FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Beschadigde tv te laat gemeld
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 18:24
Drie dagen geleden is de tv die ik met black friday besteld had geleverd. Dat was zondagavond laat en ik heb pas gisteren de doos geopend alleen voor losse onderdelen en de gebruiksaanwijzing. Vanmiddag toen ik thuiskwam van werk wou ik de tv gaan installeren en die bleek beschadigd. Volgens de voorwaarden moet je transportschade binnen 48 uur melden en bij mij is dat 70 uur geweest na levering. In de eerste reactie op mijn melding werd hier nog niet over gesproken, maar wat kunnen de gevolgen zijn van deze late melding?

edit: het product is 6 dagen geleden online besteld.

[ Bericht 5% gewijzigd door voetbalmanager2 op 02-12-2020 18:37:38 ]
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 18:27
quote:
15s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Drie dagen geleden is de tv die ik met black friday besteld had geleverd. Dat was zondagavond laat en ik heb pas gisteren de doos geopend alleen voor losse onderdelen en de gebruiksaanwijzing. Vanmiddag toen ik thuiskwam van werk wou ik de tv gaan installeren en die bleek beschadigd. Volgens de voorwaarden moet je transportschade binnen 48 uur melden en bij mij is dat 70 uur geweest na levering. In de eerste reactie op mijn melding werd hier nog niet over gesproken, maar wat kunnen de gevolgen zijn van deze late melding?
Dat je je koop op afstand moet ontbinden als ze niet lief spelen
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 18:34
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat je je koop op afstand moet ontbinden als ze niet lief spelen
Met een waardebon of dezelfde tv ben ik tevreden als oplossing. Reparatie lijkt me niet reëel omdat er niet alleen oppervlakkige schade aan de buitenkant is maar tevens schade aan de elektronica.. Moet ik genoegen nemen als ze als eerste reparatie als oplossing aanbieden?.
Ferwoensdag 2 december 2020 @ 18:38
Is de doos beschadigd? Hoe weet je dat het transportschade is, misschien is hij al stuk tijdens productie.
Sebbeszweetwoensdag 2 december 2020 @ 18:39
ik denk dat je de lul bent. Staat nadrukkelijk in de voorwaarden neef
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 18:39
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met een waardebon of dezelfde tv ben ik tevreden als oplossing. Reparatie lijkt me niet reëel omdat er niet alleen oppervlakkige schade aan de buitenkant is maar tevens schade aan de elektronica.. Moet ik genoegen nemen als ze als eerste reparatie als oplossing aanbieden?.
Als je je niet wilt of kunt beroepen bij je rechten bij een koop op afstand. Ja dan moet je de de kans geven te repareren
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 18:39
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef Fer het volgende:
Is de doos beschadigd? Hoe weet je dat het transportschade is, misschien is hij al stuk tijdens productie.
De doos heeft lichte beschadigingen. Ik weet uiteraard niet wanneer de beschadiging is veroorzaakt.
tuinkabouter5000woensdag 2 december 2020 @ 18:42
Doorgaans zou je binnen 48u melden van uiterlijke schade / defect direct een nieuwe krijgen nadat je de oude hebt opgestuurd.

Nu kan het zijn dat je in het retourproces terecht komt en een X-aantal dagen moet wachten tot je geld is teruggestort. Je kan dan altijd in de tussentijd een nieuwe aanschaffen, maar dat doet dan even 2 keer pijn zegmaar.
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 18:44
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je je niet wilt of kunt beroepen bij je rechten bij een koop op afstand. Ja dan moet je de de kans geven te repareren
Iedere consument zal een nieuw product of geld terug prefereren boven reparatie van het beschadigde product. In die zin wil ik me beroepen op mijn recht om de koop ongedaan te maken. Maar heb ik dat harde recht als ze direct voorstellen om het product te laten repareren?
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 18:47
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedere consument zal een nieuw product of geld terug prefereren boven reparatie van het beschadigde product. In die zin wil ik me beroepen op mijn recht om de koop ongedaan te maken. Maar heb ik dat harde recht als ze direct voorstellen om het product te laten repareren?
Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 18:49
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
Dat begrijp ik. Daar heb ik mezelf dan mee.

Ja, zoals de OP aangeeft heb ik de tv 6 dagen geleden online aangeschaft en sinds net iets minder dan 3 dagen nu in huis.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 18:55
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Daar heb ik mezelf dan mee.

