abonnement Unibet Coolblue
pi_196498342
Ik heb na mijn beroepsopleiding nog even een andere opleiding gedaan. Deze heb ik niet afgerond, omdat ik een mooie kans kreeg voor een vaste baan.

Graag zou ik een bewijsstuk hebben dat ik wel enkele modules hebben gehaald van de niet afgeronde opleiding.

Ik heb zojuist de school gebeld en deze zeggen dat ze mijn gegevens niet meer hebben. Bij een niet voltooide opleiding vernietigen ze alles na zes jaar.
Ik ben er al sinds 2005 weg ;)

Is er een manier dat ik toch nog ergens een bewijs kan krijgen van op zijn minst een inschrijving van deze opleiding?
pi_196498613
DUO?

Al weet ik niet of die zo ver gaan, anders zou je evt moeten bellen wat ze hebben.
pi_196499274
Volgens mij houd de DUO niet bij welke modules met bijbehorende CREBO-codes zijn behaald. Wanneer je bijvoorbeeld van mbo naar hbo gaat moet je zelf ook een kopie van een diploma/cijferlijst overleggen waarbij de CREBO-codes vermeld staan.

Van de inschrijving zou je normaal zelf een bevestiging gekregen moeten hebben. Of je kunt nog het BRON raadplegen, die doet dacht ik ook mbo opleidingen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_196500144
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
DUO?

Al weet ik niet of die zo ver gaan, anders zou je evt moeten bellen wat ze hebben.
Goede suggestie :Y Als ik inlog bij DUO staat daar ook een gevolgde maar niet afgeronde opleiding tussen (niet de gehaalde vakken, uiteraard, maar wel bewijs dat ik ingeschreven was).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196500342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Goede suggestie :Y Als ik inlog bij DUO staat daar ook een gevolgde maar niet afgeronde opleiding tussen (niet de gehaalde vakken, uiteraard, maar wel bewijs dat ik ingeschreven was).
Heb alleen maar behaalde opleidingen daar staan maar ook wel die van het mbo. Als ik dan echter klik op die knop naar het diplomaregister zie ik de mbo opleidingen dan weer niet staan.

Oh, en als ik dus uit het diplomaregister iets download is dat alleen een verklaring maar verder geen cijferlijst oid,
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_196500493
Best mogelijk dat de inschrijving nu nog in BRON staat, te raadplegen via het diplomaregister van DUO.
Maar ook daar moet worden geschoond (wettelijke plicht), dus ik zou er dan vlot een kopietje van maken ;).

Losse deelresultaten MBO worden tegenwoordig wel vastgelegd in BRON (keuzedelen, certificaten etc), maar dat was in 2005 zeker nog niet zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196501642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heb alleen maar behaalde opleidingen daar staan maar ook wel die van het mbo. Als ik dan echter klik op die knop naar het diplomaregister zie ik de mbo opleidingen dan weer niet staan.

Oh, en als ik dus uit het diplomaregister iets download is dat alleen een verklaring maar verder geen cijferlijst oid,
Mh, ik heb daar dus zowel behaalde mbo-opleidingen als behaalde en niet-behaalde hbo-opleidingen staan :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 18:14:31 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196502805
Vraag even de gemeente. Ik geloof dat er wel een mogelijkheid is dit op te zoeken en/of op te pakken. Ik zie op mijn werk de inschrijvingen wel gedocumenteerd staan. Weet niet uit welk programma.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196503107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:14 schreef Rene het volgende:
Vraag even de gemeente.
De gemeente? Welke afdeling moet je dan hebben, burgerzaken?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Goede suggestie :Y Als ik inlog bij DUO staat daar ook een gevolgde maar niet afgeronde opleiding tussen (niet de gehaalde vakken, uiteraard, maar wel bewijs dat ik ingeschreven was).
DUO laat bij mij niks zien.
Dat is pas vanaf 2006 las ik. Bij DUO staat dus van mij geen enkel diploma.
pi_196504809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

De gemeente? Welke afdeling moet je dan hebben, burgerzaken?
[..]

