abonnement Unibet Coolblue
pi_196492311
Wie kent een goed boek waar duidelijk in staat beschreven hoe je het beste feedback kan geven?

Ik heb in januari 2019 al een feedback cursus gehad en ik ken de basis, maar ik vind een naslagwerk wel fijn. Vanuit mijn functie moet ik vaak leerlingen en collega's feedback geven. Soms is het fijn als je dan even snel kan na zoeken "hoe zat het ook alweer".
pi_196493206
Ligt aan de persoon die voor je staat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196493852
Van 'feedback' geven komt alleen maar ruzie. Ergo: niet aan beginnen.
pi_196493992
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:52 schreef Socios het volgende:
Van 'feedback' geven komt alleen maar ruzie. Ergo: niet aan beginnen.
Is het beter om een collega, of nog erger, een leerling, helemaal de verkeerde kant op te laten gaan met als resultaat geen diploma? :D
pi_196494080
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:52 schreef Socios het volgende:
Van 'feedback' geven komt alleen maar ruzie. Ergo: niet aan beginnen.
Van goede feedback komt géén ruzie :N Feedback op een goede manier geven is moeilijk (maar wél essentieel). Ergo: goed dat TS zich erin wil verdiepen :Y

Ik heb geen ervaring met een (goed) boek.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196497713
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 06:39 schreef halfway het volgende:
Ligt aan de persoon die voor je staat.
Ja ok, dat is waar.
Maar in een goed boek staat dit mogelijk ook beschreven. De kern van feedback blijft hetzelfde. De manier waarop je het brengt is afhankelijk van de persoon
pi_196500460
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:52 schreef Socios het volgende:
Van 'feedback' geven komt alleen maar ruzie. Ergo: niet aan beginnen.
Als je hoger op de ladder staat is het geen probleem, echter gelijkgestelden moeten zich niet met elkaar bemoeien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196503139
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef halfway het volgende:
Als je hoger op de ladder staat is het geen probleem
Dat sta ik.
Maar ik vind het wel belangrijk om op een correcte manier feedback te geven en niet "de baas" uit te hangen.
Goede werksfeer, ook na feedback geven, vnd ik super belangrijk.
pi_196503148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:31 schreef Twintig het volgende:
Misschien is dit wat voor je:

https://www.bol.com/nl/p/(...)oduct_specifications
liefst Nederlands.
Moet het makkelijk weg kunnen lezen op de bank ;)

Bij bol.com staan er genoeg, maar ja wat is een goeie.
pi_196503501
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef halfway het volgende:

[..]

Als je hoger op de ladder staat is het geen probleem, echter gelijkgestelden moeten zich niet met elkaar bemoeien.
Hmm dan snap ik niet zo goed waar bijvoorbeeld intervisie gesprekken voor zijn. Of sowieso elkaar helpen en helpen verbeteren.
pi_196504747
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef halfway het volgende:

[..]

Als je hoger op de ladder staat is het geen probleem, echter gelijkgestelden moeten zich niet met elkaar bemoeien.
Oneens. Je kunt prima feedback geven, zowel horizontaal als verticaal (omhoog én omlaag). Als dat goed gebeurt, ontstaan er geen scheve gezichten en geen problemen :N Mensen (kunnen) groeien van feedback.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196525855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Oneens. Je kunt prima feedback geven, zowel horizontaal als verticaal (omhoog én omlaag). Als dat goed gebeurt, ontstaan er geen scheve gezichten en geen problemen :N Mensen (kunnen) groeien van feedback.
Helemaal mee eens, sterker nog een goede leiding gevende zal het zeer waarderen (en als ie dat niet doet is het een slechte).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')