abonnement Unibet Coolblue
pi_196513152
Kamer haalt streep door diversiteitsagenda voor het hoger onderwijs

quote:
Met een reeks moties heeft de Tweede Kamer de diversiteitsagenda van de minister sterk afgezwakt. Zo mogen er niet meer 'diversiteitsofficieren' bijkomen in het hoger onderwijs.

Vorige week was er een fel debat in de Kamer over de nieuwe diversiteitsagenda hoger onderwijs. Deze agenda werd begin december gelanceerd in samenwerking met universiteiten en pressiegroepen vanuit het wetenschappelijk onderwijs, waaronder de VSNU en het Landelijk Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren.

De nieuwe agenda, die onder andere bepaalt dat er een kenniscentrum moet komen voor meer diversiteit in het hoger onderwijs, kreeg felle kritiek vanuit de rechtse partijen in de Kamer. Door de agenda moet diversiteit worden opgenomen in de beoordelingsinstrumentaria van de NVAO en NWO, en moet worden gemonitord hoe minderheidsgroepen het doen binnen de academie.

Vanuit de Kamer waren eerder al schriftelijke vragen gesteld over deze diversiteitsagenda, maar de antwoorden daarop vond de Kamer onvoldoende. Daarom werd de minister, vanwege haar nieuwe voorstellen om het hoger onderwijs en specifiek de universiteiten diverser te maken, ter verantwoording naar de Kamer geroepen.

Het is kolder van de minister
De rechtse politieke partijen waren tot hun tanden toe bewapend om principiële kritiek te leveren. Dennis Wiersma van de VVD koos frontaal de aanval tegen de coalitiepartner in het kabinet. “Daar gaan we weer. Onder het mom van diversiteit moeten lijstjes worden bijgehouden van de afkomst van mensen. Onderzoeksgeld wordt toegekend op basis van de diversiteit van de wetenschappers, met een heus nationaal actieplan en een heus nationaal kenniscentrum als controleur.”

De VVD noemde de diversiteitsagenda van de minister ‘kolder’. “Studenten en docenten moeten we beoordelen op wat ze kunnen, en niet op waar ze vandaan komen. Juist niet. Je zal maar een carrière hebben als wetenschapper en dan door deze minister even teruggebracht worden tot plus één op het etniciteitslijstje.”

De moties van de VVD vroegen dan ook om binnen het hoger onderwijs en de wetenschap geen lijstjes over de achtergrond van studenten en onderzoekers bij te houden. Daarnaast verkent het Rathenau Instituut hoe dit soort data verzameld kan worden; die operatie moet meteen worden gestaakt, wat de VVD betreft. Het CDA was mede-ondertekenaar van deze motie. Ook wil de VVD dat de plannen voor een kenniscentrum worden gestaakt.

Diversity officer en al dat soort lieden
Ook Roelof Bisschop van de SGP was weinig enthousiast over de nieuwe aanpak van de minister om de diversiteit in het hoger onderwijs te bevorderen. “Dit is een buitengewoon ongelukkige route. Die wordt dan opgetuigd met een commissie die toezicht moet houden op onderzoeksprogramma’s: voldoen die voldoende aan de eisen? Daarnaast komt er een diversity officer en al dat soort lieden. We slaan een buitengewoon ongelukkige route in.” Hij diende dan ook een motie in om de komst van meer diversiteitsofficieren niet vanuit het ministerie te stimuleren.


Het CDA wil uit de nieuwe agenda laten schrappen dat de diversiteit van de onderzoeksgroep wordt meegewogen als kwaliteitsaspect bij de beoordeling van onderzoeksvoorstellen, met een uitzondering voor programma’s die expliciet gericht zijn op specifieke doelgroepen.

Blijf mij verbazen tegen de weerstand
De minister stond perplex na deze inbreng vanuit de Kamer. “Ik dank de leden voor hun bijdragen, al moet ik erbij zeggen dat het mij af en toe blijft verbazen hoezeer het streven naar diversiteit weerstand oproept in deze samenleving.”

Richting de VVD zei de minister dat het in haar ogen helaas nog noodzakelijk is dat er een agenda komt die meer diversiteit stimuleert in het hoger onderwijs. “Laat ik vooraf tegen de heer Wiersma zeggen: was het maar zo dat mensen beoordeeld worden op wat ze kunnen. Als dat zo was, dan zagen onze universiteiten en wetenschappelijke instellingen er heel wat diverser uit. Het probleem is nu juist dat heel veel mensen niet op hun kwaliteiten worden beoordeeld en er niet doorheen komen omdat ze vrouw zijn, omdat ze lhbti zijn, of omdat ze een niet-westerse achtergrond hebben.”

Betuttelracisme
De minister was er dan ook geen voorstander wat betreft het stoppen van het onderzoek van het Rathenau Instituut naar effectiviteitsmetingen van het diversiteitsbeleid. Evenmin voelde ze iets voor een staking van de plannen om een kenniscentrum op te richten. De VVD bleef bij haar principiële kritiek op de diversiteitsagenda. “De minister maakt van mensen cijfertjes in plaats van individuen. Dat leidt tot tunnelvisie. En dat leidt tot betuttelracisme. En dat is precies wat we niet willen. Wij willen dat we kijken naar wat mensen kunnen, wat wetenschappers kunnen, en wat studenten kunnen, en niet naar waar ze vandaan komen.”

