abonnement Unibet Coolblue
pi_196501870
Laatst heb ik gelogeerd bij iemand met vloerverwarming in de badkamer. Dat was echt verdomd lekker.
Binnenkort moeten ze bij mij in de douchehoek wat tegels opnieuw plaatsen. Als ik nou meteen een elektrisch setje koop en dit laat leggen zou dat toch niet extreem veel moeten kosten?
Diegene had VV via de CV, zal ik het zelfde comfort niveau met een elektrisch setje kunnen krijgen?
Het gaat om 5 m2.
Ik dacht aan het volgend setje:

https://www.warmteservice(...)igin=Variant%20popup
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 17:18:25 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196501920
Dan moet je je hele vloer open halen en dat moet ook stroom hebben, dus daar moet ook iets voor gemaakt worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196502122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:14 schreef zoz het volgende:

Binnenkort moeten ze bij mij in de douchehoek wat tegels opnieuw plaatsen. Als ik nou meteen een elektrisch setje koop en dit laat leggen zou dat toch niet extreem veel moeten kosten?
JA dat kan ja. Maar i.d.d. dan zullen alle vloertegels waar je mat wilt plaatsen eruit moeten. Dus niet alleen die in de hoek.

[ Bericht 27% gewijzigd door blomke op 01-12-2020 17:39:57 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196502406
beste optie is elektrische vloerverwarming over de gehele vloer onder de tegels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196502447
Elektrische vloerverwarming is kut...
Dan moet je steeds een half uur voordat je gaat douchen of pepen of je haar borstelen dat ding aanzetten.
pi_196503796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
beste optie is elektrische vloerverwarming over de gehele vloer onder de tegels.
Dat was ook mijn idee. Ik bedoelde als er toch gehakt moet worden dan kan er meteen de hele vloer eruit en een nieuwe met VV eronder in. Het is maar 5 a 6 m2.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:52 schreef hoechst het volgende:
Elektrische vloerverwarming is kut...
Dan moet je steeds een half uur voordat je gaat douchen of pepen of je haar borstelen dat ding aanzetten.
Nu heb ik alleen VV op de benedenverdieping. De radiator in de badkamer slaat bijna nooit aan omdat het hele systeem werkt op de thermostaat van de woonkamer.

Die electrische VV in de link kun je op tijden instellen. Het werkt zelfs met Google assistent, iOS en Alexa.
Dus bijvoorbeeld in de ochtend van 07.00 tot 9.00 en in de avond van 22.00 tot 00.00.

Heeft er iemand ervaring met de huidige setjes elektrische vloerverwarming voor in de badkamer?
pi_196505629
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:09 schreef zoz het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee. Ik bedoelde als er toch gehakt moet worden dan kan er meteen de hele vloer eruit en een nieuwe met VV eronder in. Het is maar 5 a 6 m2.
[..]

Nu heb ik alleen VV op de benedenverdieping. De radiator in de badkamer slaat bijna nooit aan omdat het hele systeem werkt op de thermostaat van de woonkamer.

Die electrische VV in de link kun je op tijden instellen. Het werkt zelfs met Google assistent, iOS en Alexa.
Dus bijvoorbeeld in de ochtend van 07.00 tot 9.00 en in de avond van 22.00 tot 00.00.

Heeft er iemand ervaring met de huidige setjes elektrische vloerverwarming voor in de badkamer?
Wij hebben ze sinds een half jaar op onze twee badkamers. Werkt perfect vooral icm timer en op momenten dat de gewonen verwarming te laat aanslaat of met te laag vermogen. En het is gewoon lekker warm aan de voetjes.

Qua verbruik is elektrische vloer verwarming niet het meest optimale, maar het is vooral een stuk meer comfort op de momenten dat de centrale verwarming nog niet echt aanslaat.

Hebben exact dat merk set, alleen nog met de oude niet WiFi thermostaat. Leggen is super simpel.
pi_196507196
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:40 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Wij hebben ze sinds een half jaar op onze twee badkamers. Werkt perfect vooral icm timer en op momenten dat de gewonen verwarming te laat aanslaat of met te laag vermogen. En het is gewoon lekker warm aan de voetjes.

Qua verbruik is elektrische vloer verwarming niet het meest optimale, maar het is vooral een stuk meer comfort op de momenten dat de centrale verwarming nog niet echt aanslaat.

Hebben exact dat merk set, alleen nog met de oude niet WiFi thermostaat. Leggen is super simpel.
Goed om te horen :)

Hoe lang duurt het in de winter om de badkamer op 20 graden te krijgen? Of zijn enkel warme voetjes voldoende om comfort te ervaren?
pi_196507325
Ik heb deze ook. Ik heb de versie met een klokje op de muur. Geen telefoon bediening.
Werkt goed. Net wat hierboven gezegd word.