Ja, zoals de OP aangeeft heb ik de tv 6 dagen geleden online aangeschaft en sinds net iets minder dan 3 dagen nu in huis.
Dan kan je de koop nog ontbinden en iets anders halen.
Renewoensdag 2 december 2020 @ 19:29
Ja, ik houd er niet zo van maar je kan gebruik maken van twitter/facebook/iets anders om openlijk de strijd aan te gaan?
Toch, gelijk bestelde dingen checken is iets wat ik zeker doe om dit soort gezeik voor te zijn. Maar daar koop jij niks voor uiteraard.

Ik zou de koop in ieder geval proberen te ontbinden. Niet obv schade maar obv 'product voldoet niet'. Kijken of dat lukt. Al zullen ze omtrent de schade zich weer wenden tot jou, dat jij iets wat stuk is terug gestuurd hebt.
Ferwoensdag 2 december 2020 @ 19:53
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Lariekoekwoensdag 2 december 2020 @ 20:21
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Fer het volgende:
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Mogen ze eerst gaan bewijzen dat TS die schade heeft aangebracht.
SOGwoensdag 2 december 2020 @ 20:25
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
Ik denk dat die voorwaarden niet stroken met het nederlands privaatrecht. Weet het eigk wel zeker, want het is super onredelijk.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:29
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:25 schreef SOG het volgende:

[..]

Ik denk dat die voorwaarden niet stroken met het nederlands privaatrecht. Weet het eigk wel zeker, want het is super onredelijk.
Dat je in twee dagen je pakket moet uitpakken als je een nieuwe tv krijgt? Hoe is dat onredelijk?

Als een koerier bezorgd teken je zelfs vaak blind voor goed ontvangst en dan denk je er niet eens aan dat je de verpakking had moeten openen.

Ik vind twee dagen juist erg redelijk
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:31
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Fer het volgende:
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Dat is zeker waar.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:21 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Mogen ze eerst gaan bewijzen dat TS die schade heeft aangebracht.
O? Ze hebben hem heel verzonden, drie dagen naar ontvangst gaat ts klagen. Denk dat ze vrij sterk staan.
SOGwoensdag 2 december 2020 @ 20:35
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat je in twee dagen je pakket moet uitpakken als je een nieuwe tv krijgt? Hoe is dat onredelijk?

Als een koerier bezorgd teken je zelfs vaak blind voor goed ontvangst en dan denk je er niet eens aan dat je de verpakking had moeten openen.

Ik vind twee dagen juist erg redelijk
Ongeldige voorwaarde
In de wet staan regels over algemene voorwaarden. De wet heeft een zwarte lijst en een grijze lijst. Op de zwarte lijst staan voorwaarden die nooit geldig zijn. De wet vindt deze voorwaarden niet redelijk. Bijvoorbeeld een voorwaarde waarin staat dat:

u niet meer van de overeenkomst af kan

Bron: juridisch loket


Overigens staat in de OP dat TS het binnen 48 uur moet melden, maar staat er niet bij wat er gebeurt als hij dit na 48 uur doet... dus wat zijn de gevolgen ts?
Lariekoekwoensdag 2 december 2020 @ 20:37
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:31 schreef investeerdertje het volgende:

O? Ze hebben hem heel verzonden, drie dagen naar ontvangst gaat ts klagen. Denk dat ze vrij sterk staan.
Zal best dat ze hem heel hebben verzonden.

Feit blijft dat bij een defect binnen 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt. Of koper de doos nu na 1 dag, 6 weken, of 5 maanden later open maakt doet allemaal niet ter zaken.

Waar ts dus recht op heeft is een kosteloze reparatie, of beter (zonder morren een nieuwe of geld terug)
SOGwoensdag 2 december 2020 @ 20:39
De voorwaarde is zelfs in strijd met een specifieke wettelijke bepaling volgens deze bron:

https://www.webwinkelkeur(...)nschade-na-levering/
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:42
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Ongeldige voorwaarde
In de wet staan regels over algemene voorwaarden. De wet heeft een zwarte lijst en een grijze lijst. Op de zwarte lijst staan voorwaarden die nooit geldig zijn. De wet vindt deze voorwaarden niet redelijk. Bijvoorbeeld een voorwaarde waarin staat dat:

u niet meer van de overeenkomst af kan

Bron: juridisch loket
ik vrees dat die niet bij een simpele koopovereenkomst op gaat. Plus TS kan er van af, koop op afstand immers. TS kan ook naar de rechter gaan, die zal dan eveens aangeven dat hij de verkoper de kans had moeten bieden tot herstel. Wat schade aan de elektronica is, is mij onduidelijk. Immers ik mag aannemen dat TS hem niet open gehaald heeft. Zonder link naar je bron is je bron trouwens nutteloos, maar zulke standaard teksten zijn eigenlijk nooit hoe het werkt. Die voorwaarde moet je echt lezen als een energiecontract voor de rest van je leven afsluiten
quote:
Overigens staat in de OP dat TS het binnen 48 uur moet melden, maar staat er niet bij wat er gebeurt als hij dit na 48 uur doet... dus wat zijn de gevolgen ts?
Wat ts aangeeft, dat hij reparatie krijgt. Dus men krijgt de kans om zich aan de overeenkomst te houden.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:46
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:37 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Zal best dat ze hem heel hebben verzonden.

