abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2020 @ 21:31:20 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196523028
Nou, nog een maandje wachten, en de eerste mensen in ons land kunnen worden gevaccineerd. Maar op versoepeling van de maatregelen hoeven we nog niet te rekenen. Nee, want mensen van 80+ jaar zullen het eerst worden gevaccineerd. Om de zorg te ontlasten.

Handige zet? Lijkt me niet echt. Vaccineer eerst de mensen die wél goed zijn voor de economie. De werkenden, de mensen die net zijn gepensioneerd en het geld kunnen laten rollen. Niet de mensen in een verpleeghuis die alsnog ieder moment kunnen overlijden.

Of is het ethisch niet verantwoord om de ouderen niet te helpen? Wat is jullie mening hierover?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196523127
Fuck bejaarden (figuurlijk)
  woensdag 2 december 2020 @ 21:39:26 #3
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_196523212
Beetje dubbel. Jonge mensen worden niet zo ziek door Covid. Maar ik snap je denkwijze, maar ik weet niet wat wijsheid is in dezem
pi_196523253
De werkenden laten nu sowieso het geld al rollen. Die hebben weinig last van het virus maar meer van de maatregelen. En je komt van de maatregelen af door de zorg te ontlasten. En hoe ontlast je de zorg? Zij die er het meeste gebruik van zouden maken gaan vaccineren. Dus beginnen bij ouderen.
I'll give you something to do
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2020 @ 21:43:39 #5
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196523288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:39 schreef Printerkabel het volgende:
Beetje dubbel. Jonge mensen worden niet zo ziek door Covid. Maar ik snap je denkwijze, maar ik weet niet wat wijsheid is in dezem
Ook jongeren schijnen er behoorlijk ziek van te worden. Gewoon eerst de werkenden vaccineren, corona is juist een uitgelezen kans om de vergrijzing een halt toe te roepen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 december 2020 @ 21:47:55 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196523380
Mensen met de hoogste potentiele r0 eerst. ZolderkamerFOK!kers dus als laatsten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196523426
Ondertussen kunnen we die hoogbejaarden gebruiken als testcase. Ik hoef dat vaccin nog niet direct. Laat ze nu maar eerst grondig testen op bijwerkingen.
Cindy De Vuyst
pi_196524566
Moet je je eens indenken wat er zou gebeuren als de bejaarden samen met andere nutteloze staatsruifvreters ergens onderaan de lijst zouden bungelen. Het zou de ultieme natte droom zijn voor pragmatisch rechts Nederland.
Maar waarschijnlijk zou de wereld schande spreken en is een burgeroorlog niet uitgesloten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196524594
De bijwerkingen alleen al kunnen die hele kwetsbare groep fataal worden.
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2020 @ 23:42:32 #10
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196525048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:52 schreef Ridocar het volgende:
Moet je je eens indenken wat er zou gebeuren als de bejaarden samen met andere nutteloze staatsruifvreters ergens onderaan de lijst zouden bungelen. Het zou de ultieme natte droom zijn voor pragmatisch rechts Nederland.
Maar waarschijnlijk zou de wereld schande spreken en is een burgeroorlog niet uitgesloten.
Ik ben voor. Hoogbejaarden, gelukszoekers en mensen die die niets bijdragen aan de maatschappij en uitsluitend hun hand ophouden gewoon onderaan de lijst
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196525162
Hoeveel jongeren en werkenden komen opdagen denk je! 20-30% maximaal, hoeveel gebruikers heeft de coronamelder nu?

Doe maar gewoon die ouderen en zwakkeren, dan hebben die met bijwerkingen of die weigeren maar pech.

Kunnen wij weer op vakantie en uit eten.
.
  donderdag 3 december 2020 @ 00:35:54 #12
3542 Gia
User under construction
pi_196525290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ook jongeren schijnen er behoorlijk ziek van te worden. Gewoon eerst de werkenden vaccineren, corona is juist een uitgelezen kans om de vergrijzing een halt toe te roepen
Hoe bedoel je dit? Die ouderen mogen wat jou betreft, dood?
pi_196525488
Doe de bijstandtrekkers maar bovenaan de lijst. Kunnen het ultieme testvoer zijn voor bijwerkingen. Als na het grootschalig experiment blijkt dat het veilig is kun je het aan de werkende bevolking toedienen.
Cindy De Vuyst
pi_196525544
Is om de druk op de zorg te ontlasten. Verder totaal oneens me de TS. Zal ik verder maar voor mijzelf houden die mening.
pi_196525624
Knap dat je als TS je eigen topic omzeep helpt met je debiele stellingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196526381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:
De bijwerkingen alleen al kunnen die hele kwetsbare groep fataal worden.
Welke bijwerking is dat?
  donderdag 3 december 2020 @ 07:12:30 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196526430
quote:
5s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef Djeez het volgende:
Nou, nog een maandje wachten, en de eerste mensen in ons land kunnen worden gevaccineerd. Maar op versoepeling van de maatregelen hoeven we nog niet te rekenen. Nee, want mensen van 80+ jaar zullen het eerst worden gevaccineerd. Om de zorg te ontlasten.

