abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_196495858
Dit topic ontbrak nog hier. Plaats hier alles wat er over BB21 in de media verschijnt. Moet wel merken dat de 'buzz' nog een beetje op gang moet gaan komen. Ook TV programma's als RTL Boulevard spreken er nog met geen woord over. Van deze programma's moet het toch gaan komen.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 11:32:58 #2
255123 crew  Benny
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 10:28:05 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197203704

Link naar artikel

[ Bericht 10% gewijzigd door Gert op 04-01-2021 10:35:34 ]
Relativiteit is van toepassing op natuurkunde, niet op ethiek
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 10:39:10 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197203822
quote:
Big Brother: eerst duimen omhoog naar de camera, dan pas seks

Voordat bewoners van het nieuwe Big Brother-huis seks met elkaar hebben, moeten ze hun duim opsteken naar een van de 115 camera’s. ‘Dat is één van de regels’, zegt gedelegeerd producent Jeroen Compeer in een interview met de Volkskrant. ‘We willen nooit hoeven te twijfelen, als makers: is dit verantwoord, moeten we dit laten doorgaan?’

Maandagavond keert Big Brother terug op de Nederlandse televisie. De komende honderd dagen is het te zien op RTL5. Het concept is onveranderd: zet acht verschillende mensen in een huis, geïsoleerd van de buitenwereld, en kijkt wat er gebeurt. Liefhebbers kunnen 24 uur per dag meekijken op abonneezender Videoland.

Ook onder het oog van de camera’s kan iets misgaan. Eind 2017 werd in Spanje een bewoonster van het Big Brother-huis hoogstwaarschijnlijk verkracht door een andere bewoner – tegen wie 2,5 jaar celstraf is geëist. De twee hadden eerder vrijwillig seks gehad, daarom grepen de makers niet in. Later bleek dat er iets niet klopte.

Compeer: ‘Uiteindelijk is dat een rechtszaak geworden (die nog loopt, red.). Het is heel naar voor alle betrokkenen. Mede daarom hebben ze vorig jaar bij Big Brother in Zweden besloten: als je seks wil hebben: eerst duimen omhoog naar de camera. Dat hebben wij overgenomen. Het staat duidelijk in ons regelboek, dat we met iedereen hebben besproken.’

In 2019 stopte RTL tijdelijk met de uitzendingen van Temptation Island, waarin verleiders (m/v) de liefde van een aantal stellen op de proef stellen. Aanleiding waren kijkersklachten over een vergelijkbaar programma, De Villa, waarin jonge vrijgezellen genieten van de Spaanse zon, alcohol en elkaars gezelschap. Tweemaal liep dat uit de hand: mannelijke deelnemers drongen zich op aan een deelneemster.

Uit onderzoek blijkt dat geen sprake was van strafbare feiten, maar RTL en producent Blue Circle hebben er wel ‘lessen uit getrokken’.

Mede daarom is er geen sterke drank in het Big Brother-huis, zegt Compeer, gedelegeerd producent bij EndemolShine. ‘Er is hooguit wijn of een biertje, in principe alleen in het weekend, na zeven uur ’s avonds. Of als er een klein feestje te vieren is, doordeweeks. We gaan bewoners niet volgieten, zelfs niet als we denken: nu wordt het saai.’
(De Volkskrant)
  maandag 4 januari 2021 @ 13:42:17 #5
492190 Flory
Potjandorie!
pi_197206478
Duim omhoog naar de camera voor de seks om problemen in Big Brother te voorkomen

Meer dan honderd camera’s, acht deelnemers, honderd dagen opsluiting, geen greintje privacy en een prijzenpot tot honderdduizend euro. Ruim twintig jaar na de eerste editie van de moeder der realityprogramma’s gaat vanavond het vernieuwde Big Brother van start bij RTL. Om het avontuur vlot te laten verlopen, zijn er regels opgesteld voor de kandidaten, en een daarvan is best opmerkelijk: voordat ze seks hebben, moeten de kandidaten hun duim opsteken naar een van de vele camera’s

Ook aan deze regels moeten de kandidaten zich houden
- De bewoners zijn afgesloten van de buitenwereld. Dit betekent dat internet, kranten, telefoongesprekken en iedere overige vorm van communicatie met mensen buiten het huis verboden is.

