abonnement Unibet Coolblue
pi_196497210
Hi,

Als dochter van een schizofrene moeder had ik geen steun van een gezonde standaardmoeder en het was altijd best moeilijk voor mij. Mijn jeugd was dat ik mijn moeder zag slapen, angstig was en een vader die soms te weinig aanwezig was en zijn eigen problemen had.Ook mooie dingen maar ik denk heel anders dan een standaard gezin

Ik ben in de afgelopen tijd afgewezen door iemand omdat ik kennelijk te weinig contact heb met mijn familie en passief ben, niet ambitieus...
Ik leerde dat indirect, hij vertelde het me niet echt, ik werd genegeerd. Hij wisste toch over mijn moeder, dat had ik heel kort gezegd en hij begreep wel, hoe heftig dat kon wel zijn

Ik heb lang gestudeerd, zonder veel steun.., en ondanks de neiging van mijn moeder probeer ik constant uit het gat te komen, bijvoorbeeld met sport (6000 km per jaar tussen andere ..)..

Maar ja door corona en het feit dat oorspronkelijk niet nederlands ben ben ik tijdens het daten veel thuis op de bank gebleven.

Plotseling weten dat ik om dit soort redenen afgewezen ben, doet veel pijn voor iemand met mijn verleden ...

Misschien is het voor een normale standaard niet veel, als je veel van je familie en alles krijgt, maar als je dat niet heb, denk ik dat ik behoorlijk wat goede stappen in mijn leven heb gemaakt. Ik worstel nog steeds, maar ik denk dat het niet is dat ik geen gebrek heb aan energie

Denk je dat dit geldige redenen zijn ?
Hoe kom je over jezelf heen / denk je meer aan jezelf?
Ik citeer deze persoon, maar ik heb de indruk dat ik andere soortgelijke ervaringen met daten heb gehad. Ik weet nooit of ik over deze dingen zou praten of niet, ik doe het nu omdat het ook deel van me is, maar is wel heftig
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:44:13 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196497243
Dat het geldige redenen zijn voor wat precies?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196497338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:44 schreef CoolGuy het volgende:
Dat het geldige redenen zijn voor wat precies?
om mij af te wijzen
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:50:56 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196497386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:49 schreef zon_9 het volgende:

[..]

om mij af te wijzen
Ja.

Wat wil je dan gaan doen? "Op internet zeggen ze dat het geen geldige redenen zijn dus je mag mij niet afwijzen"?

Hij geeft dat als reden. Het doet er niet toe of dat de echte redenen zijn of niet, hij geeft dat als reden. Het probleem is niet of hij je reden A, B of C geeft, het probleem is dat jij de afwijzing niet wil accepteren.

Het enige wat telt is dat hij geen relatie met je wil, om welke reden dat is doet er niet toe. Hij wil je niet, daar zul je mee om moeten leren gaan / moeten accepteren.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:54:54 #5
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196497457
Trek die koffers met bagage leeg, zoek het goed uit, gooi weg wat je niet meer gaat gebruiken, en trek de rest aan in beschermende laagjes.. what doesn't kill you, makes you stronger..

Ik heb ook heel veel 'bagage'.. gebruik het om je vooruit te helpen, als opstapje, ladder, niet om je achter te verschuilen. Zodra je je bagage gaat zien als iets wat jou gevormd heeft, en je gaat realiseren wat jou op welke manier 'anders' heeft gemaakt, kun je dat gaan gebruiken in je voordeel.
Iedereen heeft shit meegemaakt, zodra dat achter je ligt en je ademt nog steeds kun je dat omvormen tot leermoment, en daar iets positiefs van maken.

Een kerel die jou afwijst om je verleden of wie/wat/hoe je bent is een non-match.. die heb je sowieso niet nodig.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196497566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:54 schreef K.loon het volgende:
Trek die koffers met bagage leeg, zoek het goed uit, gooi weg wat je niet meer gaat gebruiken, en trek de rest aan in beschermende laagjes.. what doesn't kill you, makes you stronger..

