abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196510990
quote:
De verkopen aan consumenten bij de boer, teler en kweker zijn sinds maart verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Dat gaat van bloemen, sla, komkommers en tomaten tot kaas, aardappelen, eieren en vlees. Bijna een op de vijf huishoudens heeft dit jaar weleens rechtstreeks bij de producent gekocht, blijkt woensdag uit gegevens van marktonderzoeker GfK.

Voor de coronacrisis was dat nog iets meer dan een op de tien huishoudens. Het zijn vooral ouderen die de boer goed weten te vinden, die groep is met bijna 70 procent van de klandizie oververtegenwoordigd, maar de jongeren zijn bezig met een opmars.

"Het aandeel van de jongeren in de omzet is meer dan verdubbeld", zegt Joop Holla van GfK. Mogelijk heeft dat ook te maken met de toenemende aanwezigheid van de boeren en telers online. "Het deel van de omzet dat zij online realiseren was met ruim 6 procent al relatief hoog", weet Holla. Nu is dat opgelopen naar meer dan 12 procent.

Bij supermarkten bijvoorbeeld zijn de online verkopen goed voor zo'n 6 procent van het totaal. "Er zijn websites zoals Productenvandeboer die een goed overzicht geven van wat er te koop is. Het is verder geprofessionaliseerd." Maar ook op het erf worden goede zaken gedaan. Zo gaan mensen vaker naar de boer en geven er per bezoek meer uit. "Dat laatste vooral; per bezoek wordt 25 procent meer uitgegeven", aldus GfK.

Vorig jaar werd per bezoek ruim 9,50 euro gespendeerd aan verse producten, nu is dat opgelopen tot iets meer dan 11,30 euro. Logischerwijs gaan mensen vooral naar de boer, teler of kweker als die bij hen in de buurt zit. "Het zijn vooral huishoudens uit de zuidelijke provincies die veel bij de boer kopen, 36 procent van de totaalomzet wordt daar behaald."

De jaaromzet komt uit op zo'n 130 miljoen euro. Holla verwacht dat de trend om meer bij de boer te kopen ook na de coronacrisis aanhoudt. "Daar zal wel iets van blijven hangen als mensen het eenmaal ontdekt hebben. Het besef is ook gekomen dat het goed is om lokaal te kopen."
Bron
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 december 2020 @ 08:43:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196511080
Dan hebben ze geld genoeg om de steun terug te betalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196511117
Ze verkopen meer rechtstreeks aan de consument, maar dat wil niet zeggen dat ze meer verkopen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_196511133
Rechtstreeks aan consument verkopen valt altijd toe te juichen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 2 december 2020 @ 08:51:06 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_196511163
Ik doe niet anders, af en toe een rondje achterhoek piepers groenten en fruit bij de boer direct afhalen. Soms staat het zelfs buiten met een bakje voor het geld, self service :D waar vind je dat nog.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_196511251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik doe niet anders, af en toe een rondje achterhoek piepers groenten en fruit bij de boer direct afhalen. Soms staat het zelfs buiten met een bakje voor het geld, self service :D waar vind je dat nog.
Zo'n beetje overal in het noorden wel
pi_196511282
OH WAT GAAT HET TOCH SLECHT MET DE BOER :')
U MAD?
pi_196511491
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:57 schreef GM78 het volgende:

[..]

Zo'n beetje overal in het noorden wel
Oosten ook, en ook het zuiden, westen niet, daar wordt alles weggejat wat aan de weg staat, inclusief tafeltje

eigenlijk alles buiten deze cirkel is waar het nog kan:


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 09:19:44 ]
pi_196512133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:18 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Oosten ook, en ook het zuiden, westen niet, daar wordt alles weggejat wat aan de weg staat, inclusief tafeltje

eigenlijk alles buiten deze cirkel is waar het nog kan:
[ afbeelding ]
Hebben jullie ook nog zo'n touwtje uit de brievenbus?

:')
pi_196512200
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hebben jullie ook nog zo'n touwtje uit de brievenbus?

