abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_196498424
Coalitiepartijen D66 en VVD willen uitleg van CDA-minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over zijn blokkade bij de benoeming van een rechter tot de toetsingscommissies euthanasie.

Voor de benoeming per 1 december van Miriam de Bontridder, plaatsvervangend raadsheer bij het gerechtshof Amsterdam, was alleen nog de goedkeuring nodig van Grapperhaus. Normaal gesproken is die laatste horde een formaliteit, maar niet ditmaal, zo schrijft De Volkskrant vanochtend. Onduidelijk is waarom de benoeming geblokkeerd is. Betrokkenen zwijgen vooralsnog. :')

Hoe ervaren huisarts na inwilligen euthanasieverzoek plots moordverdachte werd
D66-Tweede Kamerlid Pia Dijkstra spreekt van een ‘ernstige zaak’, en wijst erop dat het niet eerder is voorgekomen dat een minister zo’n benoeming blokkeert. Zij wil weten of de achtergrond van De Bontridder, die een prominent pleitbezorger is van het recht om te sterven, een rol heeft gespeeld. Ook VVD-Kamerlid Ockje Tellegen wil uitleg.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil niet op de zaak ingaan. ,,We doen nooit uitspraken over de voorbereiding en motivering van een individuele benoeming”, zegt een woordvoerder.
Over het hoe en waarom van dergelijke benoemingen worden nooit mededelingen gedaan, zegt zij. Ook een woordvoerder van de Regionale Toetsingcommissies Euthanasie onthoudt zich van commentaar, omdat het een interne sollicitatieprocedure betreft.

Functie
De jaarlijks circa 6000 euthanasiegevallen worden getoetst door een regionale toetsingcommissie (Nederland telt er vijf). Als deze commissie - met een jurist, arts en ethicus - oordeelt dat een arts ‘onzorgvuldig’ heeft gehandeld, wordt de zaak doorgespeeld aan het OM.

Pia Dijkstra @piadijkstra
Waarom blokkeert Grapperhaus benoeming rechter in toetsingscommissie euthanasie?Omdat ze bestuurslid de Einder is geweest? Ernstige kwestie, nog niet eerder voorgekomen. Ik stel Kamervragen. <a href="https://t.co/09XYNjHvSr">https://t.co/09XYNjHvSr<;/a>

https://www.ad.nl/politie(...)len-uitleg~afd92f4b/

Nou Ferd, kom maar weer op met je prietpraat :') :r
  KLB - Grootste troll + verzinner 2020 dinsdag 1 december 2020 @ 13:51:15 #2
482094 Mikeytt
Hij/hem. 1997
pi_196498488
Wat een ophef om niks :')

Gewoon wachten op z'n reactie, jezus
BLACK LIVES MATTER. Defund The Police
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
Libertarisch gedachtegoed beste gedachtegoed
pi_196498518
Fijn CDA
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196498549
Op basis van dit bericht kan ik niet vaststellen dat hier iets aan de hand is.

De 'uitleg', hier doen we nooit uitspraken over, is dan wel weer buitengewoon zwak. Leg dan tenminste uit waarom je er geen (nooit) uitspraken over doet.
pi_196498917
Was niet in lijn met zijn en de partij's visie. Eigenbelang en vriendjespolitiek boven democratie.
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 dinsdag 1 december 2020 @ 14:13:49 #6
492201 crew  Fugue
Weapon of massive consumption
pi_196498943
Tijd dat Grapperhaus opgrappert
If you can't detect the sarcasm, you've misunderstood
  woensdag 2 december 2020 @ 13:09:15 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196515053
Ik heb zelf zo'n gevoel dat dit is gebeurd om de ChristenUnie te paaien.
pi_196516695
O jee, nog een reden waarom de EU geen geld meer gaat aannemen van Nederland vanwege het gebrek aan rechtsstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196521561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:12 schreef Cockwhale het volgende:
Eigenbelang en vriendjespolitiek boven democratie.
Ik snap nog steeds niet waarom partijen zoals CU en het CDA zo populair zijn. Ik heb echt een hekel aan die gristenhonden. CU is ten minste nog eerlijk over waar ze voor staan.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:24:26 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196522862
Dat je geen activisten voor of tegen in zo'n commissie zet begrijp ik nog wel. Maar de manier waarop het gelopen is die is natuurlijk vrij treurig.

Waarom is die vrouw dan uberhaupt voorgedragen? Nu staat ze gigantisch voor lul. Terwijl als aan de voorkant al een toets was geweest of ze kans maakte, ze niet zo roemloos geblokkeerd.

Dus ergens krijg ik het idee dat Grapperhaus dit doet om even een statement te kunnen maken over vrijwillig levenseinde. Dus eerst die vrouw laten voordragen en dan lekker keihard afwijzen zodat iedereen weet was zijn standpunt is. Als dat het motief is dan mag hij even goed zuur gemaakt worden.
pi_196523528
Wil Ferd zich, nadat hij keihard door de mand is gevallen, zich opnieuw bewijzen? Zijn imago proberen te redden? Lafbek is het.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 december 2020 @ 22:36:45 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196524264
quote:
99s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:56 schreef bijdehand het volgende:
Wil Ferd zich, nadat hij keihard door de mand is gevallen, zich opnieuw bewijzen? Zijn imago proberen te redden? Lafbek is het.
Hij wilde al weglopen maar is door de Jonge :') opgedragen om te blijven omdat anders het CDA helemaal in elkaar zou storten voor de verkiezingen :')

Kneuzenkermis :(
pi_196524335
quote:
6s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hij wilde al weglopen maar is door de Jonge :') opgedragen om te blijven omdat anders het CDA helemaal in elkaar zou storten voor de verkiezingen :')

Kneuzenkermis :(
Zou me niks verbazen. Hij zal thuis vast het mannetje zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 december 2020 @ 22:42:33 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196524350
Wel besneden mannetje :+
Als je hem alleen op de foto ziet dan is de diagnose syndroom van Down :7
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')