Ik heb ook heel veel 'bagage'.. gebruik het om je vooruit te helpen, als opstapje, ladder, niet om je achter te verschuilen. Zodra je je bagage gaat zien als iets wat jou gevormd heeft, en je gaat realiseren wat jou op welke manier 'anders' heeft gemaakt, kun je dat gaan gebruiken in je voordeel.
Iedereen heeft shit meegemaakt, zodra dat achter je ligt en je ademt nog steeds kun je dat omvormen tot leermoment, en daar iets positiefs van maken.

Een kerel die jou afwijst om je verleden of wie/wat/hoe je bent is een non-match.. die heb je sowieso niet nodig.
thanks :)

BTW: @CoolGuy Nee, alleen voor mezelf
omdat het is alsof ik ben afgewezen omdat ik geen keus heb gehad waar ik ben geboren, terwijl ik probeer mijn best te doen met wat ik heb

En nadat het nu wel meerdere keren is gebeurt...

ik heb bijvoorbeeld geen ouders waar ik gemakkelijk iemand naartoe kan brengen

En dit kerel zei dat hij niet veel bagage had
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:02:03 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196497597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:59 schreef zon_9 het volgende:

[..]

thanks :)

BTW: @:CoolGuy Nee, alleen voor mezelf
omdat het is alsof ik ben afgewezen omdat ik geen keus heb gehad waar ik ben geboren, terwijl ik probeer mijn best te doen met wat ik heb

En nadat het nu wel meerdere keren is gebeurt...

ik heb bijvoorbeeld geen ouders waar ik gemakkelijk iemand naartoe kan brengen

En dit kerel zei dat hij niet veel bagage had
Je hoeft je niet te verantwoorden.

Laat die man. Zijn mening en oordeel zijn niet belangrijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196497656
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:54 schreef K.loon het volgende:


Een kerel die jou afwijst om je verleden of wie/wat/hoe je bent is een non-match.. die heb je sowieso niet nodig.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:06:23 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196497666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:59 schreef zon_9 het volgende:

[..]

thanks :)

BTW: @:CoolGuy Nee, alleen voor mezelf
omdat het is alsof ik ben afgewezen omdat ik geen keus heb gehad waar ik ben geboren, terwijl ik probeer mijn best te doen met wat ik heb

En nadat het nu wel meerdere keren is gebeurt...

ik heb bijvoorbeeld geen ouders waar ik gemakkelijk iemand naartoe kan brengen

En dit kerel zei dat hij niet veel bagage had
Nee, maar zelfs áls dat de daadwerkelijke reden is waarom hij je heeft afgewezen, dan kun je daar niets aan veranderen, dus of het nou de reden is of niet, je zult er toch mee om moeten gaan.

Iedereen heeft bagage. Iedereen. De een meer dan de ander, maar niemand is zonder bagage. En als iemand nauwelijks bagage heeft kun je je weer afvragen wat daar de reden voor is, etc.

In mijn optiek is het issue hier dat je je eigenwaarde laat afhangen van je situatie en het oordeel van anderen, in dit geval die gozer, over jou en je situatie. Die gozer is alleen maar een symptoom daar van.

Who cares dat je geen gemakkelijke situatie had (dit bedoel ik niet van 'fuck you en je sores, maar in het licht van een relatie, who cares of je ouders had, geen ouders had, moeilijke ouders had, zieke ouders had, etc). Als dát soort dingen een reden zouden zijn om je af te wijzen dan moet je heel erg blij zijn dat zo'n figuur uit je leven is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196497721
Als iemand je afwijst om je achtergrond dan is diegene voormij bij voorbaat al een minderwaardig persoon. Met zulke mensen moet je niet eens contact willen hebben.

