abonnement Unibet Coolblue
pi_196518173
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven? Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.

Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?

Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.

Context: Ts is onlangs afgewezen door een dame waar hij vet lang contact mee heeft. De 'hoop' waar naar zij refereert slaat op zoiets als wanneer jij naar de bakker gaat en vraagt om een Volkoren Half Gesneden en dat de bakker dan zegt 'Ik wil je geen valse hoop geven'.

Haha, oke doei.
  woensdag 2 december 2020 @ 16:37:00 #2
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196518194
Dat betekent dat het nooit meer goed komt.
Laten rusten dus.
Is super eerlijk recht op de man af.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196518330
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven? Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.

Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?

Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.

Context: Ts is onlangs afgewezen door een dame waar hij vet lang contact mee heeft. De 'hoop' waar naar zij refereert slaat op zoiets als wanneer jij naar de bakker gaat en vraagt om een Volkoren Half Gesneden en dat de bakker dan zegt 'Ik wil je geen valse hoop geven'.

Haha, oke doei.
Jongen, zij ziet je niet zitten. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Jouw bakkervergelijking: ga dan naar een andere bakker.
Je komt echt wanhopig over. En dat is niet sexy.
pi_196518464
Wanhopig? Ik vraag me gewoon af wat het betekent. Als zij mij niet ziet zitten dan prima, maar ik was niet op zoek naar een relatie. Gewoon een keer koffie drinken :')
pi_196518584
Als ze had gezegd dat ze verliefd op jou was, wat had je dan gedaan?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_196518754
Hoor je liever dat ze je gezicht niet mooi vinden?
pi_196518817
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven?
Onder meer dat zij a) niet klaar is voor een relatie met jou, en/of b) al met iemand anders bezig is.
quote:
Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.
Hoop is leidend in een verwachting. Misschien moet je minder verwachten van de situatie om een kans met een ander samen te zijn, te kunnen laten groeien tot wat het uiteindelijk waard is. In een verwachting laat je je eigen referentiekader blijken in plaats van de waarde die een samenkomst kan opbloeien.

quote:
Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?
Nadruk leggen op 'valse hoop geven' betekent niks minder dan dat de gever in de spiegel heeft gekeken en bij zichzelf is nagegaan het mogelijk is om de ontvanger op alle vlakken toe te laten in de wereld van de gever.

quote:
Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.
Nee, moraal is de laatste strohalm. Pak je hengel in en ga in een andere vijver vissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 02-12-2020 17:43:54 ]
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 2 december 2020 @ 17:23:13 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196518872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jongen, zij ziet je niet zitten. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Jouw bakkervergelijking: ga dan naar een andere bakker.
Je komt echt wanhopig over. En dat is niet sexy.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 december 2020 @ 17:30:54 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196518984
Dat je geen valse hoop moet hebben, dus niet moet hopen dat het wel goedkomt, want dat is valse hoop - het komt immers niet goed. Been there, done that. Niet doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196519047
Dat er niet na een tijd(je) weer contact komt
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196519126
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden
Dat je teveel aandringt.
What's the name of the game?
  woensdag 2 december 2020 @ 17:52:57 #12
240618 Micson
The lonely stoner
pi_196519290
Incel-alert
pi_196519310
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven? Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.

Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?

Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.

Context: Ts is onlangs afgewezen door een dame waar hij vet lang contact mee heeft. De 'hoop' waar naar zij refereert slaat op zoiets als wanneer jij naar de bakker gaat en vraagt om een Volkoren Half Gesneden en dat de bakker dan zegt 'Ik wil je geen valse hoop geven'.

Haha, oke doei.
Ze ziet het niet zitten met je, niet nu en straks ook niet denkt ze. Door dat te zeggen kun je zelf beslissen of je het vriendschappelijke contact leuk genoeg vindt om mee door te gaan.