De SGP verwijt de D66-minister dat zij een activistische agenda doorvoert. De minister erkende dat volledig. “Ik zie namelijk juist ook dat er allerlei bewegingen zijn om stappen terug te zetten op dat punt. Ik vind enig activisme nodig om ervoor te zorgen dat Nederland in dit opzicht een progressief land blijft.”

Tijdens de stemming in de Kamer bleek dat de minister de Kamer onvoldoende heeft weten te overtuigen. De diversiteitsagenda moet op last van een nipte Kamermeerderheid op cruciale punten worden gewijzigd.

De moties die de minister opriepen om de diversiteitsagenda juist wat meer op te rekken, haalden allemaal geen meerderheid. Dat gold bijvoorbeeld een voorstel van GroenLinks om met bestuurders in het hoger onderwijs afspraken te maken over de garantie van gelijke beloning voor vrouwen en minderheidsgroepen.




Debat gemist?
https://debatgemist.tweedekamer.nl/node/24469

https://www.scienceguide.(...)het-hoger-onderwijs/
Helaas geen nieuws voor de MSM dus slechts een vage link.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 02-12-2020 11:32:59 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 11:17:42 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196513247
quote:
Zo mogen er niet meer 'diversiteitsofficieren' bijkomen in het hoger onderwijs.
Goed zo. Nu nog mevrouw Wekker met pensioen sturen en als Universiteit maar weer eens normaal doen en gewoon focussen op je vakgebied. Al die Identity Politics is een universiteit onwaardig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196513754
Goed nieuws. Opzouten met identiteitspolitiek.
pi_196513783
quote:
De VVD noemde de diversiteitsagenda van de minister ‘kolder’. “Studenten en docenten moeten we beoordelen op wat ze kunnen, en niet op waar ze vandaan komen. Juist niet. Je zal maar een carrière hebben als wetenschapper en dan door deze minister even teruggebracht worden tot plus één op het etniciteitslijstje.”
Dit.
pi_196513809
De VVD is bang dat hun studentencorpsachtergrond straks niet meer voldoende is voor een baantje en dat ze straks concurrentie krijgen van mensen met een andere achtergrond. Los van de kwaliteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 02-12-2020 16:08:13 ]
dag
pi_196513890
Als 'rechts' het bijhouden van afkomst voorstelt op een dergelijke manier staan pvda/d666/gl tegen het voorstel.

Geen touw aan vast te knopen. Netto komt dit voorstel op hetzelfde neer. Discriminatie op basis van afkomst, huidskleur, geslacht en religie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 11:59:34 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196513907
Wat een onzin, dit is hartstikke hard nodig.

Hoeveel BIPOC/zwarte mensen hebben tegen gestemd? Oh, wacht, in Nederland hebben we natuurlijk 0 BIPOC/zwarte mensen in het kabinet :')

Wel typisch dat er letterlijk maar 3 (!) POC voor deze motie hebben gestemd. Bewijst maar weer waarom diversiteit zo belangrijk is.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 2 december 2020 @ 12:01:06 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196513934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:58 schreef Red_85 het volgende:
Als 'rechts' het bijhouden van afkomst voorstelt op een dergelijke manier staan pvda/d666/gl tegen het voorstel.
Wat is dit voor Facebook argument zonder context? :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196513968
Dus dan ook niet meer janken dat het onderwijs te links is of wat dan ook.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:04:05 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196513983
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dit.
Dat zou leuk zijn als mensen daadwerkelijk uitsluitend op kwaliteit beoordeeld worden. Als je de naam Mohammed of Tyrone draagt, wordt je ook gewoon een stuk minder snel uitgenodigd op sollicitatie, ook al heb je de zelfde kwaliteiten. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.

En dat blijft ook zo zolang het bestuur wit blijft.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196514040
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat is dit voor Facebook argument zonder context? :')
Hey, alweer een post van mikeytt zonder enige inhoud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 12:08:04 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196514054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hey, alweer een post van mikeytt zonder enige inhoud.
"Als 'rechts' het bijhouden van afkomst voorstelt op een dergelijke manier staan pvda/d666/gl tegen het voorstel." getuigt van inhoud inderdaad.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196514064
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

(...)

En dat blijft ook zo zolang het bestuur wit blijft.
Alsof alle blanken racisten zijn.

Goorlap. Dat is pas racisme wat je hier uitkraamt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196514092
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:08 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