Zou deze persoon lekker vergeten en verdergaan met daten, er zijn genoeg anderen die wel normaal zijn. :)
pi_196497783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, maar zelfs áls dat de daadwerkelijke reden is waarom hij je heeft afgewezen, dan kun je daar niets aan veranderen, dus of het nou de reden is of niet, je zult er toch mee om moeten gaan.

Iedereen heeft bagage. Iedereen. De een meer dan de ander, maar niemand is zonder bagage. En als iemand nauwelijks bagage heeft kun je je weer afvragen wat daar de reden voor is, etc.

In mijn optiek is het issue hier dat je je eigenwaarde laat afhangen van je situatie en het oordeel van anderen, in dit geval die gozer, over jou en je situatie. Die gozer is alleen maar een symptoom daar van.

Who cares dat je geen gemakkelijke situatie had (dit bedoel ik niet van 'fuck you en je sores, maar in het licht van een relatie, who cares of je ouders had, geen ouders had, moeilijke ouders had, zieke ouders had, etc). Als dát soort dingen een reden zouden zijn om je af te wijzen dan moet je heel erg blij zijn dat zo'n figuur uit je leven is.
Ik zeg dit omdat hij (en anderen) zeggen dat het hebben van gescheiden ouders moeilijk is maar:
- mijn ouders zijn gescheiden
- mijn moeder is ziek, woont op een plek waar je je geliefde niet per se mee zou nemen
-mijn vader heeft geldzorgen, iemand negatief die me ooit aan het huilen maakte vlak voor een "date" met de kerel

Ondanks alles hou ik van mijn ouders, maar het is waar dat ik ze niet vaak hoef te zien en ik kan het zeker niet eens (geen bed voor mij, weinig comfort enz.) Daarnaast genereert het me ineens onnodig benadrukken
een scheiding is voor mij dus niets, als er alleen maar dat was...
Behalve dat ik in mijn sociale omgeving de indruk heb dat het al veel heftig is en niet zo goed ontvangen
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:17:49 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196497860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:13 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Ik zeg dit omdat hij (en anderen) zeggen dat het hebben van gescheiden ouders moeilijk is maar:
- mijn ouders zijn gescheiden
- mijn moeder is ziek, woont op een plek waar je je geliefde niet per se mee zou nemen
-mijn vader heeft geldzorgen, iemand negatief die me ooit aan het huilen maakte vlak voor een "date" met de kerel

Ondanks alles hou ik van mijn ouders, maar het is waar dat ik ze niet vaak hoef te zien en ik kan het zeker niet eens (geen bed voor mij, weinig comfort enz.) Daarnaast genereert het me ineens onnodig benadrukken
een scheiding is voor mij dus niets, als er alleen maar dat was...
Behalve dat ik in mijn sociale omgeving de indruk heb dat het al veel heftig is en niet zo goed ontvangen
Ik....het taalgebruik in je bericht is wat vreemd. Ik ga even heel voorzichtig er vanuit dat je niet Nederlands bent of in ieder geval, dat Nederlands niet je 1e taal is?

Maar, ik denk dat er wel wat meer aan de hand is dan 'gescheiden ouders'. Want ik lees niets wat niet 'vrij normaal' is als in 'dat is niet zó uniek dat het niet vaker voorkomt', maar jij hangt alles daar aan op. Daarom zeg ik, ik denk dat er wel iets meer aan de hand is dan de situatie mbt je ouders.

Je lijkt me nogal zwaar op de hand waar op zich niks mis mee is, dat zijn mensen wel vaker, maar gebaseerd op wat je hier allemaal schrijft zou ik bijna denken dat 'jij' prioriteit moet zijn, in plaats van een relatie, want ik heb gewoon het gevoel (en ik kan er volledig naast zitten) dat jij eerst met jezelf in het reine moet komen voor je gaat beginnen aan relaties.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:21:39 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196497925
Het blijft natuurlijk lullig dat je die man onder een vals account in een chat hebt gevraagd naar dingen over jou. Dat zijn uitspraken die echt pijn doen, maar waar je dan zelf ook nog schuld aan hebt. Soms kun je maar beter niet weten wat iemand achter je rug om over je zegt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196498093
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Het blijft natuurlijk lullig dat je die man onder een vals account in een chat hebt gevraagd naar dingen over jou. Dat zijn uitspraken die echt pijn doen, maar waar je dan zelf ook nog schuld aan hebt. Soms kun je maar beter niet weten wat iemand achter je rug om over je zegt.
Ja dat is wel waar. Alleen blijf ik altijd zonder een uitleg of zo, en dat is wel lastig

