abonnement Unibet Coolblue
pi_196659775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik neem dat gedweep met universiteiten daarom ook niet meer zo serieus; voor het gros is het niet langer een instituut van kennis maar de springplank naar 'de carrière' (uiteraard met riant salaris in het verschiet).
Een deel van de studies is natuurlijk ook echt wel gericht op bedrijfsleven. Als je econometrie of accountancy (toevallig de opleidingen waar ik naar heb gekeken, voor ik hoorde dat ik via HBO accountancy al op mijn 18e kon werken via een duale studie) doet moet je bijna wel het bedrijfsleven in. En fiscaal recht natuurlijk ook gewoon. Of wat denk je dat je met psychologie doet, dan wordt je niet opgeleid tot wetenschapper maar tot iemand die in een praktijk werkt. En zo ook met alle opleidingen bij medicijnen, die mensen worden gewoon arts en geen wetenschapper. Zo veel verschillen zulke studies dus ook niet van een HBO.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 donderdag 10 december 2020 @ 19:16:59 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196659811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een deel van de studies is natuurlijk ook echt wel gericht op bedrijfsleven. Als je econometrie of accountancy (toevallig de opleidingen waar ik naar heb gekeken, voor ik hoorde dat ik via HBO accountancy al op mijn 18e kon werken via een duale studie) doet moet je bijna wel het bedrijfsleven in. En fiscaal recht natuurlijk ook gewoon. Of wat denk je dat je met psychologie doet, dan wordt je niet opgeleid tot wetenschapper maar tot iemand die in een praktijk werkt. En zo ook met alle opleidingen bij medicijnen, die mensen worden gewoon arts en geen wetenschapper. Zo veel verschillen zulke studies dus ook niet van een HBO.
Punt is: als nieuwsgierigheid en de wens tot weten niet de primaire drijfveer is om de universiteit te willen 'doen', heeft men er in feite niets te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:22:03 #253
408813 crew  trein2000
pi_196659886
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een deel van de studies is natuurlijk ook echt wel gericht op bedrijfsleven. Als je econometrie of accountancy (toevallig de opleidingen waar ik naar heb gekeken, voor ik hoorde dat ik via HBO accountancy al op mijn 18e kon werken via een duale studie) doet moet je bijna wel het bedrijfsleven in. En fiscaal recht natuurlijk ook gewoon. Of wat denk je dat je met psychologie doet, dan wordt je niet opgeleid tot wetenschapper maar tot iemand die in een praktijk werkt. En zo ook met alle opleidingen bij medicijnen, die mensen worden gewoon arts en geen wetenschapper. Zo veel verschillen zulke studies dus ook niet van een HBO.
Ik studeer rechten. Dat heeft belachelijk weinig met wetenschap te maken hoor. Dat is gewoon een soort HBO+.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:23:28 #254
408813 crew  trein2000
pi_196659919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:19 schreef Raw85 het volgende:
Ennnnn gedonder bij D66. Belangrijke adviseur/strateeg van Kaag beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag.
Goed stuk in de televaag: https://www.telegraaf.nl/(...)-d66-partij-in-chaos

Dit gaat een dingetje worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196659958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Goed stuk in de televaag: https://www.telegraaf.nl/(...)-d66-partij-in-chaos

Dit gaat een dingetje worden.
Het gekke is: ze wist het al maanden maar wil pas nu het gelekt is een onderzoek: https://nos.nl/artikel/23(...)n-jaren-geleden.html

Maar erger is dat binnen D66 men het blijkbaar allemaal al veel langer wist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:25:58 #256
408813 crew  trein2000
pi_196659962
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef Hexagon het volgende:
Er zijn wel eens pogingen gedaan geloof ik maar dat komt moeilijk van de grond. Veel MBO'ers zijn natuurlijk ook gewoon wat aan de jonge kant. De studenten die binnen verenigingen de zaak bestieren zijn vaak al 21-22 en dus wat rijper.

En ze wonen veel vaker nog thuis waardoor de behoeftes ook anders liggen. Ze hebben daar immers al een sociaal leven.