- Big Brother maakt zijn bewoners elke ochtend wakker door de slaapkamerverlichting aan te doen en/of een wekker af te spelen. Het tijdstip waarop dat het geval is, kan van dag tot dag verschillen. Het is niet toegestaan overdag te slapen en er wordt nergens anders geslapen dan in de slaapkamer.

- Elke bewoner is wekelijks verplicht een medebewoner te nomineren voor een eliminatie uit het programma. Jezelf nomineren mag niet.

- Het wekelijkse eet- en drinkbudget wordt bepaald door het zogenoemde Boodschappenspel. Het is de verantwoordelijkheid van de bewoners om voor het huis, de tuin en de huisraad te zorgen en deze te onderhouden.

- Opdrachten stellen bewoners in staat prijzen te winnen en het eindtotaal voor de winnaar te bepalen: dat bedrag kan tot maximaal 100.000 euro oplopen.

- Het winnen van een opdracht kan voordelen of beloningen opleveren. De winnaar(-s) van het desbetreffende spel of de opdracht wordt bepaald door Big Brother en is definitief. Alle spellen en opdrachten variëren van fysieke tot mentale uitdagingen.

- Ten slotte is het ook verboden om te (be-)dreigen, (fysiek) geweld te gebruiken of op een andere onaanvaardbare manier gedrag te vertonen ten opzichte van een andere bewoner. Daarnaast is gedrag waarmee het kijkende publiek (ernstig) kan worden beledigd niet toegestaan.

Het hele artikel hier in het AD
pi_197206594
Na veertien jaar keert Big Brother maandagavond terug op de buis. Verslaggever Jordi Versteegden deed onderzoek naar de bewoners die ieder zo hun eigen opvallende eigenschappen hebben. Ook laat hij een aantal opvallende plekken zien in het splinternieuwe huis.

Deze sexy dame gaat voor rode oortjes zorgen!

* 14 opdrachten per week!
* Huismeester maakt de slaapindeling.

[ Bericht 22% gewijzigd door Hunter op 04-01-2021 14:06:20 ]
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 14:29:54 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197207144
  maandag 4 januari 2021 @ 19:10:33 #8
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197211977
twitter

twitter
  maandag 4 januari 2021 @ 21:06:59 #9
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_197215005
Nou vertel op wie stemmen jullie voor de huismeester?!
Sweet but not that sweet !
  maandag 4 januari 2021 @ 22:14:57 #10
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:15:37 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197216854
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:06 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Nou vertel op wie stemmen jullie voor de huismeester?!
Theo gestemd.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:15:52 #12
15600 BB-King
Long live the King!
pi_197216860
Ruud bij Jinek baalt dat hij geen mensen meer kan knuffelen.

Is ook geen spat veranderd trouwens (behalve wat ouder uiteraard).
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 00:46:15 #13
384473 Tuinfluitert
pi_197218519
De start van Big Brother 2021 was op RTL4 en RTL5. Angela de Jong is te gast bij Op1 om haar mening te geven.
"Ontzettend geregisseerd"
Angela de Jong heeft de uitzending van vanavond gekeken en ze is kritisch: "Dit was ontzettend geregisseerd, de nieuwe vorm is niet leuk, de nieuwe Big Brother-stem ook niet en de commentatoren al helemaal niet. Het was allemaal zo ingevuld. Het was meer Temptation Island en Love Island dan Big Brother."

https://www.gids.tv/video(...)d-geregisseerd-video
pi_197218574
Wel ironisch. Angela zegt dat het allemaal zo ingevuld er uit ziet, maar zelf zit ze ook van alles in te vullen...next.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 05:30:42 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_197219069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:01 schreef freaky40 het volgende:
Wel ironisch. Angela zegt dat het allemaal zo ingevuld er uit ziet, maar zelf zit ze ook van alles in te vullen...next.
Ik ben ook al snel afgehaakt

Ze heeft volkomen gelijk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197221359
Hester Zitvast schrijft over dat wat haar opvalt in het nieuws en de media. Dit keer over de aftrap van Big Brother, gisterenavond. „Openmondwerk, dat was het. En ik keek vooral naar Daniëlle, de 40-jarige moeder van drie eigen- en twee stiefkinderen. Ze kiest voor zichzelf en trekt zich 100 dagen ’terug’ op tv. Waar ben je dan mee bezig?”