Let wel op met erin maken. Als je t in de egaline wil leggen. Hou dan rekening met 1 cm “inbouw” hoogte. En dat t kan gaan drijven in de egaline. Goed vastzetten is dan de oplossing. De plakstrip op de onderzijde was bij mij niet genoeg. En daar kwam ik pas tijdens t egaliseren achter ..
In de tegellijm zou ik t niet willen. Dan word de lijm laag wel heel dik van.
pi_196507341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:01 schreef zoz het volgende:

[..]

Goed om te horen :)

Hoe lang duurt het in de winter om de badkamer op 20 graden te krijgen? Of zijn enkel warme voetjes voldoende om comfort te ervaren?
Van 14 graden naar 20 duurt bij mij ongeveer 45 minuten, dat is dan de temp van de vloer.

[ Bericht 2% gewijzigd door keesf op 01-12-2020 22:10:40 (Edit) ]
pi_196507717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:01 schreef zoz het volgende:

[..]

Goed om te horen :)

Hoe lang duurt het in de winter om de badkamer op 20 graden te krijgen? Of zijn enkel warme voetjes voldoende om comfort te ervaren?
Volgens mij schiet die rond half zes-zes uur aan zodat het om 7 uur 21 graden is wanneer de kinderen in bad gaan. Maar daar moet ik even op gaan letten. Ook beetje afhankelijk van het weer natuurlijk.

Edit: wij hebben overigens een setje voor 3m2, want in de douche en onder het bad leg je niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door koentjuh18 op 01-12-2020 22:31:43 ]
pi_196508896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:08 schreef keesf het volgende:
Ik heb deze ook. Ik heb de versie met een klokje op de muur. Geen telefoon bediening.
Werkt goed. Net wat hierboven gezegd word.

Let wel op met erin maken. Als je t in de egaline wil leggen. Hou dan rekening met 1 cm “inbouw” hoogte. En dat t kan gaan drijven in de egaline. Goed vastzetten is dan de oplossing. De plakstrip op de onderzijde was bij mij niet genoeg. En daar kwam ik pas tijdens t egaliseren achter ..
In de tegellijm zou ik t niet willen. Dan word de lijm laag wel heel dik van.
Wat is het nadeel van een dikke lijmlaag?

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:09 schreef keesf het volgende:

[..]

Van 14 graden naar 20 duurt bij mij ongeveer 45 minuten, dat is dan de temp van de vloer.
Dit klinkt prima :) Hoeveel m2 matje heb je in hoeveel m2 badkamer?

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:25 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Volgens mij schiet die rond half zes-zes uur aan zodat het om 7 uur 21 graden is wanneer de kinderen in bad gaan. Maar daar moet ik even op gaan letten. Ook beetje afhankelijk van het weer natuurlijk.

Edit: wij hebben overigens een setje voor 3m2, want in de douche en onder het bad leg je niks.
Ik heb 4 à 5 m2 berekend. dan neem ik de douchehoek en bad niet mee. Onder de badmeubel heb ik wel meegenomen. Deze is 120cm breed.
  woensdag 2 december 2020 @ 06:58:30 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_196510457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:09 schreef zoz het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee. Ik bedoelde als er toch gehakt moet worden dan kan er meteen de hele vloer eruit en een nieuwe met VV eronder in. Het is maar 5 a 6 m2.
[..]

Nu heb ik alleen VV op de benedenverdieping. De radiator in de badkamer slaat bijna nooit aan omdat het hele systeem werkt op de thermostaat van de woonkamer.

Die electrische VV in de link kun je op tijden instellen. Het werkt zelfs met Google assistent, iOS en Alexa.
Dus bijvoorbeeld in de ochtend van 07.00 tot 9.00 en in de avond van 22.00 tot 00.00.

Heeft er iemand ervaring met de huidige setjes elektrische vloerverwarming voor in de badkamer?
Wij hebben het in onze badkamer. Het elektriciteitsverbruik was in de wintermaanden verdubbeld :')
Maar wel lekker warme voetjes O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_196510685
Wij gebruiken het ook, maar alleen om de kou uit de vloer te halen. De vloerverwarming gaat aan op timer. 's ochtends een uurtje en in de avond ook nog een uurtje. Zo valt het verbruik nog flink mee.
Om de ruimte zelf op temperatuur te houden, hangt er een handdoekradiator.

Ga je met de vloerverwarming je badkamer echt op temperatuur houden, dan zorgt dat voor een flinke elektra rekening.
pi_196514667
Hoe is de opbouw van de vloer? Is het een betonvloer op de hele verdieping of alleen in de badkamer.