Dat leeftijdsdingetje is trouwens ook wel echt een puntje hoor. Ik merk dat bij mezelf ook heel erg. Je wordt toch wat assertiever en wat doortastender.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:27:08 #257
408813 crew  trein2000
pi_196659983
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gekke is: ze wist het al maanden maar wil pas nu het gelekt is een onderzoek: https://nos.nl/artikel/23(...)n-jaren-geleden.html

Maar erger is dat binnen D66 men het blijkbaar allemaal al veel langer wist.
Klinkt als een klassieke doofpot. En dat voor de partij die “vrouw” tot enigste campagne-item heeft verheven. Dit kan nog wel eens heel erg fout gaan voor ze.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 10 december 2020 @ 19:30:41 #258
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196660068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh jeetje daar hebben we weer clicheuitspraak een afgunstige galbak die alle verenigingsleden van Nederland schijnt te kennen. :')
Zie daar meteen de reden waarom het hele mengen van die bloedgroepen in 99% van de gevallen geen issue is. De gemiddelde MBO'er / HBO'er woont bij zijn moeder en gaat naar school, treint misschien op donderdag nog naar zijn studentenstad om er een biertje te drinken, terwijl hij in het weekend zijn bijbaantje doet in zijn woonplaats. Niks mis mee, maar totaal anders dan studeren inclusief verhuizen naar een te duur kutkrot en een nieuw leven beginnen in een 'grote' stad en alles wat er rond studeren nog meer kan komen kijken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 10 december 2020 @ 19:30:53 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196660075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een deel van de studies is natuurlijk ook echt wel gericht op bedrijfsleven. Als je econometrie of accountancy (toevallig de opleidingen waar ik naar heb gekeken, voor ik hoorde dat ik via HBO accountancy al op mijn 18e kon werken via een duale studie) doet moet je bijna wel het bedrijfsleven in. En fiscaal recht natuurlijk ook gewoon. Of wat denk je dat je met psychologie doet, dan wordt je niet opgeleid tot wetenschapper maar tot iemand die in een praktijk werkt. En zo ook met alle opleidingen bij medicijnen, die mensen worden gewoon arts en geen wetenschapper. Zo veel verschillen zulke studies dus ook niet van een HBO.
Het zou je verbazen hoeveel fiscalisten stukken schrijven die in een wetenschappelijk blad worden gepubliceerd.
Natuurlijk, je kunt vraagtekens zetten bij hoe wetenschappelijk iets als rechten, geneeskunde of bouwkunde is omdat het uiteindelijk allemaal gaat om hele praktische zaakjes en hooguit toegepaste 'echte' wetenschap, maar dan mis je denk ik wel waar wetenschappelijke opleidingen je voor opleiden. Ook een psycholoog hoeft niet noodzakelijkerwijs te promoveren aan de universiteit om wetenschappelijk te zijn, maar moet wel wetenschappelijk onderzoek 'kunnen' verrichten, zelfs met de praktische werkzaamheden uit zijn of haar praktijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_196660101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat recht bestaat toch al? We gaan toch niet van overheidswege een individueel toegangsrecht afdwingen mag ik hopen zeg...

Ik ben er ook niet principieel tegen, alhoewel ik wel principieel tegen clubjes als Vindicat ben, mastbok zou het wel hoogst onwenselijk vinden om dit te verplichten.
Zo'n Vindicat kreeg dus gewoon een accreditatie en ook subsidie. Daar kun je best eisen tegenover stellen. Natuurlijk mag iedereen een biljartvereniging, kaartclub of wat dan ook oprichten waar je zelf eisen kunt stellen aan de leden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 december 2020 @ 19:33:14 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196660123
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)gen-door-corona.html

Goed stuk over de VVD leden die invloed gaan uitoefenen op het programma. Blij om te zien dat de scherpe randjes er af gaan.
Nou ja, vind dit (als VVD-stemmer) ook geen hele slimme move van de achterban:

quote:
Samenwerken met GroenLinks
De leden bespreken zaterdag ook een motie om geen coalitiebesprekingen met GroenLinks te voeren, als Kauthar Bouchallikht op de lijst blijft staan. Dit kandidaat-Kamerlid was vicevoorzitter van de islamitische jongerenorganisatie Femyso, die in verband wordt gebracht met de Moslimbroederschap. Deze week maakte zij excuses omdat er een foto was opgedoken waarop ze meedoet aan een demonstratie waar vlaggen met hakenkruizen te zien waren.