Bewoner Daniëlle laat vijf kinderen achter voor haar deelname aan Big Brother
In 1999 keken we er voor het eerst naar; Big Brother. Het was toen nieuw, spannend en hét gesprek bij de welbekende spreekwoordelijke koffieautomaat. We zagen Sabine ’iets’ doen met Bart onder de dekens en de übersofte Ruud alles wat los en vast zat neurotisch knuffelen. Het woord knuffelen heeft voor mij sindsdien ook een heel andere lading gekregen. Ik word er nog steeds een beetje misselijk van, iets wat nu in coronatijd wel weer goed van pas komt.

Doodsaai
Dit keer moet het natuurlijk helemaal anders met het programma. Meeslepender. Interactiever. Uitdagender. Spannender. Maar het komt er onder de streep gewoon op neer dat we 100 dagen iedere avond naar een stel doodsaaie knuffelende en ruziënde eigengeilers gaan zitten kijken. Als je een beetje gebrek aan een zinvol leven hebt, kun je dat ook de hele dag dóór doen, middels betaalde livestreams. Het idee alleen al…

Spanning
Wat een spectaculaire entree had moeten worden, werd door de stromende regen alleen nog maar mistroostiger. Jowi, die knetterhysterisch werd bij het zien van de sauna en een stel badjassen, kreeg de ongelooflijk zenuwslopend geheime opdracht alle kandidaten te complimenteren met zijn of haar mooie ogen. En hij moest een beddenverdeling maken. De spanning in de Nederlandse huiskamers moeten om te snijden zijn geweest.

At random
Het was al snel duidelijk: de selectie van kandidaten was niet at random geweest. Hier waren heel nauwkeurig vrijwel complete tegenpolen bij elkaar gebracht. Zo weten we inmiddels van Naomi dat ze niet zo goed tegen de term ’All lives matter’ kan en hebben we Theo al zien schuimbekken op de hoofdstedelijke burgemeester Femke Halsema. Het is van een originaliteit die z’n weerga niet kent. Goddank wordt alles om de twee minuten geduid door een psycholoog en een seksuoloog; zo begrijpen we er tenminste nog iets van.

'Me-time? Doe normaal!'
Hardcore egoïstisch
Mijn oog bleef vooral steeds hangen bij ’iemand-nog-een-oliebol-of-cola-Daniëlle’. De 40-jarige moeder laat voor een periode van 100 dagen drie eigen- en twee stiefkinderen achter, omdat ze nu eens voor zichzelf kiest. Ooit schreef ik voor VROUW een artikel over me-time – en dan vooral over de jeuk die ik van het woord en de uitvoering ervan krijg. Hoezo moet je me-time? Je hebt voor kinderen gekozen. Dan bedenk je je niet halverwege om toch maar even een periode hardcore egoïstisch te doen.

Moedermaffia
Daniëlle voelt het oordeel van de moedermaffia al aankomen, zei ze. Tja, voor zulke voorspellingen hoef je geen helderziende te zijn. Nou zou ik mezelf echt geen moedermaffia willen noemen, integendeel. Ik ga ook weleens op vakantie zonder mijn kinderen en sta ook zeker niet 24/7 in dienst van mijn drietal. Maar ieder contact voor 100 dagen verbreken om me voor het oog van heel verveeld Nederland te laten opsluiten met uiterst irritante schreeuwlelijkerds als Theo is dan weer een ander verhaal.

Grens
Kinderen kunnen best even zonder een ouder, maar voor jezelf kiezen heeft in dit verband wel een grens, als je het mij vraagt. Deze kinderen kunnen 100 dagen niet aan hun moeder vertellen hoe hun dag is geweest. Waar ze bang voor zijn, waar ze zich druk over maken. En jazeker, er is ook een vader aan wie ze dat kwijt kunnen. Maar hun moeder had er gewoon ook kunnen zijn, zij heeft zich alleen uit vrije wil drie maanden teruggetrokken uit hun leven. ’Omdat zij er ook nog is.’