Vrij vertaald of je dus niet wil blijven orbitten om straks klassiekertjes te gaan roepen als ja maar ik dan? We doen het toch gewoon rustig aan? Want dat is helaas ook respectloos en niet alleen aan 16-jarigen voorbehouden. Ok, thanks, bye.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 18:56:28 #14
441859 crew  Lenny77
pi_196520387
Op deze manier maakt ze duidelijk aan je dat ze geen interesse heeft en niet zal krijgen en dat je dus niet na 6 maanden kan gaan roepen dat je verdomme 6 maanden op haar gewacht hebt en tijd hebt verspild.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196532671
Omdat ze behoefte hebben aan controle.
pi_196532848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze ziet het niet zitten met je, niet nu en straks ook niet denkt ze. Door dat te zeggen kun je zelf beslissen of je het vriendschappelijke contact leuk genoeg vindt om mee door te gaan.

Vrij vertaald of je dus niet wil blijven orbitten om straks klassiekertjes te gaan roepen als ja maar ik dan? We doen het toch gewoon rustig aan? Want dat is helaas ook respectloos en niet alleen aan 16-jarigen voorbehouden. Ok, thanks, bye.
Dit.
pi_196539865
Als ik het goed begrijp had je een relatie met haar?

Het betekend dat het voorbij is en dat het nooit meer terug komt.

Meestal word het gezegd als een van de partners de relatie probeerd te herstellen.

Afstand nemen. Leuke dingen ondernemen om er overheen te komen. En op den duur kom je weer een ander tegen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_196544151
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:35 schreef Vimbavimba het volgende:
Dat er niet na een tijd(je) weer contact komt
Dit, helemaal. Want waarschijnlijk dit;

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:41 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dat je teveel aandringt.
Anders zouden ze dat niet hoeven zeggen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 07:13:09 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 07:32:29 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196544215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:34 schreef steelhead het volgende:
Als ik het goed begrijp had je een relatie met haar?

Het betekend dat het voorbij is en dat het nooit meer terug komt.

Meestal word het gezegd als een van de partners de relatie probeerd te herstellen.

Afstand nemen. Leuke dingen ondernemen om er overheen te komen. En op den duur kom je weer een ander tegen.
Ik lees in zijn voorbeeld alleen maar dat er "lang contact was" niet dat er een relatie was.
Daarentegen voelt TS zich wel "afgewezen" terwijl hij "niet op zoek was naar een relatie" maar alleen maar "een keer koffie wilde drinken".

Dit alles is precies waarom iemand een term als "geen valse hoop geven" gebruikt; TS is in gedachten al veel verder en wil veel meer dan alleen "koffie drinken" anders had hij zich niet "afgewezen" gevoeld.

Sterker nog; hij wekt min of meer de suggestie dat er al sprake van een relatie zou kunnen zijn geweest terwijl ze nog nooit koffie gedronken hebben.
Het zou me zelfs niet verbazen als ze elkaar nog nooit IRL gezien hebben.
Alle reden om iedere vorm van hoop direct af te kappen als je daar geen zin in hebt, want die hoop is er bij TS wel degelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 december 2020 @ 07:38:04 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196544229
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven? Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.

Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?

Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.

Context: Ts is onlangs afgewezen door een dame waar hij vet lang contact mee heeft. De 'hoop' waar naar zij refereert slaat op zoiets als wanneer jij naar de bakker gaat en vraagt om een Volkoren Half Gesneden en dat de bakker dan zegt 'Ik wil je geen valse hoop geven'.

Haha, oke doei.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:55 schreef Faazz het volgende:
Wanhopig? Ik vraag me gewoon af wat het betekent. Als zij mij niet ziet zitten dan prima, maar ik was niet op zoek naar een relatie. Gewoon een keer koffie drinken :')
Je voelt je afgewezen omdat iemand geen koffie met je wil drinken?

Weet je zeker dat het allemaal wel zo luchtig is als je deze "afwijzing" al niet kunt handelen?

Dit is waarom ze je geen valse hoop wil geven, je praat al in termen als "afgewezen" terwijl je niets anders wilde dan een keer "koffie drinken".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196544483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees in zijn voorbeeld alleen maar dat er "lang contact was" niet dat er een relatie was.
Daarentegen voelt TS zich wel "afgewezen" terwijl hij "niet op zoek was naar een relatie" maar alleen maar "een keer koffie wilde drinken".

Dit alles is precies waarom iemand een term als "geen valse hoop geven" gebruikt; TS is in gedachten al veel verder en wil veel meer dan alleen "koffie drinken" anders had hij zich niet "afgewezen" gevoeld.

