abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196519840
Drie dagen geleden is de tv die ik met black friday besteld had geleverd. Dat was zondagavond laat en ik heb pas gisteren de doos geopend alleen voor losse onderdelen en de gebruiksaanwijzing. Vanmiddag toen ik thuiskwam van werk wou ik de tv gaan installeren en die bleek beschadigd. Volgens de voorwaarden moet je transportschade binnen 48 uur melden en bij mij is dat 70 uur geweest na levering. In de eerste reactie op mijn melding werd hier nog niet over gesproken, maar wat kunnen de gevolgen zijn van deze late melding?

edit: het product is 6 dagen geleden online besteld.

[ Bericht 5% gewijzigd door voetbalmanager2 op 02-12-2020 18:37:38 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196519890
quote:
15s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Drie dagen geleden is de tv die ik met black friday besteld had geleverd. Dat was zondagavond laat en ik heb pas gisteren de doos geopend alleen voor losse onderdelen en de gebruiksaanwijzing. Vanmiddag toen ik thuiskwam van werk wou ik de tv gaan installeren en die bleek beschadigd. Volgens de voorwaarden moet je transportschade binnen 48 uur melden en bij mij is dat 70 uur geweest na levering. In de eerste reactie op mijn melding werd hier nog niet over gesproken, maar wat kunnen de gevolgen zijn van deze late melding?
Dat je je koop op afstand moet ontbinden als ze niet lief spelen
pi_196520005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat je je koop op afstand moet ontbinden als ze niet lief spelen
Met een waardebon of dezelfde tv ben ik tevreden als oplossing. Reparatie lijkt me niet reëel omdat er niet alleen oppervlakkige schade aan de buitenkant is maar tevens schade aan de elektronica.. Moet ik genoegen nemen als ze als eerste reparatie als oplossing aanbieden?.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196520069
Is de doos beschadigd? Hoe weet je dat het transportschade is, misschien is hij al stuk tijdens productie.
.
pi_196520093
ik denk dat je de lul bent. Staat nadrukkelijk in de voorwaarden neef
Hallo
pi_196520109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met een waardebon of dezelfde tv ben ik tevreden als oplossing. Reparatie lijkt me niet reëel omdat er niet alleen oppervlakkige schade aan de buitenkant is maar tevens schade aan de elektronica.. Moet ik genoegen nemen als ze als eerste reparatie als oplossing aanbieden?.
Als je je niet wilt of kunt beroepen bij je rechten bij een koop op afstand. Ja dan moet je de de kans geven te repareren
pi_196520110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef Fer het volgende:
Is de doos beschadigd? Hoe weet je dat het transportschade is, misschien is hij al stuk tijdens productie.
De doos heeft lichte beschadigingen. Ik weet uiteraard niet wanneer de beschadiging is veroorzaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196520147
Doorgaans zou je binnen 48u melden van uiterlijke schade / defect direct een nieuwe krijgen nadat je de oude hebt opgestuurd.

Nu kan het zijn dat je in het retourproces terecht komt en een X-aantal dagen moet wachten tot je geld is teruggestort. Je kan dan altijd in de tussentijd een nieuwe aanschaffen, maar dat doet dan even 2 keer pijn zegmaar.
pi_196520184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je je niet wilt of kunt beroepen bij je rechten bij een koop op afstand. Ja dan moet je de de kans geven te repareren
Iedere consument zal een nieuw product of geld terug prefereren boven reparatie van het beschadigde product. In die zin wil ik me beroepen op mijn recht om de koop ongedaan te maken. Maar heb ik dat harde recht als ze direct voorstellen om het product te laten repareren?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196520236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedere consument zal een nieuw product of geld terug prefereren boven reparatie van het beschadigde product. In die zin wil ik me beroepen op mijn recht om de koop ongedaan te maken. Maar heb ik dat harde recht als ze direct voorstellen om het product te laten repareren?
Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
pi_196520285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
Dat begrijp ik. Daar heb ik mezelf dan mee.

Ja, zoals de OP aangeeft heb ik de tv 6 dagen geleden online aangeschaft en sinds net iets minder dan 3 dagen nu in huis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196520379
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Daar heb ik mezelf dan mee.

Ja, zoals de OP aangeeft heb ik de tv 6 dagen geleden online aangeschaft en sinds net iets minder dan 3 dagen nu in huis.
Dan kan je de koop nog ontbinden en iets anders halen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 19:29:47 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196520917
Ja, ik houd er niet zo van maar je kan gebruik maken van twitter/facebook/iets anders om openlijk de strijd aan te gaan?
Toch, gelijk bestelde dingen checken is iets wat ik zeker doe om dit soort gezeik voor te zijn. Maar daar koop jij niks voor uiteraard.

Ik zou de koop in ieder geval proberen te ontbinden. Niet obv schade maar obv 'product voldoet niet'. Kijken of dat lukt. Al zullen ze omtrent de schade zich weer wenden tot jou, dat jij iets wat stuk is terug gestuurd hebt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196521284
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:21:26 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196521711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Fer het volgende:
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Mogen ze eerst gaan bewijzen dat TS die schade heeft aangebracht.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196521771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als ze voorstellen dat je een nieuwe krijgt dan heb je een nieuwe. Bieden ze reparatie aan, dan krijg je reparatie. Die gelegenheid moet je ze bieden. Je bent zelf conform voorwaarden te laat.

Heb je de tv op internet besteld?
Ik denk dat die voorwaarden niet stroken met het nederlands privaatrecht. Weet het eigk wel zeker, want het is super onredelijk.
pi_196521821
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:25 schreef SOG het volgende:

[..]