"Als 'rechts' het bijhouden van afkomst voorstelt op een dergelijke manier staan pvda/d666/gl tegen het voorstel." getuigt van inhoud inderdaad.
Kom eens met een argument daartegen dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 12:12:42 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196514134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom eens met een argument daartegen dan.
Als je eerst met een daadwerkelijk argument komt, wil ik daar best op in gaan. "als rechts hiermee zou komen, dan SP tegen!@!@!!!" is geen argument, maar gewoon een inhoudsloze zin zonder enige basis of context.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196514242
"Diversity officer", dat moet toch wel een fantastisch luizenbaantje zijn. Niets kunnen en niets hoeven doen, behalve met typisch Nederlands steenkolen-Engels (zinnen met "Also" beginnen :') ) allerlei verhaaltjes schrijven over racisme, LGBGTWTFBBQKLM, genderneutrale veganisten en veganistische genderneutralen enz. enz. enz. en daar ruim boven modaal mee verdienen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196514267
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:12 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als je eerst met een daadwerkelijk argument komt, wil ik daar best op in gaan. "als rechts hiermee zou komen, dan SP tegen!@!@!!!" is geen argument, maar gewoon een inhoudsloze zin zonder enige basis of context.
Dat hele diversiteitsgejank is inhoudsloze nonsens. Beste persoon voor de functie.
Links heeft jarenlang zich opgesteld, terecht, tegen registratie en/of selectie op basis van huidskleur, religie, ras, afkomst, maar nu komen ze zelf met een dergelijk voorstel. Waarom? Om mensen op basis van huidskleur, religie, ras en afkomst te selecteren ipv persoonlijke kunde. En nu zijn ze opeens voor.

Dat is raar.

Dat jij vervolgens komt met inhoudsloze jankposts omdat jij getriggerd wordt door jouw eigen wereldbeeld, ja.. daar kan ik weinig aan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 12:30:30 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196514439
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn als mensen daadwerkelijk uitsluitend op kwaliteit beoordeeld worden. Als je de naam Mohammed of Tyrone draagt, wordt je ook gewoon een stuk minder snel uitgenodigd op sollicitatie, ook al heb je de zelfde kwaliteiten. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.

En dat blijft ook zo zolang het bestuur wit blijft.
Bij dergelijke "onderzoeken" verneem ik alleen het resultaat. Ik zou graag een verdieping willen zien, die gaat onderzoeken wat de beweegredenen zijn om bepaalde mensen niet aan te nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:31:44 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196514467
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat hele diversiteitsgejank is inhoudsloze nonsens. Beste persoon voor de functie.
Beste persoon voor de functie zou mooi zijn. Dit ga je in de huidige samenleving alleen niet krijgen zonder diversiteit. Iedereen heeft implicit bias, dus ook bij aanname processen.

Iemand die Tyrone heet, wordt minder snel uitgenodigd dat Kimberley met hetzelfde CV. Kwaliteit argument komt ook echt alleen vanuit de hoek waar mensen er geen last van hebben.
quote:
Links heeft jarenlang zich opgesteld, terecht, tegen registratie en/of selectie op basis van huidskleur, religie, ras, afkomst, maar nu komen ze zelf met een dergelijk voorstel. Waarom?
Waaruit blijkt dat links altijd al daartegen is geweest? Ze hebben al ellenlange tijd dit soort voorstellen in hun programma staan. Groenlinks al sinds oprichting, dus waar haal je vandaan dat ze hier 'jarenlang' tegen hebben opgesteld?

De bedoeling van de registratie is ook belangrijk.
quote:
Om mensen op basis van huidskleur, religie, ras en afkomst te selecteren ipv persoonlijke kunde. En nu zijn ze opeens voor.
Het is een mix van persoonlijke kunde en afkomst, gender, religie etc., dus snap niet helemaal waar dat "in plaats van" vandaan komt?
quote:
Dat is raar.

Dat jij vervolgens komt met inhoudsloze jankposts omdat jij getriggerd wordt door jouw eigen wereldbeeld, ja.. daar kan ik weinig aan doen.
Hier ga ik verder niet op in.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 2 december 2020 @ 12:32:34 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196514480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Diversity officer", dat moet toch wel een fantastisch luizenbaantje zijn. Niets kunnen en niets hoeven doen, behalve met typisch Nederlands steenkolen-Engels (zinnen met "Also" beginnen :') ) allerlei verhaaltjes schrijven over racisme, LGBGTWTFBBQKLM, genderneutrale veganisten en veganistische genderneutralen enz. enz. enz. en daar ruim boven modaal mee verdienen.
Nou als blanke man zal ik er op kunnen solliciteren tot ik een ons weeg. Die nemen mij nooit aan. Ondanks al mijn daadwerkelijke merites.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:33:34 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196514497
Wat een onzin. Zo komen al die mensen die genderstudies oid gedaan hebben nooit aan de bak.
pi_196514506
Volledige kolder inderdaad en terecht volledig afgebrand. Hoe komt de minister er bij om te opperen dat het verzamelen van afkomstgegevens op enige manier constructief kan zijn?
pi_196514529
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Diversity officer", dat moet toch wel een fantastisch luizenbaantje zijn. Niets kunnen en niets hoeven doen, behalve met typisch Nederlands steenkolen-Engels (zinnen met "Also" beginnen :') ) allerlei verhaaltjes schrijven over racisme, LGBGTWTFBBQKLM, genderneutrale veganisten en veganistische genderneutralen enz. enz. enz. en daar ruim boven modaal mee verdienen.
Klinkt als een prima baan, waar kan ik solliciteren?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196514554
En nog verbaasd durven te zijn over de kritiek ook. :') Bah. Die hele diversiteitsreligie is een gotspe.
pi_196514606
Wat mij nog wel het meeste stoort is de selectief gekozen groepen die mogen rekenen op het predikaat "divers". Waarom draagt een moslim meer bij aan diversiteit dan een fan van World of Warcraft. Er is geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat er procentueel gezien weinig fanatiek WoW spelde professoren zijn.