Feit blijft dat bij een defect binnen 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt. Of koper de doos nu na 1 dag, 6 weken, of 5 maanden later open maakt doet allemaal niet ter zaken.

Waar ts dus recht op heeft is een kosteloze reparatie, of beter (zonder morren een nieuwe of geld terug)
Je bedoelde dat de tv dus aan de buitenkant kant stuk is zoals ts eigenlijk al aangeeft? Die is snel bewezen.

De reparatie is toch wat ik telkens zeg? Dank voor het goede lezen.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:39 schreef SOG het volgende:
De voorwaarde is zelfs in strijd met een specifieke wettelijke bepaling volgens deze bron:

https://www.webwinkelkeur(...)nschade-na-levering/
Twee maanden een redelijke termijn. Mwoah ben het niet vaak met de wetgever oneens, maar dit is er wel een. I stand corrected. Maar dan blijft staan dat hij de webwinkel de kans moet geven te herstellen, wat ze dus ook wiplen.
Lariekoekwoensdag 2 december 2020 @ 20:50
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je bedoelde dat de tv dus aan de buitenkant kant stuk is zoals ts eigenlijk al aangeeft? Die is snel bewezen.
Kapot uit de doos komt. Is inderdaad snel bewezen in het voordeel van de koper. ^O^

quote:
De reparatie is toch wat ik telkens zeg? Dank voor het goede lezen.
Kijk even waar ik op reageer dan :{w
exelletorwoensdag 2 december 2020 @ 20:50
Is het wel transportschade? Ik zou het gooien op een DOA waar vaak een langere termijn voor geldt.
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 20:51
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Ongeldige voorwaarde
In de wet staan regels over algemene voorwaarden. De wet heeft een zwarte lijst en een grijze lijst. Op de zwarte lijst staan voorwaarden die nooit geldig zijn. De wet vindt deze voorwaarden niet redelijk. Bijvoorbeeld een voorwaarde waarin staat dat:

u niet meer van de overeenkomst af kan

Bron: juridisch loket

Overigens staat in de OP dat TS het binnen 48 uur moet melden, maar staat er niet bij wat er gebeurt als hij dit na 48 uur doet... dus wat zijn de gevolgen ts?
Ik heb een product met schade binnen gekregen. Dan ga ik er vanuit dat dat tijdens het transport is gebeurd, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dit staat er vermeld onder het vermelden van transportschade:

SPOILER
[quote]Transportschade melden
We doen er natuurlijk alles aan om je pakketje steeds veilig & wel tot bij jou te krijgen.
Soms loopt het helaas toch nog eens mis - in dat geval doen we er alles aan om dit voor jou op te lossen!

Merk je schade op bij de bezorging van je pakketje, gelieve dan eerst en vooral de zending te weigeren.
Heb je deze toch aanvaard? Dan vragen we je dit binnen 48 uur na ontvangst te melden.

1. Neem enkele duidelijke foto's van het beschadigde artikel.
Om jouw aanvraag vlot te laten verlopen, vragen je om een enkele foto's te nemen van het artikel & te uploaden via het contactformulier. We weten dat dit natuurlijk een beetje tijd vergt, maar zo kunnen we meteen aan de slag om jou van een oplossing te voorzien. Belangrijk is dat we minimum volgende foto's ontvangen alvorens we je aanvraag kunnen behandelen:

Één of meerdere foto's van de verpakking, waar de schade duidelijk zichtbaar is

Één of meerdere foto's van het beschadigde toestel, waar de schade duidelijk zichtbaar is

Een foto van het transportlabel, duidelijk & leesbaar - Deze sticker bevat onder andere jouw naam & adres alsook een barcode.