Ik denk dat die voorwaarden niet stroken met het nederlands privaatrecht. Weet het eigk wel zeker, want het is super onredelijk.
Dat je in twee dagen je pakket moet uitpakken als je een nieuwe tv krijgt? Hoe is dat onredelijk?

Als een koerier bezorgd teken je zelfs vaak blind voor goed ontvangst en dan denk je er niet eens aan dat je de verpakking had moeten openen.

Ik vind twee dagen juist erg redelijk
pi_196521844
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Fer het volgende:
Ja bij ontbinden nemen ze hem terug en trekken ze de schade er vanaf.
Dat is zeker waar.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:21 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Mogen ze eerst gaan bewijzen dat TS die schade heeft aangebracht.
O? Ze hebben hem heel verzonden, drie dagen naar ontvangst gaat ts klagen. Denk dat ze vrij sterk staan.
pi_196521911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat je in twee dagen je pakket moet uitpakken als je een nieuwe tv krijgt? Hoe is dat onredelijk?

Als een koerier bezorgd teken je zelfs vaak blind voor goed ontvangst en dan denk je er niet eens aan dat je de verpakking had moeten openen.

Ik vind twee dagen juist erg redelijk
Ongeldige voorwaarde
In de wet staan regels over algemene voorwaarden. De wet heeft een zwarte lijst en een grijze lijst. Op de zwarte lijst staan voorwaarden die nooit geldig zijn. De wet vindt deze voorwaarden niet redelijk. Bijvoorbeeld een voorwaarde waarin staat dat:

u niet meer van de overeenkomst af kan

Bron: juridisch loket


Overigens staat in de OP dat TS het binnen 48 uur moet melden, maar staat er niet bij wat er gebeurt als hij dit na 48 uur doet... dus wat zijn de gevolgen ts?
  woensdag 2 december 2020 @ 20:37:43 #20
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196521954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:31 schreef investeerdertje het volgende:

O? Ze hebben hem heel verzonden, drie dagen naar ontvangst gaat ts klagen. Denk dat ze vrij sterk staan.
Zal best dat ze hem heel hebben verzonden.

Feit blijft dat bij een defect binnen 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt. Of koper de doos nu na 1 dag, 6 weken, of 5 maanden later open maakt doet allemaal niet ter zaken.

Waar ts dus recht op heeft is een kosteloze reparatie, of beter (zonder morren een nieuwe of geld terug)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196521986
De voorwaarde is zelfs in strijd met een specifieke wettelijke bepaling volgens deze bron:

https://www.webwinkelkeur(...)nschade-na-levering/
pi_196522029
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Ongeldige voorwaarde
In de wet staan regels over algemene voorwaarden. De wet heeft een zwarte lijst en een grijze lijst. Op de zwarte lijst staan voorwaarden die nooit geldig zijn. De wet vindt deze voorwaarden niet redelijk. Bijvoorbeeld een voorwaarde waarin staat dat:

u niet meer van de overeenkomst af kan

Bron: juridisch loket
ik vrees dat die niet bij een simpele koopovereenkomst op gaat. Plus TS kan er van af, koop op afstand immers. TS kan ook naar de rechter gaan, die zal dan eveens aangeven dat hij de verkoper de kans had moeten bieden tot herstel. Wat schade aan de elektronica is, is mij onduidelijk. Immers ik mag aannemen dat TS hem niet open gehaald heeft. Zonder link naar je bron is je bron trouwens nutteloos, maar zulke standaard teksten zijn eigenlijk nooit hoe het werkt. Die voorwaarde moet je echt lezen als een energiecontract voor de rest van je leven afsluiten
quote:
Overigens staat in de OP dat TS het binnen 48 uur moet melden, maar staat er niet bij wat er gebeurt als hij dit na 48 uur doet... dus wat zijn de gevolgen ts?
Wat ts aangeeft, dat hij reparatie krijgt. Dus men krijgt de kans om zich aan de overeenkomst te houden.
pi_196522109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:37 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Zal best dat ze hem heel hebben verzonden.

Feit blijft dat bij een defect binnen 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt. Of koper de doos nu na 1 dag, 6 weken, of 5 maanden later open maakt doet allemaal niet ter zaken.

Waar ts dus recht op heeft is een kosteloze reparatie, of beter (zonder morren een nieuwe of geld terug)
Je bedoelde dat de tv dus aan de buitenkant kant stuk is zoals ts eigenlijk al aangeeft? Die is snel bewezen.

De reparatie is toch wat ik telkens zeg? Dank voor het goede lezen.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:39 schreef SOG het volgende:
De voorwaarde is zelfs in strijd met een specifieke wettelijke bepaling volgens deze bron:

https://www.webwinkelkeur(...)nschade-na-levering/
Twee maanden een redelijke termijn. Mwoah ben het niet vaak met de wetgever oneens, maar dit is er wel een. I stand corrected. Maar dan blijft staan dat hij de webwinkel de kans moet geven te herstellen, wat ze dus ook wiplen.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:50:22 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196522155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je bedoelde dat de tv dus aan de buitenkant kant stuk is zoals ts eigenlijk al aangeeft? Die is snel bewezen.
Kapot uit de doos komt. Is inderdaad snel bewezen in het voordeel van de koper. ^O^

quote:
De reparatie is toch wat ik telkens zeg? Dank voor het goede lezen.
Kijk even waar ik op reageer dan :{w
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196522156
Is het wel transportschade? Ik zou het gooien op een DOA waar vaak een langere termijn voor geldt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')