Aap uit de mouw
Ik snap het niet en ik vind het vooralsnog, met de kennis die we nu over Daniëlle hebben, ook op geen enkele manier te rechtvaardigen. Daar sta je dan in een pop-uphuis te knuffelen met een stel coronavrije wildvreemden. Daar loop je dan te zorgen voor mensen die zo op het eerste gezicht vooral heel druk zijn met zichzelf. Je laat degenen die jouw liefde het hardst nodig hebben het gewoon even lekker zonder je uitzoeken. Niets in mij begrijpt het. Misschien komt de aap én een verklaring alsnog uit de mouw.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-big-brother-waarom
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_197222659
wat een Flodder uitzending!
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:36 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197223093
Column Angela de Jong in het AD ('premium' artikel):

Big Brother? Ammehoela, dit is heiligschennis
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:06:35 #20
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_197226013
https://www.parool.nl/kun(...)error-jaap~b174651a/

Han Lips kijkt tv
In Big Brother is Theo de Amsterdamse versie van ‘Terror Jaap’
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:45:54 #21
384473 Tuinfluitert
pi_197226914
Martin Jonkman: ‘Ik zou verliefd zijn op Sabine en was dus Barts rivaal, totaal uit z’n verband gerukt’

Gudo Tienhooven, 4 januari 2021, 13:50
Martin Jonkman, deelnemer aan het eerste seizoen van Big Brother. ‘Ik wist al snel: mijn normale leven is weg.’

Hij weet nog goed wat hoofdredacteur Hummie van de Tonnekreek tegen de eerste lichting deelnemers aan Big Brother in 1999 zei: “Jongens, jullie gaan bekend worden. Maar houd er ook rekening mee: over een paar maanden is iedereen je weer vergeten. Dan is het over en klaar met de roem.” De impact van het programma werd door alles en iedereen bruut onderschat. Zelfs de eerste afvaller ooit wordt nog ­altijd geregeld op straat herkend.

Martin Jonkman uit Veldhoven, nu 54 en net als toen werkzaam in de airconditioningbranche, zat amper een week in het met camera’s behangen Big Brotherhuis. “Waarom ik meedeed? Het ontstond uit een grap van mijn neefjes die mij stiekem opgaven. ‘Echt wat voor jou, ome Mart!’ Ach, waarom ook niet. Ik vond het best interessant. Geïsoleerd zijn van de rest van de wereld, dat concept sprak me aan.”

In tegenstelling tot alle overige kandidaten uit seizoen 1, zoals winnaar Bart, zijn scharrel Sabine en knuffelbeer Ruud, was Jonkman de enige die vooraf al deelnam aan proefopnames. “Ik had dus al een week in dat huis gezeten! Dat was vooral om te zien of het zou werken. En om ­camera’s en microfoons te testen. We hadden meteen de grootste lol.”
Geen grip

“Ik wist dus al hoe alles werkte,” vervolgt Jonkman. “Ook dat er maar acht bedden waren en er eentje was verstopt. Ik mocht niet vertellen waar dat lag. Het spel meespelen met die voorkennis, vond ik lastig. Maar het klikte ook met deze groep vrijwel direct. En niemand had natuurlijk enig idee van kijkcijfers. Wie vindt dit eigenlijk leuk om te zien? vroegen we ons constant af.”

Dat het inmiddels legendarische programma zonder gêne volop aan manipulatie deed, is geen geheim meer. Het spraakmakende koppel Bart Spring in ’t Veld en Sabine Wendel vertelde recent in het AD dat zij – anders dan door bewegende dekens werd gesuggereerd – géén seks hadden voor de camera’s.

“Ik had die manipulatie pas door toen ik het later terugkeek,” aldus Jonkman. Hij is naar eigen zeggen geen langslaper, en stond ook toen vaak als eerste op. “Je zag soms iedereen gezellig in de woonkamer zitten, afgewisseld met beelden van mij in mijn eentje bij de achterdeur, turend naar de tuin. Maar dat was op heel andere tijdstippen. Alsof ik me altijd afzonderde, wat absoluut niet het geval was. Dat was het karakter dat de makers mij in de montage gaven.”

Jonkman maakte zich er vreselijk boos om. “Iedereen die meedeed, kreeg na afloop van het programma een weekendje weg aangeboden. Ik zei op z’n Hollands: steek dat maar lekker in je reet. Hoe ze je in beeld brengen en hoe je dus overkomt op tv, daar heb je geen enkele grip op. Ook echt televisie: ik zou verliefd zijn op Sabine en was dus een rivaal van Bart. Totaal uit z’n verband gerukt, ik had toen gewoon een vriendin. Maar dat opgeplakte imago viel niet goed bij de kijker. Die manipulatie is wel een reden dat ik nooit meer aan zoiets zou meedoen.”

