abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 november 2020 @ 18:52:10 #1
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196487432
quote:
"Meer onderzoek leeftijd azc'ers"

De Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) moet beter onderzoek doen naar de leeftijd van alleenstaande minderjarige asielzoekers, vindt de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ).

Er worden geregeld fouten gemaakt bij de registratie van de leeftijd van deze azc'ers als zij aankomen in Europa. Die registratie, in bijvoorbeeld Griekenland of Italië, is doorslaggevend bij de beoordeling door de IND of iemand minderjarig is en bescherming krijgt.

Volgens de ACVZ zeggen asielzoekers vaak dat ze zich van mensensmokkelaars moesten voordoen als meerderjarige om makkelijker te kunnen doorreizen.
https://nos.nl/teletekst#115

Dus ... dit alles ter bescherming van nog minderjarige asielzoekers die zich - gedwongen - als meerderjarige gemeld hebben.

Maar is er andersom niet een veel groter probleem?
pi_196487596
Ik heb deze mafketels nooit gehoord over de zwarte Afrikanen die zich als 15 jarigr opgeven terwijl ze in de dertig zijn. Dan was onderzoek niet nodig want voordeel van de twijfel.
  maandag 30 november 2020 @ 19:07:23 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196487686
Als minderjarigen zich als meerderjarigen moeten voordoen, heb je een groot risico dat de veiligheid van deze mensen in het geding is.
Andersom niet.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 30 november 2020 @ 19:12:48 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196487763
Ik kan me al die jeugd-WK’s voetbal nog goed herinneren. Afrikaanse teams deden het altijd boven verwachting. Ze waren ook 10 centimeter langer en 10 kilo zwaarder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 november 2020 @ 19:14:19 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196487797
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2020 19:07 schreef Mikeytt het volgende:
Als minderjarigen zich als meerderjarigen moeten voordoen, heb je een groot risico dat de veiligheid van deze mensen in het geding is.
Andersom niet.
Als meerderjarigen zich als minderjarigen voordoen heb je een groot risico dat de veiligheid van mensen in wiens land ze opgevangen worden in het geding is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 30 november 2020 @ 21:50:59 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196490286
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 19:02 schreef Confetti het volgende:
Ik heb deze mafketels nooit gehoord over de zwarte Afrikanen die zich als 15 jarigr opgeven terwijl ze in de dertig zijn. Dan was onderzoek niet nodig want voordeel van de twijfel.
Wellicht heeft iemand hier die pics nog van besnorde asielkinderen in Lief Zweden?
pi_196490403
quote:
Er worden geregeld fouten gemaakt bij de registratie van de leeftijd van deze azc'ers als zij aankomen in Europa.
"fouten"



Er is natuurlijk geen sprake van per ongeluk een verkeerd getalletje opschrijven, bij aankomst worden die diensten aldaar gewoon misleid. Zoals het artikel zelf in de opvolgende alinea ook al stelt.
  maandag 30 november 2020 @ 22:04:14 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196490503
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 21:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
bij aankomst worden die diensten aldaar gewoon misleid
Treurig dat men zich zo eenvoudig laat foppen.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:44:42 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196503329
Iets uitgebreider:
https://nos.nl/artikel/23(...)ge-asielzoekers.html

quote:
'IND moet meer onderzoek doen naar leeftijd minderjarige asielzoekers'

Er worden geregeld fouten gemaakt bij de registratie van de leeftijd van alleenstaande minderjarige asielzoekers als zij in Europa aankomen. Die registratie, vaak in bijvoorbeeld Italië of Griekenland, is doorslaggevend bij de beoordeling door de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) of iemand minderjarig is en dus extra bescherming nodig heeft.

De Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) wil daarom dat de IND zelf beter onderzoek doet naar de leeftijd van minderjarige asielzoekers. "De twijfel over de minder- of meerderjarigheid van een asielzoeker zou niet zomaar opzijgeschoven moeten worden op basis van een onvoldoende onderbouwde leeftijdsregistratie die in een andere EU-lidstaat plaatsvond", zegt Myrthe Wijnkoop van het adviesorgaan van de regering.

Risico op uitbuiting en exploitatie

Asielzoekers verklaren vaak dat een mensensmokkelaar hun had bevolen zich voor te doen als meerderjarige, schrijft de ACVZ. Als meerderjarige zou het namelijk makkelijker zijn om door te reizen.

Iemand die al in een ander Europees land staat geregistreerd als meerderjarige kan alleen wel teruggestuurd worden naar dat land. Volgens de ACVZ lijken jongeren daarom geregeld met onbekende bestemming te vertrekken uit de asielopvang, uit angst voor terugzending. Ze komen dan terecht in de illegaliteit, waarbij ze het risico lopen uitgebuit of geëxploiteerd te worden.

Soms kiezen asielzoekers ook zelf voor registratie als meerderjarige in het land van aankomst, omdat ze bang zijn terecht te komen in een gesloten jeugdopvang. Ze kunnen dan niet meer binnen de Europese Unie doorreizen.

Leeftijd 56 keer gecontroleerd

Van januari tot september kwamen er 626 alleenstaande minderjarige vreemdelingen naar Nederland. Dat is de helft minder dan in eerdere jaren, voornamelijk vanwege de strenge coronamaatregelen aan de grenzen. De meeste asielzoekers komen uit Syrië, Marokko en Eritrea.

De IND doet nu zelden onderzoek naar hun leeftijd. Vorig jaar gebeurde dat 56 keer. Maar volgens de ACVZ is het wel van belang om de werkelijke leeftijd van iemand te achterhalen. Het is onwenselijk om een volwassen iemand in de jeugdopvang te hebben, zegt het adviesorgaan. Tegelijk is het niet verstandig om een alleenstaande jongere in zijn eentje tussen volwassenen op te vangen, aldus de ACVZ.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')