Mensen uit de Noordelijke provincies staan ook niet bepaald vooraan bij de goede baantjes in het westen, want ze praten raar, maar zijn wel blank dus ook niet divers. Een vriend van mij heeft echt een klote jeugd gehad met een moeder die hem actief heeft ontmoedigd om te gaan studeren, maar zou nu een stap terug moeten zetten om hij mannelijk privilege zou hebben. Rot toch op. Ik ben ik en geen nummer in een groep die jij voor mij hebt uitgekozen.
pi_196514639
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Beste persoon voor de functie zou mooi zijn. Dit ga je in de huidige samenleving alleen niet krijgen zonder diversiteit. Iedereen heeft implicit bias, dus ook bij aanname processen.

Iemand die Tyrone heet, wordt minder snel uitgenodigd dat Kimberley met hetzelfde CV. Kwaliteit argument komt ook echt alleen vanuit de hoek waar mensen er geen last van hebben.
Wtf is nu weer een implicit bias? Is dat weer een id politics termpje verzonnen door de gloria wekkers van deze wereld?

Verder komt het dat de achmeds van deze wereld idd niet zo vaak worden uitgenodigd als de Kees'en en Petra's. Dat komt omdat de achmeds van deze wereld namelijk een werkgever al 3x eerder tegen eenzelfde steen hebben laten aanlopen. En op basis van ervaring ga je dan eerder naar een Kees en Petra.

Daar is niks discriminerends aan, dat is gewoon ervaring.

quote:
[..]

Waaruit blijkt dat links altijd al daartegen is geweest? Ze hebben al ellenlange tijd dit soort voorstellen in hun programma staan. Groenlinks al sinds oprichting, dus waar haal je vandaan dat ze hier 'jarenlang' tegen hebben opgesteld?

De bedoeling van de registratie is ook belangrijk.
[..]
Dus je zegt hiermee dat gl een racistische partij is die altijd wil dat registratie op basis van ras, huidskleur, religie en afkomst een basis is van de partij?
Nice...

quote:
Het is een mix van persoonlijke kunde en afkomst, gender, religie etc., dus snap niet helemaal waar dat "in plaats van" vandaan komt?
[..]

Hier ga ik verder niet op in.
Nee, idd, want dat verraad je vooringenomenheid.

Dit soort voorstellen zijn gericht op positieve discriminatie. Maar jij moet je even realiseren dat dat gewoon ook discriminatie en racisme is. Want je stelt namelijk een groep achter op basis van uiterlijke kenmerken. Dat heeft hetzelfde effect als apartheid. De ene groep een bevoorrechte positie geven boven de andere. In dit geval is de achtergestelde partij natuurlijk de blanke groep en wordt het goed gepraat met meer 'diversiteit'.

Het is hypocriet en gewoon racisme. Het heeft werkelijk niets met gelijkheid te maken. Niets. Wegwezen met dit soort voorstellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 12:44:58 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196514693
quote:
8s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:33 schreef Twiitch het volgende:
Wat een onzin. Zo komen al die mensen die genderstudies oid gedaan hebben nooit aan de bak.
Zou niet meer dan terecht zijn natuurlijk. :)

Dan kun je net zo goed "hoedje wippen" of "pim pam petten" gaan studeren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:45:55 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196514711
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:03 schreef Chia het volgende:
Dus dan ook niet meer janken dat het onderwijs te links is of wat dan ook.
Natuurlijk niet. Dat is de basis van het rechts-populisme.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196514730
quote:
8s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Dat is de basis van het rechts-populisme.
Dat is toch irrelevant dan? :{w Alles draait immers om kwaliteit, wat los staat van iemands politieke kleur.
pi_196514763
Toch fijn om te zien dat er nog mensen zijn die dit soort stupide beleid willen tegenhouden en willen uitroeien. Weten we ook gelijk weer welke partijen er voor rabiaat racisme en registratie van achtergrond/huidskleur zijn en welke partijen dit absoluut niet willen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196514792
Goed nieuws :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_196515381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat mij nog wel het meeste stoort is de selectief gekozen groepen die mogen rekenen op het predikaat "divers". Waarom draagt een moslim meer bij aan diversiteit dan een fan van World of Warcraft. Er is geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat er procentueel gezien weinig fanatiek WoW spelde professoren zijn.

Mensen uit de Noordelijke provincies staan ook niet bepaald vooraan bij de goede baantjes in het westen, want ze praten raar, maar zijn wel blank dus ook niet divers. Een vriend van mij heeft echt een klote jeugd gehad met een moeder die hem actief heeft ontmoedigd om te gaan studeren, maar zou nu een stap terug moeten zetten om hij mannelijk privilege zou hebben. Rot toch op. Ik ben ik en geen nummer in een groep die jij voor mij hebt uitgekozen.
Klopt, het is dan ook tribalistisch clientelisme. Afrikanisering van de universiteit, baantjes regelen waar je niet voor gekwalificeerd bent, maar de kansen hoeven niet gelijk te zijn, de uitkomst moet gelijk zijn. Dus als je een hoofddoek opdoet hoef je geen ABN meer te leren naast je dialect zoals kinderen uit het Oosten en Noorden, hoef je geen nevenactiviteiten meer te doen, hoef je niet te excelleren, hoef je niet te netwerken laat staan je aanpassen. Kortom, migratie-achtergrondiers hoeven het niet goed te doen, ze moeten in de statistieken terechtkomen alsof ze het goed doen.