Sterker nog; hij wekt min of meer de suggestie dat er al sprake van een relatie zou kunnen zijn geweest terwijl ze nog nooit koffie gedronken hebben.
Het zou me zelfs niet verbazen als ze elkaar nog nooit IRL gezien hebben.
Alle reden om iedere vorm van hoop direct af te kappen als je daar geen zin in hebt, want die hoop is er bij TS wel degelijk.
Nu na de OP beter gelezen te hebben, heb ik dat idee ook. Het was me in eerste instantie niet helemaal duidelijk. In dat geval brengt ze het nog erg netjes. Hoop dat dit voor TS een leer momentje is.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_196549328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees in zijn voorbeeld alleen maar dat er "lang contact was" niet dat er een relatie was.
Daarentegen voelt TS zich wel "afgewezen" terwijl hij "niet op zoek was naar een relatie" maar alleen maar "een keer koffie wilde drinken".

Dit alles is precies waarom iemand een term als "geen valse hoop geven" gebruikt; TS is in gedachten al veel verder en wil veel meer dan alleen "koffie drinken" anders had hij zich niet "afgewezen" gevoeld.

Sterker nog; hij wekt min of meer de suggestie dat er al sprake van een relatie zou kunnen zijn geweest terwijl ze nog nooit koffie gedronken hebben.
Het zou me zelfs niet verbazen als ze elkaar nog nooit IRL gezien hebben.
Alle reden om iedere vorm van hoop direct af te kappen als je daar geen zin in hebt, want die hoop is er bij TS wel degelijk.
Originele topic: R&P / Penvrienden en internetrelaties

Het klinkt heel logisch hoe je het omschrijft. Wij hebben elkaar nooit gezien maar wel al vele jaren (sinds 2013) zitten chatten met elkaar. Echt boeken vol geschreven. Het contact is de laatste jaren veel minder geworden omdat ik zwaar in de shit ben geraakt / geld kwijt / mensen die dood gaan etc.

Uiteindelijk zat ik in de tuin mijn leven te overdenken en vond ik dat ik haar ook niet kwijt wilde, stuurde een berichtje en kreeg direct een reactie terug met dat zij wel eens graag een keer koffie wilde gaan drinken ergens binnenkort. Dat leek haar heel gezellig.

Ergens op een avond een keer onder invloed van X besloten om alles van mij af te schrijven EN te sturen. Ik heb haar basicly de liefde verklaard maar dat was dus niet de bedoeling, ik heb dat soort gevoelens nooit bij haar gehad.

Uiteindelijk een reactie gekregen dat zij er toch echt anders in stond en dat wij elkaar vast wel weer een keer zouden spreken.

Ik ben toen met vet veel mensen gaan praten over dit fenomeen "pen vriendjes" en heb te horen gekregen dat ik niet de enige ben die er een heeft. Sommige spreken met elkaar af en zo. Dus ik na een paar weken vol goede moed mijn telefoon er bij gepakt en dat mens een keer gebeld met de volgende redenen:

- Ik vind dat wij op zijn minst vrienden zijn en dat er nu dingen zijn gebeurd die wij moeten uitpraten. Dat tekst hier niet bij gaat helpen dus moeten we praten zoals echte mensen. Dat er in het verleden wel vaker dingen zijn mis gegaan tussen ons en dat de verhoudingen daarom nu scheef liggen en dat ik er graag iets aan wil doen om te kijken wat wij wel voor elkaar konden betekenen.

Ze bleef maar herhalen dat ik geen valse hoop moest hebben maar daar had het in mijn hoofd nergens mee te maken. Ik heb toen maar uitgelegd dat dit telefoongesprek helemaal niet bedoeld was om haar over de streep te trekken of om iets af te willen spreken. Wij zouden niet gaan afspreken, niet nu, niet over drie jaar.

De sfeer sloeg om, ik vroeg haar hoe zij er over zou denken om over een half jaar, tijdens de lente als de zon weer schijnt een keer met elkaar een bankje op te gaan zoeken bij de Maas in Rotterdam zodat wij dan met elkaar twee uur lang de verte in kunnen staren en heel ongemakkelijk niks tegen elkaar te zeggen.