:')
Ik ben wel eens vergeten de deur op slot te doen voor een paar uur toen we weg waren :@
pi_196512238
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:18 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Oosten ook, en ook het zuiden, westen niet, daar wordt alles weggejat wat aan de weg staat, inclusief tafeltje

eigenlijk alles buiten deze cirkel is waar het nog kan:
[ afbeelding ]
Kan ik beamen.
Mijn werkgever en zijn zoon zijn al een paar keer met de auto achter een paar plakkerige handjes aangegaan.
Die bonden gauw in, toen er een paar van bijna 2 meter lang en bijna een meter breed uitstapten.
De ene betaalde alsnog.
Een ander gaf de zakjes paprika's weer terug.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:35:52 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_196512616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:18 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Oosten ook, en ook het zuiden, westen niet, daar wordt alles weggejat wat aan de weg staat, inclusief tafeltje

eigenlijk alles buiten deze cirkel is waar het nog kan:
[ afbeelding ]
Hey kijk, een mooi cirkeltje met het enige relevante gebied van Nederland.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_196514364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:05 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Ik ben wel eens vergeten de deur op slot te doen voor een paar uur toen we weg waren :@
Om brommers te kiekn?
pi_196514669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik doe niet anders, af en toe een rondje achterhoek piepers groenten en fruit bij de boer direct afhalen. Soms staat het zelfs buiten met een bakje voor het geld, self service :D waar vind je dat nog.
Jammer van de latere reacties maar ook gewoon hier in de randstad hoor :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196517895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rechtstreeks aan consument verkopen valt altijd toe te juichen
De consumenten zijn totaal niet gebaat met boeren aan de kassa's. Men wil aan de kassa's echte mannen, omdat men dan meer heeft aan het noodzakelijke boodschappen doen.
pi_196518353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef torentje het volgende:

[..]

De consumenten zijn totaal niet gebaat met boeren aan de kassa's. Men wil aan de kassa's echte mannen, omdat men dan meer heeft aan het noodzakelijke boodschappen doen.
Wat :?
pi_196518400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik doe niet anders, af en toe een rondje achterhoek piepers groenten en fruit bij de boer direct afhalen. Soms staat het zelfs buiten met een bakje voor het geld, self service :D waar vind je dat nog.
eerst precies zeggen wat je waar gaat doen, en dan jezelf afvragen "waar vind je dat nog?"

ik vind daar iets van.
pi_196518429
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

eerst precies zeggen wat je waar gaat doen, en dan jezelf afvragen "waar vind je dat nog?"

ik vind daar iets van.
:D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196518787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat :?
Dat is echt een reactie van een boer. Jij hebt jezelf verraden.
pi_196519332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat is echt een reactie van een boer. Jij hebt jezelf verraden.
Ik heb echt geen idee wat je daar schrijft. Echt totaal geen flauw benul. Ik heb het 5x gelezen maar nog snap ik het niet
pi_196520090
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat je daar schrijft. Echt totaal geen flauw benul. Ik heb het 5x gelezen maar nog snap ik het niet
Als men zegt dat er slechts boeren aan de kassa's zitten. Wat snap jij dan niet? En als men zegt dat klanten daar niet mee gebaat zijn. Wat snap jij dan niet?
pi_196520189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Als men zegt dat er slechts boeren aan de kassa's zitten. Wat snap jij dan niet? En als men zegt dat klanten daar niet mee gebaat zijn. Wat snap jij dan niet?
Wat? :?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_196520206
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:46 schreef gianni61 het volgende:
Ze verkopen meer rechtstreeks aan de consument, maar dat wil niet zeggen dat ze meer verkopen.
Wel dat ze meer verdienen
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 18:47:55 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196520259
wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196520326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rechtstreeks aan consument verkopen valt altijd toe te juichen
Alleen idioot dat ze het er vaak voor winkelprijzen neerkwakken, terwijl als je slim bent, je het goedkoper aanbiedt dan de supermarkt. Dan lok je mensen. Van de supermarkt zelf krijgen boeren immers maar een schijntje per zoveel kg. Maar nee, Nederlanders moeten het vervolgens weer voor de volle pond aan de man brengen :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')