter omdat mensen levend doneren, dialyse is inderdaad geen pretje maar is ook niet het einde van de wereld. Als je je goed voelt zou je denk ik wel kunnen werken maar niet op dialyse dagen denk ik. Hangt er ook helemaal vanaf welke dialyse je gaat doen, als je buikspoeling gaat doen heb je meer vrijheid.

Ik ken mensen die dialyseerden in het ziekenhuis en gewoon nog doorwertken alleen dan dus parttime. Kan ook denk ik wel prima als je je prima voelt op niet dialyse dagen.

Ik zou me als ik jou was niet te druk maken om deze dingen nog en zien als het komt, je zegt dat je nier nog 90% werkt, dat is geweldig!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_196528825
Hangt erg af van je conditie, is nu ook nog niets over te zeggen,
ik ken mensen die 's nachts dialyseren en overdag gewoon werken,
ook zijn er mensen die buikspoeling doen en dat gewoon tijdens het werk doen.
  donderdag 3 december 2020 @ 15:59:42 #5
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_196533456
Over je gezondheid kan niemand een goede voorspelling doe nu.

Als je arbeidsongeschikt raakt voor langer dan 2 jaar, is daar ook gewoon uitkering voor (WIA). Dus wat dat betreft heb je inkomenszekerheid als je nu gaat werken en vanwege medische redenen dat niet meer zou lukken uiteindelijk. Dus laat je niet tegenhouden
WFPB!
pi_196581938
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 06:58 schreef valentijn101 het volgende:
Daar zou ik me nu nog niet druk om maken. 10 jaar is lang.
Tegen die tijd heb je misschien niet eens meer een donor nodig maar is er misschien een goede kunstnier.
Dat zeiden ze ook over vliegende auto's... In 1985 welteverstaan. Je hebt van alles, maar voor Jan Modaal is het nog lang niet beschikbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')