Daar moest ze dan weer wel om lachen. Richting het eind van het gesprek begon zij te vragen te stellen over mijn vrienden met penvrienden en "Dat dat feestje van vorig jaar echt super geschikt was om eens een keer kennis te maken omdat wij dan niks aan elkaar verplicht waren enz enz".

Ik besloot het gesprek maar met dat ik geen valse hoop wilde hebben. We hebben beide smakelijk gelachen en het was een beetje een ongemakkelijke manier van ophangen.

---

Ik wil geen relatie met haar. Wij spreken elkaar al zo lang en het is nog nooit gelukt om eens normaal tegen over elkaar te zitten. Zij kwam er zelf mee om iets af te spreken maar door mijn stomme actie heb ik haar weg gejaagd.

Ik heb heel erg de indruk dat zij mij met die woorden bewust aan het wegduwen is vanuit zelfbescherming of omdat zij mij misschien niet vertrouwd of iets. Misschien vind ze afspreken zelf wel super eng of voelt het niet veilig of zo. Ze doet niet de moeite om tot een oplossing te komen, ik moet gewoon optyfen.

Ik snap iets niet, ze lijkt rancuneus. Het gaat niet om hoop.
pi_196549573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef Faazz het volgende:

[..]

Ik heb heel erg de indruk dat zij mij met die woorden bewust aan het wegduwen is vanuit zelfbescherming of omdat zij mij misschien niet vertrouwd of iets. Misschien vind ze afspreken zelf wel super eng of voelt het niet veilig of zo. Ze doet niet de moeite om tot een oplossing te komen, ik moet gewoon optyfen.

Ik snap iets niet, ze lijkt rancuneus. Het gaat niet om hoop.
Ik denk dat ze jou juist wil beschermen. Ze denkt dat je meer begint te verwachten en daar heeft ze geen zin in.

Het lijkt me echt leuk om ook zo'n internetrelatie/penvriend te hebben. Maar mannen willen vaak meer en stoppen geen tijd in contact die niet tot meer leidt dan vriendschap.
pi_196549618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef Faazz het volgende:
Ik heb heel erg de indruk dat zij mij met die woorden bewust aan het wegduwen is vanuit zelfbescherming of omdat zij mij misschien niet vertrouwd of iets. Misschien vind ze afspreken zelf wel super eng of voelt het niet veilig of zo. Ze doet niet de moeite om tot een oplossing te komen, ik moet gewoon optyfen.

Ik snap iets niet, ze lijkt rancuneus. Het gaat niet om hoop.
Misschien snap je niet dat je inderdaad niet helemaal betrouwbaar overkomt als je eerst leegloopt over liefdesgevoelens, die je vervolgens ontkent ooit gehad te hebben en alleen maar geroepen hebt vanwege de invloed van "iets". Dat komt niet als de meest stabiele en gezellige vibe over om te gaan meeten..

Als je echt tot een oplossing wil komen, dan zul je misschien ook moeten kijken naar iets wat zij ook als oplossing kan beschouwen. Nu ineens wel af willen spreken lijkt het voor haar niet te zijn, dus hoe kan het dan de oplossing zijn?

Kunnen we van jou niet exact hetzelfde zeggen eigenlijk? Dat jij nu de boel op de spits aan het drijven bent en zegt dat zij op kan tyfen als ze nu niet ervoor gaat? Vanwaar die haast als jullie vaker periodes hadden met minder contact en het daarna weer aantrok?
pi_196549631
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:25 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik denk dat ze jou juist wil beschermen. Ze denkt dat je meer begint te verwachten en daar heeft ze geen zin in.

Het lijkt me echt leuk om ook zo'n internetrelatie/penvriend te hebben. Maar mannen willen vaak meer en stoppen geen tijd in contact die niet tot meer leidt dan vriendschap.
Internetrelatie?
Wat is dat?
pi_196549642
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:28 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Internetrelatie?
Wat is dat?
Penvriend maar dan via chats en geen brieven
pi_196549742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:29 schreef Amee het volgende:

[..]