Als deze motie het haalt, zou de VVD GroenLinks dus bij de formatie van een nieuw kabinet moeten uitsluiten.
Idealiter blijft samenwerken met GroenLinks gewoon mogelijk, het kandidaat-Kamerlid mag van mij door GroenLinks zelf worden opgelost en vereist geen actie vanuit het VVD-programma.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:34:09 #262
408813 crew  trein2000
pi_196660147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo'n Vindicat kreeg dus gewoon een accreditatie en ook subsidie.
Vanuit de universiteit. Nou mogen die van mij eisen wat ze willen. Maar waarom zouden die daar ook maar enig belang bij hebben?
quote:
Daar kun je best eisen tegenover stellen. Natuurlijk mag iedereen een biljartvereniging, kaartclub of wat dan ook oprichten waar je zelf eisen kunt stellen aan de leden.
Dat zal dan ook wel gebeuren als ik het zo inschat ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196660171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vanuit de universiteit.
Dat is natuurlijk gewoon overheidsgeld dat via de universiteit naar de studentenvereniging gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 19:35:19 #264
408813 crew  trein2000
pi_196660174
quote:
15s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nou ja, vind dit (als VVD-stemmer) ook geen hele slimme move van de achterban:
[..]

Idealiter blijft samenwerken met GroenLinks gewoon mogelijk, het kandidaat-Kamerlid mag van mij door GroenLinks zelf worden opgelost en vereist geen actie vanuit het VVD-programma.
Nou ja euhm ik ben tegen samenwerking met extremisten, of dat nu neonazis van forum zijn of moslimbroeders van GL.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196660250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja euhm ik ben tegen samenwerking met extremisten, of dat nu neonazis van forum zijn of moslimbroeders van GL.
Maar er is geen enkel bewijs dat deze vrouw een extremist is. En mocht ze gedurende de kabinetsperiode dat wel blijken te zijn, dan kiepert GL haar er zelf wel uit. Hoef je niet heel GL voor aan de kant te schuiven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 december 2020 @ 20:01:07 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196660725
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja euhm ik ben tegen samenwerking met extremisten, of dat nu neonazis van forum zijn of moslimbroeders van GL.
Oké, ik denk dat dit wel opgelost kan worden door GroenLinks.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 20:02:41 #267
408813 crew  trein2000
pi_196660748
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oké, ik denk dat dit wel opgelost kan worden door GroenLinks.
Laat ze dat dan ook doen. Ik vind juist de manier waarop die partij er mee omgaat dubieus.

Dat een jong iemand een keer wat doet waar ze spijt van heeft geloof ik allemaal wel. Maar om dan gelijk te beginnen over moslimhaat enzo vind ik juist problematisch
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 10 december 2020 @ 20:12:33 #268
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196661011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja euhm ik ben tegen samenwerking met extremisten, of dat nu neonazis van forum zijn of moslimbroeders van GL.
Dit dus...door een moslimextremist op de kieslijst te plaatsen zet GL/PvdA zich buitenspel.
pi_196661164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Laat ze dat dan ook doen. Ik vind juist de manier waarop die partij er mee omgaat dubieus.