Maar ja ik begrijp wat je zegt. Wat kwam eruit dan, was dat ik gewoon niet ambitieus ben, en altijd op de bank zat, niet helemaal actief

Maar ik ben toch sportief, gewoon wilde ik niet altijd alleen zijn, dat is niet leuk.. daarom bleef ik thuis..
pi_196498117
@CoolGuy Ja waar met NL, maar ook eerder geschreven ;)

Heel waar, maar mijn situatie maakt het bvb zo dat ik mijn ouders niet veel zie, hoewel ik het ook anders wil... maar voor mijn eigen gezonheed kan ik gewoon niet

Als ik een normaal situatie had, ja, dan zou ik gewoon ook normal doen

en dat, kan ook blijken dat ik niet zo een goede persoon ben (zoals ik het zie, hoewel ik toch probeer mijn best te doen...) . Het kan zo zijn dat iemand denkt ik wil het niet, maar ja ik wil het niet omdat het zo heftig is, niet omdat maar normal is, 2 gezonde ouders in een huis, en alles..

En dat vind ik lastig.... Ik was ook heel open, dat ik niet veel vrienden en zo hier heb, dus dat wist de kerel al wel...

[ Bericht 25% gewijzigd door zon_9 op 01-12-2020 13:56:26 ]
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:57:29 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196498611
Je blijft jezelf verdedigen en verantwoorden. Hou daar eens mee op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196498720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:49 schreef zon_9 het volgende:

[..]

om mij af te wijzen
Gevoel voor iemand is per definitie subjectief en dus altijd een 'geldige' reden.
  dinsdag 1 december 2020 @ 14:09:02 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196498838
Ik kom uit een vergelijkbaar nest en ben nooit afgewezen op mijn achtergrond. Zou ik ook best raar vinden en dat zegt dan meer over de ander dan over jou.
De reden ligt eerder in hoe jij er mee omgaat. En dat kan wel een reden zijn voor afwijzing.
Jij bent je verleden niet.

PS. Bijna iedereen heeft wel een rugzakje. De ene heeft een disfunctionele familie, de ander een alcoholistische moeder of een agressief broertje of een oma dier heel veel aandacht vraagt er cetera.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196499053
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Het blijft natuurlijk lullig dat je die man onder een vals account in een chat hebt gevraagd naar dingen over jou. Dat zijn uitspraken die echt pijn doen, maar waar je dan zelf ook nog schuld aan hebt. Soms kun je maar beter niet weten wat iemand achter je rug om over je zegt.
En er vooral ook niet al teveel waarde aan hechten, want het was niet bedoeld als feedback en daardoor is er alle ruimte voor een bullshit verhaal.

Het zou me niets verbazen als dit een type is dat zijn anekdotes graag een beetje aandikt. TS verder downplayen maakt de anekdote lekker wat dramatischer.
pi_196499271
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:30 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar. Alleen blijf ik altijd zonder een uitleg of zo, en dat is wel lastig

Maar ja ik begrijp wat je zegt. Wat kwam eruit dan, was dat ik gewoon niet ambitieus ben, en altijd op de bank zat, niet helemaal actief

Maar ik ben toch sportief, gewoon wilde ik niet altijd alleen zijn, dat is niet leuk.. daarom bleef ik thuis..
Nou, kijk daar. Vele mensen knappen af op iemand die altijd maar op de bank zit en verder niet veel doet of van plan is met haar/zijn leven. Daar is niet veel mee op te bouwen, toch?