Penvriend maar dan via chats en geen brieven
O wat leuk zeg!
pi_196551878
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef Faazz het volgende:
Ik heb heel erg de indruk dat zij mij met die woorden bewust aan het wegduwen is vanuit zelfbescherming of omdat zij mij misschien niet vertrouwd of iets.
Ik denk dat je dat heel correct zo aanvoelt.
Op mij komt het ook over als iets dat een vrouw zegt die eigenlijk een beetje angst voor je heeft.
Die het niet aandurft helemaal eerlijk te zijn, uit angst voor je reactie.

Gezien meerdere dingen die je schrijft, en ook waarin je jezelf tegenspreekt over je gevoelens, (ik geloof niet dat het echt klopt als je schrijft dat je niks zou willen, je hebt meermaals aangegeven wel degelijk te hopen op meer) vermoed ik ook dat ze het inderdaad niet aangedurft heeft gewoon heel direkt en duidelijk tegen je te zijn, dat het niks zal worden tussen jullie.

Natuurlijk is de vraag wat voor jou beter zou zijn, of jij beter reageert als zoiets je heel direkt en duidelijk verteld wordt, of dat een ander dat beter via een 'omweg' en ontwijkend moet beantwoorden.

Iig was haar keuze, gebaseerd op haar indruk die ze van jou heeft gekregen, dat ze dat _niet_ aandurfde eerlijk te zeggen...
Als mensen dat zo voelen, zou je zeker eens kritisch moeten kijken naar hoe je misschien overkomt, ook als je zelf van mening bent een heel aardig en leuk figuut te zijn, bestaat die indruk kennelijk bij anderen niet altijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 04-12-2020 17:41:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:55:26 #29
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_196551951
Heb ik ook meegemaakt en dat was nadat ik gedumpt was en (best wanhopig) zat te vissen naar een eventuele toekomst. Het betekent gewoon: dit wordt 'm niet. Je moet beginnen aan je rouwproces en niet gek opkijken als ik met een ander ben straks.

Ik vond het wel verhelderend. Ze was gewoon duidelijk en ik kon niet anders dan me er bij neerleggen, ff een rot periode door en verdergaan.
:')
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:58:11 #30
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_196551977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef Faazz het volgende:

[..]

Originele topic: R&P / Penvrienden en internetrelaties

Tldr

Ik snap iets niet, ze lijkt rancuneus. Het gaat niet om hoop.
Man man zo'n lang verhaal is al een teken dat je ergens aan vasthoudt en nu hier bevestiging zoekt. Je kan desnoods terug om te vragen wat ze nou precies bedoelt maar ze zal hetzelfde zeggen. Het is een nette manier van zeggen dat er geen toekomst in zit en je verder moet.
:')
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:09:47 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196552106
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef Faazz het volgende:

[..]

Originele topic: R&P / Penvrienden en internetrelaties

Dit gaat over dezelfde persoon? Darn.... jij wilde echt wel meer dan een kop koffie drinken.
Ga niet doen alsof het niet zo is en je er geen relatie in zag, je zit al jaren te hopen op een relatie.

Dat festival waar je haar "tegen het lijf liep", was dat wel een echt festival of was dat ook een online gebeuren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196552465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit gaat over dezelfde persoon? Darn.... jij wilde echt wel meer dan een kop koffie drinken.
Ga niet doen alsof het niet zo is en je er geen relatie in zag, je zit al jaren te hopen op een relatie.

Dat festival waar je haar "tegen het lijf liep", was dat wel een echt festival of was dat ook een online gebeuren?
Daarom zei ze wss geen valse hoop. ze heeft een vriend en/of kan niet beloven dat het meer zou worden als ze zouden afspreken
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196552747
quote:
4s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Faazz het volgende:
Wat betekent het als een meid standvastig blijft volhouden dat zij jou geen 'valse hoop' wilt geven? Dit heb ik regelmatig meegemaakt tijdens het verbreken van relaties (als ik gedumpt werd) en dan kon ik het nog wel vatten dat het vasthouden aan hoop het domste is dat je kan doen.