2. Meld de schade via ons contactformulier.
Voor het melden van transportschade, kan je het beste gebruik maken van ons contactformulier. Handig om bij de hand te hebben is je factuur of bestelbevestiging, want daarin staat alle nodige informatie zoals je bestelreferentie. Ook kan je via dit formulier meteen de nodige foto's uploaden & geven we je de mogelijkheid om extra toelichting te geven.
https://www.artencraft.nl(...)portschade-melden-1/[/quote]
voetbalmanager2woensdag 2 december 2020 @ 20:54
@investeerdertje , ik zit pas in de beginfase en er is nog geen oplossing geboden. De reacties in dit topic maken me duidelijk dat als ze dat aanbieden ik daar in eerste instantie onder voorwaarden akkoord mee moet gaan.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:55
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:50 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Kapot uit de doos komt. Is inderdaad snel bewezen in het voordeel van de koper. ^O^
want ts heeft vast een unboxing video gemaakt.
quote:
[..]

Kijk even waar ik op reageer dan :{w
Lees ff het hele topic.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 20:59
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:investeerdertje , ik zit pas in de beginfase en er is nog geen oplossing geboden. De reacties in dit topic maken me duidelijk dat als ze dat aanbieden ik daar in eerste instantie onder voorwaarden akkoord mee moet gaan.
Deze toko zal overigens waarschijnlijk eerder gewoon vervangen in mijn ervaring.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb een product met schade binnen gekregen. Dan ga ik er vanuit dat dat tijdens het transport is gebeurd, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dit staat er vermeld onder het vermelden van transportschade:

SPOILER
[..]

Ga er maar vanuit dat dit tijdens het transport is gebeurd. Je hebt bij een Belgische toko besteld, maar Nederlands recht is van toepassing. Daarom waar ik gecorrigeerd werd over de termijn, je hebt 2 maanden. Een onredelijk lange termijn imho
Lariekoekwoensdag 2 december 2020 @ 21:06
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

want ts heeft vast een unboxing video gemaakt.
[..]

Lees ff het hele topic.
Wat snap je niet aan de bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de verkoper?

Een product met een beschadiging aan de buitenkant niet binnen een door de verkoper gestelde termijn is dus geen bewijs.
investeerdertjewoensdag 2 december 2020 @ 21:18
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:06 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de verkoper?

Een product met een beschadiging aan de buitenkant niet binnen een door de verkoper gestelde termijn is dus geen bewijs.
Succes bij de rechter 👍 valschade is zo aangetoond. Dan is het aan ts om aan te geven dat dit bij levering is ontstaan. Na 3 maanden je tv laten pleuren betekend ook niet dat het aan de verkoper is.

Zonder unboxing video kan ts niet bewijzen dat hij het niet zelf gedaan heeft, sterkte er mee. Je hele argument gaat gewoon absoluut nergens over.

Dat webwinkel dit netjes gaat oplossen staat volledig los van je beroerde argument
baskickwoensdag 2 december 2020 @ 21:21
quote:
Heb je deze toch aanvaard? Dan vragen we je dit binnen 48 uur na ontvangst te melden.
Ik lees een vriendelijk verzoek. Hoe is dit een voorwaarde dan? :+

Het maakt wellicht onderdeel uit van de overeenkomst tussen de winkel en de vervoerder, maar daar staat TS buiten. Dit verzoek staat weliswaar op de website, maar niet in de algemene voorwaarden. Hoe is TS aan zo'n verzoek gebonden dan? Ik zie 'm niet :N

[ Bericht 35% gewijzigd door baskick op 03-12-2020 08:59:15 ]
SOGdonderdag 3 december 2020 @ 00:34
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik lees een vriendelijk verzoek. Hoe is dit een voorwaarde dan? :+
Idd. Dit is ook het eerste wat ik dacht. Lijkt me geen harde voorwaarde...
111210donderdag 3 december 2020 @ 08:18
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Fer het volgende:
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Hoe kom je daar bij?
baskickdonderdag 3 december 2020 @ 08:55
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:18 schreef 111210 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Omdat ze waardevermindering in rekening mogen brengen en TS verantwoordelijk is voor de retourzending?

Het risico is overgegaan op TS bij aflevering:
quote:
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Jaeger85donderdag 3 december 2020 @ 09:18
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Succes bij de rechter 👍 valschade is zo aangetoond. Dan is het aan ts om aan te geven dat dit bij levering is ontstaan. Na 3 maanden je tv laten pleuren betekend ook niet dat het aan de verkoper is.

Zonder unboxing video kan ts niet bewijzen dat hij het niet zelf gedaan heeft, sterkte er mee. Je hele argument gaat gewoon absoluut nergens over.

Dat webwinkel dit netjes gaat oplossen staat volledig los van je beroerde argument
Ze moeten ook aannemelijk maken dat TS de valschade heeft veroorzaakt.
jrozdonderdag 3 december 2020 @ 11:57
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat ze waardevermindering in rekening mogen brengen en TS verantwoordelijk is voor de retourzending?