Punten scoren

Een bijkomstigheid als eerste afvaller: Jonkman werd ook ná zijn vertrek belaagd door camera’s. Nu van nieuwsploegen wereldwijd, nieuwsgierig naar zijn ervaringen met ‘dit nieuwe, krankzinnige tv-concept’. “Amerikaanse, Zweedse, Franse televisie: ik kreeg ze allemaal over me heen. Ik wist al snel: mijn normale leven is weg.”

“Ik deed niet mee voor een tv-carrière. Geen privacy hebben, geen nieuws meekrijgen van buiten; dát was spannend. Natuurlijk ga ik kijken naar het nieuwe seizoen. Maar je zag al bij alle vervolgdelen dat iedereen nu weet wat het behelst. En dat je popie jopie moet doen om in de smaak te vallen. Met je blote reet scoor je punten, dat weet iedereen nu. Die puurheid van 1999, toen mensen geen enkel idee hadden waar ze aan meededen, die krijg je nooit meer.”

https://www.parool.nl/kun(...)-scoor-je~ba6c55b1a/
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:48:14 #22
384473 Tuinfluitert
pi_197226972
Big Brother op werkdagen om 21.30 uur en zaterdagen om 18.00 uur op RTL 5.
Het nieuwe seizoen van Big Brother heeft in grote lijnen dezelfde opzet als de oereditie uit 1999. De bewoners worden honderd dagen in een huis opgesloten, elke week wordt iemand weggestemd en de winnaar gaat er met een pot geld vandoor (in dit geval honderdduizend euro).

Verschillen zijn er ook: het Big Brotherhuis staat dit keer niet in Almere, maar naast de Johan Cruijff Arena. En omdat de show zowel in Nederland als in België wordt uitgezonden, zijn er vier Nederlandse en vier Vlaamse deelnemers. Zij worden 24 uur per dag door 125 camera’s gevolgd. De ‘livebeelden’ worden, met een vertraging van 1 minuut, gestreamd via Videoland, de show wordt dagelijks om 20.30 uur uit­gezonden op RTL5.

Alle deelnemers zijn voorafgaand aan de show vier keer getest op het coronavirus. Omdat ze binnen de muren van het Big Brotherhuis één huishouden vormen, hoeven ze geen anderhalve meter afstand van elkaar te houden. Voor verregaande intimiteiten zijn er wel regels vastgesteld: voordat deelnemers seks met elkaar hebben, moeten ze een duimpje opsteken naar een van de camera’s. Hiermee moeten ze duidelijk maken dat de seks met wederzijdse instemming is. In Spanje loopt een rechtszaak vanwege een verkrachting in het Big Brotherhuis.

De finale, die wordt gepresenteerd door Geraldine Kemper en Peter Van de Veire wordt op 9 april uitgezonden.

https://www.parool.nl/kun(...)-scoor-je~ba6c55b1a/
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:35:03 #23
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_197228069
De Belgen nu al een hekel aan Theo.

https://www.hln.be/tv/kij(...)el-aan-hem~adf8f2dd/
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:58:53 #24
384473 Tuinfluitert
pi_197254895
Els uit Dronten zit in Big Brotherhuis, maar wordt wel betrapt
wo 6 jan 2021, 10:17

AMSTERDAM - De kijkers van Big Brother maakten gisteren kennis met Els Trollmann uit Dronten. Zij kwam samen met Nick het huis in als extra bewoner. Hun opdracht om dat ongemerkt te doen mislukte.

Tijdens de tv-uitzending van gisteren werd duidelijk hoe de binnenkomst van bewoners Nick en Els is gegaan. Kijkers naar de livestreams wisten dat al, want de tv loopt enkele dagen achter op de rechtstreekse videoverbinding.
Verrassing

Nick en Els slopen midden in de nacht het Big Brotherterrein op. In de tuin ontmoetten de twee elkaar en stelden zich voor. Ze moesten een aantal opdrachten volbrengen en waren pas geslaagd als ze als verrassing zouden aanschuiven bij het ontbijt.