Handige zet? Lijkt me niet echt. Vaccineer eerst de mensen die wél goed zijn voor de economie. De werkenden, de mensen die net zijn gepensioneerd en het geld kunnen laten rollen. Niet de mensen in een verpleeghuis die alsnog ieder moment kunnen overlijden.

Of is het ethisch niet verantwoord om de ouderen niet te helpen? Wat is jullie mening hierover?
Ethisch verantwoord is dat je de mensen die het meest kwetsbaar zijn het eerst gaat vaccineren. In het geval van het corona virus zijn dat vaak mensen met een oudere leeftijd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 3 december 2020 @ 07:15:47 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196526450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ook jongeren schijnen er behoorlijk ziek van te worden. Gewoon eerst de werkenden vaccineren, corona is juist een uitgelezen kans om de vergrijzing een halt toe te roepen
Door de ouderen dood te laten gaan aan covid? Dit soort idiote plannen gaan het niet halen natuurlijk. Dat snap je zelf ook wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196526479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:02 schreef babylon het volgende:

[..]

Welke bijwerking is dat?
Het is onzin, in de trials bleken ouderen net minder last te hebben van bijwerkingen (koorts, spierpijn, hoofdpijn, huiduitslag etc.).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 3 december 2020 @ 07:24:13 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196526492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is onzin, in de trials bleken ouderen net minder last te hebben van bijwerkingen (koorts, spierpijn, hoofdpijn, huiduitslag etc.).
Dat weten we eigenlijk niet of heb jij het goedkeuringsrapport van de EMA al kunnen lezen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196526503
quote:
5s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef Djeez het volgende:
Wat is jullie mening hierover?
Ik kan me voorstellen dat het vooral een praktische keuze is, omdat dit verder een groep is die sterk gecentraliseerd woont in bejaarden- en verzorgingstehuizen (en dus ook direkt toegang heeft tot verplegend personeel dat deze injecties mag zetten.


Er hoeft dus geen infrastruktur omheen gebouwd te worden, met specifieke injectie-locaties, personeel dat speciaal daar werkzaam moet zijn, en een reserveringssysteem waarvoor mensen zich kunnen aanmelden.


Zoiets opbouwen duurt vermoedelijk zeker 1,5 tot 2 maand (zie je ook aan het opzetten van teststraten, daar duurde het zelfs langer) , en dat zou betekenen dat de vaccinaties pas begin februari tot begin maart kunnen beginnen.


Maar bij deze specifieke groep kun je gewoon veel sneller alles opstarten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196526572
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat weten we eigenlijk niet of heb jij het goedkeuringsrapport van de EMA al kunnen lezen?
We hebben enkel de informatie van de fabrikant, maar ik zie geen reden waarom die daarover foute info zouden verspreiden. De mensen van het EMA en het MHRA lezen ook kranten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 3 december 2020 @ 07:47:13 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196526607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

We hebben enkel de informatie van de fabrikant, maar ik zie geen reden waarom die daarover foute info zouden verspreiden. De mensen van het EMA en het MHRA lezen ook kranten.
Zie ik ook niet maar vragen als hoe lang werkt een vaccin? Wat zijn de bijwerkingen? Daar heb ik de Jonge nog niets over horen zeggen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196526694
Ik weet serieus niet of het echt veel nut heeft om te beginnen met bewoners van verpleeghuizen. Waarschijnlijk werkt het vaccin bij hen ook veel minder. Bovendien komen deze mensen niet in het ziekenhuis met Covid, die laten ze ter plekke isoleren, het ontlast zeker de druk op de zorg niet. (eigenlijk integendeel; weet je hoeveel zorg het kost om iemand te verplegen in een verzorgingshuis?)

Ik zie het nut niet om 90+ mensen te gaan vaccineren. Die mensen overlijden nu misschien enkele maanden tot een jaar eerder aan Covid dan aan een normale longontsteking.

Laten ze beginnen met de 60 - 80 jarigen, daar win je het meest. Die zijn vatbaar voor ernstige Covid en dragen nu het meeste bij aan de ziekenhuisopnamen. Deze mensen zijn bovendien nog wel levensvatbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door HPoi op 03-12-2020 08:06:45 ]
pi_196528856
quote:
5s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef Djeez het volgende:
Nou, nog een maandje wachten, en de eerste mensen in ons land kunnen worden gevaccineerd. Maar op versoepeling van de maatregelen hoeven we nog niet te rekenen. Nee, want mensen van 80+ jaar zullen het eerst worden gevaccineerd. Om de zorg te ontlasten.

Handige zet? Lijkt me niet echt. Vaccineer eerst de mensen die wél goed zijn voor de economie. De werkenden, de mensen die net zijn gepensioneerd en het geld kunnen laten rollen. Niet de mensen in een verpleeghuis die alsnog ieder moment kunnen overlijden.

Of is het ethisch niet verantwoord om de ouderen niet te helpen? Wat is jullie mening hierover?
Het is niet ethisch verantwoord om de vaccinatie voor iets anders te gebruiken dan het beschermen van de meest kwetsbaren. Want op die kwetsbaren te beschermen zijn ons allerlei grondrechten afgenomen, en het enige ethische om te doen is alles in het werk stellen om die grondrechten weer te herstellen.