Het meest schokkende is nog wel dat de minister gewoon van plan was art 1 van de Grondwet te negeren, terwijl zij bij uitstek de normadressaat is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196515488
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:59 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een onzin, dit is hartstikke hard nodig.

Hoeveel BIPOC/zwarte mensen hebben tegen gestemd? Oh, wacht, in Nederland hebben we natuurlijk 0 BIPOC/zwarte mensen in het kabinet :')

Wel typisch dat er letterlijk maar 3 (!) POC voor deze motie hebben gestemd. Bewijst maar weer waarom diversiteit zo belangrijk is.
Ben je nou een sociaal experiment of gewoon achterlijk?
pi_196515591
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:40 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ben je nou een sociaal experiment of gewoon achterlijk?
_O-
_O_
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2020 @ 13:52:09 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196515655
Ben blij als D66 eindelijk uit het kabinet is opgedonderd.

Maar tenzij de restanten van wat ooit het FvD was onder één vlag de hele PVV kaal plukken en nog wat van links kunnen stelen, zal dat wel weer gebeuren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_196515679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het is dan ook tribalistisch clientelisme. Afrikanisering van de universiteit, baantjes regelen waar je niet voor gekwalificeerd bent, maar de kansen hoeven niet gelijk te zijn, de uitkomst moet gelijk zijn. Dus als je een hoofddoek opdoet hoef je geen ABN meer te leren naast je dialect zoals kinderen uit het Oosten en Noorden, hoef je geen nevenactiviteiten meer te doen, hoef je niet te excelleren, hoef je niet te netwerken laat staan je aanpassen. Kortom, migratie-achtergrondiers hoeven het niet goed te doen, ze moeten in de statistieken terechtkomen alsof ze het goed doen.

Het meest schokkende is nog wel dat de minister gewoon van plan was art 1 van de Grondwet te negeren, terwijl zij bij uitstek de normadressaat is.
Goed bewoord.

Ik geloof niet in het moderne diversiteitsmantra, maar als ik probeer te denken vanuit het perspectief van zo'n D66 type dan gaan er bij mij waarschuwingsalarmen af. Zelfs als jij de uitverkoren groep onterechte voordeeltjes kan geven, dan nog zou je toch de risico's moeten zien van het opdelen van mensen in groepen en ze zo en met rechtsongelijkheid uit elkaar te spelen. Nu ben jij aan de macht, maar het had weinig gescheeld of Baudet was er over 4 maanden met diezelfde groepen aan de haal gegaan voor een boreale samenleving.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:05:52 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196515885
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat mij nog wel het meeste stoort is de selectief gekozen groepen die mogen rekenen op het predikaat "divers". Waarom draagt een moslim meer bij aan diversiteit dan een fan van World of Warcraft. Er is geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat er procentueel gezien weinig fanatiek WoW spelde professoren zijn.

Mensen uit de Noordelijke provincies staan ook niet bepaald vooraan bij de goede baantjes in het westen, want ze praten raar, maar zijn wel blank dus ook niet divers. Een vriend van mij heeft echt een klote jeugd gehad met een moeder die hem actief heeft ontmoedigd om te gaan studeren, maar zou nu een stap terug moeten zetten om hij mannelijk privilege zou hebben. Rot toch op. Ik ben ik en geen nummer in een groep die jij voor mij hebt uitgekozen.
Omdat sommige groepen, zoals 'vluchtelingen' standaard het etiket 'zielig' krijgen opgeplakt door mensen die hun graag misbruiken om zelf de moral high ground te kunnen bewandelen.
pi_196515928
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Goed bewoord.

Ik geloof niet in het moderne diversiteitsmantra, maar als ik probeer te denken vanuit het perspectief van zo'n D66 type dan gaan er bij mij waarschuwingsalarmen af. Zelfs als jij de uitverkoren groep onterechte voordeeltjes kan geven, dan nog zou je toch de risico's moeten zien van het opdelen van mensen in groepen en ze zo en met rechtsongelijkheid uit elkaar te spelen. Nu ben jij aan de macht, maar het had weinig gescheeld of Baudet was er over 4 maanden met diezelfde groepen aan de haal gegaan voor een boreale samenleving.
Dat is inderdaad de trap door van de diversiteitsreligie. Zie ook Trump, die min of meer dezelfde trucs toepaste maar dan specifiek gericht op een bepaalde groep blanke kiezers.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:14:04 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516032
quote:
Studenten en docenten moeten we beoordelen op wat ze kunnen, en niet op waar ze vandaan komen.
Denken dat deze twee niet gecorreleerd zijn :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196516159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Denken dat deze twee niet gecorreleerd zijn :').
Dat volgt niet uit die redenering.
pi_196516210
Blij dat er een keer een rem op dat idiote mens van D66 gezet wordt.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:28:56 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196516282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Denken dat deze twee niet gecorreleerd zijn :').
Zeg je nu dat mensen die van een bepaalde plaats of positie komen, minder kunnen?