Echter voelt het ook iets om te roepen als je net zestien bent geweest en zij haar eerste vriendje de zak heeft gegeven. Daarnaast klinkt het ook respectloos naar de ontvanger, hoe kan hij/zij er nou aan doen wat hij/zij voelt?

Hoop is de laatste strohalm. Hoop is iets dat achter blijf zodra je de Doos van Pandora hebt geopend. "Ik wil je geen valse hoop geven" is zo arrogant om te zeggen.

Context: Ts is onlangs afgewezen door een dame waar hij vet lang contact mee heeft. De 'hoop' waar naar zij refereert slaat op zoiets als wanneer jij naar de bakker gaat en vraagt om een Volkoren Half Gesneden en dat de bakker dan zegt 'Ik wil je geen valse hoop geven'.

Haha, oke doei.
Hangt er vanaf of het gemeend is of niet. Als iemand het meent dan mag je blij zijn dat je tijd daar niet verder in geïnvesteerd wordt maar dat je dat in iets anders kan doen.

Als het niet gemeend is dan is het dat diegene een beetje arrogant wilt doen alsof 'ze het beste met je voor heeft'.
pi_196553139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit gaat over dezelfde persoon? Darn.... jij wilde echt wel meer dan een kop koffie drinken.
Ga niet doen alsof het niet zo is en je er geen relatie in zag, je zit al jaren te hopen op een relatie.

Dat festival waar je haar "tegen het lijf liep", was dat wel een echt festival of was dat ook een online gebeuren?
Zij vloog mij aan op dat festival. Ik sta gewoon te praten met iemand en ineens hangt er een meid in mijn nek.

Ik wilde geen relatie of althans, ik heb mij daar nooit zo op ingesteld. Ik ken haar alleen maar via tekst. Het feit dat wij al zo lang en vooral zo veel met elkaar hebben gepraat heeft bij mij wel het een en ander los gemaakt. Wat dat is weet ik niet maar ik ben ontzettend blij dat zij bestaat en dat wij dit hebben kunnen doen, al die jaren. Het heeft nooit als een keus gevoeld, ineens waren wij met elkaar aan het praten en het voelt inmiddels heel vertrouwd.

Ik ben niet toe aan een relatie. Mijn vader ligt op sterven, ik ben mijn huis uit getrapt, geld kwijt geraakt, vrienden willen mij niet meer zien en ik ben mijn heil gaan zoeken in drugs en de grip op de realiteit verloren. Kommer en kwel, nee geen stabiel feestje hier. Dit is allemaal in de laatste anderhalf jaar gebeurd en ik ben er inmiddels weer wat boven op aan het komen maar ik ben totaal niet naar een relatie op zoek. Ik heb mijn eigen boontjes te doppen.

Met wat is gebeurd is dat ik van de zomer weer met haar wilde praten omdat ik bang was dat ik haar ook zou gaan verliezen, maar in plaats daarvan wilde zij heel graag iets gaan drinken want dat leek haar gezellig. Wat dat betreft was zij nog enigszins een stabiele factor, iemand met wie ik kon praten, maak niet uit hoe de situatie is. Het is gewoon een penvriendje. Het voelt wel als meer maar daar kom je ook maar op een manier achter. Ik kan niet ontkennen dat ik er een warm gevoel bij krijg maar hoe is dat anders? Na zeven jaar, zo lang met iemand kunnen praten.

Vind je het heel vreemd dat ik me buitengewoon kut voel over wat er is gebeurd en dat ik nu maar probeer te begrijpen wat het allemaal betekent en dat ik er nog iets uit probeer te halen. Hoe vreemd is die gedachte om eens een paar keer per jaar te gaan koken of naar het museum te gaan of zo?

Het is precies wat @Scary_Mary zegt. Ik ben totaal niet stabiel en gezellig momenteel. Ik ga er ook niks mee doen de komende tijd. Misschien dat we over een half jaar weer eens voorzichtig met elkaar kunnen praten of zo.

Excuus voor alle drama, bedankt voor de reacties.
pi_196556915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:40 schreef Faazz het volgende:

[..]

Zij vloog mij aan op dat festival. Ik sta gewoon te praten met iemand en ineens hangt er een meid in mijn nek.