Het risico is overgegaan op TS bij aflevering:
[..]

Hij stuurt de tv toch terug in dezelfde staat als waarin hij hem heeft ontvangen?
boegschroefdonderdag 3 december 2020 @ 12:10
Het hangt af van de schade aan de tv, as er echt een flinke deuk in zit en de electronica hangt er half uit, dan moet de doos zodanig beschadigd zijn dat je dat al ziet voordat je hem open maakt. In dat geval zou je meteen foto's moeten maken van de gesloten doos met beschadiging.
Als de doos nauwelijks schade had en de tv is volledig beschadigd, dan kan het nog een intressant spel worden, want de verkoper kan/zal het aanvechten en zeggen dat de koper hem misschien wel tijdens het ophangen uit z'n hand heeft laten vallen.

Kortom je hebt hier als koper ook wel wat verantwoording, ik zou een doos die dusdanig beschadigd is niet aannemen of als ik het niet gezien had bij het aannemen (doos wordt hier wel vaker bij de deur gezet en de postbode is al bijna in de auto) Dan zou ik hem nog niet openen zonder het vast te leggen.
baskickdonderdag 3 december 2020 @ 15:13
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:57 schreef jroz het volgende:

[..]

Hij stuurt de tv toch terug in dezelfde staat als waarin hij hem heeft ontvangen?
Aldus TS.
voetbalmanager2donderdag 3 december 2020 @ 17:55
quote:
Hoi Thomas,

Ik heb zonet een omruiling aan huis geregeld. Het reeds bezorgde artikel zal worden opgehaald en je ontvangt dan ook meteen het nieuwe artikel. Gelieve het artikel dat wordt opgehaald goed te verpakken, indien mogelijk in de originele verpakking, zodat er geen beschadiging kan optreden tijdens het transport.

De avond voor de zending ontvang je een tracking link waarmee je de route van de chauffeur kan opvolgen. Via deze weg kan je ook de bezorgafspraak verplaatsen mocht het op dat moment niet goed uitkomen.

Aangezien we het artikel momenteel niet op voorraad hebben, kan ik je nog geen exact moment doorgeven. Ik heb alvast onze leverancier gecontacteerd om na te gaan wanneer je de omruiling mag verwachten. Zodra ik meer nieuws heb, krijg je het van mij te horen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Mocht je intussen nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.
Ik wens je nog een heel prettige dag toe.
Met vriendelijke groeten,
Sincerely,

Ayse
Heel netjes opgelost van Art & Craft en ik maakte me dus voor niets zorgen. Daar hebben ze er dus een nieuwe vaste klant bij voor alles waarmee ze niet veel duurder zijn dan de concurrent. ^O^
baskickdonderdag 3 december 2020 @ 18:12
Keurig!
voetbalmanager2donderdag 3 december 2020 @ 19:06
Leuk dat iedereen zo blij voor me is :)
En ik had al een goede dag
tuinkabouter5000donderdag 3 december 2020 @ 19:07
Tof TS! Fijne verkoper is het dus
oinkoink12zaterdag 5 december 2020 @ 01:23
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat ze waardevermindering in rekening mogen brengen en TS verantwoordelijk is voor de retourzending?

Het risico is overgegaan op TS bij aflevering:
[..]

Jij geeft echt vrij slechte adviezen, die tegen de wet ingaan.
Tl;Dr de klant heeft 2 maanden de tijd om het probleem te constateren en melden, en de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverende partij.
baskickzaterdag 5 december 2020 @ 07:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 01:23 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Jij geeft echt vrij slechte adviezen, die tegen de wet ingaan.
Tl;Dr de klant heeft 2 maanden de tijd om het probleem te constateren en melden, en de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverende partij.
Ok. Mijn reactie zag evident op het geval wanneer TS zou herroepen onder koop op afstand. Ik geloof niet dat mijn argumentatie over het in rekening brengen van waardevermindering dan onwaar is.

[ Bericht 5% gewijzigd door baskick op 05-12-2020 07:55:55 ]
oinkoink12zaterdag 5 december 2020 @ 20:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 07:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Ok. Mijn reactie zag evident op het geval wanneer TS zou herroepen onder koop op afstand. Ik geloof niet dat mijn argumentatie over het in rekening brengen van waardevermindering dan onwaar is.
Dat ben ik met je eens, als TS niks zou melden en hem gewoon retour zou sturen zonder opmerking, krijg je een bijzondere discussie achteraf :)