Je kunt geen grondrechten blijven afpakken om te voorkomen dat een paar jongeren een hoestje krijgen, of erger, dat doet er niet toe. Noodsituatie voorbij, noodmaatregelen voorbij, een andere optie is er niet in een rechtsstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196529395
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:01 schreef HPoi het volgende:
Laten ze beginnen met de 60 - 80 jarigen, daar win je het meest.
kan wel zijn dat dat meer 'nut' heeft... maar waarvandaan haal je het medisch personeel en de infrastructuur voor het inenten van personen die grotendeels thuiswonen en verspreid leen over het hele land?

in bejaardentehuizen is dat verplegend personeel al aanwezig en die gaan al dagelijks rond om medicatie uit te delen... het opzetten van vaccinatie-infrastructuur is geen probleem. er hoeven geen 'afspraken' gemaakt te worden, oproepen verstuurd te worden of personeel vrijgesteld.

Ongewtijfeld zijn ze nu ook al bezig om die infrastructuur ook op te zetten, maar dat gaat duren en tegen die tijd kan men in erzorgings- en bejaardentehuizen veel verder zijn, waardoor men dus idd daarvoor ook eerst de vaccinaties beschikbaar stelt, aangezien die het snelst ingezet kunnen worden.

vermoedelijk vanaf half januari zal je via een afspraaksysteem ook voor andere groepen al een tijdslot kunnen reserveren en zal daar eind januari op ingerichtte inent-locaties ook begonnen worden met inenten, maar tegen die tijd zal men in de behjaarden en erzorgingstehuizen mogelijk al bijna klaar kunnen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196614400
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kan wel zijn dat dat meer 'nut' heeft... maar waarvandaan haal je het medisch personeel en de infrastructuur voor het inenten van personen die grotendeels thuiswonen en verspreid leen over het hele land?

in bejaardentehuizen is dat verplegend personeel al aanwezig en die gaan al dagelijks rond om medicatie uit te delen... het opzetten van vaccinatie-infrastructuur is geen probleem. er hoeven geen 'afspraken' gemaakt te worden, oproepen verstuurd te worden of personeel vrijgesteld.

Ongewtijfeld zijn ze nu ook al bezig om die infrastructuur ook op te zetten, maar dat gaat duren en tegen die tijd kan men in erzorgings- en bejaardentehuizen veel verder zijn, waardoor men dus idd daarvoor ook eerst de vaccinaties beschikbaar stelt, aangezien die het snelst ingezet kunnen worden.

vermoedelijk vanaf half januari zal je via een afspraaksysteem ook voor andere groepen al een tijdslot kunnen reserveren en zal daar eind januari op ingerichtte inent-locaties ook begonnen worden met inenten, maar tegen die tijd zal men in de behjaarden en erzorgingstehuizen mogelijk al bijna klaar kunnen zijn
Dit idd en niet te vergeten dat het maar om 155.000 mensen gaat. In principe kan die hele groep in een week gevaccineerd zijn door eigen personeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196615611
Heeft geen nut hoogbejaarden te gaan inenten. Zeker niet nu in deze beginfase waarin er schaarste is aan vaccins.
pi_196615618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd en niet te vergeten dat het maar om 155.000 mensen gaat. In principe kan die hele groep in een week gevaccineerd zijn door eigen personeel.
Je wint er helemaal niets mee.
pi_196615630
Goede manier om die shit te testen op mensen die toch al bijna dood gaan.
pi_196615684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet ethisch verantwoord om de vaccinatie voor iets anders te gebruiken dan het beschermen van de meest kwetsbaren. Want op die kwetsbaren te beschermen zijn ons allerlei grondrechten afgenomen, en het enige ethische om te doen is alles in het werk stellen om die grondrechten weer te herstellen.

Je kunt geen grondrechten blijven afpakken om te voorkomen dat een paar jongeren een hoestje krijgen, of erger, dat doet er niet toe. Noodsituatie voorbij, noodmaatregelen voorbij, een andere optie is er niet in een rechtsstaat.
De meest kwetsbaren in bejaarden- en verzorgingshuizen moeten inderdaad met het zorgpersoneel als eersten worden ingeënt. Deze bejaarden kunnen toch geen kant uit.

Maar de andere 70-plussers hoeven van mij geen voorrang.
pi_196615798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:54 schreef HPoi het volgende:

[..]

Je wint er helemaal niets mee.
Wel want die verpleeghuizen zijn ware besmettingshaarden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196616197
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel want die verpleeghuizen zijn ware besmettingshaarden.
Verspreiden niets. Alleen de verzorgers, die wel inenten.
pi_196616740
Prima lijkt me, zal de druk op de ziekenhuizen verminderen. Ook lijkt me voor die kwetsbare niet nemen=geen zorg.
pi_196622159
Buiten een paar procent om blijven mensen toch gewoon werken en geld uitgeven of ze nu worden ingeent of niet toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')