Ik wilde geen relatie of althans, ik heb mij daar nooit zo op ingesteld. Ik ken haar alleen maar via tekst. Het feit dat wij al zo lang en vooral zo veel met elkaar hebben gepraat heeft bij mij wel het een en ander los gemaakt. Wat dat is weet ik niet maar ik ben ontzettend blij dat zij bestaat en dat wij dit hebben kunnen doen, al die jaren. Het heeft nooit als een keus gevoeld, ineens waren wij met elkaar aan het praten en het voelt inmiddels heel vertrouwd.

Ik ben niet toe aan een relatie. Mijn vader ligt op sterven, ik ben mijn huis uit getrapt, geld kwijt geraakt, vrienden willen mij niet meer zien en ik ben mijn heil gaan zoeken in drugs en de grip op de realiteit verloren. Kommer en kwel, nee geen stabiel feestje hier. Dit is allemaal in de laatste anderhalf jaar gebeurd en ik ben er inmiddels weer wat boven op aan het komen maar ik ben totaal niet naar een relatie op zoek. Ik heb mijn eigen boontjes te doppen.

Met wat is gebeurd is dat ik van de zomer weer met haar wilde praten omdat ik bang was dat ik haar ook zou gaan verliezen, maar in plaats daarvan wilde zij heel graag iets gaan drinken want dat leek haar gezellig. Wat dat betreft was zij nog enigszins een stabiele factor, iemand met wie ik kon praten, maak niet uit hoe de situatie is. Het is gewoon een penvriendje. Het voelt wel als meer maar daar kom je ook maar op een manier achter. Ik kan niet ontkennen dat ik er een warm gevoel bij krijg maar hoe is dat anders? Na zeven jaar, zo lang met iemand kunnen praten.

Vind je het heel vreemd dat ik me buitengewoon kut voel over wat er is gebeurd en dat ik nu maar probeer te begrijpen wat het allemaal betekent en dat ik er nog iets uit probeer te halen. Hoe vreemd is die gedachte om eens een paar keer per jaar te gaan koken of naar het museum te gaan of zo?

Het is precies wat @:Scary_Mary zegt. Ik ben totaal niet stabiel en gezellig momenteel. Ik ga er ook niks mee doen de komende tijd. Misschien dat we over een half jaar weer eens voorzichtig met elkaar kunnen praten of zo.

Excuus voor alle drama, bedankt voor de reacties.
Het is denk ik wel handig om kritisch en eerlijk te blijven kijken naar je werkelijke motivaties en niet fatalistisch alles of niets te forceren. En dat ook nog op haar af te wentelen, maar zo te horen ben je je wel bewuster nu.

Ik zou er niet niets mee doen komende tijd. En dan bedoel ik niet wat je al dan niet voor haar voelt, maar je algehele situatie. Je zegt dat je weer grip aan het terug krijgen bent, dat is mooi. Heb je een plan de campagne en iemand die je daar in kan bij staan?

Kan zijn dat je er al weet van hebt, maar laat ik dit centrale topic en deze app noemen voor de zekerheid. Misschien heb je er wat aan, al is het maar om van je hart geen moordkuil te maken. Krop het niet op, dan is het wellicht beter te behapstukken en te doseren.

Sterkte :*
pi_196557232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:40 schreef Faazz het volgende:
Zij vloog mij aan op dat festival. Ik sta gewoon te praten met iemand en ineens hangt er een meid in mijn nek.

Ik wilde geen relatie of althans, ik heb mij daar nooit zo op ingesteld. Ik ken haar alleen maar via tekst. Het feit dat wij al zo lang en vooral zo veel met elkaar hebben gepraat heeft bij mij wel het een en ander los gemaakt. Wat dat is weet ik niet maar ik ben ontzettend blij dat zij bestaat en dat wij dit hebben kunnen doen, al die jaren. Het heeft nooit als een keus gevoeld, ineens waren wij met elkaar aan het praten en het voelt inmiddels heel vertrouwd.