Dat een jong iemand een keer wat doet waar ze spijt van heeft geloof ik allemaal wel. Maar om dan gelijk te beginnen over moslimhaat enzo vind ik juist problematisch
Precies.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 21:03:22 #270
408813 crew  trein2000
pi_196662168
Pieter, kom dr maar in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196662374
Het CDA kan op zoek naar een opvolger voor Hugo... :W
  donderdag 10 december 2020 @ 21:24:25 #272
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196662698
Niks tegen Hugo, maar dit is een goede zaak voor het CDA...hopelijk neemt Omtzigt het stokje over.
pi_196662795
Jammer, ik vond Hugo een prima kandidaat en ik vind Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een heel erg slecht idee. Die moet helemaal niet bezig gaan met allerlei partijdingen, maar met zijn dossiers en zijn werk bij de Raad van Europa. Maar goed, Omtzigt zal het nu wel worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196662822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:28 schreef Hanca het volgende:
ik vind Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een heel erg slecht idee
Waarom niet beide?
pi_196662856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:29 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom niet beide?
Wat bedoel je?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196662888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Niks tegen Hugo, maar dit is een goede zaak voor het CDA...hopelijk neemt Omtzigt het stokje over.
De reden is natuurlijk complete onzin. Dat het druk zou worden wisten ze vooraf. Daarnaast heeft Omtzigt het net zo druk, en kan Rutte als min-pres ondanks deze crisis ook lijstrekker zijn. Ik denk dat de twijfels rondom de verkiezingen de doorslag hebben gegeven voor hem om van de eerste positie af te stappen.
pi_196662899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Omtzigt zowel met dossiers bezig als lijsttrekker.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 december 2020 @ 21:34:18 #278
408813 crew  trein2000
pi_196662984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Omtzigt zowel met dossiers bezig als lijsttrekker.
Je kunt als partijleider van een grotere partij best een kleine portefeuille doen (zie jetten). Maar je bent zo druk met de politieke waan van de dag en brandjes blussen dat je geen tijd hebt voor dossiervreten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196663007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Omtzigt zowel met dossiers bezig als lijsttrekker.
Dat kan niet, als lijsttrekker en dus partijleider en straks waarschijnlijk fractievoorzitter (of bestuurder, maar dat vind ik ook niks voor Omtzigt) ben je bezig met hoofdlijnen, met de fractie op 1 lijn houden, met contact met de achterban, gesprekken met de andere fracties. Niet meer met je vastbijten in dossiers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 december 2020 @ 21:35:38 #280
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196663020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De reden is natuurlijk complete onzin. Dat het druk zou worden wisten ze vooraf. Daarnaast heeft Omtzigt het net zo druk, en kan Rutte als min-pres ondanks deze crisis ook lijstrekker zijn. Ik denk dat de twijfels rondom de verkiezingen de doorslag hebben gegeven voor hem om van de eerste positie af te stappen.
Uiteraard, maar De Jonge zal ook wel doorhebben dat met hem aan het roer CDA in maart geen potten gaat breken. Goed dat hij in het partijbelang denkt.
pi_196663053
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De reden is natuurlijk complete onzin. Dat het druk zou worden wisten ze vooraf. Daarnaast heeft Omtzigt het net zo druk, en kan Rutte als min-pres ondanks deze crisis ook lijstrekker zijn. Ik denk dat de twijfels rondom de verkiezingen de doorslag hebben gegeven voor hem om van de eerste positie af te stappen.
Ik denk niet dat het onzin is. Ik vind De Jonge ook steeds bleker worden en hij lacht steeds minder, ik vrees dat hij er net als Bruins ook bijna aan onderdoor gaat. Zeker met deze dubbelfunctie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196663054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan niet, als lijsttrekker en dus partijleider en straks waarschijnlijk fractievoorzitter (of bestuurder, maar dat vind ik ook niks voor Omtzigt) ben je bezig met hoofdlijnen, met de fractie op 1 lijn houden, met contact met de achterban, gesprekken met de andere fracties. Niet meer met je vastbijten in dossiers.
We hebben het hier over lijsttrekker, niet over fractievoorzitter. Rutte en De Jonge zullen ook geen fractievoorzitter worden en hebben het echt niet minder druk nu dan Omtzigt. Waarom zouden zij 2 dan wel lijsttrekker kunnen zijn en Omtzigt niet?
pi_196663110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:35 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Uiteraard, maar De Jonge zal ook wel doorhebben dat met hem aan het roer CDA in maart geen potten gaat breken. Goed dat hij in het partijbelang denkt.
Eerder aan eigenbelang, lijkt mij. Als hij volgens veel mensen binnen de partij niet 100 procent eerlijk is gekozen en vervolgens ook nog voor een (groot) zetelverlies zorgt, heeft hij helemaal een grote deuk in zijn imago. Als er nu sprake is van een zetelverlies, kan hij zeggen dat het in ieder geval niet door de lijsttrekkersverkiezing komt, omdat hij optijd zijn positie als lijsttrekker heeft afgestaan.
pi_196663116
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