Da’s ronduit racistisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 14:32:30 #43
408813 crew  trein2000
pi_196516341
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Zeg je nu dat mensen die van een bepaalde plaats of positie komen, minder kunnen?

Da’s ronduit racistisch.
Wat hij bedoelt is natuurlijk dat mensen die vanuit thuis veel meekrijgen zeker in de eerste fase van hun leven waarschijnlijk een betere uitgangspositie hebben dan mensen van wie het thuisfront eerder een tweede strijdfront is dan een baken van steun. Dat heeft gewoon invloed op de prestaties.

En ik ben er voor om dat in het onderwijs zo veel als mogelijk te neutraliseren. Maar helemaal zal je dat niet lukken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 14:33:37 #44
408813 crew  trein2000
pi_196516359
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:59 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een onzin, dit is hartstikke hard nodig.

Hoeveel BIPOC/zwarte mensen hebben tegen gestemd? Oh, wacht, in Nederland hebben we natuurlijk 0 BIPOC/zwarte mensen in het kabinet :')

Wel typisch dat er letterlijk maar 3 (!) POC voor deze motie hebben gestemd. Bewijst maar weer waarom diversiteit zo belangrijk is.
Kan ik hier een leeswijzer bij krijgen?

Daarnaast, hoe heeft de samenstelling van het kabinet precies invloed op een uitspraak van de Kamer?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 2 december 2020 @ 14:34:51 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196516375
Een slechte zaak. Op het hoger onderwijs zou een goede verhouding negers, aziaten en boze witte mannen moeten zijn. Maar dit zou ook voor het lager onderwijs moeten gleden waar vermoedelijk weer vooral negers en boze witte mannen zitten maar weinig aziaten. Ik stel voor aziaten een lager studieadvies te geven.
pi_196516395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan ik hier een leeswijzer bij krijgen?

Daarnaast, hoe heeft de samenstelling van het kabinet precies invloed op een uitspraak van de Kamer?
https://newdiscourses.com/translations-from-the-wokish/

Handige site ^O^
  woensdag 2 december 2020 @ 14:38:57 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat volgt niet uit die redenering.
Ik zou beargumenteren dat "en niet" een exclusive or is (A ∧ ¬B), maar misschien bedoelde hij dat niet zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196516470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou beargumenteren dat "en niet" een exclusive or is (A ∧ ¬B), maar misschien bedoelde hij dat niet zo.
Hij bedoelt dat het beoordelen over het eerste moet gaan en niet over het tweede. Maar dat sluit verder niet uit dat het tweede onderdeel kan zijn van het eerste. Het gaat om de focus.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:43:56 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196516508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hij bedoelt is natuurlijk dat mensen die vanuit thuis veel meekrijgen zeker in de eerste fase van hun leven waarschijnlijk een betere uitgangspositie hebben dan mensen van wie het thuisfront eerder een tweede strijdfront is dan een baken van steun. Dat heeft gewoon invloed op de prestaties.

En ik ben er voor om dat in het onderwijs zo veel als mogelijk te neutraliseren. Maar helemaal zal je dat niet lukken.
Eerste deel mee eens. Ik heb problemen met het woord “neutraliseren”.

Ik ben voor eventuele ondersteunende fondsen of goedkopere bijles, maar diversiteitsquota zijn nog steeds zinloos als de betreffende persoon nog steeds een achterstand heeft. Lijkt me ronduit absurd dat alleen door het toelaten van meer mensen met een achterstand, deze achterstand wordt ingelopen. Alsof dat dan allemaal automatisch goed komt. Daarnaast geloof ik niet in de maakbare samenleving.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196516510
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn als mensen daadwerkelijk uitsluitend op kwaliteit beoordeeld worden. Als je de naam Mohammed of Tyrone draagt, wordt je ook gewoon een stuk minder snel uitgenodigd op sollicitatie, ook al heb je de zelfde kwaliteiten. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.

En dat blijft ook zo zolang het bestuur wit blijft.
Met zulke tokkie namen geef je als ouder de rest van de samenleving al een signaal dat het kind een gebrekkige opvoeding heeft genoten, en staat je kind al met 1-0 achter in sollicitatiegesprekken.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:46:52 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hij bedoelt is natuurlijk dat mensen die vanuit thuis veel meekrijgen zeker in de eerste fase van hun leven waarschijnlijk een betere uitgangspositie hebben dan mensen van wie het thuisfront eerder een tweede strijdfront is dan een baken van steun. Dat heeft gewoon invloed op de prestaties.

En ik ben er voor om dat in het onderwijs zo veel als mogelijk te neutraliseren. Maar helemaal zal je dat niet lukken.
Yep, daarnaast worden veel vrouwen gediscrimineerd in de tijd dat ze carrière moeten maken (begin 30). Nou is dat inmiddels wel bekend, en ik denk dat de universiteiten ook zonder decreet wel diversiteit willen, maar de VVD is in deze opstelling natuurlijk volstrekt niet liberaal, maar verstevigt hiërarchien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196516573
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep, daarnaast worden veel vrouwen gediscrimineerd in de tijd dat ze carrière moeten maken (begin 30). Nou is dat inmiddels wel bekend, en ik denk dat de universiteiten ook zonder decreet wel diversiteit willen, maar de VVD is in deze opstelling natuurlijk volstrekt niet liberaal, maar verstevigt hiërarchien.
Integendeel. De VVD houdt tegen dat er een hongerige bureaucratische machine opgetuigd wordt om ontelbaar meer hiërarchien te creeëren.