„Nick en Els geven elkaar een zachte high five en Nick gaat aan de slag”, aldus de Big Brotherwebsite. Bij zijn zoektocht naar een sleutel wordt Nick echter betrapt in de slaapkamer. „De groep maakt midden in de nacht kennis met de nieuwe bewoners en uiteindelijk gaat iedereen slapen. De volgende morgen maakt Theo de nieuwelingen wegwijs in het huis.”

https://www.dedrontenaar.(...)ar-wordt-wel-betrapt
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 12:41:25 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197283848
(dit betreft een zogenaamd 'premium' artikel in het AD, maar is ook zonder abonnement op Drimble te lezen)

De moeder aller realitysoaps is terug: ‘Dit heeft niets met Big Brother te maken’

Bert van der Veer zat bij brainstormsessies over Big Brother eind jaren 90, was fan van het programma en keek dan ook uit naar de terugkeer van ‘de moeder aller realitysoaps’. ,,Maar ik begin me toch zorgen te maken.”

Bert van der Veer is blij dat hij een tweede televisietoestel heeft. Kan hij Big Brother erbij blijven kijken. Dat was aanvankelijk niet de bedoeling. ,,Maar het gaat niet hard in de liefde tussen Big Brother en mij”, bekent de voormalige programmadirecteur en regisseur.

Van der Veer heeft een grote voorliefde voor realityprogramma’s en was eind jaren 90 betrokken bij de brainstormsessies voor de eerste Big Brother-reeks, bedacht door John de Mol en Paul Römer. ,,Project X heette dat. Een codenaam, die alleen maar fluisterend uitgesproken mocht worden, want niets mocht uitlekken. Ik ben er drie, vier keer bij geweest. Het ging bijna alleen maar over: ‘Wat gaan we doen in het huis.’ Niet wat gaan zij, de bewoners, maar wij. Geopperd werd om de verwarming uit te schakelen of de bewoners een paar dagen geen eten te geven. Uiteindelijk is dat allemaal geschrapt. Alleen het nomineren is overgebleven. Daarvoor zullen ze destijds toch een goede reden hebben gehad. Nu zie ik het toch allemaal weer terug. Een overdaad aan activiteiten.”

Er is groots ingezet op een revival van Big Brother. Een hottub buiten, een pizzaoven, een sauna, een gameroom, meer dan honderd camera’s in en rond het huis. Vier Nederlandse én Vlaamse deelnemers, van wie de eerste (Ziko) gisteravond het huis alweer moest verlaten.

Ook Van der Veer ging er maandag voor zitten bij de ouverture van Big Brother 2.0. ,,Maar ze zullen wel hoofdpijn hebben gekregen van zoveel bedachte dingen. Er moest een puzzel worden opgelost. Ik zag ze met een kist sjouwen. Ik heb gezien dat iemand complimenten moest maken over de ogen van de bewoners. Er waren insluipers, quotes die werden gekoppeld aan kandidaten. Er was gedoe met een stretcher. Waarom ineens een stretcher? Welk drama haal je eruit als je één bed minder hebt? Het is allemaal zo gescript. En ineens heeft Big Brother ook een stem. Nogal overdonderend. Ik had echt zoiets: ‘Alsjeblieft zeg, laat het nou gewoon een beetje gebeuren.”

Obstakel
Dat laatste was in 1999 een groot obstakel voor televisiezenders om Big Brother aan te schaffen. John de Mol moest ermee leuren. ,,Zoveel mensen dachten dat het niks werd. Ik ook. Maar ik kwam op een dag thuis, vertelde mijn dochters die net de tienerleeftijd hadden bereikt over het concept. Hun reactie: ‘Waar kunnen we ons inschrijven’?”

Juist die verveling, de onderlinge verhoudingen, de discussies, was de kracht van (de eerste) Big Brother, weet Van der Veer. ,,Ergens deze week ging het over vegakaas. Ja, dacht ik, dát wil ik! Geruzie over vegakaas. Er is een jongen die een beetje op Terror Jaap (een karakter van een deelnemer uit De Gouden Kooi; red.) lijkt. Een heel zachtaardige jongen, maar met een snurkgeluid dat zo ongeveer tot Haarlem reikt. Kijk, dat zijn de leuke dingen.”