We hebben het hier over lijsttrekker, niet over fractievoorzitter. Rutte en De Jonge zullen ook geen fractievoorzitter worden en hebben het echt niet minder druk nu dan Omtzigt. Waarom zouden zij 2 dan wel lijsttrekker kunnen zijn en Omtzigt niet?
De Jonge zou wel fractievoorzitter worden. Een lijsttrekker van het CDA die geen premier wordt, wordt fractievoorzitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196663143
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Jonge zou wel fractievoorzitter worden. Een lijsttrekker van het CDA die geen premier wordt, wordt fractievoorzitter.
Hoe kom je hierbij?
pi_196663164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Dat is wat Buma zei, maar ook Balkenende zei het bij zijn eerste verkiezing. Zo werkt het daar gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196663439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het onzin is. Ik vind De Jonge ook steeds bleker worden en hij lacht steeds minder, ik vrees dat hij er net als Bruins ook bijna aan onderdoor gaat. Zeker met deze dubbelfunctie.
Ik denk dat dit ook een factor is inderdaad. Al geloof ik best dat het geharrewar rond die verkiezing wat nu weer opspeelt de druppel is. Daar heb je geen trek in als je een crisis bestrijdt en een positieve campagne wil gaan voeren.
't Echte en 't ware!
  donderdag 10 december 2020 @ 21:54:27 #288
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196663480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind De Jonge ook steeds bleker worden en hij lacht steeds minder
Hij moest toch ook matigen met z’n zonnebankgebruik volgens een paar gezondheidsadviseurs?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:10:19 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668688
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zie daar meteen de reden waarom het hele mengen van die bloedgroepen in 99% van de gevallen geen issue is. De gemiddelde MBO'er / HBO'er woont bij zijn moeder en gaat naar school, treint misschien op donderdag nog naar zijn studentenstad om er een biertje te drinken, terwijl hij in het weekend zijn bijbaantje doet in zijn woonplaats. Niks mis mee, maar totaal anders dan studeren inclusief verhuizen naar een te duur kutkrot en een nieuw leven beginnen in een 'grote' stad en alles wat er rond studeren nog meer kan komen kijken.
Nee, ik denk ook niet dat het meteen zo'n vaart zal lopen.

Maar ik begrijp het idee ergens weer wel. Een belangrijk onderdeel van de kloof tussen elite en rest komt natuurlijk ook door dit soort immateriele voorsprong die actieve studenten krijgen tijdens hun studentenperiode. Ik denk dat het onderbelicht is wat het voor verschil maakt in je carriere als je in die zandbak speelt en ook op de sociale en netwerk extra ontwikkeling krijgt.

Je ziet bijvoorbeeld ook dat mensen die in het politieke wereldje actief zijn vaak een verleden hebben in het studentenverenigingsleven. Die zijn namelijk al vertrouwd met dat soort organisatiestructuren. Een dergelijke leerschool hebben veel Nederlanders niet.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:25:10 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196668870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:10 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik begrijp het idee ergens weer wel. Een belangrijk onderdeel van de kloof tussen elite en rest komt natuurlijk ook door dit soort immateriele voorsprong die actieve studenten krijgen tijdens hun studentenperiode.
Het is ook 'nemen'. Zoveel studenten kiezen er ook voor om niet uit huis te gaan en nog bij hun ouders te blijven.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:26:59 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is ook 'nemen'. Zoveel studenten kiezen er ook voor om niet uit huis te gaan en nog bij hun ouders te blijven.
Uiteraard, het zijn keuzes natuurlijk. Maar als je als politiek een dergelijke tweedeling wil verkleinen is het natuurlijk wel een aspect om aandacht voor te hebben.
pi_196669172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De reden is natuurlijk complete onzin. Dat het druk zou worden wisten ze vooraf. Daarnaast heeft Omtzigt het net zo druk, en kan Rutte als min-pres ondanks deze crisis ook lijstrekker zijn. Ik denk dat de twijfels rondom de verkiezingen de doorslag hebben gegeven voor hem om van de eerste positie af te stappen.
Vaak is de reden in dit soort gevallen een smoesje. De Jonge zit er niet lekker in. De interne verkiezingen waren dubieus en als coronagezicht scoort hij niet de allerhoogste punten. En mogelijk heeft hij zichzelf een mooi baantje weten te regelen in het Ab Osterhaus circuit.