Hoe je dat niet liberaal kunt noemen is compleet bizar.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:50:33 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat het beoordelen over het eerste moet gaan en niet over het tweede. Maar dat sluit verder niet uit dat het tweede onderdeel kan zijn van het eerste. Het gaat om de focus.
Ja maar je kunt niet over het eerste oordelen en niet tegelijkertijd ook een oordeel vellen over het tweede. "Kunnen" is namelijk niet meetbaar, een CV is een afkomst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196516628
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar je kunt niet over het eerste oordelen en niet tegelijkertijd ook een oordeel vellen over het tweede. "Kunnen" is namelijk niet meetbaar, een CV is een afkomst.
Je kunt er gewoon rekening mee houden. Dat is dan ook wat er bedoeld wordt met die zin, de focus alleen leggen op die afkomst werkt averechts.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:57:32 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
Je kunt er gewoon rekening mee houden. Dat is dan ook wat er bedoeld wordt met die zin, de focus alleen leggen op die afkomst werkt averechts.
Er rekening mee houden is het hele punt van het bijhouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196516754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou als blanke man zal ik er op kunnen solliciteren tot ik een ons weeg. Die nemen mij nooit aan. Ondanks al mijn daadwerkelijke merites.
Hoezo? Gender en ras zijn toch fluïde? Zowel jij als ik kunnen ook gewoon een lesbische negerin zijn als we dat willen. Alleen nazi's en racisten zouden ons dat misgunnen!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196516792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Er rekening mee houden is het hele punt van het bijhouden.
Nee, absoluut niet. Want dat bijhouden geeft geen enkele waarde aan de hoeveelheid invloed die de afkomst heeft op de te beoordelen criteria.
  woensdag 2 december 2020 @ 15:08:33 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196516888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoezo? Gender en ras zijn toch fluïde? Zowel jij als ik kunnen ook gewoon een lesbische negerin zijn als we dat willen. Alleen nazi's en racisten zouden ons dat misgunnen!
:D
M’n droom. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 december 2020 @ 15:10:50 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_196516932
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:02 schreef MoreDakka het volgende:
Nee, absoluut niet. Want dat bijhouden geeft geen enkele waarde aan de hoeveelheid invloed die de afkomst heeft op de te beoordelen criteria.
Natuurlijk heeft bijhouden waarde. Dan kun je de mate van het probleem inschatten en het effect van de maatregelen. Meten is weten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 december 2020 @ 15:12:32 #60
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_196516952
Wat is de SP toch een raar clubje geworden. Vroeger kwamen ze nog op voor de arbeiders maar nu zijn ze net als GL, Denk & PvdA. Wat is er in godsnaam gebeurd met de klassiek socialistische partij die als eerste waarschuwde voor de problemen met gastarbeiders? Stemmen nu continu rücksichtslos mee met GL, PvdA enz.

Bij onze lokale verkiezingen hadden ze ook al een enorm geitenwollensokkengehalte in hun programma. En dat zeg ik als "linkserd" op sociaal economisch gebied. Jammer.
pi_196517119
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft bijhouden waarde. Dan kun je de mate van het probleem inschatten en het effect van de maatregelen. Meten is weten.
Maar dat is nou precies het probleem met deze methode: het meet dus alleen die afkomst en verder niets.
pi_196517424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hij bedoelt is natuurlijk dat mensen die vanuit thuis veel meekrijgen zeker in de eerste fase van hun leven waarschijnlijk een betere uitgangspositie hebben dan mensen van wie het thuisfront eerder een tweede strijdfront is dan een baken van steun. Dat heeft gewoon invloed op de prestaties.

En ik ben er voor om dat in het onderwijs zo veel als mogelijk te neutraliseren. Maar helemaal zal je dat niet lukken.
Neutraliseren is niet wat je moet willen. Dan ga je niet alleen het voordeel wat een deel van jongeren van huis uit mee heeft gekregen teniet doen, je haalt ook de prikkel weg om dat voordeel mee te geven. Je hebt nou eenmaal meerdere factoren in het succes van een kind, als de overheid en maatschappelijke instituties iedereen de best mogelijke kans geeft en het kind zelf die kans pakt dan ben je al een heel eind. Tot een geljijke uitkomst zal dat niet leiden, maar dat is dan aan de ouders. De ouders die wel streng zijn om te zorgen dat hun kind voldoende slaapt, voldoende huiswerk maakt en niet met de verkeerde vrienden rondhangt doen dat ook niet voor hun plezier.