Wat ga je daaraan doen?
pi_196499540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:20 schreef Chia het volgende:

[..]

En er vooral ook niet al teveel waarde aan hechten, want het was niet bedoeld als feedback en daardoor is er alle ruimte voor een bullshit verhaal.

Het zou me niets verbazen als dit een type is dat zijn anekdotes graag een beetje aandikt. TS verder downplayen maakt de anekdote lekker wat dramatischer.
Dat heb ik wel gedacht, ja. Hij zegt niets over het feit dat ik aan zijn eerlijkheid twifelde... Dus ja ik neem dat zeker met een korreltje zout
pi_196499567
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:31 schreef Amee het volgende:

[..]

Nou, kijk daar. Vele mensen knappen af op iemand die altijd maar op de bank zit en verder niet veel doet of van plan is met haar/zijn leven. Daar is niet veel mee op te bouwen, toch?

Wat ga je daaraan doen?
Ik heb met een sport weer begonnen, tijdens wij nog aan het daten waren. En meer wil ik ook doen. Maarja... kan ook niet direct..

En ja ik ga verder lekker met mijn werk en studie. Door de corona werk ik helaas op de bank! Hij kon nog naar het werk, en ernaast nog met zijn hobbies. Maarja, ik had ook eerder hobbies, maar ik ben redelijk nieuw in NL
pi_196499813
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef zon_9 het volgende:

[..]

Ik heb met een sport weer begonnen, tijdens wij nog aan het daten waren. En meer wil ik ook doen. Maarja... kan ook niet direct..

En ja ik ga verder lekker met mijn werk en studie. Door de corona werk ik helaas op de bank! Hij kon nog naar het werk, en ernaast nog met zijn hobbies. Maarja, ik had ook eerder hobbies, maar ik ben redelijk nieuw in NL
Je werkt en je studeert, waarom vindt hij je dan niet ambitieus?
Ik dacht dat je bedoelde dat je altijd maar niets zit te doen op bank.

Maak je maar niet meer druk om de redenen die hij heeft gegeven. Waarschijnlijk was het om een reden te geven omdat je het vroeg. Een excuus omdat hij je gewoon niet meer zo leuk vindt en toch een reden moet geven.
pi_196499896
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:58 schreef Amee het volgende:

[..]

Je werkt en je studeert, waarom vindt hij je dan niet ambitieus?
Ik dacht dat je bedoelde dat je altijd maar niets zit te doen op bank.

Maak je maar niet meer druk om de redenen die hij heeft gegeven. Waarschijnlijk was het om een reden te geven omdat je het vroeg. Een excuus omdat hij je gewoon niet meer zo leuk vindt en toch een reden moet geven.
Nee helemaal niet!

Ik heb veel diploma's, ik werk, ik verdien mijn geld en ben even nog een opleiding en examen aan het doen om meer te verdienen enz.

De enige ding is dat ik niet veel vrienden heb en mijn familie niet vaak zie, en met de corona werk ik vanuit huis.

Dus na het werk en weekend ben ik nog vaak thuis alleen voor de tv (behalve een paar keer buiten op de fiets of met twee collega's om samen te eten).. omdat ja, ik heb (hier minstens) geen familie of vrienden..

Daarmee beschouwt hij mij als inactief ... Ik wilde duidelijk ook dingen met hem doen, buiten. In plaats van helemaal alleen..

Dat maakt me wel verdrietig.
pi_196499933
@Amee En nee, hij heeft mij nooit zoiets helemaal duidelijk gezegd, minstens niet samen met "het is klaar tussen ons". Dat zijn dingen die hij nu over mij zegt, aan nieuwe meisjes die hij potentiel gaat daten. Als zij vragen wat hij uberhaupt in een vrouw niet wilt.

Ik heb gewoon geprobeerd antwoorden via een vriendin vanaf haar eigen tinder profiel te kriigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')