Ik ben niet toe aan een relatie. Mijn vader ligt op sterven, ik ben mijn huis uit getrapt, geld kwijt geraakt, vrienden willen mij niet meer zien en ik ben mijn heil gaan zoeken in drugs en de grip op de realiteit verloren. Kommer en kwel, nee geen stabiel feestje hier. Dit is allemaal in de laatste anderhalf jaar gebeurd en ik ben er inmiddels weer wat boven op aan het komen maar ik ben totaal niet naar een relatie op zoek. Ik heb mijn eigen boontjes te doppen.

Met wat is gebeurd is dat ik van de zomer weer met haar wilde praten omdat ik bang was dat ik haar ook zou gaan verliezen, maar in plaats daarvan wilde zij heel graag iets gaan drinken want dat leek haar gezellig. Wat dat betreft was zij nog enigszins een stabiele factor, iemand met wie ik kon praten, maak niet uit hoe de situatie is. Het is gewoon een penvriendje. Het voelt wel als meer maar daar kom je ook maar op een manier achter. Ik kan niet ontkennen dat ik er een warm gevoel bij krijg maar hoe is dat anders? Na zeven jaar, zo lang met iemand kunnen praten.

Vind je het heel vreemd dat ik me buitengewoon kut voel over wat er is gebeurd en dat ik nu maar probeer te begrijpen wat het allemaal betekent en dat ik er nog iets uit probeer te halen. Hoe vreemd is die gedachte om eens een paar keer per jaar te gaan koken of naar het museum te gaan of zo?

Het is precies wat @:Scary_Mary zegt. Ik ben totaal niet stabiel en gezellig momenteel. Ik ga er ook niks mee doen de komende tijd. Misschien dat we over een half jaar weer eens voorzichtig met elkaar kunnen praten of zo.

Excuus voor alle drama, bedankt voor de reacties.
Nare situatie, maar ik denk dat je er misschien teveel in ziet. Sommige mensen praten nu eenmaal graag met anderen maar ze doen dat bij iedereen en het betekent niet zoveel. Dat is zuur als het bij jou meer betekent maar ik zou er niet meer energie insteken dan zij doet.
Veel vrouwen zijn allergisch voor mannen die de friendzone gebruiken om te infiltreren en dan steeds verder te gaan totdat ze je een (seks)relatie in manipuleren. Terwijl wat jij hier typt op zich nog best onschuldig overkomt, alsof jij niet zo bent en echt alleen vrienden wilt zijn. En misschien wou zij dat ook maar heeft je relatie gedoe haar teveel afgeschrikt. Heb je haar ook letterlijk die dingen verteld? Dat wat je schreef over een relatie was onder invloed van xtc en dat het verder niks te betekenen had? Als ze het niet gelooft, ik dacht ook een keer dat ik mijn soulmate (platonisch) had gevonden onder invloed van xtc. Terwijl ik diegene nog nooit eerder had gezien en daarna ook nooit meer heb ontmoet en ook niet meer aan hem denk behalve nu dan en hij ook niet meer aan mij. Maar het was wel een leuke ervaring op zich. Ik dacht echt van oke zo kan het dus ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-12-2020 23:43:17 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196557405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze ziet het niet zitten met je, niet nu en straks ook niet denkt ze. Door dat te zeggen kun je zelf beslissen of je het vriendschappelijke contact leuk genoeg vindt om mee door te gaan.

Vrij vertaald of je dus niet wil blijven orbitten om straks klassiekertjes te gaan roepen als ja maar ik dan? We doen het toch gewoon rustig aan? Want dat is helaas ook respectloos en niet alleen aan 16-jarigen voorbehouden. Ok, thanks, bye.
Dingdingding, koel-kast!
"Pools are perfect for holding water"
pi_196559332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heb ik ook meegemaakt en dat was nadat ik gedumpt was en (best wanhopig) zat te vissen naar een eventuele toekomst. Het betekent gewoon: dit wordt 'm niet. Je moet beginnen aan je rouwproces en niet gek opkijken als ik met een ander ben straks.

Ik vond het wel verhelderend. Ze was gewoon duidelijk en ik kon niet anders dan me er bij neerleggen, ff een rot periode door en verdergaan.
Ik vind het ook heel mooi, lief en duidelijk. Alles beter dan aan het lijntje te worden gehouden. Je weet precies waar je aan toe bent met zo'n opmerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')