Het is aan de ouders en overige naaste omgeving van het kind om via hun aandeel het totaal neutraal te maken. Dat kan ook best als je maar zorgt dat geld geen belemmering is, en als je zorgt dat de prikkel blijft. Laat die kinderen maar naar hun ouders wijzen, dat is dan een les voor andere ouders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 15:45:36 #63
408813 crew  trein2000
pi_196517506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neutraliseren is niet wat je moet willen. Dan ga je niet alleen het voordeel wat een deel van jongeren van huis uit mee heeft gekregen teniet doen, je haalt ook de prikkel weg om dat voordeel mee te geven. Je hebt nou eenmaal meerdere factoren in het succes van een kind, als de overheid en maatschappelijke instituties iedereen de best mogelijke kans geeft en het kind zelf die kans pakt dan ben je al een heel eind. Tot een geljijke uitkomst zal dat niet leiden, maar dat is dan aan de ouders. De ouders die wel streng zijn om te zorgen dat hun kind voldoende slaapt, voldoende huiswerk maakt en niet met de verkeerde vrienden rondhangt doen dat ook niet voor hun plezier.

Het is aan de ouders en overige naaste omgeving van het kind om via hun aandeel het totaal neutraal te maken. Dat kan ook best als je maar zorgt dat geld geen belemmering is, en als je zorgt dat de prikkel blijft. Laat die kinderen maar naar hun ouders wijzen, dat is dan een les voor andere ouders.
Niet mee eens, ik ben er niet voor om kinderen af te rekenen op hetgeen hun ouders wel of niet doen. Ik vind dat ook niet iets wat hoort in een modern land.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196517572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik ben er niet voor om kinderen af te rekenen op hetgeen hun ouders wel of niet doen. Ik vind dat ook niet iets wat hoort in een modern land.
Moet de staat dat dan gaan doen in plaats van de ouders? Met moderniteit heeft het niets te maken dus dat kun je achterwege laten.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 15:53:11 #65
408813 crew  trein2000
pi_196517597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Moet de staat dat dan gaan doen in plaats van de ouders? Met moderniteit heeft het niets te maken dus dat kun je achterwege laten.
Ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196517604
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik ben er niet voor om kinderen af te rekenen op hetgeen hun ouders wel of niet doen. Ik vind dat ook niet iets wat hoort in een modern land.
Dat is het ook niet. Maar als een kind van zijn ouders en overige omgeving een bepaalde belezenheid meekrijgt dan is dat een voordeeltje. Als je dat gaat neutraliseren dan betekent dat dat dat het voordeeltje teniet doet ipv de kinderen die dat niet hebben zich daar zoveel mogelijk aan op te laten trekken.

Het idee van neutraliseren tot gelijkheid is vooral afvlakking, niveaudaling. Dat zou op zich niet eens zo'n probleem zijn als het alleen om concurrentie tussen leerlingen ging. Maar in deze geglobaliseerde wereld moet de hele samenleving concurreren met andere samenlevingen en moet je dus elk voordeeltje wat er is gebruiken. De traditie van geletterdheid en harmonieuze opvoedingen is ook de basis van Nederlands succes in de wereld. Dat lag niet in Drenthe bijvoorbeeld, met zijn over het algemeen sterke anti-intellectuele macho cultuur, maar ook die is bijgetrokken omdat het beloond werd en ouders over het algemeen het beste voor hun kinderen willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196517619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja.
Dat lijkt me een bijzonder slecht idee.
pi_196517688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Integendeel. De VVD houdt tegen dat er een hongerige bureaucratische machine opgetuigd wordt om ontelbaar meer hiërarchien te creeëren.

Hoe je dat niet liberaal kunt noemen is compleet bizar.
Precies. De linkse activisten die identiteitspolitiek bedrijven, streven idealen na die slechter zijn dan de uitgangspositie die zij bestrijden. Oog voor de minderbedeelden is nooit verkeerd, maar men slaat er wat in door.
  woensdag 2 december 2020 @ 17:28:17 #69
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196518946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik ben er niet voor om kinderen af te rekenen op hetgeen hun ouders wel of niet doen. Ik vind dat ook niet iets wat hoort in een modern land.
Wil je kinderen dan allemaal op hun zesde bijvoorbeeld uit huis halen en verder als eenheidsworst door de overheid laten opvoeden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196521146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Ben blij als D66 eindelijk uit het kabinet is opgedonderd.

Maar tenzij de restanten van wat ooit het FvD was onder één vlag de hele PVV kaal plukken en nog wat van links kunnen stelen, zal dat wel weer gebeuren.
Eerder andersom, de VVD zal flink moeten groeien zodat D'66 niet meer nodig is in het kabinet. Met de PVV of FVD gaat niemand regeren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 2 december 2020 @ 21:08:19 #71
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196522498

Echter:

quote:
Tijdens de stemming in de Kamer bleek dat de minister de Kamer onvoldoende heeft weten te overtuigen. De diversiteitsagenda moet op last van een nipte Kamermeerderheid op cruciale punten worden gewijzigd.
Iemand anders die dit zorgwekkend vindt, dat dit soort waanzin kennelijk maar net aan verworpen wordt? Nog een paar van die D'66 / GL / DENK flippo's met een zetel en de volgende keer valt zoiets dus gewoon de andere kant op. :X

Dan moet nog maar blijken of de Eerste Kamer het vervolgens afschiet onder het mom van Artikel 1.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kriegel op 02-12-2020 21:13:21 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 2 december 2020 @ 22:16:09 #72
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_196523886

Echt veel verder dan uh uh uh komt de minister ook niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')