Al bij de eerste uitzending buitelden de deskundigen, seksuologen en familieleden over elkaar heen om de ontwikkelingen te duiden. ,,Vermoeiend”, vindt Van der Veer die - veelzeggend, vindt hijzelf - ook nog geen favoriete bewoner heeft. ,,De keuze voor de kandidaten is vreemd. Er loopt een soort kale terrorist (Theo) rond die de ene na de andere racistische opmerking maakt, Femke Halsema loopt te shamen, maar niet genomineerd is. Het succes van de eerste Big Brother had ook te maken met de liefde tussen Bart en Sabine. Enerzijds heb ik de indruk dat nu ook gegokt wordt op zo’n ontwikkeling, ook omdat het programma om 21.30 uur wordt uitgezonden. Op dat tijdstip kun je je meer permitteren. Bij Lange Leve de Liefde gebeurt ook nog wel eens wat, onder het dekbed, maar dat is vroeg op de avond. Daar moet je dus mee oppassen.”

Preutsheid
Anderzijds is er bij de casting niet veel rekening gehouden met opbloeiende liefdes, stelt Van der Veer. ,,Het is nu ook weer niet zo dat er een paar seksbommen in het huis rondlopen. Er zitten nota bene twee moeders bij. Bij de openingsshow ging het uitgebreid over seks en douchen, maar zag ik mannen in hun boxershort onder de douche stappen. De nieuwe preutsheid, dat gaf wel weer enige vrolijkheid.”

Van der Veer betreurt het gegeven dat je Big Brother 24/7 alleen op betaalzender Videoland kunt kijken. In 1999 waren de beelden te streamen op internet, wat destijds revolutionair was. ,,Je offert een deel van je attractiviteit op aan zakelijke belangen. Jammer. Online stond ie toen vaak aan, overal om me heen hoorde ik dat. Ik weet niet wat meer oplevert: een paar honderd Videoland-abonnees of een paar duizend mensen die online gaan kijken.”

Opdrachten, spelletjes, de Big Brother-stem, deskundigen aan de desk, het is allemaal te veel van het goede, vindt Van der Veer. ,,Het is te hopen dat er tussen de bewoners meer gebeurt, waardoor de spelletjes op de afvalhoop kunnen. Hoe gaan ze dat honderd afleveringen volhouden met twee, drie vondsten - tussen aanhalingstekens -, per aflevering? Of ik gemengde gevoelens heb? Nou, ik ben eerder bezorgd. Het is namelijk leuk als zulke dingen lukken. Ik blijf voorlopig kijken, maar dan wel op mijn tweede toestel.”

Kaders:
quote:
‘Dit heeft niks met Big Brother te maken’

Ruud Benard
, de populaire bewoner uit de eerste Big Brother-reeks, is kritisch op de huidige realityserie. ,,Dit heeft niks met Big Brother te maken”, zegt de de verliezend fina­list van destijds, die bekend werd van zijn uitspraken ‘lekker knuffelen’ en ‘laat je niet gek maken’.

,,Ik herken het helemaal niet. Er is zoveel veranderd. We hebben gezien tijdens coronatijd dat eenvoud heel mooi kan zijn. Dat was toen ook zo. Een bakkie thee zetten, beetje kaarten. Het hoeft allemaal niet zo spectaculair en sensationeel te zijn. Nu wordt alles uit de kast gehaald om het aantrekkelijk te maken. Erg overdreven en onrustig . Wij hadden alleen maar weekopdrachten. Konden we producten verdienen. Nu zie je mensen allemaal rare fratsen uithalen. Om op te vallen. Bewust van de camera’s, denk ik. Onnatuurlijk gedrag, maar daar gaat het publiek op den duur doorheen prikken. Ik kan er niet zo goed naar kijken. Is Big Brother-onwaardig. Ik zal het wel zien, maar dan af en toe tijdens het zappen.”
quote:
Googelen op Liese

Tijdens de eerste uitzending werd er meer dan 100.000 keer gezocht op ‘Big Brother 2021'. Daarmee werd het de nummer-1-Googlezoekopdracht van die dag. Veruit de meeste zoekopdrachten op ‘Big Brother’ zijn de afgelopen week gedaan vanuit het Brabantse Made, bij Breda. Ter verduidelijking: deelneemster Daniëlle woont hier met haar gezin. Verdere interesse komt uit Zevenbergen, Rijen en Stadskanaal. Uit de zoekopdrachten blijkt bovendien dat er relatief veel gegoogeld wordt op ‘Big Brother huismeester’.