DUO laat bij mij niks zien.
Dat is pas vanaf 2006 las ik. Bij DUO staat dus van mij geen enkel diploma.
Bij mij staan er opleidingen van < 2006, maar soit. Het is niet onwaarschijnlijk dat ze niet de hele geschiedenis digitaal ontsloten hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196505263
quote:
Vanaf 1996 dus, voor hbo en wo (een richting uitgezonderd). Maar dat gaat specifiek over het diplomaregister, niet sec over inschrijvingen.

Ja, ik log ook daar in.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:22:32 #13
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196505319
Toevallig, ik zit op het moment met hetzelfde 'probleem' over een opleiding uit 2015.
Duo laat bij mij ook niets zien, ja dat ik stufi heb ontvangen, maar meer niet.
Ik wacht nog op bericht van hro, zo te zien ben ik net wel of niet optijd.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 20:43:21 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196505684
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

De gemeente? Welke afdeling moet je dan hebben, burgerzaken?
[..]

DUO laat bij mij niks zien.
Dat is pas vanaf 2006 las ik. Bij DUO staat dus van mij geen enkel diploma.
Ja. Of de sociale dienst. Het staat ‘ergens’ in een register. Ik kom het soms tegen in verslaglegging.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196524051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:43 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Of de sociale dienst. Het staat ‘ergens’ in een register. Ik kom het soms tegen in verslaglegging.
BRON

Basis Register Onderwijs Nummers. Maar ook daar wordt geschoond. Voor behaalde resultaten gelden veel langere bewaartermijnen dan voor inschrijvingen. De inschrijvingen schonen is nog niet altijd netjes gedaan (want de regelgeving is soms niet eenduidig). Een MBO-inschrijving uit 2005 moet echt wel in BRON gestaan hebben, maar kan er inmiddels best uit zijn, en als het goed is kan de gemeente 'm dan ook niet vinden, tenzij ze een schaduwregister hebben, wat niet mag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 december 2020 @ 13:53:12 #16
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196531455
quote:
Bij mij is het inmiddels opgelost, aan de hand van mijn studentnummer hebben ze alles opgezocht en kan ik alles inzien.

Misschien is dat een idee?
Ik had heel toevallig nog een schoolpasje liggen :') anders wist ik mijn studentnummer niet eens meer.
pi_196540065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:53 schreef SacreCoeur het volgende:

Misschien is dat een idee?
Via mijn naam hebben ze gezocht, maar niks gevonden,
Studentennumme rheb ik ook niet
pi_196540071
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:24 schreef sigme het volgende:

[..]

BRON

Basis Register Onderwijs Nummers. Maar ook daar wordt geschoond. Voor behaalde resultaten gelden veel langere bewaartermijnen dan voor inschrijvingen. De inschrijvingen schonen is nog niet altijd netjes gedaan (want de regelgeving is soms niet eenduidig). Een MBO-inschrijving uit 2005 moet echt wel in BRON gestaan hebben, maar kan er inmiddels best uit zijn, en als het goed is kan de gemeente 'm dan ook niet vinden, tenzij ze een schaduwregister hebben, wat niet mag.
Nooit gehoord, maar het proberen waard.
pi_196540094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:43 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nooit gehoord, maar het proberen waard.
Nou ja, BRON is dus het register waar het diplomaregister van DUO in kijkt, en daar had je al gekeken toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196540133
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:44 schreef sigme het volgende:
Nou ja, BRON is dus het register waar het diplomaregister van DUO in kijkt, en daar had je al gekeken toch?
Ja was ingelogd bij duo.
  donderdag 3 december 2020 @ 22:05:15 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196540502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:43 schreef hartloper het volgende:

[..]

Via mijn naam hebben ze gezocht, maar niks gevonden,
Studentennumme rheb ik ook niet
Bij mij vonden ze ook niets op naam, wel op studentnummer of combinatie met (dat weet ik niet precies).
Denk dat je er dan wel vanuit kunt gaan dat je niets meer kan terughalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')