Maar stellen dat Omtzigt het 'net zo druk heeft' is echt pertinente flauwekul. Dan heb je weinig besef van wat een ministerschap uberhaupt inhoudt, laat staan in een crisissituatie.
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:03:27 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196669434
twitter


Is dit dieptepunt (lees de reactie na de uitslag!) in de vaderlandse twittergeschiedenis al voorbij gekomen?
De VVD, je vraagt je af waarom daar toch zoveel mensen op stemmen he.
pi_196669780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]

Is dit dieptepunt (lees de reactie na de uitslag!) in de vaderlandse twittergeschiedenis al voorbij gekomen?
De VVD, je vraagt je af waarom daar toch zoveel mensen op stemmen he.
Oh ik ken best wat mensen die vroeger rondliepen met shirts met de tekst 'Succes is een keuze' die ook heel lekker gaan op dit soort gebral. Die denken echt dat ze nog één keer VVD moeten stemmen, en dat dan al die kutkrakers in Nederland (welke?) uit hun pandjes worden geramd, en dat dan het probleem (welk probleem?) opgelost is.

Nou ja niet hun eigen pandjes natuurlijk, want die hebben ze niet. Maar de pandjes van de vastgoedbezitters waar zij zich mee identificeren.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 12:28:02 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196670643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oh ik ken best wat mensen die vroeger rondliepen met shirts met de tekst 'Succes is een keuze' die ook heel lekker gaan op dit soort gebral. Die denken echt dat ze nog één keer VVD moeten stemmen, en dat dan al die kutkrakers in Nederland (welke?) uit hun pandjes worden geramd, en dat dan het probleem (welk probleem?) opgelost is.

Nou ja niet hun eigen pandjes natuurlijk, want die hebben ze niet. Maar de pandjes van de vastgoedbezitters waar zij zich mee identificeren.
De ironie van dit verhaal is dat er dankzij allerlei commercieele oplossingen (anti-kraak bewoning etc) nu vrijwel geen krakers probleem meer is als je het vergelijkt met de jaren 80.

Succes is een keuze is en blijft een slogan waar mijn tenen van krom trekken, dat is echt compleet gelul. Never mind dat de definitie van succes nogal variert, waar de een zichzelf een succes zal vinden als hij een baan, huis en gezin heeft en een ander zichzelf pas een succes beschouwt als ze 4 ton per jaar verdienen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:08:09 #296
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_196671218
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]

Is dit dieptepunt (lees de reactie na de uitslag!) in de vaderlandse twittergeschiedenis al voorbij gekomen?
De VVD, je vraagt je af waarom daar toch zoveel mensen op stemmen he.
twitter


:r
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 14:50:08 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196672822
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[ twitter ]

:r
Dus, ze zetten een poll online op het internet en verwachten dan dat alleen voorstemmers erop gaan stemmen?

Mischien moeten ze eens uitkijken naar een besloten VVD website voor dat soort polls? _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196673556
Och, ik vind het wel een ludieke reactie van de VVD. Het is duidelijk dat de poll niet de mening van de gemiddelde VVDer en ik denk zelfs niet van de gemiddelde Nederlander weerspiegeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196674908
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[ twitter ]

:r
Dit is toch grappig.

De uitslag is grappig en de reactie van de VVD is gewoon goed. Kan niet anders zeggen.
pi_196689294
Nou, VVD mag gelukkig gewoon met GL praten. Anders had het de coalitiebesprekingen wel redelijk vast gezet (was feitelijk alleen dehuidige coalitie nog een optie, maar als je de verhalen mag geloven loopt die echt wel op haar laatste benen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')