Als het om de deelnemers gaat, zijn mensen het meest nieuwsgierig naar de Amsterdamse Theo: van alle kandidaten werd hij tijdens de uitzending het meest via het internet nagetrokken. Drenten zijn vooral geïnteresseerd naar de Vlaamse Liese: zij is de enige kandidaat op wie specifiek wordt gegoogeld in deze provincie. De Vlamingen delen de interesse van Drentse medekijkers: ook in Vlaanderen werd gedurende de eerste uitzending het meest gezocht op Liese. Bron: Google Trends

zaterdag 9 januari 2021 @ 08:08:42 #26
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_197301150
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 12:46:58 #27
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_197402838
pi_197521647
De stem van Big Brother ontmaskerd?

Is ‘Big brother’ zélf ontmaskerd? Namen als Dave Peters en Bruno Wyndaele circuleerden al eerder. Maar één naam duikt steeds vaker op. “Het zou mooi zijn.”

“Heb je mij gemist? Ik ben terug”, met die woorden opende Big Brother begin januari het nieuwe seizoen van het realityprogramma op VIER. Sindsdien wordt er door de kijkers niet enkel druk gediscussieerd over de bewoners, maar ook over Big Brother zelf.

Wie zit verborgen achter die stem die de orders uitdeelt? Dave Peters? Bruno Wyndaele? Verschillende namen worden genoemd, maar één die steeds vaker opduikt is die van Jeroen (42). De (stem)acteur woont in Borgerhout, maar is afkomstig uit Riemst. Hij had rolletjes in de series Red Light, Over Water en De Twaalf, maar kijkers denken hem vooral te herkennen van de spotjes voor Coolblue, waaraan hij zijn stem leent.

Wanneer we hem contacteren, blijken we niet de eerste te zijn die hem linken aan de bekende opdrachtgever. “Het zou mooi zijn als big brother een Limburger blijkt te zijn”, is het enige dat hij erover kwijt wil.

Ook bij VIER, dat dagelijks de gebeurtenissen in het huis toont, willen ze nog niet verklappen wie big brother is. “Die identiteit houden we graag nog geheim om het mysterie en de alwetendheid van de stem te bewaren”, aldus Barbara Salomon. De zoektocht loopt dus nog even verder. Big brother mag 100 dagen lang opdrachten uitdelen aan de kandidaten, die sinds oudejaarsavond het huis bewonen. Hij heeft dus nog 80 dagen te gaan.
pi_197557668
Theo bij Rumag.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2137228793092607&id=110215679127272

Met wellicht een nieuwtje, er staan sowieso 1 Belg en 1 Nederlander in de finale.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 21-01-2021 20:23:23 (Edit) ]
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:57:31 #30
384473 Tuinfluitert
pi_197568675
Big Brother-kandidate Jill onwel naar het ziekenhuis gebracht

Een beangstigend moment in Big Brother vannacht. Rond half drie ‘s nachts ging het mis met bewoonster Jill, die onwel werd op het toilet. Rond half vijf werd ze uiteindelijk met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar ze intussen aan de beterende hand zou zijn. Maar de responstijd was veel te lang, menen verschillende verontwaardigde kijkers.
Silke Denissen 22-01-21, 08:02 Laatste update: 08:06
Op internet circuleert een filmpje van het gebeuren. Volgens de beschrijving werd het vanaf half drie ‘s nachts duidelijk dat het niet goed ging met Jill. Drie kwartier later zouden er braakgeluiden te horen zijn geweest vanuit het toilet, waar Jill zich bevond. Pas rond vier uur wordt de naar adem snakkende kandidate gevonden door haar medebewoners Thomas en Liese, die haar snel naar buiten droegen voor wat frisse lucht. Op dat moment zou het geluid uitgezet zijn. Op de beelden is te zien dat ook andere bewoners haar te hulp schoten. Zo beschrijft de website Big Brother Chat.nl dat verschillende bewoners in hun zendmicrofoon leken te schreeuwen en dat ze het geheime teken voor ondersteuning gaven: hard klappen en met de armen zwaaien. Toch bleven de poorten nog lange tijd gesloten. Pas rond 04.20 uur zou er een ambulance gearriveerd zijn om Jill naar het ziekenhuis te brengen.
https://www.ad.nl/show/bi(...)%2Fwww.google.com%2F

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')