Als je de tegels gaat uitbreken, zou je kunnen overwegen de vloerverwarming in te laten frezen in de dekvloer en dan met een RTL ventiel aan te sluiten op de aanwezige radiator. Dan heb je altijd een warme vloer en geen hoge elektra rekening maar gewoon meegestookt met de CV.

Alternatief is de lage opbouw systemen. Zoals dbs10 maar dan in de mortel. Thinmat is ook een optie. Dan kom je nauwelijks hoger uit dan met elektrische vloerverwarming. De opbouwhoogte is 20mm vergeleken met 10mm voor elektrische vloerverwarming.

[ Bericht 16% gewijzigd door tux87 op 02-12-2020 12:50:05 ]
pi_196514815
Houd er wel rekening mee dat je wel voldoende hoogte in je vloer moet hebben voor isolatie + dekvloer. Dit kan nog wel eens een aardig pakket zijn.
pi_196514896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 07:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Wij gebruiken het ook, maar alleen om de kou uit de vloer te halen. De vloerverwarming gaat aan op timer. 's ochtends een uurtje en in de avond ook nog een uurtje. Zo valt het verbruik nog flink mee.
Om de ruimte zelf op temperatuur te houden, hangt er een handdoekradiator.

[b][b]Ga je met de vloerverwarming je badkamer echt op temperatuur houden, dan zorgt dat voor een flinke elektra rekening.[/b][/b]
Onzin. Vloerverwarming is juist een efficiënte manier om ruimtes op temperatuur te houden.

Wat het echter duur maakt is dat je de ruimte op een constante temperatuur houdt, terwijl je verhoudingsgewijs maar een korte periode op een dag in de ruimte bent.

Aanvullend: mits je de vloerverwarming uiteraard goed hebt aangebracht, met onder meer voldoende isolatie.
pi_196514970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:58 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Onzin. Vloerverwarming is juist een efficiënte manier om ruimtes op temperatuur te houden.

Wat het echter duur maakt is dat je de ruimte op een constante temperatuur houdt, terwijl je verhoudingsgewijs maar een korte periode op een dag in de ruimte bent.
Klopt; ik had eerst de standaard instelling aan staan, dus vanaf 3 uur smiddags tot 11 uur savonds lekker 21 graden. Dat kost wel een flinke dot energie, nu alleen op de momenten dat we er echt zijn (redelijkerwijs kan verwachten) en dat is een stuk beter te doen qua verbruik.
pi_196533719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
beste optie is elektrische vloerverwarming over de gehele vloer onder de tegels.
Dat is onzinnig en wordt zo ook niet gemaakt door de meeste monteurs. Waarom zou je vloerverwarming in de douche of onder je bad willen? Dat kost alleen maar stroom. Alleen bij het loopgedeelte naar je wasbak of waar je je staat af te drogen is voldoende.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196533758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:58 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Onzin. Vloerverwarming is juist een efficiënte manier om ruimtes op temperatuur te houden.

Wat het echter duur maakt is dat je de ruimte op een constante temperatuur houdt, terwijl je verhoudingsgewijs maar een korte periode op een dag in de ruimte bent.

Aanvullend: mits je de vloerverwarming uiteraard goed hebt aangebracht, met onder meer voldoende isolatie.
Elektrische vloerverwarming is niet bedoelt om de kamer te verwarmen. Dit heet dan ook comfortverwarming. Alleen voor de voetjes dus. Je hebt dus gewoon een extra radiator nodig. Vloerverwarming op de CV is een ander verhaal.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196539331
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Elektrische vloerverwarming is niet bedoelt om de kamer te verwarmen. Dit heet dan ook comfortverwarming. Alleen voor de voetjes dus. Je hebt dus gewoon een extra radiator nodig. Vloerverwarming op de CV is een ander verhaal.
Ik vraag me ondertussen ook af of dit wel de weg te gaan is. Ik kan beter comfortmoney stoppen in een honeywell evohome systeem. Dit kost hetzelfde (materiaal) en is minder ingrijpend, maar waarschijnlijk meer comfort verhogend.

Alle slaapkamers en badkamer een eigen temperatuur en temperatuurprogramma. Alles via een app in te stellen of honeywell scherm.
pi_196550961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:07 schreef zoz het volgende:

[..]

Ik vraag me ondertussen ook af of dit wel de weg te gaan is. Ik kan beter comfortmoney stoppen in een honeywell evohome systeem. Dit kost hetzelfde (materiaal) en is minder ingrijpend, maar waarschijnlijk meer comfort verhogend.

Alle slaapkamers en badkamer een eigen temperatuur en temperatuurprogramma. Alles via een app in te stellen of honeywell scherm.
Dat is ook een mooie oplossing maar dat verwarmd de tegels niet. ;) Ik laat zelf elektrische vloerverwarming leggen, maar ik ben dan ook bezig met een complete badkamer renovatie. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')